Heb me vroeger ooit aangemeld bij de gewijde reis voor een ayahuasca-weekend.
Na wat e-mails heen en weer te hebben gestuurd met de begeleidster, kwam ik erachter dat ze compleet incapabel was om een groep trippende mensen te begeleiden/sturen. Bij de eerste mails kwam ze naar voor als een zweverige warme vrouw. Toen ik tot in detail ging doorvragen werd het grimmiger, ze omzeilde de vragen die ik stelde en kon geen sluitend antwoord geven op toch wel belangrijke vragen. Bij latere e-mails kwam naar voor dat het geld belangrijker was dan het welzijn van de deelnemers, het was al duur en daarbovenop verzon ze dingen die ze moest aanrekenen waardoor het nog duurder werd. Toen ik mijn bedenkingen bij dit alles uitte werd ze plots een kille onvriendelijke persoonlijkheid. Er werd mij verteld dat ik iemand ben waarvoor ayahuasca niet geschikt is... Omdat ik te kritisch ben? Omdat ik geen mentale/lichamelijke ziektes heb? Door deze ervaring gaat het nooit nog in me opkomen onder begeleiding te trippen op ayahuasca. Als je gaat trippen onder begeleiding dan ben je kwetsbaar en geef je al je vertrouwen aan de begeleider... dat is niet niks. Heel blij dat ik dit niet doorgezet heb.