Tripknollen/Sclerotia

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Hey,

In het AD stond een stuk met als kop "Tripknollen zijn de nieuwe paddo's". Blijkbaar zijn deze tripknollen of sclerotia ook hallucinogenen die in de smartshop verkocht worden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat de effecten ervan zijn?

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nouja, zoals verwacht werd op het moment van het verbod iets gevonden dat de wet ontglipt.
Het zijn dezelfde werkzame stoffen als paddo's, dus voornamelijk psilocybine en psilocine, maar echt een paddestoel is het niet.

Net als truffels groeien deze dingen ondergronds, het is een overlevingsmechanisme van die paddo. Ze kweken deze denk ik met opzet in slechte omstandigheden, zodat het iets word wat nog wel 'legaal' is.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee, voor zover ik weet zijn philosofer's stones gewoon truffels, oftewel schimmels die die van nature onder de grond groeien. Sclerotia is een natuurlijk overlevingsmechanisme om slechte omstandigheden te overleven, ondergronds. Wel zelfde werkzame stoffen, en beide nog nooit geprobeerd. Die opmerking over steen der wijzen in dat artikel is gewoon een foutje denk ik.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Thanks voor de info!

Maarre heeft iemand ze ook daadwerkelijk gebruikt? Ik vraag me af of de werking ook hetzelfde is. En dan denk ik aan de duur van de trip en de sterkte van de trip.

Ik had besloten geen paddo's meer te nemen als ik ze niet via de smartshop kan krijgen.. Maar als de werking hiervan precies hetzelfde is, dan wil ik het wel gaan proberen. :grin:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Truffels zijn algemeen genomen geloof ik minder visueel.
Maar verder lijkt het heel erg op andere paddo's. Vind ik dan, tot nu toe. :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
De woordvoerster van minister Klink zegt dat producten aan de verboden lijst kunnen worden toegevoegd, áls daar aanleiding voor is. Ondernemers die elke maand een nieuwe, geestverruimende planten- of cactussoort ‘ontdekken’ om zo het verbod te ontduiken, worden volgens haar kritisch gevolgd.
So don't get your hopes up..

salvation

Belezen gebruiker
Haalde zelf vaak truffels ipv paddo's in de smartshop, de trip doet in mijn optiek zeker niet onder voor die van paddestoelen!

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Philosopher's Stones...goed effect, misschien dat ik er ooit nog een theetje van trek, maar die dingen in m'n mond stoppen? Nooit weer :P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
De woordvoerster van minister Klink zegt dat producten aan de verboden lijst kunnen worden toegevoegd, áls daar aanleiding voor is. Ondernemers die elke maand een nieuwe, geestverruimende planten- of cactussoort ‘ontdekken’ om zo het verbod te ontduiken, worden volgens haar kritisch gevolgd.
Als hier gewoon wat verstandiger mee om wordt gegaan...

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Twilight zei:
ExceptionalInsight zei:
Als hier gewoon wat verstandiger mee om wordt gegaan...

Wie gingen er niet verstandig met paddo's om dan ? 4, misschien 5 incidenten in een paar jaar, waarvan bij geloof ik de helft bleek dat het niet om paddo's ging ?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Point taken, ik weet ook dat bij de meerderheid het leugens van de media zijn. Maar om die negatieve praat van de media te voorkomen moet er direct wat gedaan worden aan onverantwoord gebruik. :)
Bijv gewoon goede voorlichting en overal de bekende tekst over set & setting en geen alcohol er bij gebruiken er op, dan wordt er niet meer naar de verkopers gewezen als boosdoener.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Agreed. Lijkt me het best als de leveranciers van deze 'tripknollen' alleen leveren aan shops die aangesloten zijn bij het VLOS, en dus niet aan souvenirshops in Amsterdam e.d.

Deze dingetjes werden me een weekje ofzo terug aangeboden in de State of Mind hier, onder het motto; 'jij hield toch wel van een paddestoeltje op zijn tijd ?" :tearsofjoy:

honingolie

Bewuste gebruiker
wie regelt de liquid lsd? :grin:

Even ter verduidelijking: truffels of philosopher stones zijn dus wel nog te koop in de smartshop?

Is het effect van tripknollen gelijkaardig aan truffels?

Thanks !

Bymo

Experimenterende gebruiker
Wacky zei:
Zullen we als protest tegen het verbod de champignons bij AH injecteren met LSD ? :P
Het is jammer dat de chloor in het leidingwater lsd afbreekt. Het plan om de watervoorraad van een stad te spicen met lsd, dat al sinds de 50's circuleert, zou jammer genoeg niet werken. Kunnen we niet eens een onsje 2cb in het leidingwater dumpen ofzo? Of zou dat ook niet werken?

Er zou echt eens een doorgeslagen tripper de stap moeten zetten en bv in het parlement iets in het eten of drinken doen. Het verbaast me eigenlijk dat dit nog nooit gebeurd is.

Onlangs las ik wel over een paar leuke Amerikaanse jongens die spacebrownies en lsd brownies naar een politiebureau hadden getuurd in naam van een vereniging van bezorgde moeders ofzo :grin: . Misschien moeten we massaal lsdvoedsel beginnen sturen naar de politiebureau's en cda hoofdkwartieren. Maar dan wel met heroîsche doses, zodat ze echt levensveranderende ervaringen hebben waardoor ze het licht zien. Met gewone doses zijn ze waarschijnlijk gewoon een paar uur verward, en zullen ze daarna eens zo hard tekeer zullen gaan tegen lucy en andere drugs.

(Sorry voor de offtopic)

Spatzi

Belezen gebruiker
Bymo zei:
Wacky zei:
Zullen we als protest tegen het verbod de champignons bij AH injecteren met LSD ? :P
Het is jammer dat de chloor in het leidingwater lsd afbreekt. Het plan om de watervoorraad van een stad te spicen met lsd, dat al sinds de 50's circuleert, zou jammer genoeg niet werken. Kunnen we niet eens een onsje 2cb in het leidingwater dumpen ofzo? Of zou dat ook niet werken?

Er zou echt eens een doorgeslagen tripper de stap moeten zetten en bv in het parlement iets in het eten of drinken doen. Het verbaast me eigenlijk dat dit nog nooit gebeurd is.

Onlangs las ik wel over een paar leuke Amerikaanse jongens die spacebrownies en lsd brownies naar een politiebureau hadden getuurd in naam van een vereniging van bezorgde moeders ofzo :grin: . Misschien moeten we massaal lsdvoedsel beginnen sturen naar de politiebureau's en cda hoofdkwartieren. Maar dan wel met heroîsche doses, zodat ze echt levensveranderende ervaringen hebben waardoor ze het licht zien. Met gewone doses zijn ze waarschijnlijk gewoon een paar uur verward, en zullen ze daarna eens zo hard tekeer zullen gaan tegen lucy en andere drugs.

(Sorry voor de offtopic)

Nou, om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal geen goed idee hoor! Dat je de baas wilt zijn over wat je zelf gebruikt prima, maar no way dat je ooit zou mogen beslissen wat een ander binnen krijgt, bewust of onbewust! Ik moet er niet aan denken...

Maar goed, ik bedoel, op de recente paddo-heksenjacht na staan hallucinerende middelen niet echt in de spotlight, wat politie- en politiekzaken en media betreft. Ik bedoel over LSD lees je weinig tot nooit iets in de krant. Nooit wordt er een scheepslading met paddo's aangetroffen, of is op Schiphol een grote dosis hallucinerende middelen aangetroffen. Dit heeft natuurlijk diverse redenen, maar een gevolg daarvan is wel dat het gebruik er van niet echt de aandacht heeft. Zodra de 2e kamer gezellig onbewust aan de LSD-cake zit, kan je er op rekenen dat hallucinerende middelen hoger op de prio-lijst komt te staan.

Als je dan toch wilt dat drugsgebruik beter geaccepteerd en gereguleerd moet worden vanuit wetshandhaving, kom dan met een mooi plan, biedt het aan en zorg dat je ondersteunt wordt door organisaties als VLOS, maar ook door media, kunstenaars, artiesten etc. Maak er een fraaie beweging van en ga vreedzaam en eerbaar de straat op. De provo's uit de 60's deden net zoiets. Over hun methoden valt te discussieren (en anarchisme is niet echt mijn ding), maar ze hebben wel verandering door weten te voeren!

Bymo

Experimenterende gebruiker
Ik besef dat het geen realistisch idee is. Ik wou gewoon een discussietje op gang trekken. En ik wou weten of het wél zou kunnen lukken met 2cb, in theorie :)

Ik heb de hoop op een betere acceptatie van drugsgebruik opgegeven. Door de politieke globalisatie en de groeiende macht van de extreem zielloze en bureaucratische EU wordt het volgens mij alleen maar erger.

Zowel mijn idee als jouw idee zullen niet zorgen voor een vrijere samenleving.
Wat hebben de provo's in de 60's dan bereikt met hun vreedzaam protest op het gebied van drugsacceptatie? Ze hebben niet kunnen verhinderen dat lsd in '66 verboden werd..

Ik zie geen enkele valabele piste die ooit zou kunnen leiden tot een echt vrije samenleving, waar iedereen het recht heeft om voor zichzelf uit te maken wat goed voor hem is. De publieke opinie is tegen een vrij drugsbeleid, en dat zal volgens mij altijd zo blijven. Gebruikers van illegale drugs zijn immers in de minderheid. Zelfs op dit drugsforum - godbetert - zie ik gebruikers die bepaalde drugs die zij toevallig niet gebruiken verboden willen zien, en zie ik gebruikers die tegen legalisatie zijn. Zo wordt het natuurlijkl helemaal hopeloos..

byer

Newbie
:stoned: yo ik heb een vraag ..in amsterdam en omstreken zijn sclerotiums in de smartshops te krijgen... in maastricht durven er ze niet aan te beginnen bang om gesloten te worden..
maar ik wil wel eens weten hoe het zit?kan iemand mij dit vertelle.?
:stoned: laterz

djstayla

Belezen gebruiker
Ik ga zometeen sclerotia halen bij de shop, heb er nog niet heel veel informatie over weten te vinden :) Zal tussentijds proberen een tripreport te schrijven..

Hoelang is de duur van deze "sclerotia"?? Ik ben van plan om ze in te nemen rond een uur of 7.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb gehoord dat het ongeveer even lang werkt als paddo's. Dus je kan wel rekenen op een trip van 4 uur ofzo (ook bij paddo's is het per persoon anders, dus het kan ook makkelijk een uur korter of langer duren). Have fun en ik ben erg benieuwd naar je tripreport. :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Laast in Amsterdam een portie ingeslagen. Ze zien er precies hetzeflde uit als truffels en zijn ook 15 gram.

Benieuwd wat voor trip ze geven.

phy

Bewuste gebruiker
filosoferende steentjes en tripknollen zijn één en hetzelfde.

En gewoon legaal!!!! NAaaaaaaice!!!!!

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
OMG als de philosoferstones nog te koop zijn hoef ik me niet druk te maken ! :d
LANG LEVE DE PSYLOSEfER STONEZZZ!

phy

Bewuste gebruiker
Eventjes gecheckt en ja hoor!!! Mijn lokale smartshop verkoopt ze ook gewoon.
En laat de steentjes nou net mijn favorietje zijn!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

KoxBox

Badass junkie
Nog nooit stones gegeten, zijn ze dan zo goed? In vergelijking met de Cubenis soorten dan...
En in de shop waar ik altijd ga verkopen ze nog vrolijk alle soorten paddo's :P

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
hehe , ik mailde mijn smartshop man ook even voor de zekerheid , 10minuten later al reactie om te verstellen dat hij nog 2 soortjes verkocht!
dolphin delight
en
philosopher stones!! (de favoriett)

@koxbox : Ik vind de philosopher stones errgg leuk omdat het een "actieve paddo" is :) het is niet zo dat je lame in je zetel ligt te visualiseren maar je kan nog dingen gaan doen :tongueout: Ze werken zoals de naam het zegt ook zeer mentaal filosoferend! :) sommigen omschrijven het ook als een euforisch actief XTC gevoel :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
Hmm klinkt interessant :P . En die dolphin delight wat voor soort is dat?? Nog nooit van gehoord.

phy

Bewuste gebruiker
die winkelmeneer heeft ook een gat teveel in zijn kop, dat hij voor een eerste trip steentjes aanraadt.. ze willen wel eens heftig zijn.

Maarja ik mag niet klagen, mijn 1e trip was ook op de 'stenen der wijzen' :wink:

Philosopher stones zijn een apart geval als je het mij vraagt; mensen reageren er totaal anders op. De een ervaart ze bijvoorbeeld als heel visueel (waaronder ik :hearteyes:) terwijl een ander ze veel psychischer ervaart (gedachten, filosoferen, enz).

de steentjes hebben een relatief hoge body load en mindfuck, waardoor ze wat chaotischer en oncontroleerbaarder zijn.

Aanrader!

djstayla

Belezen gebruiker
@koxbox : Ik vind de philosopher stones errgg leuk omdat het een "actieve paddo" is :) het is niet zo dat je lame in je zetel ligt te visualiseren maar je kan nog dingen gaan doen :tongueout: Ze werken zoals de naam het zegt ook zeer mentaal filosoferend! :) sommigen omschrijven het ook als een euforisch actief XTC gevoel :tongueout:

Ik had toch aardige visuals..meer als met paddo's :grin:

Inhale

Bewuste gebruiker
pffff, wat zijn het toch een stel prutsers met hun paddo verbod zeg, tering. Het lukt ze nieteens de juiste dingen te verbieden. Ik schaam me kapot voor die regering daaro

Of is dat hele verbod maar een beetje nep gedoe, en stiekum toch nog de philosopher stones legaal houden. :mrgreen:

Bovenaan