Trillen

bert567

Experimenterende gebruiker
Beste forummers,

Ik had afgelopen donderdag besloten om nog eens voor de laatste keer goed te knallen op Xtc en wilde dit doen bij een feestje in Amsterdam. Zo gezegd, zo gedaan. Nu is mij daar wat vreemds overkomen. Ik had rond een uur een gele mario bullet gepakt, ik heb toen in een domme wause bui besloten er na een uur (?) nog een driekwart blauwe superman bij te gooien en naar mijn idee nog een uur later nog een hele blauwe superman. Ik ging keihard (weet gedeeltes van de avond ook niet meer) en toen ik naar de wc ging om te pissen (wat natuurlijk niet lukte) merkte ik dat mijn benen aardig hard begonnen te trillen eventjes. Ik liep even naar boven en vrienden van mij zeiden ook dat ik mijn arm (en schouders) flink aan het trillen was. Dit ging redelijk snel over. Verder voelde ik mijn hart snel kloppen (dit hield aan tot de volgende avond). Voor het overige was ik ontzettend vaag als in geen geheugen, een vreselijke mdma-kop en totaal in je eigen wereld zitten. Ik was totaal niet misselijk of iets dergelijks. Ook heb ik de hele avond genoeg (niet teveel!) water gedronken en zo nu en dan rustpauzes genomen. Ik weeg 68 kilo.
Nu is mijn vraag hoe het dan kan dat mijn arm (en benen dus ook even) zo trilde. Ik had ook bijna niets gegeten die dag, zou dat een van de oorzaken kunnen zijn? Ik ben sowieso niet van plan om nog mdma te gebruiken, en al helemaal niet in zulke doseringen, dus die richting wil ik niet uit. Ik vraag dit puur uit interesse.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe het kan dat je zo trilde? :grin:

Als jij je niet aan de spelregels houd en hersenloos mdma achterover slaat kan dit wel eens gebeuren ja.
Lijkt me logisch toch?

Genoeg water gedronken...rustpauzes..., klinkt verantwoord.
Weird dat je met de dosis niet verantwoord kan omgaan dan :) .

bert567

Ja snap ik, het was ook stom om zoveel pillen mee te nemen. Normaal deed ik dat nooit en wist impulsieve keuzes onder invloed van mdma dus voor een goed deel te beperken. Ook doseerde ik normaal altijd (veel) lager.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd teveel, maar ik snap ergens wel eenmaal je in de space zit rationeel denken plots moeilijk kan worden.

Daarom op voorhand een bepaalde dosis meenemen en daar niet overheen gaan, hoe gezellig het ook lijkt.

Heb het zelf eens voor gehad onder invloed van paddo's, kwam iemand binnen met pillen en hop de pil was al genomen voor ik berekend had of het wel een goed plan was, alle geluk was het wel een mooie ervaring geworden.

Dat trillen zou me verbazen als het niet van de pillen kwam :wink:

Chille nacht!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het ongecontroleerd trillen van de armen en benen kan wel eens wijzen op een overdosering. Je hebt namelijk ongeveer 3 pillen a 200 mg binnengekregen in een redelijk korte tijd, dan kan het zeker dat je overgedoseert hebt. Het lichaam reageert gewoon op een grote hoeveelheid binnenkomende MDMA, heb zelf al eens mensen gezien met een OD. Die trilden ook behoorlijk. Maar die hadden ook weinig tot geen tolerantie voor MDMA en namen dan dezelfde hoeveelheid als jou.

eefje123

Te veel nemen in combinatie met weinig eten kan dit veroorzaken lijkt me. Merk dit zelfs met alcohol etc.

bert567

Oke, veel dank voor alle antwoorden!

Ik vergat te melden dat ik eigenlijk wel altijd al last heb gehad van trillende handen. Ze beven eigenlijk altijd een beetje, dit beven wordt meestal erger bij minder eten/veel nicotine/veel cafeïne. Ik geloof dat dit een essentiële tremor heet. Opzich geen erge aandoening, soms wat irritant omdat mensen dan denken dat dit voortkomt uit onzekerheid of spanning. Waarschijnlijk speelde de grote hoeveelheid mdma/cafeine en weinig eten donderdag dus een grote rol daarbij.

Bovenaan