treinramp belgie

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
BRUSSEL - De treinramp in het Belgische Halle heeft zeker aan achttien mensen het leven gekost, vijftien mannen en drie vrouwen.
inmidels rond de 25 is die trein machinist nou zo dom! dat hij expres het rode ligt heeft genegeerd.

iemand nog goede mop ?
of te vroeg ?

blu

Bewuste gebruiker
De conducteur bestuurd de trein niet, lieverd, dus die heeft ook het rode liCHt niet genegeerd. De persoon die de trein bestuurd heet de machinist.

deadlock

Badass junkie
blu zei:
De conducteur bestuurd de trein niet, lieverd, dus die heeft ook het rode liCHt niet genegeerd. De persoon die de trein bestuurd heet de machinist.
Je bedoelt 'bestuurT'? Oh en zowel conducteur als treinbestuurder zijn in België wat wij hier een machinist noemen. Hun conducteur noemen ze treinbegeleider. Als je verbetert doe het dan goed.

Wel zonde van die mooie treinstellen trouwens.

aapkut

Badass junkie
je mag alleen grappen over een ongeluk maken als er meer dan 500 mensen zijn gestorven

The death of few people is a tragedy. The death of 500+ people is a funny joke.

HA-HA

Drientje

DF-koning
Hellraiser_[NL] zei:
BRUSSEL - De treinramp in het Belgische Halle heeft zeker aan achttien mensen het leven gekost, vijftien mannen en drie vrouwen.
inmidels rond de 25 is die trein machinist nou zo dom! dat hij expres het rode ligt heeft genegeerd.

iemand nog goede mop ?
of te vroeg ?
Waar staat dat hij expres het rode licht heeft genegeerd? Misschien had de man er al een hele dienst op zitten, was hij moe, verlangde hij naar een bed en heeft zitten doezelen. Weet jij veel?

Ik geloof 100% zeker (mijn broer is trein machinist) dat een machinist weet wat hij doet maar dat het gewoon mensen blijven en mensen maken fouten.

dzN

Belezen gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:

iemand nog goede mop ?
of te vroeg ?

een goede mop..

gekunt licht nog niet eens goe schrijven...

zieligaard!

:wave:

deadlock

Badass junkie
dzN zei:
Hellraiser_[NL] zei:

iemand nog goede mop ?
of te vroeg ?

een goede mop..

zieligaard!

Jij kan je, goed en zieligerd niet goed schrijven. En je bent van hetzelfde volk dat met opzet mensen doodmaakt door geen beveiligingssysteem te hebben van enige waarde. Ik denk dat jij erger bent dan hij.

dzN

Belezen gebruiker
deadlock zei:
dzN zei:
Hellraiser_[NL] zei:

iemand nog goede mop ?
of te vroeg ?

een goede mop..

zieligaard!

Jij kan je, goed en zieligerd niet goed schrijven. En je bent van hetzelfde volk dat met opzet mensen doodmaakt door geen beveiligingssysteem te hebben van enige waarde. Ik denk dat jij erger bent dan hij.

Sure... Denk je dat jullie beveiligingssysteem dan zo anders is? Dus jullie hebben nog nooit zo iets voorgehad? en what the fuck mensen met opzet doodmaken? Jonge jonge...

Kan deze grote jongen zich zelf niet verdedigen misschien?

deadlock

Badass junkie
dzN zei:
Sure... Denk je dat jullie beveiligingssysteem dan zo anders is? Dus jullie hebben nog nooit zo iets voorgehad? en what the fuck mensen met opzet doodmaken? Jonge jonge...

:grin: Nou ik kan hier een hele verhandeling gaan houden over de verschillen tussen het Nederlandse ATB systeem en het Belgische Crocodile/Memor onderwerpen waar ik veel van weet, maar ik denk dat het volstaat met; Nee, met een dergelijke snelheid is dat hier onmogelijk, zoals je hier kan zien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronologi ... _Nederland is het al weer sinds 1992 zo geweest dat er onder de doden reizigers waren. Dat komt omdat we hier wel weten hoe het moet.

En inderdaad; Opzettelijk. Willens en wetens laten ze de huidige situatie voortduren. InfraBel moet het allemaal regelen en daarna moet de NMBS weer het een en ander doen. Het is gewoon een ondoorzichtige ruksituatie waar niemand meer grip heeft.

dzN

Belezen gebruiker
deadlock zei:
dzN zei:

:grin: Nou ik kan hier een hele verhandeling gaan houden over de verschillen tussen het Nederlandse ATB systeem en het Belgische Crocodile/Memor onderwerpen waar ik veel van weet, maar ik denk dat het volstaat met; Nee, met een dergelijke snelheid is dat hier onmogelijk, zoals je hier kan zien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronologi ... _Nederland is het al weer sinds 1992 zo geweest dat er onder de doden reizigers waren. Dat komt omdat we hier wel weten hoe het moet.

En inderdaad; Opzettelijk. Willens en wetens laten ze de huidige situatie voortduren. InfraBel moet het allemaal regelen en daarna moet de NMBS weer het een en ander doen. Het is gewoon een ondoorzichtige ruksituatie waar niemand meer grip heeft.

tja...Toch liggen de ongevallencijfers in België zelfs lager dan het Europese gemiddelde...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... elde.dhtml

W.F.L.

Badass junkie
deadlock zei:
er onder de doden reizigers waren.

Haha ja die doden zullen vast wel reizigers geweest zijn maar volgens mij bedoel je dat er onder de reizigers doden waren? :wink:

deadlock zei:
Dat komt omdat we hier wel weten hoe het moet.

Precies, ook al ben ik van mening dat jullie treinen toch een tikkeltje meer sucken dan de onze. Dit kan echter niet.

deadlock

Badass junkie
W.F.L. zei:
deadlock zei:
er onder de doden reizigers waren.

Haha ja die doden zullen vast wel reizigers geweest zijn maar volgens mij bedoel je dat er onder de reizigers doden waren? :wink:
Nope :wink: Er zijn wel doden gevallen bij treinongelukken in Nederland zoals vorig jaar nog een machinist. Dan zijn onder de doden dus geen reizigers en dan klopt de zin :wink:

Precies, ook al ben ik van mening dat jullie treinen toch een tikkeltje meer sucken dan de onze. Dit kan echter niet.
Klopt. Belgische treinen zijn op de klassiekjes na en enkele hele oude rijtuigsoorten eigenlijk zonder uitzondering comfortabeler. De NMBS heeft dan weer geen idee hoe ze treinen moeten laten rijden :wink: Ik zag op wikipedia vorige week ergens een plaats in België met een station. 30.000 inwoners. Dagelijks aantal in/uitstappers lag onder de 600. Dat is hier echt ondenkbaar. Een plaats met 20.000 inwoners heeft al snel meer dan 3000 in en uitstappers (cijfers 2006), zoals Nunspeet.
Natuulijk komt dat gedeeltelijk wel door de OV studentenkaart maar als je dat er afhaalt hebben we alsnog veel meer reizigerskilometers per hoofd van de bevolking. Dat komt onder andere omdat de frequentie veel hoger is. Het is hier bij wet verplicht om alle stations minimaal één keer per uur te bedienen met een trein en het is ondenkbaar dat er op zaterdag en zondag (en doordeweek na 20:00) geen treinen meer rijden.

Bovenaan