trein naar sittard

BONGHIT

Experimenterende gebruiker
beste leden
Ik was van plan om morgen naar sittard te reizen en aangezien ik geen vervoer heb deze x
zou ik met de trein willen gaan.
Ik ga met de bus naar maastricht om daar de trein te nemen richting roermond .
Nu is mijn vraag : roepen ze in nederland in de trein af als je in sittard aankomt zoals in Belgie?
En moet ik rekening houden met eventuele controles op de trein?
groetjes Bonghit

Frank123

Wijs gebruiker
Zolang je niet de grens over gaat hoef je niet op controles te rekenen. En zover ik weet roepen ze vaak de stations om.

:openmouth: OV is persoonlijk echt een no-go

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Meer kans op controle in de bus van- en naar Maastricht dan in de trein. Op drugs dan eh, in de trein wordt wel vaak gecontroleerd op kaartjes :P

Gewoon goed van te voren kijken welk station je eruit moet (bijv. na 4 keer stoppen eruit).
Ze roepen het vaak om, maar in een drukke trein hoor je het niet en in sommige coupés is de luidspreker defect dus dat zou lullig zijn.

Je kunt het ook vragen aan een conducteur of andere medewerker.

In de meeste nieuwe treinen hangen beeldschermen waarop allerlei info opstaat waaronder een lijst met alle komende station en het huidige station. Meeste geven ook op de minuut aan hoelang het nog duurt voordat je bij de volgende stations aankomt.

Ook zie je bij elk station waar je stopt op het perron blauwe borden met witte letters op zwarte palen staan. Op die borden (meestal 5/6 per perron dus even goed kijken bij binnen rijden) staat het station waar je je bevind.

Via google maps/earth kun je herkenningspunten zoeken in Sittard (of net ervoor) waar je aan ziet dat je er bijna bent.

Als je nu nog verkeerd uitstapt ben je écht een stoner :grin: :wave:
Het is waarschijnlijk al wel te laat, mahja.

Bovenaan