Tranxène

Realities

Belezen gebruiker
Ik had ergens op dit forum dacht ik, gelezen dat velen Tranxène een heel lichte benzo vinden en dat het niets recreatieve waarde heeft en dat je dan al heel erg moet zijn om eraan verslaafd te geraken.

Ik ben het met al het bovenstaande persoonlijk volledig mee oneens, o.k. tranxène 5 mg is natuurlijk heel licht en niks waard, maar je hebt ook langwerpige tabletten van 50 mg en die vind ik toch echt wel heel verslavend en recreatief ook zeer vage werking vind ik.

Het heeft een ander effect vind ik dan andere benzodiazepines , in die zin dat het niet echt kalmeert, maar het anxiolytische effect is zo heftig vind ik en de piek zo intens. Ik word er niet moe van, eerder wat geactiveerd.
En ook bijna altijd retrogade amnesie, dat ik me echt niets meer herriner van de vorige dag ofzo

Een goede maat van me vind dit ook, zijn er nog mensen die dit effect hebben en is er iemand die weet hoe dit komt.

Tranxène bevat Dikaliumclorazepaat oftewel Clorazepinezuur als werkzame stof.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben het volledig met je eens heb zelf een jaar tranxene (max. 4x50mg per dag) genomen. Kreeg deze als alternatief of de valium omdat de doseringen de abnormaal hoog waren en het effect waarvoor ik ze nam was weg. Ben overigens redelijk gemakkelijk afgebouwd met Tranxene maar dat wil niets zeggen over het effect. Ik dacht zelf dat 20mg tranxene gelijk staat aan 15mg diazepam dus de 200mg die ik nam is gelijk aan 150mg diazepam. Tranxene werkt ongeveer 36 uur zonder de halfwaardetijd en voor mijn klachten was dat ideaal. Het is een goede benzo wanneer andere benzo's niet goed meer werken.

Psychedelic

Experimenterende gebruiker
Ik heb een heel bijzondere ervaring met Tranxene (geen idee meer welke dosis, was een fel roze capsule).
Heb er een paradoxale reactie op gehad; werd nog meer heppie de peppie dan van speed, kon 24 uur lang niet meer stilzitten, sprong letterlijk door mijn huis heen haha :P . Heb de huisartsenpost meteen opgebeld om te vragen wat te doen, het enige dat kon was afwachten, gelukkig was het niet gevaarlijk. Heb later een andere benzo gekregen, die me gelukkig wel tot rust bracht :grin: .

Bovenaan