Tramadol te lekker?

sameshitdiffday

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal

Na jaren te hebben zitten lurken en meelezen met andere hier mijn eigen verhaal/probleem nu ik dit van me af wil schrijven.

Altijd een vaste blower geweest begon met een grammetje per dag toen ik 16 was tot ik 34 was en boterhamzakjes per dag wegrookte..(10-15 gram).
Ineens werd ik er niet meer lekker van en leek ik steeds na een paar trekjes al het gevoel te hebben out en bad te gaan..

in combinatie met wat schouderpijn van de dokter tramadol voorgeschreven gekregen.... En thats where it starts..
Ik voelde nooit wat van de tramadol tot 4x 50mg.. maar er dus achter gekomen dat als je er 600mg van slikt je het wel degelijk een goede roes geeft.. lekker warm dekentje lui in bed.. ik doe dit nu een jaar ..het probleem is dus dat de huisarts steeds maar 2 doosjes voorschrift geeft, dus blijf eindeloos bellen voor herhaal recepten aangezien ik daar nog geen week mee doe... Probeer af te kicken nu wat diazepam voorgeschreven gekregen maar werkt toch niet zoals ik had verwacht..ook niet gedacht dat tramadol zo heftig in de tolerantie en afkick zou zijn ..

Daily struggles kijk er naar uit dat ik mijn volgende recept weer heb.

Moest dit ff kwijt bedankt voor het luisterend oor.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
600mg is een veel te hoge dosering.
Je brengt jezelf hier aardig mee in gevaar.
Lijkt me beter dat je afbouwt en stopt met tramadol.
Beter bespreek je dit met je behandelende arts.

Paranoize.

Badass junkie
Hallo allemaal

Na jaren te hebben zitten lurken en meelezen met andere hier mijn eigen verhaal/probleem nu ik dit van me af wil schrijven.

Altijd een vaste blower geweest begon met een grammetje per dag toen ik 16 was tot ik 34 was en boterhamzakjes per dag wegrookte..(10-15 gram).
Ineens werd ik er niet meer lekker van en leek ik steeds na een paar trekjes al het gevoel te hebben out en bad te gaan..

in combinatie met wat schouderpijn van de dokter tramadol voorgeschreven gekregen.... En thats where it starts..
Ik voelde nooit wat van de tramadol tot 4x 50mg.. maar er dus achter gekomen dat als je er 600mg van slikt je het wel degelijk een goede roes geeft.. lekker warm dekentje lui in bed.. ik doe dit nu een jaar ..het probleem is dus dat de huisarts steeds maar 2 doosjes voorschrift geeft, dus blijf eindeloos bellen voor herhaal recepten aangezien ik daar nog geen week mee doe... Probeer af te kicken nu wat diazepam voorgeschreven gekregen maar werkt toch niet zoals ik had verwacht..ook niet gedacht dat tramadol zo heftig in de tolerantie en afkick zou zijn ..

Daily struggles kijk er naar uit dat ik mijn volgende recept weer heb.

Moest dit ff kwijt bedankt voor het luisterend oor.
Opoïden zijn een slippery slope en dan mag je nog blij zijn dat het tramadol is en geen sterke morfineachtige

In de drugscene wordt wel eens gezegt dat heroïne de koningin der roesjes is, dat het vergelijkbaar met een duizend orgasmes is, dit is niet waar.

Wat opiaten doen is ze maken je de meest comfortabele versie van jezelf, het is alsof je grootmoeder een dekentje om je heen doet en je in bed stopt toen je een klein kind was, waarna je cosy in slaap valt zonder zorgen in de wereld

Dat is wat tramadol en andere opiaten doen maar het is bedrog en al die onzekerheden en zorgen en problemen waardoor je ernaar grijpt komen 2x zo hard terug je voelt jezelf oncomfortabeler en depressiever dan ooit plus een heftige ontwenning die dingen zullen alleen maar erger en erger worden naarmate je door blijft gaan ermee

Het is niet makkelijk om te stoppen maar het kan er alleen maar beter op worden als je stopt 👍🏻

En je misbruikt het dus stoppen is geen verkeerd idee... Vraag jezelf af kan ik dit nog voor de pijn blijven nemen of zal ik het blijven misbruiken?

sameshitdiffday

Het is best een rollercoaster, bijv nu de afgelopen 1.5 week 90 stuks a 50mg opgevreten.. nu niks meer dus compenseer deze weken weer met diazepam hash wanneer ik het tollereer en alcohol.. tot het nieuwe 60/90stuks weer op te halen ze in... Iedere keer best een klap om Cold Turkey van 90 stuks in 1.5 week niks te hebben en het op te vangen met wat ik zei...

_shikantaza

Badass junkie
Het is best een rollercoaster, bijv nu de afgelopen 1.5 week 90 stuks a 50mg opgevreten.. nu niks meer dus compenseer deze weken weer met diazepam hash wanneer ik het tollereer en alcohol.. tot het nieuwe 60/90stuks weer op te halen ze in... Iedere keer best een klap om Cold Turkey van 90 stuks in 1.5 week niks te hebben en het op te vangen met wat ik zei...
Pas op met de combinatie van Benzo's zoals Diazepam en opiaten. Ze versterken elkaar en je kunt een OD krijgen terwijl je nog denkt veilig te doseren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Je kan toch beter gaan afbouwen in plaats van een shitload aan tramadol weg te werken op 1,5 week?

sameshitdiffday

Update.... Diazepam niks van gemerkt.. weinig effect had 0,5mg tabletten en na 3 merk ik nog niks.. mijn tramadol recept laten liggen deze week, dat is een vooruitgang. Echter nu de diazepam niet werkte, heb ik Xanax 1mg tabletten voorgeschreven gekregen.. Jeetje dat werkt als een tiet..

sameshitdiffday

Zoals al geschreven de Xanax voel ik me beter door. Heb ook wat oxazepam gekregen is dit hetzelfde als Xanax? Is niet veel over te vinden... Ook heb ik tramadol die zon 11 maanden over de datum is is dit erg? Heb niet het idee dat dit betreft ofzo. Altijd gewoon koel donker in kast gelegen

Brenda

Newbie
Ik heb ook tradonal verslaving gehad , ik nam eerst de gewone daarnaast retard in overleg met arts , ik nam dosis 600 mg , in functioneerde goed , kon gaan werken , had energie . Na 2 jaar behandeling arts 1 e keer proberen stoppen met suboxone , was de hel , ik zat precies op een andere planeet , was kotsmisselijk en kon nt meer functioneren , bleek te hoge dosis . Poging - mislukt , omdat ik nog steeds aant werk was bewust datum gekozen om nog is te proberen stoppen , omschakelen , weer met suboxone , weer vant zelfde , echt vreselijke afkick verschijnselen ,mottig , opgedraaid . Echt een venijnige afkick .dit kon ik niet houden nog 3 weken ofzo ,Dus dacht ik , dat moment ongeveer 5 jaar clean van speed. Als ik nu gewoon 1 x speed haal , ik ga ff door , dan ben ik daarna zo moe dat ik kan slapen en rusten en zal ergste van afkick tradonal wel voorbij zijn . Wat heb ik hier spijt van , nu 3 maanden verder ben ik iddvan de tradonal af , maar neem ik dagelijks pep en zit ik thuis van het werk met depressie . Nooit gedacht dat ik hier terug op dit punt zou belanden , al wel enkele malen paar dagen nuchter geweest maar drang en zucht is zo groot , ik geef telkens toe . Met tradonal kon ik goed functioneren werk , sociaal , emotioneel enkel wat afgevlakt maar nu met die speed, wil ik enkel nog binnen zitten , waar ben ik toch mee bezig,volgende week nog een poging doen om te stoppen het is genoeg geweest , hopelijk lukt het deze keer wel . Om maar te zeggen tradonal idd lijkt onschuldig maar ook heel verslavend, en stoppen is een hel ,
Benzo s kunnen helpen , xanax is alprazolam , dat andere is nt hetzelfde , Xanax geeft rust , neemt angsten weg , is idd zalig , maar lichaam en geest is snel gewend aan dosis , waardoor je voor die roes dat goed gevoel , een hogere dosis moet nemen,
Goeie moed.
Grtjes Brenda

MissK

Newbie
Ik ben tramadol beginnen pakken door fibromyalgie te krijgen. Ik kon de pijn zo slecht verdragen en de dosis ging heel snel de hoogte in. Ik nam zo veel dat ik bij de psychiater in behandeling moest gaan om af te bouwen. Daar kreeg ik nog maar 600mg per dag en dat ging steeds minder worden. Maar 600 daar voel ik niets van. Ik moet al 1200mg in 1 keer nemen om er effect van te voelen. En dat is zot!
Dagen dat ik vol energie zit, en dan dagen dat ik in slaap val rechtstaand en niet onder controle te krijgen.
Ik ben er volledig niks meer door waard. Ben zelf volledig gestopt in 1 keer met dit te pakken.. Het waren zware nachten, veel zweten, nachtmerries en paniekaanvallen.
Ik vind het een zeer gevaarlijk iets. In het begin voel je je op en top, sociaal en energiek zonder pijn, maar dat gaat snel de andere kant op. Mijn maag was ook volledig kapot en moest vaak overgeven.

Brenda

Newbie
Volgens mijn dokter werkt die tradonal met een soort van plafond , dus dat is een dosis als je daar aan zit , heeft het geen zin meer te nemen want dit ga je niet voelen . Weet niet of het klopt , en ook is het zo dat bepaalde mensen waar een boost van krijgen , ik heb da ook , en andere juist heel suf van worden . Ik werd daar super goed gezin van , kreeg energie , was sociaal , kon alles aan . Enige nadeel had ik dat mijn emoties werden afgevlakt en heel geconstipeerd was . Als je probeert te stoppen is vreselijk soort afkick vind ik , zowel lichamelijk als mentaal , heel gevaarlijk middel.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben tramadol beginnen pakken door fibromyalgie te krijgen. Ik kon de pijn zo slecht verdragen en de dosis ging heel snel de hoogte in. Ik nam zo veel dat ik bij de psychiater in behandeling moest gaan om af te bouwen. Daar kreeg ik nog maar 600mg per dag en dat ging steeds minder worden. Maar 600 daar voel ik niets van. Ik moet al 1200mg in 1 keer nemen om er effect van te voelen. En dat is zot!
Dagen dat ik vol energie zit, en dan dagen dat ik in slaap val rechtstaand en niet onder controle te krijgen.
Ik ben er volledig niks meer door waard. Ben zelf volledig gestopt in 1 keer met dit te pakken.. Het waren zware nachten, veel zweten, nachtmerries en paniekaanvallen.
Ik vind het een zeer gevaarlijk iets. In het begin voel je je op en top, sociaal en energiek zonder pijn, maar dat gaat snel de andere kant op. Mijn maag was ook volledig kapot en moest vaak overgeven.
1200mg? Zoveel?! :fearscream: .... Heb eens uit een verslaafde dagboek gelezen van ex schoonvader die mega verslaafd al heeeel lang als in jaren.

" Dus dit zijn combi's en hoeveelheden die voor een ander DODELIJK zijn !! "

Dagboek dag hupeldepup vandaag begonnen (bij opstaan +-09:00uur, ligt al klaar naast zn bed vaak) met de volgende middelen:
Gebruikelijke dosis Paroxetine, 80mg diazepam, 500 a 600 mg Tramadol, en nog een ssri maar weet zo niet precies welke. (Maar hier stond hij dus dagelijks mee op)
Middag (rond 13:00uur (4uurtjes later dus maar): ongeveer het zelfde maar geen Paroxetine).
Later in de middag +- 16:00uur komen de eerste glazen whisky tevoorschijn en na 4 glazen verder in 1,5 uur ofzo lees je soms .. nou voel ik me wel lichtelijk ontspannen :fearful: ).
Om vervolgens rond 19:00uur wederom rond 80mg diazepam bijneemt en maar wel lager dosis tramadol vaak rond de 200 a 300.
Het drinken van whisky gaat ondertussen door maar wel iets langzamer waardoor hij op +-12 glazen whisky kwam. Maar glazen zoals in films weet je wel en dan voor de helft gevuld. Halve litr whisky per dag. Hij baalde dat hij net niet drie dagen met een 1,5 liter kon dus kon beter 2x1 liter verspreiden over 3 dagen :upsidedown:).
Voor het naar bed gaan rond 00:00 a 02:00uur nam hij nogmaals rond de 80mg diazepam met die ssri want die moest 2x per dag ofzo.

Nou nam deze man wel diazepam zeer hoge dosis samen met Tramadol wat een flink elkaar versterkt maar 1200mg in 1 x echt absurd....:fearscream:
Als ik (terwijl ik lichte opiaten tolerantie heb waarschijnlijk), 500mg a 600mg tramdol alleen zou nemen, zou dat wellicht voor mij een overdosis zijn en dus sowieso levensgevaarlijk en denk gewoon dodelijk.

@sameshitdiffday Jou adviseer ik dit volledig open boek met de dokter te bespreken en heel gauw want dit kan en zal niet lang goed gaan. Het gaat een lang en zwaar traject worden hoor, maar doe het ajb voor jezelf. Wil het ook zelf !!

Edit: o en, heb je topic even naar juist sub verplaatst.

sameshitdiffday

Ik weet dat wat ik doe niet goed is... Maar voor nu wil ik gewoon even high zijn om wat shit te verwerken. We hebben allemaal wel eens van die dagen/weken..

De tramadol redelijk van afgekickt, slik nu wel dagelijks Xanax/ alprazolam 1 mg retard . Kan ik dit combineren met 50mg tramadol of beter een paar biertjes?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb tijdelijk tradonal voorgeschreven gekregen. Smelttabletten van 50mg.
Ik ervaar van zo'n 1 tabletje al een roes. Ik mag een maximum aan 300 mg/dag nemen maar dat doe ik niet.
Ik word er ontzettend loom van, vechten tegen slaap. Wel wat moodlifting en ontspannen maar ik gebruik het zéér bewust waar het voor dient. Nu neem ik er maar ééntje voor het slapengaan, en morgen proberen zonder.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In de drugscene wordt wel eens gezegt dat heroïne de koningin der roesjes is, dat het vergelijkbaar met een duizend orgasmes is, dit is niet waar.
Wordt wel gezegd van heroïne ja, maar ook van crack. Al heb ik het vermoeden dat dat accurater is bij die laatste, afgaande op wat ik er van gehoord heb dan: een orgasme keer 1000 ervaren in je hoofd. Probeer niemand lekker te maken, ik heb met eigen ogen de keerzijde ervan gezien: noooot worth it.

Wat opiaten doen is ze maken je de meest comfortabele versie van jezelf, het is alsof je grootmoeder een dekentje om je heen doet en je in bed stopt toen je een klein kind was, waarna je cosy in slaap valt zonder zorgen in de wereld
Een ultiem cozy gevoel heb ik op truffels samen met een vriend ervaren. Lagen we op een gegeven moment beide op de bank onder een dekentje, warm en snuggly!

Probleem is alleen dat je dat maar net moet treffen met zo'n middel en dat je het met hero waarschijnlijk steevast krijgt.

Paranoize.

Badass junkie
Wordt wel gezegd van heroïne ja, maar ook van crack. Al heb ik het vermoeden dat dat accurater is bij die laatste, afgaande op wat ik er van gehoord heb dan: een orgasme keer 1000 ervaren in je hoofd. Probeer niemand lekker te maken, ik heb met eigen ogen de keerzijde ervan gezien: noooot worth it.

Een ultiem cozy gevoel heb ik op truffels samen met een vriend ervaren. Lagen we op een gegeven moment beide op de bank onder een dekentje, warm en snuggly!

Probleem is alleen dat je dat maar net moet treffen met zo'n middel en dat je het met hero waarschijnlijk steevast krijgt.
Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes

En wat je zegt over truffels is natuurlijk anders, ander mechanisme op het brein. Opium werkt in op de receptoren waar endorfine normaal gesproken inwerken. Maar liever een lekkere trip met een mooie afterglow dan ziek worden wanneer de bruin is uitgewerkt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik geloof het zo wel. Die zit in het rijtje: never ever. 5 minuutjes ultieme high en dan uren in de diepste depressie en wanhoop gestort worden: klinkt niet aantrekkelijk.

En wat je zegt over truffels is natuurlijk anders, ander mechanisme op het brein. Opium werkt in op de receptoren waar endorfine normaal gesproken inwerken. Maar liever een lekkere trip met een mooie afterglow dan ziek worden wanneer de bruin is uitgewerkt.
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.

OtherShore

Badass junkie
I wish. Ik zou crack vergelijken met 1 zwak orgasme, met achteraf spijt. Als ik me een duizend orgasmes probeer voor te stellen (lukt niet) denk ik eerder aan mijn mooiste trip ervaringen
Die zit in het rijtje: never ever. 5 minuutjes ultieme high en dan uren in de diepste depressie en wanhoop gestort worden: klinkt niet aantrekkelijk.
Veel mensen (waaronder ik) vinden er niet veel aan. Nog een reden om het niet te doen 😉

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Crack is toch gewoon gelijk aan basecoke. Die duizend orgasmes zijn dan toch een pak beter 😁. Misschien 1 psychisch orgasmestootje. Geeft gewoon een intense rush maar de werkingstijd en het compulsief doseren zijn het niet waard.

Wie het op 1 hit kan houden (99,99% van de gebruikers kan dit niet) zal die urenlange intensieve dip niet ervaren maar men blijft er beter ver van weg. Geen meerwaarde drug.

Paranoize.

Badass junkie
Natuurlijk kan je het niet letterlijk met 1000 orgasmes vergelijken maar kwa dopaminerush komt dat meer in de buurt en is de vergelijking realistischer dan de roes van heroïne wat er totaal niet mee te vergelijken is daar doelde ik meer op. @PsyTekz @OtherShore

Paranoize.

Badass junkie
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Heb dit zelf nooit ervaren zo maar het klinkt mij realistischer dat het op mdma lijkt dan opium. Sowieso is een goeie paddotrip ook veel beter.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat gaat voor mij ook op. Heb het al vaak gedacht tijdens een psilo-trip, soms lijkt het of het gevoel van meerdere drugs aanbod komen tijdens de trip

Zoals al geschreven de Xanax voel ik me beter door. Heb ook wat oxazepam gekregen is dit hetzelfde als Xanax? Is niet veel over te vinden... Ook heb ik tramadol die zon 11 maanden over de datum is is dit erg? Heb niet het idee dat dit betreft ofzo. Altijd gewoon koel donker in kast gelegen
oxazepam stelt niks voor k had voor de eerste x een 10 strip van 5mg tabletten naar binnengewerkt, maar het enige wat ik voelde was de wiet die ik had gerookt

Bierflesje

Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!

StraffeNeel

Badass junkie
Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!
Prachtig spul is het toch 😃👍👌

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?

Laatst bewerkt:

sameshitdiffday

Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?
Ja nog steeds dezelfde klachten, schouder zal altijd slecht blijven.. wel een update, nu 3 weken niks genomen, slaap wel enorm slecht dus af en toe wat Xanax..

fantomas

Newbie
Opoïden zijn een slippery slope en dan mag je nog blij zijn dat het tramadol is en geen sterke morfineachtige

Dat is wat tramadol en andere opiaten doen maar het is bedrog en al die onzekerheden en zorgen en problemen waardoor je ernaar grijpt komen 2x zo hard terug je voelt jezelf oncomfortabeler en depressiever dan ooit plus een heftige ontwenning die dingen zullen alleen maar erger en erger worden naarmate je door blijft gaan ermee
onze gids voor de best uitbetalende gokkasten vind
Het is niet makkelijk om te stoppen maar het kan er alleen maar beter op worden als je stopt 👍🏻

En je misbruikt het dus stoppen is geen verkeerd idee... Vraag jezelf af kan ik dit nog voor de pijn blijven nemen of zal ik het blijven misbruiken?
Ik ben het er volledig mee eens. Ik heb dit zelf meegemaakt

De Zandman

DF-koning
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.

De Zandman

DF-koning
@Mezelf , dit is een interessante visie.
Ikzelf zou graag zonder pijn willen leven, ware het niet dat er geen goede medicatie tegen mijn pijn is.
Met morfine preparaten kan ik niet omgaan, domweg omdat ik dit spul ga misbruiken en vanwege tolerantie heb ik steeds meer nodig.
Mijn artsen geven het mij dus niet, uitgezonderd een lage dosis methadon die vreemd genoeg de pijn enigzins draagbaar houdt.
Andere mogelijkheden zijn uitgeput. Ik heb vanalles geprobeerd.
Stel, dat ik de dosis van die methadon zou verhogen, dan krijg ik meer last van bijwerkingen , dan dat de pijn minder wordt....dus dit is geen optie.
De pijnpoli heeft geen oplossing.

Ikzelf zou best wel een verslaving accepteren mits het niet de spuigaten uit loopt, als die verdomde pijn eens wat minder wordt.
Helaas schijnt er geen passend medicijn te zijn dat mij echt helpen kan.

Maar met de visie van accepteren van een door een arts te begeleiden afhankelijkheid t.o.v. pijn moeten leiden wat idd ongezond is, sta ik achter de visie om voor die aanwezige niet te vermijden afhankelijkheid te kiezen om veel minder pijn te moeten lijden.
De pijn beperkt mij behoorlijk in mijn dagelijks leven. Absoluut.

Paranoize.

Badass junkie
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.
Interessante vraag maar de manier waarop er zonder pijn wordt geleefd dan is een stuk ongezonder voor je lichaam dan de pijn zal doen. Als je over opium praat. Verschillende andere soorten medicatie zullen daar een positievere invloed op hebben maar zullen je ook niet pijnvrij maken

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Interessante vraag maar de manier waarop er zonder pijn wordt geleefd dan is een stuk ongezonder voor je lichaam dan de pijn zal doen.
Dat is dus zeker niet in alle gevallen zo. Wat denk je dat stress door pijn doet met je lichaam? Of helemaal niet meer bewegen door de pijn? Dan is in bepaalde gevallen zonder pijn dmv medicatie toch beter.

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Dat is dus zeker niet in alle gevallen zo. Wat denk je dat stress door pijn doet met je lichaam? Of helemaal niet meer bewegen door de pijn? Dan is in bepaalde gevallen zonder pijn dmv medicatie toch beter.
Mee eens, ieder zijn keuze, maar als je niet functioneren kan of slapen door pijn en medicatie helpt dan mag een ieder daar gebruik van maken.

Paranoize.

Badass junkie
Nee want opiaten veranderen je hersenstructuur waardoor de lichaamschade veel erger zal worden dan chronische pijn, en ik spreek uit ervaring dus ik weet echt wel waar ik het over hebt.
Let maar eens op, als iemand sterke pijnstillers gaat slikken, gaat ie na een paar maanden nog veel meer om de pijnen (er zijn pijnen bijgekomen door heel het lichaam heen) gaat klagen en klagen en klagen. Eigenlijk doen ze dat iedere keer wanneer ze hun medicatie in moeten nemen en overal pijn krijgen.
Voor de mensen die weten hoe het is om iedere dag (JA IEDERE DAG) wakker te worden en letterlijk aan het lijden zijn van de ontwenning, dat is veel slechter voor jou lichaam. Je lichaam zn natuurlijke endorfine gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

Uiteindelijk moet je er toch een keer van af kicken en wordt de pijn sowieso 10x heftiger dus heeft de medicatie alleen gemaskert, niks geholpen. Maakt niet uit hoeveel je neemt en wat je neemt.

Daarom zijn artsen heel voorzichtig met het langdurig opiaten voorschrijven, soms kan het niet anders maar dan weet de arts vtv al dat hij/zei uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.

De Zandman

DF-koning
[QUOTE="Red pill, post: 1906392, member: 152212"
..........gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

........ uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.
[/QUOTE]

Noot:
Waarom nou dat woord kanker misbruiken?
Het gaat hier om een vreselijke ziekte die m.i. niet geassocieerd moet worden met de strekking van dit topic.

Zeehond

Badass junkie
..........gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

Noot:
Waarom nou dat woord kanker misbruiken?
Het gaat hier om een vreselijke ziekte die m.i. niet geassocieerd moet worden met de strekking van dit topic.
[/QUOTE]
Helemaal met je eens.
Totaal onnodig @Red pill om deze woorden te gebruiken.

Paranoize.

Badass junkie

Maat doe nou niet zo arrogant, hier is dat normaal in Rotterdam, hier in de haven schelden we zelfs tegen onze baas met kanker vice versa, wees dan een man en stop met alle scheldwoorden. Een mongool voelt zich net zo hard beledigd.

Zelf ook familieleden aan kanker verloren, mijn opa met terminale kanker scheld nog net zo hard met kanker. Wat ik probeer te zeggen is, voor mij is dat normaal en ik maak onderscheid tussen een scheldwoord en de ziekte zelf

Ps: wees het ermee eens of oneens, doe lekker wat je wil maar ik ga geen discussies erover voeren

Bovenaan