Tramadol ontwenning keihard!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
De meeste die me kennen zullen wel weten dat ik altijd zeg "opletten met dat spul". Ik heb me zelf laten vangen aan opiaat pijnstiller Tramadol. Nooit gedacht dat ik nu door een hel zou gaan. Neem het al 3 maanden met doseringen tot 400mg of meer. Proberen afbouwen en taperen maar meteen terug naar het hoogste.

Sinds kerstavond cold turkey gestopt omdat ik ziek ben en ik ga letterlijk door een voor mij ongekende ontwenningsfase. Al 2 kilo kwijt op 3 dagen. Ik kan amper eten, slapen, functioneren. 2kids thuis waar ik niet voor kan zorgen en een partner die elke dag enkele uren naar het werk moet. Ik heb er letterlijk een zooitje van gemaakt terwijl ik deze zomer zo goed bezig was met een algehele middelenstop van lange duur.

Heb al heel wat zitten wenen en gisteren zwarte suicidale gedachten. Ik moet straks naar mijn huisarts net om de hoek maar ik weet in Belgie is de ervaring met artsen omtrend ontwenning miniem. Ik ben heel bang wat komende nacht gaat brengen. Mijn vrouw is boos. Ik heb heel donkere gedachten. En slapen gaat weer niet lukken met ongecontrolleerde bewegingen, over pijn, misselijk, ... ik ga kapot...

Wou dat hier even kwijt. Als iemand tips heeft ze zijn welkom.

Proxima

Badass junkie
Goed dat je dit hier hebt geuit, dat is al een belangrijke stap.

Alles ziet er om dit moment misschien niet mooi en rooskleurig uit, maar dat is alleen dit moment.

Jouw vrouw is nu boos op je met goede redenen, jij voelt je nu klote door de afkick verschijnselen en de schaamte. Dit zijn allemaal zaken die nu spelen maar die met de tijd zullen veranderen.

Je vrouw is onder andere boos op je omdat ze om je geeft, zie dat ook als iets positiefs.

Je lichaam die je nu zo kut laat voelen is iets wat uiteindelijk over gaat, het heeft alleen tijd nodig.

Dat je je nu schaamt voor wat er is gebeurd is iets waar je goed over na zal moeten denken in de toekomst.

Zorg nu goed voor jezelf PsyTekz!

Paranoize.

Badass junkie
Welcome to hell bro, nu ervaar je waarom je beter geen opiaten kunt gebruiken (al is het soms heel begrijpelijk) na 1-2 weken zullen de klachten flink afnemen op wat slapeloosheid en depressie en suicidale shit na... Maar het nare van tramadol is dat het ook op je serotonine en noradrenaline werkt dus je bent extra fucked in je afkick daarom kan tramadol echt een duivel zijn..

Kan je echt niet zonder kun je misschien evt via een arts methadon regelen en daarop switchen, 400mg tramadol staat ong gelijk aan 40mg morfine wat weer gelijk staat aan 10-15mg methadon....

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zorg nu goed voor jezelf PsyTekz!

Te gesloopt om uitgebreid te reageren maar bedankt voor de reactie en doe ik zeker!

Welcome to hell

Dat zij mijn huisarts net ook. Lijkt wel of ik net de duivel gegroet heb. Methadon ofzo is geen optie moet hier uit zonder vervanging of met zo weinig mogelijk gebruik van andere middelen.

Dokter heeft me alprazolam 0.5mg voor vanavond en morgenochtend meegegeven. Mag dan naar de apotheek om temesta voor 1 week tot de hevigste klachten voorbij zijn. Beschamend dat ik mijn verhaal in tranen bij de huisarts moest doen. Hij was wel goed op de hoogte van tramadol en vond het niet kunnen dat mijn reumatoloog zonder enig overleg 3 dozen van 100 x 100mg op voorschrift gaf. Hoop dat ik met die aprazolam vanavond wat rust vind.

Zanza

DF-koning
Heftig @PsyTekz...

Denk inderdaad ook dat het beter is om er via de weg die nu wordt ingezet uit te komen. De alprazolam en lorazepam zullen je angstklachten en slapeloosheid in ieder geval voor een deel kunnen opvangen. Je huisarts klinkt als een prettig en meedenkende arts, waar je (zonder schaamte!) je verhaal kunt doen en kunt blijven doen. Tramadol is idd geen kinderspel, al lijkt het zo onschuldig.

Het gevoel van machteloosheid en schaamte richting je vrouw en kinderen begrijp ik heel goed, heb zelf in vergelijkbare situaties gezeten, maar dan vanwege andere middelen. DM me gerust als je wat van gedachten wilt wisselen hierover, maar zoals @Proxima ook aangeeft: dat je je zo voelt zegt veel over jou als persoon in positief opzicht. Je gaat hier weer uitkomen, al lijkt dat nu even niet zo.

Chin up! Komt goed!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Heftig @PsyTekz...

Zeker weten man.

Denk inderdaad ook dat het beter is om er via de weg die nu wordt ingezet uit te komen. De alprazolam en lorazepam zullen je angstklachten en slapeloosheid in ieder geval voor een deel kunnen opvangen. Je huisarts klinkt als een prettig en meedenkende arts, waar je (zonder schaamte!) je verhaal kunt doen en kunt blijven doen. Tramadol is idd geen kinderspel, al lijkt het zo onschuldig.

Was ook verrast dat hij het helemaal begreep. Dat hij zelf al zei dat ik het als een "afkick" mag zien en door een hel ga had ik niet verwacht. Ik hoop dat deze idd hier wat aan helpen want hele dag als een kleuter lopen janken ligt niet in mijn aard.

Het gevoel van machteloosheid en schaamte richting je vrouw en kinderen begrijp ik heel goed, heb zelf in vergelijkbare situaties gezeten, maar dan vanwege andere middelen. DM me gerust als je wat van gedachten wilt wisselen hierover, maar zoals @Proxima ook aangeeft: dat je je zo voelt zegt veel over jou als persoon in positief opzicht. Je gaat hier weer uitkomen, al lijkt dat nu even niet zo.

Dat maakt het idd nog erger. Alles voelt kut hard aan nu. Ik moet hier nu door en ga er sowieso uit komen. 2022 zal toch wel een volledig nuchter jaar moeten worden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoop dat dit mini roze pilletje me wel door de nacht helpt. Wil niet opnieuw zo'n gedachten of gek worden van wat er door het hoofd spookt 😔. Ligt misschien aan mijn doseringen op 3 maanden tijd maar vet link spul die tramadol kan dat enkel maar aan de meelezers meegeven. Sluipt er in zonder enig herkenbaar symptoom.

Zanza

DF-koning
Hoop dat dit mini roze pilletje me wel door de nacht helpt.
0.5 mg alprazolam zal je niet geheel ontzien van de nare gevoelens omtrent je ontwenning, zoals @Dopemonster ook zegt. Verlichten zal het wellicht wel en met de lorazepam erbij zal je iig hoogstwaarschijnlijk wat meer nachtrust krijgen, wat ook een boost geeft voor je dagelijkse activiteiten. Hopelijk ben je snel van de ergste symptomen af en kun je de benzo's ook aan de kant schuiven.

Succes man!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat was weer een enge nacht vol dromen en veel wakker worden. Voor ik enige slaap kon vinden 2u half ongecontroleerde lichaamsbewegingen. Geen seconde in dezelfde positie kunnen liggen. Mijn gevoelens werden wel afgezwakt door de alprazolam maar als ik midden in de nacht naar de wc ging voelde ik me toch wel erg duizelig. Nu deze uitwerkt voel ik me terug emotioneler. Zou naar de apotheek moeten om het recept voor deze week maar vind geen enkele kracht om dat te doen. Dat dit snel mag stoppen word er toch wel heel moedeloos van 😔. Zin om het uit te schreeuwen 😥.

Zanza

DF-koning
Dat was weer een enge nacht vol dromen en veel wakker worden. Voor ik enige slaap kon vinden 2u half ongecontroleerde lichaamsbewegingen. Geen seconde in dezelfde positie kunnen liggen. Mijn gevoelens werden wel afgezwakt door de alprazolam maar als ik midden in de nacht naar de wc ging voelde ik me toch wel erg duizelig. Nu deze uitwerkt voel ik me terug emotioneler. Zou naar de apotheek moeten om het recept voor deze week maar vind geen enkele kracht om dat te doen. Dat dit snel mag stoppen word er toch wel heel moedeloos van 😔. Zin om het uit te schreeuwen 😥.
Naar de apotheek voor de lorazepam, toch? Die zal je echt nog wel wat meer (nacht)rust kunnen geven.

Je kunt dit kerel!

Paranoize.

Badass junkie
Jup. rusteloze benen heb je dan he, je kunt alleen maar blijven draaien in je bed. Hou vol het kan nog erger, bij hardcore opiaten ga je zelfs met je kop tegen de muur bonken enzo🤣 Maar wel erg vervelend voor je man! Ze geven je ook een te lage dosering alprazolam om de ontwenningsklachten echt goed(genoeg) te onderdrukken helaas...

Blijf het je aanbevelen ga kratom in een smartshop halen, je ontwenningsklachten verdwijnen grotendeels als wolken voor de zon en benzo's slikken is gewoon een stuk minder effectief. Weekje kratom nemen en je hebt nauwelijks nog last ergens van

Als morfine verslaafde heb ik altijd een stash kratom voor als ik uit voorraad pijnstillers of hero raak en niet ziek wil worden, plus voor op me werk want ik werk gewoon full-time....

Laatst bewerkt:

Zoraa

Wijs gebruiker
Wat rot om dit te lezen, alle goede tips zijn hier boven al gegeven.
Het enige wat ik nog zeggen kan is dat wij hier er voor je zijn. Je moet hier alleen doorheen. Maar je uiten kun je hier en je zult genoeg steun krijgen.
Jij bent hartstikke sterk en ik weet dat je dit kunt.

2022 nuchter door het leven gaan is je wens en je eerste zware stappen zijn gezet.

Je bent een bikkel 🍀

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Kutzooi allemaal . M'n vrouw wil niet meer met me praten en heeft liever dat ik ook niet tegen de kids praat. Nieuwjaar voor de deur en ga niet eens met manieren kunnen tafelen, cadeatjes uitdelen of mijn vuurwerk opsteken. Geraak niet verder dan de bank of bed. Zo beschamend en rot. Al veel gedacht om via spoed aan te melden voor de Epsi. Kan het zo niet meer aan 😔.

Zanza

DF-koning
Kutzooi allemaal . M'n vrouw wil niet meer met me praten en heeft liever dat ik ook niet tegen de kids praat. Nieuwjaar voor de deur en ga niet eens met manieren kunnen tafelen, cadeatjes uitdelen of mijn vuurwerk opsteken. Geraak niet verder dan de bank of bed. Zo beschamend en rot. Al veel gedacht om via spoed aan te melden voor de Epsi. Kan het zo niet meer aan 😔.
Is het niet verstandig om, in overleg met je arts, tijdelijk je ontwenning te staken en dit na de feestdagen op te pakken? Dan begint het 'feestje' wel weer opnieuw, maar kun je deze periode enigszins doorkomen. Wellicht dat het ook goed is om je vrouw mee te nemen naar de arts, om zo enig begrip vanuit de medische kant te kunnen creëren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Is het niet verstandig om, in overleg met je arts, tijdelijk je ontwenning te staken en dit na de feestdagen op te pakken? Dan begint het 'feestje' wel weer opnieuw, maar kun je deze periode enigszins doorkomen. Wellicht dat het ook goed is om je vrouw mee te nemen naar de arts, om zo enig begrip vanuit de medische kant te kunnen creëren.

Dat is geen optie voor mij of de huisarts. Ik wil geen hoge doseringen slikken om me goed te voelen en na een week opnieuw door deze hell. Maar heb het gevoel niet te redden continue alleen in bed amper kunnen eten of slapen. Men hoofd zegt continue spoed bellen en binnen gaan crisisopname maar dan blijft mijn vrouw achter met de kids en ze moet morgen nog werken. Word helemaal gek van dit wat een hell. 😣

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Kleine positieve noot. Net mijn kleinste haar speelgoedberg kunnen opruimen. Moet wel terug gaan zitten. Zou er eindelijk wat energie beginnen komen na 3 dagen of zit de lorazepam daarvoor tussen? Ook wel wat zin in avondeten. Voel me wel nog soort van gespannen en licht/misselijk. Een sprongetje van 5 % vooruit. Hoop dat dit zo blijft en ik niet weer achteruit val in een put van emoties en niets kunnen.

Druktemaker

DF-koningin
Ik kan helaas weinig voor je betekenen, maar wat heb ik met je te doen! Ontzettend knap dat je ondanks alle factoren toch besloten hebt dit door te pakken. Ik kan alleen maar voor je hopen dat je, je gauw beter gaat voelen ❤️.

Ik zou als ik jou was eens bespreken hoe je vrouw denkt over een crisisopname, ondanks dat ze nu misschien boos is houd ze ook van je hè! Je denkt nu ‘ze moet morgen werken en kinderen lastig lastig’, ik kan je uit ervaring vertellen dat ook dat op te lossen is 🙂.

Heel erg veel sterkte!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wauw, erg voor je dat het zover gekomen is! Hoe lang duren deze afkickverschijnselen? Je bent nu al ver gekomen, zou het afkicken zeker niet uit gaan stellen, dan is het lijden voor niks geweest!

Dat afkicken met Kratom had ik vaker gehoord. Kan je dat niet via een Nederlandse webshop bestellen?

Heeft je vrouw wel een beetje begrip voor de situatie? Hebben jullie een netwerk waarop je kan terugvallen voor de kinderen? Opa en oma?

Heel veel sterkte, je hebt al een heel stuk doorstaan! Je bent goed bezig, geef het niet op!

Ps: ik heb je een bericht gestuurd op Telegram.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat afkicken met Kratom had ik vaker gehoord. Kan je dat niet via een Nederlandse webshop bestellen?

Duurt wel eventjes voor dat bij mij is met de vertragingen bij post nl.

Heeft je vrouw wel een beetje begrip voor de situatie? Hebben jullie een netwerk waarop je kan terugvallen voor de kinderen? Opa en oma?

Ze voelt zich vooral belogen en vertrouwen geschaad omdat ik niet meteen eerlijk ben geweest over het gebruik van tramadol. Voor de kids hebben we geen oplossing. Familie omgeving is helemaal uiteengevallen waardoor we wat op ons zelf moeten rekenen.

Heel veel sterkte, je hebt al een heel stuk doorstaan! Je bent goed bezig, geef het niet op!

Bedankt opgeven zit er niet in wil hier gewoon zo snel mogelijk uit geraken. Ik ben altijd de man die zijn gezin op handen overal doorloodst. Wil die positie terug innemen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Vanavond toch iets meer kunnen eten. Kan voor mezelf nog niet plaatsen of de lorazepam me helpt of ikzelf de betere kant op ga. Mijn emoties zijn wel redelijk vlak en gaan van daling naar soms een positieve noot en wilskracht vooruit. Lichamelijk is het nog strijden en ik verwacht vanavond wel weer de rusteloosheid als ik in slaap wil komen. Ik ga begin januari toch ook even de hulpplijn inschakelen om dit verder op te volgen met ambulante gesprekken om volledig nuchter te blijven in de toekomst. Blij dat ik hier ook wat kan bijhouden hoe ik me voel bergop en bergaf, een reminder voor als ik ooit nog es een stomme fout denk te begaan. Hoop snel te kunnen posten dat ik terug IK ben.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik kan helaas weinig voor je betekenen, maar wat heb ik met je te doen! Ontzettend knap dat je ondanks alle factoren toch besloten hebt dit door te pakken. Ik kan alleen maar voor je hopen dat je, je gauw beter gaat voelen ❤️.

Ik zou als ik jou was eens bespreken hoe je vrouw denkt over een crisisopname, ondanks dat ze nu misschien boos is houd ze ook van je hè! Je denkt nu ‘ze moet morgen werken en kinderen lastig lastig’, ik kan je uit ervaring vertellen dat ook dat op te lossen is 🙂.

Heel erg veel sterkte!

Dankjewel! Dat hoop ik ook nu gewoon beter worden en vooruit komen.
Ze is sowieso tegen zo'n korte opname onder begeleiding. Dan komt alles op haar nek en word ze nog kwader door. Soms wat moeilijk dat ze het niet goed begrijpt maar dat vergeef ik haar. Hoop gewoon dat ik nu per stap vooruit ga. De strijd gaat verder!

Zanza

DF-koning
Kan voor mezelf nog niet plaatsen of de lorazepam me helpt of ikzelf de betere kant op ga.
Ik denk beiden. Je ontwenningsproces is gaande en de benzo's zorgen voor een klein beetje mentale rust.
Blij dat ik hier ook wat kan bijhouden hoe ik me voel bergop en bergaf, een reminder voor als ik ooit nog es een stomme fout denk te begaan.
Zeker. Bij uitstek de plek om je verhaal te doen!
Hoop snel te kunnen posten dat ik terug IK ben.
Met je instelling is niks fout. Gaat je lukken man!
Soms wat moeilijk dat ze het niet goed begrijpt maar dat vergeef ik
Wel begrijpelijk dat ze het niet begrijpt, daarom haalde ik ook aan om haar eventueel een keer mee te nemen als je bij een arts bent voor dit soort zaken. Dat helpt enorm om meer begrip te krijgen voor de situatie, wanneer iemand met verstand van zaken uitleg kan geven en eventuele vragen kan beantwoorden.

Nogmaals: succes en sterkte. Je komt er echt weer bovenop!

Paranoize.

Badass junkie
Dat is geen optie voor mij of de huisarts. Ik wil geen hoge doseringen slikken om me goed te voelen en na een week opnieuw door deze hell. Maar heb het gevoel niet te redden continue alleen in bed amper kunnen eten of slapen. Men hoofd zegt continue spoed bellen en binnen gaan crisisopname maar dan blijft mijn vrouw achter met de kids en ze moet morgen nog werken. Word helemaal gek van dit wat een hell. 😣
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven

Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.

Paranoize.

Badass junkie
Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.
Klopt of je nou tramadol, methadon, buprenorfine of heroïne gebruikt het blijven allemaal opiaten waar je van moet ontwennen. Dus nu door de zure appel heenbijten is de beste optie die je hebt hoe eerder je er vanaf bent, hoe eerder je lichaam er van kan herstellen en hoe langer je doorgaat hoe zwaarder je lichaam het zult hebben.

Het probleem zit hem niet in een keertje onder invloed zijn. Zoals een weekendje aan de zuip, of zelfs een weekje aan de morfine. Het probleem zit hem in dat blijven doen, weken/maanden lang aan de zuip of snuif of pillen.... Je raakt verslaafd, je lichaam kan niet meer zonder functioneren en je word dopeziek zoals jij nu bent. Of dat nou van de alcohol, coke, g, hero is.... Same story different shit. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen!!🤟🏻💪🏻

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?

Zoraa

Wijs gebruiker
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over

Zanza

DF-koning
Dit klinkt al een heel stuk positiever @PsyTekz! Proberen om wat dagelijkse routine terug te brengen zorgt voor structuur en regelmaat en wat meer geloof in jezelf!

Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?

Even tellen de laatste dagen zijn een puinhoop. Ik keer even terug van laatste inname naar 1ste inname. Dus, dinsdag gisteravond 20.00u 1mg lorazepam en gisterochtend 09.30u 1mg lozazepam. Maandagavond 0.5mg alprazolam

De huisarts wou mij dagelijks op 2mg lorazepam zetten voor 5 dagen en dan stop. Volgens mij ga ik dan terug last hebben van ontwenning. Als ik nu al wat kan afbouwen zal dit toch best meevallen want ik ben sowieso al wat gevoelig aan dat soort medicatie en neem ze liefst zo min mogelijk. Nu mijn energie en algemene toestand wat beter word lijkt mij dat wel het moment om af te bouwen zonder nog meer onnodige ontwenning of problemen op te roepen. Ik neem het ook nog geen weken ofzo gaat hier om 3 innames. Als ik ongelijk ik heb zeker zeggen maar lijkt mij wel een goed plan.

Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Even tellen de laatste dagen zijn een puinhoop. Ik keer even terug van laatste inname naar 1ste inname. Dus, dinsdag gisteravond 20.00u 1mg lorazepam en gisterochtend 09.30u 1mg lozazepam. Maandagavond 0.5mg alprazolam

De huisarts wou mij dagelijks op 2mg lorazepam zetten voor 5 dagen en dan stop. Volgens mij ga ik dan terug last hebben van ontwenning. Als ik nu al wat kan afbouwen zal dit toch best meevallen want ik ben sowieso al wat gevoelig aan dat soort medicatie en neem ze liefst zo min mogelijk. Nu mijn energie en algemene toestand wat beter word lijkt mij dat wel het moment om af te bouwen zonder nog meer onnodige ontwenning of problemen op te roepen. Ik neem het ook nog geen weken ofzo gaat hier om 3 innames. Als ik ongelijk ik heb zeker zeggen maar lijkt mij wel een goed plan.

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.
Ik denk niet dat het heel grote problemen gaat opleveren, maar gezien je huidige situatie kan dat wellicht wel wat meer benadrukt worden. Ik denk dat je dat zelf ook een beetje moet aanvoelen. Lichamelijk gezien kun je er zo mee stoppen. Ook psychisch. Maar vanwege de ontwenning van de tramadol ligt dat mogelijk iets anders.

Zoraa

Wijs gebruiker
Snap zeker dat je bang bent om dan straks ook nog van de benzo's te moeten afkicken. De hel waar je nu doorheen gaat voor jou nooit meer! Ieder mens is anders dat voorop gesteld. Ik heb wel vaker gezien dat mensen heel goed gingen de benzo te vroeg gestopt hebben en daar door alsnog in de oude val zijn getrapt. Nogmaals IEDEREEN is anders ik bedoel niet dat het jou ook zo zal gaan. Eerder iets om wel in overweging te nemen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik denk niet dat het heel grote problemen gaat opleveren, maar gezien je huidige situatie kan dat wellicht wel wat meer benadrukt worden. Ik denk dat je dat zelf ook een beetje moet aanvoelen. Lichamelijk gezien kun je er zo mee stoppen. Ook psychisch. Maar vanwege de ontwenning van de tramadol ligt dat mogelijk iets anders.

Lichamelijk begin ik toch al heel wat meer energie te ontwikkelen dan de voorbije 5 dagen. Ik kan alweer langer rechtstaan, dingen doen wat anders een onbegonnen opdracht was. Het routine in eten is terug. Mentaal zat ik gisteren eigenlijk nog helemaal in zak en as en vandaag lijk ik een stuk helderder. Ik voel persoonlijk wel aan dat ik die benzo dus ook beter naar het stopbord breng. Vooral omdat ik ze nu kort inneem en hoe langer ze neem hoe meer mijn lichaam er gaat aan wennen. De opiode was vooral het probleem en fysiek gaat dat de goede kant op dus nu aan de slag mentaal.

Paranoize.

Badass junkie
Lichamelijk begin ik toch al heel wat meer energie te ontwikkelen dan de voorbije 5 dagen. Ik kan alweer langer rechtstaan, dingen doen wat anders een onbegonnen opdracht was. Het routine in eten is terug. Mentaal zat ik gisteren eigenlijk nog helemaal in zak en as en vandaag lijk ik een stuk helderder. Ik voel persoonlijk wel aan dat ik die benzo dus ook beter naar het stopbord breng. Vooral omdat ik ze nu kort inneem en hoe langer ze neem hoe meer mijn lichaam er gaat aan wennen. De opiode was vooral het probleem en fysiek gaat dat de goede kant op dus nu aan de slag mentaal.
Ik denk dat dat kwam door de werking op je serotonine en noradrenaline dat je daarom zo dood was en niet op je benen kon staan, typisch voor een opoide ontwenning is dat je juist super hyper bent met hele grote pupillen alsof je pep gesnoven hebt. Je moet weten dat een tramadol ontwenning een opoide ontwenning is, maar ook een anti depressiva ontwenning dus houdt ook rekening met de ontwennningsverschijnselen van serotonine werkende middelen zoals anti depressiva en mdma

Bovenaan