Tramadol en speekseltest

Rendeo

Belezen gebruiker
Hi!

Sinds vorige week heeft mijn vader een doosje Tramadol 37.5mg gekregen van zijn dokter voor als de pijn niet meer te houden is.

Het is allemaal wat onduidelijk maar volgens mij is Tramadol ook op te sporen bij een speekseltest en kan bestraft worden?
Mijn vader wist hier niks van en heeft zijn rijbewijs nodig voor zijn werk.
Hoelang zou dit te vinden zijn in het speeksel?

Zou Thc olie niet 'gezonder' zijn om te gebruiken tegen ontstekingen in je lichaam als dit zou helpen?
Hij neemt ze wel niet elke dag, hopelijk blijft dit zo.

Groeten

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Met Tramadol mag je niet autorijden. Het versuft en maakt je slaperig en afwezig. Tot een bepaalde dosering, welke dat is weet ik niet en moet de arts vertellen, mag je na een wen periode van ruim 2 weken soms wel weer autorijden. Dat geldt alleen als je geen enkele bijwerking meer hebt EN je toestemming van een arts hebt. Laat je vader dit overleggen met zijn arts ipv hier vragen op een drugsforum.

En THC olie is een illegale drug dus dat is natuurlijk helemaal niet toegestaan en dus zeer onverstandig daar mee te gaan rijden of zelf dokteren.

Mocht je pa gepakt worden heeft dat ernstige gevolgen juridisch. Laat staan als er letsel is aan een ander door een ongeluk oid. Zowel met Tramadol als thc olie.

Laat je pa overleggen met zijn behandelend arts. Er zijn ook andere opties mogelijk qua pijnbestrijding.
Behalve de juridische kant moet je ook gewoon niet onder invloed willen rijden. Uit fatsoen en goedheid.

Sterkte voor je vader!

Laatst bewerkt:

Rendeo

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie!

Ik dacht aan Thc olie omdat dit maar 12 tot 14 uur te vinden is in het speeksel bij matig gebruik en hij pas zou rijden 15u na inname.

Omdat ik zelf blow zou ik dus eerder Thc aanraden en later pas zware medicatie, maar zelf doktoren is inderdaad geen goed idee ondanks de vele positieve verhalen.

Volgende week afspraakje maken met de arts!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Mijn vader wist hier niks van
Dat is een beetje raar, want er staat als het goed is een sticker op het doosje met de volgende woorden 'LET OP, BEINVLOED DE RIJVAARDIGHEID', en daarnaast staat het ook nog eens in de bijsluiter, waar deze en andere uiterst belangrijke informatie in staat over je medicijn in kwestie en die heel veel mensen om mij onbegrijpelijke redenen niet lezen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Die 12 tot 14 uur geldt bij sporadisch gebruik. Als je dagelijks thc gebruikt stapelt het zich in het lichaam. Bij dagelijks gebruik mag je officieel nooit autorijden. Dan test je weken lang na je laatste gebruik nog positief.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb de bijsluiter er maar eens bij gepakt, en het staat vrij in het begin:
Rijvaardigheid en het gebruik van machines Tramadol kan sufheid veroorzaken, vooral als het tegelijk wordt ingenomen met alcohol, antihistaminica en andere geneesmiddelen die sufheid kunnen veroorzaken. Rijd niet en bedien geen zware machines tenzij u weet welke invloed Tramadol op u heeft.

Rendeo

Belezen gebruiker
Vind het vooral raar dat zijn dokter/arts hier niets over zei..
Straks eens praten met mijn vader

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Rendeo
Dus jij denkt dat het een taak van de huisarts zou moeten zijn om alle belangrijke informatie over een voorgeschreven medicijn, oftewel de gehele bijsluiter, aan zijn patient op te dreunen?

Als dat het geval zou zijn dan zou een huisartsenconsult dubbel zo veel tijd in beslag nemen en moeten er 2 keer zo veel huisartsen komen dan nu het geval is en de kosten zouden de pan uitrijzen.

Dus hebben ze besloten om al die belangrijke informatie betreffende een voorgeschreven medicijn in de bijsluiter te zetten zodat je die eenmaal thuis in je eigen tijd rustig kan doornemen en zo de kostbare tijd van je huisarts niet loopt te verdoen.

Dat jouw vader de bijsluiter niet leest is dan weer zijn probleem.

Straks eens praten met mijn vader
Zou ik ook doen, maar in plaats van vragen of de dokter heeft gezegd of ie al dan niet mocht autorijden kan je hem beter proberen overtuigen om in het vervolg de bijsluiter te lezen.

Laatst bewerkt:

Rendeo

Belezen gebruiker
In de bijsluiter staat nergens vermeld hoelang je geen voertuig mag besturen, of dat je (denk ik) 24 tot 48u na inname nog positief kan testen tijdens een speekseltest.

Dus ja, ik vind het de taak van de arts om dit te melden, dit duurt nog geen 5 seconden.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Bij jouw pa is het autorijden, voor een ander is iets anders uit de bijsluiter heel erg belangrijk. De huisarts kan niet ruiken welke informatie in de bijsluiter van belang is voor de betreffende patient dus hoe moet die weten welk van alle informatie hij in 5 seconden aan de patient zou moeten vertellen?

Dat mag je me toch eens uitleggen.

En nee, er staat inderdaad niet in hoe lang je geen auto mag besturen want dat is bij iedereen weer anders en van vele factoren afhankelijk en dat kan de huisarts hem ook niet zeggen.

Maar goed, ik ben wel klaar in dit topic, het dringt toch niet door.

Beterschap aan je vader.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Ik heb net nierkolieken gehad en zat op de ergste dagen aan 400mg contramal, is de vloeistof versie van Tramadol, wordt sneller opgenomen en werkt binnen het kwartier, terwijl ik bij de pilvorm uur moest wachten.
Zolang ik onder de 200mg bleef, had het weinig invloed op m'n alertheid n sufheid, vanaf 250 à 300 kreeg ik eerder licht high gevoel, lekker mellow, steeds was ik juist wakkerder dan ervoor. Dus denk dat ieder voor zich moet uitmaken of ie de auto verantwoord kan besturen. Maar het is niet verboden om te rijden met een auto, toch niet in België.

Bovenaan