tramadol en oxycodon

billnye

Belezen gebruiker
ik krijg oxy van de doctor voor zenuw pijn in me knie best lekker spul tho als je per ongeluk zo retard kapot kauwt maar omdat het beter gaat en minder pijn heb krijg ik geen oxy meer maar tramadol maar mij vraag is is dat wel veilig om t nemen want vandaag krijg ik die tramadol maar er zit nog oxy in me stysteem en ik zag ergens een speadsheet op dit forum waar op staat welken drugs gevaarlijk zijn om t combineren met elkaar en bij opiaate en tramadol stond heel gevaarlijk moet ik dan eerst wachten tot de oxy uit me systeem is voor dat ik tramadol neem of kan dit gewoon

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
ik krijg oxy van de doctor voor zenuw pijn in me knie best lekker spul tho als je per ongeluk zo retard kapot kauwt maar omdat het beter gaat en minder pijn heb krijg ik geen oxy meer maar tramadol maar mij vraag is is dat wel veilig om t nemen want vandaag krijg ik die tramadol maar er zit nog oxy in me stysteem en ik zag ergens een speadsheet op dit forum waar op staat welken drugs gevaarlijk zijn om t combineren met elkaar en bij opiaate en tramadol stond heel gevaarlijk moet ik dan eerst wachten tot de oxy uit me systeem is voor dat ik tramadol neem of kan dit gewoon
Dit zijn heel prima vragen om aan je arts of apotheek te stellen!

Ape

Badass junkie
Wat plop zegt. En waar jij op doelt is denk ik de informatie op psychonautwiki. Er staat een kleine spreadsheet op met de kleuren groen, geel oranje en rood om gevaar aan te geven.

Het lijkt er inderdaad op dat het zaak is niet te combineren.
8F9B6464-50C4-42C2-91B9-EA47FCF6EBB2.jpeg

djiego

Badass junkie
Ik zou zeker even opletten, tramadol is sowieso berucht om z'n vele ongewenste interacties met ander stoffen. Echt rommel wat dat betreft, en kan nasty reactie opleveren.

billnye

Belezen gebruiker
Dit zijn heel prima vragen om aan je arts of apotheek te stellen!
ik heb het meteen aan ze gevraagd en ook aan de arts die zegt kan geen kwaat maar ik had een beetje me twijfels er over daarom dacht ik ik vraag het hier even omdat hier veel mensen zitten met ervaring met die medicatie ik neem ook niet veel oxy 30 tot 50 mg per dag hangt een beetje van de pijn ik dacht dat al veel was meer toen las ik op dit forum dat sommigen mensen meer dan 100mg op een dag nemen en ik krijg 50mg tramadol maar erg bedankt voor het snelle advies

Paranoize.

Badass junkie
Sinds hij het hier vraagt en niet aan een dokter zal ik als ervaringsdeskundige maar het juiste antwoord geven want ik neem aan dat dit ook gewoon normale vragen zijn voor op een drugs forum.

Ja je kunt tramadol nemen wanneer er nog oxycodon in je bloed zit. Gelieve 6 tot 8 uur na laatste dosis oxycodon. Ik weet waarom dit veilig is maar heb geen zin om dit helemaal uit te gaan leggen.

Maar simpele samenvatting: je receptoren zijn oxy gewend, een zware opiaat die extreem potent verbind aan de receptoren. en tramadol is veel zwakker dus is het alleen maar beter voor je lichaam om tramadol te nemen. mocht je lichaam afhankelijk ervan zijn (oxy) kun je wel afkickverschijnselen krijgen.

En rekening houden met eventuele bijwerkingen van de tramadol omdat tramadol ook werkt op de serotonine en noradrenaline. Dit zijn neurotransmitters what oxycodon niet op werkt maar medicijnen zoals anti depressiva wel.

Deze informatie is gebaseerd op alleen het tramadol gebruik en niet in combi met andere meds. Dan moet je dat toelichten of met de huisarts bespreken. Bespreek derest sws met je huisarts ik hoop dat het duidelijk is zo.

Zelf slik ik wel eens tramadol tussen heroïne gebruik door om me minder ziek te voelen.

Wat wel gevaarlijk is is oxycodon en tramadol tegelijkertijd in te nemen omdat het elkaars effect versterkt! Vandaar pas 6-8 uur innemen na laatste dosis oxycodon

Bij oxycontin (verlengde) trouwens liever pas na 8-12 uur innemen om veilig te zitten

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ik gebruik zonodig extra pijnstillers met Tramadol en ik moet zeggen dat als ik 4 x zo een tablet innemen, ik op 140 mg Tramadol uitkom.
Nooit iets van gemerkt. Geen enkele rush oid.
Ik neem dit gecombineerd met methadon. Lage dosering.
Helpt het? Enigszins, maar niet om gillend over naar huis te schrijven....

billnye

Belezen gebruiker
Ik gebruik zonodig extra pijnstillers met Tramadol en ik moet zeggen dat als ik 4 x zo een tablet innemen, ik op 140 mg Tramadol uitkom.
Ik heb het ook niet om high van 't worden ookal was het wel leuk om het afentoe met die oxy pillen t doen ik heb dan 10mg lang werkende en 5 kort en snel werkende en als ik zo 10 fijn kauw in poeder of 2 van die 5mg tegelijkertijd neem woord je er wel best high van maar als je het normaal neent zo als de dokter wilt woord je er niet echt high van mij vraag hier was alleen omdat de arts zei dat het geen kwaad kan tramadol en oxy tegelijkertijd maar ik had me twijfels er bij drm plaatse ik het bericht

Paranoize.

Badass junkie
Tramadol is niet bedoeld om te snuiven foei

Moet je ook helemaal niet willen... Het komt dan harder aan dus dat opent de deur verder open naar verslsving

De Zandman

DF-koning
Ikzelf merk niets van verslaving vwb Tramadol gebruik....
Wel van andere opiaten en opioides, maar niet van Tramadol raar genoeg.
Die kan ik zo zonder meer laten staan, ik neem per dag geregeld zo'n 200 mg in. Maar dus lang niet altijd.

Paranoize.

Badass junkie
Ikzelf merk niets van verslaving vwb Tramadol gebruik....
Wel van andere opiaten en opioides, maar niet van Tramadol raar genoeg.
Die kan ik zo zonder meer laten staan, ik neem per dag geregeld zo'n 200 mg in. Maar dus lang niet altijd.
Hoelang slik je die tramadol al? Na een lange tijd kan dat alsnog wel ontstaan, maar je slikt er toch ook methadon bij? Waarschijnlijk komt het daardoor dat je geen afkick van tramadol krijgt.

billnye

Belezen gebruiker
Hoelang slik je die tramadol al? Na een lange tijd kan dat alsnog wel ontstaan, maar je slikt er toch ook methadon bij? Waarschijnlijk komt het daardoor dat je geen afkick van tramadol krijgt.
nu 5 dagen ik kreeg eerst oxy 10mg en oxy 5 mg maar omdat het nu iets beter gaat met de pijn heeft de dokter me van de heavy shit afgehaald ook is 10mg oxy nog niet zo heel zwaar vind ik zelf als ik hoor dat sommige mensen pillen van 80mg per stuk slikken maar ik heb nu voor langwerkend 50mg tramadol en als ik een pijn aanval krijg heb ik nogsteeds de 5mg instant release oxy

Paranoize.

Badass junkie
nu 5 dagen ik kreeg eerst oxy 10mg en oxy 5 mg maar omdat het nu iets beter gaat met de pijn heeft de dokter me van de heavy shit afgehaald ook is 10mg oxy nog niet zo heel zwaar vind ik zelf als ik hoor dat sommige mensen pillen van 80mg per stuk slikken maar ik heb nu voor langwerkend 50mg tramadol en als ik een pijn aanval krijg heb ik nogsteeds de 5mg instant release oxy
Er bestaan zelfs pillen van 160mg, te gek van woorden!!

billnye

Belezen gebruiker
Er bestaan zelfs pillen van 160mg, te gek van woorden!!
wtf dan ben je toch helemaal van de kaart als je die neemt ik had eerst 20mg gekregen ik was echt fucking high van die dingen en ik nam ze normaal niks kauwen ofzo met die 10 doe ik het soms wel als ik de dag erna vrij heb die dingen helemaal tot poeder kauwen biertje er bij en lekker genieten maar 95% van de tijd neem ik ze gewoon normaal na een paar dagen die 20mg geprobeerd t hebben had ik de dokter ook gebeld en zei geef me die 10mg maar weer want dit werkt niet ik functioneerde echt niet met die 20mg was echt aan het spacen de heledag en moet je na gaan dat mensen dan gewoon 3 van die 80mg op een dag nemen en niks aan de hand is

Paranoize.

Badass junkie
wtf dan ben je toch helemaal van de kaart als je die neemt ik had eerst 20mg gekregen ik was echt fucking high van die dingen en ik nam ze normaal niks kauwen ofzo met die 10 doe ik het soms wel als ik de dag erna vrij heb die dingen helemaal tot poeder kauwen biertje er bij en lekker genieten maar 95% van de tijd neem ik ze gewoon normaal na een paar dagen die 20mg geprobeerd t hebben had ik de dokter ook gebeld en zei geef me die 10mg maar weer want dit werkt niet ik functioneerde echt niet met die 20mg was echt aan het spacen de heledag en moet je na gaan dat mensen dan gewoon 3 van die 80mg op een dag nemen en niks aan de hand is
Tolerantie is daar de oorzaak van. Je lichaam went steeds meer aan de dosering en als je blijft ophogen zit je op ten duur op zo'n enorme dosering.

Zo'n amerikaanse rapper is eraan dood gegaan op 21 jarige leeftijd, slikte meer dan 30 pillen per dag van 30mg overleden aan een beroerte

billnye

Belezen gebruiker
Tolerantie is daar de oorzaak van. Je lichaam went steeds meer aan de dosering en als je blijft ophogen zit je op ten duur op zo'n enorme dosering.

Zo'n amerikaanse rapper is eraan dood gegaan op 21 jarige leeftijd, slikte meer dan 30 pillen per dag van 30mg overleden aan een beroerte
wtf ja ik probeer het tegen t gaan die toleratie ik merk nu ook al dat het niet meer zo erg merk als ik ze neem maar ik verhoog de dosis niet het werkt nogsteeds als pijnstiller met me normalen dosis alleen ik woord er niet meer zo high van dat hoeft ook niet want het doet ze werk als pijnstiller nogsteeds

De Zandman

DF-koning
Dan werkt het zoals het bedoeld is.
Je neemt/krijgt geen recept voor pijnstillers om high te worden, nietwaar.

• Like
Waarderingen: Ape

Paranoize.

Badass junkie
Tolerantie is sowieso onvermijdbaar maar zoals zandman ook al zegt is het belangrijkste dat het voor de fijn blijft werken en niet vanwege de lekkere roes

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Tolerantie is sowieso onvermijdbaar maar zoals zandman ook al zegt is het belangrijkste dat het voor de fijn blijft werken en niet vanwege de lekkere roes
Dit precies, ik zelf kreeg eerst tramadol maar dat hielp mij niets met de pijn , en had veel last van bijwerkingen. Toen ik onverwachts bij een vriendin bleef slapen en geen tramadol bij me had kreeg ik 40mg oxycodon van haar. Eindelijk iets wat hielp tegen de pijn. Na een maand zat ik op 120mg per dag. Toen opgebiecht bij de pijnpoli en moest eerst zo veel mogelijk afbouwen. Dit lukte tot de 50-70mg dagelijks. Daarna een gesprek over dat opiaten verslavender zijn en juist meer pijn kunnen veroorzaken na een tijd. Schijnt dat die de zenuwen extra kunnen laten irriteren na een tijd. Maar tot die tijd wil ik wel eens af van mijn wandelstok in mijn 30-er jaren. Gebruik nog steeds oxycodon naar tevredenheid en is al 3 jaar verder ongeveer. Gebruik er soms fentanyl bij om even echt pijnloos te zijn.. wat heerlijk is dat. High wordt ik er niet van , hoewel ik pijnvrij high / happy ervaar wat voor de meeste mensen vanzelfsprekend is.

Ben blij voor je dat jou zenuwen pijn minder wordt. Ook poly neuropathy? Bij mij komt het door lumbale radiculpathie. Niet te opereren alleen medisch te verzachten helaas.

Anyway wees blij dat het minder wordt en stop ook met tramadol wat een zooi vind ik dat.. heeft ook een ssri werking (anti depression) en dat vinden veel mensen ook verslavend..

Sterkte!

Paranoize.

Badass junkie
Dit precies, ik zelf kreeg eerst tramadol maar dat hielp mij niets met de pijn , en had veel last van bijwerkingen. Toen ik onverwachts bij een vriendin bleef slapen en geen tramadol bij me had kreeg ik 40mg oxycodon van haar. Eindelijk iets wat hielp tegen de pijn. Na een maand zat ik op 120mg per dag. Toen opgebiecht bij de pijnpoli en moest eerst zo veel mogelijk afbouwen. Dit lukte tot de 50-70mg dagelijks. Daarna een gesprek over dat opiaten verslavender zijn en juist meer pijn kunnen veroorzaken na een tijd. Schijnt dat die de zenuwen extra kunnen laten irriteren na een tijd. Maar tot die tijd wil ik wel eens af van mijn wandelstok in mijn 30-er jaren. Gebruik nog steeds oxycodon naar tevredenheid en is al 3 jaar verder ongeveer. Gebruik er soms fentanyl bij om even echt pijnloos te zijn.. wat heerlijk is dat. High wordt ik er niet van , hoewel ik pijnvrij high / happy ervaar wat voor de meeste mensen vanzelfsprekend is.

Ben blij voor je dat jou zenuwen pijn minder wordt. Ook poly neuropathy? Bij mij komt het door lumbale radiculpathie. Niet te opereren alleen medisch te verzachten helaas.

Anyway wees blij dat het minder wordt en stop ook met tramadol wat een zooi vind ik dat.. heeft ook een ssri werking (anti depression) en dat vinden veel mensen ook verslavend..

Sterkte!
Ik gebruik zelf ook liever codeïne dan tramadol, al is codeïne iets minder potent toch vind ik dat fijner omdat tramadol idd zoveel bijwerkingen geeft.

Maar voor een hoop mensen is tramadol juist een fijn medicijn vanwege de pijnstillende / anti depressieve werking

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik gebruik zelf ook liever codeïne dan tramadol, al is codeïne iets minder potent toch vind ik dat fijner omdat tramadol idd zoveel bijwerkingen geeft.

Maar voor een hoop mensen is tramadol juist een fijn medicijn vanwege de pijnstillende / anti depressieve werking
Codeïne met wat promethazine in dat geval.😜
Oja kan hier otc Codeïne kopen was ik even kwijt thanks voor de reminder!

De Zandman

DF-koning
Promethazine is in wezen een anti allergie medicijn.
Het heeft ook een sterke versuffende werking, en wordt dan ook ingezet met deze werking die een bijwerking is, als hoofdwerking bij slapeloosheid.
Het is geen lichamelijk verslavend middel.
Je kunt zelfs na langer gebruik in 1 x mee stoppen.

Paranoize.

Badass junkie
Promethazine is in wezen een anti allergie medicijn.
Het heeft ook een sterke versuffende werking, en wordt dan ook ingezet met deze werking die een bijwerking is, als hoofdwerking bij slapeloosheid.
Het is geen lichamelijk verslavend middel.
Je kunt zelfs na langer gebruik in 1 x mee stoppen.
Klopt maar in combinatie met een opiaat is dat een errug relaxte combi. Je gaat dan zo suf uit je ogen van kijken als een joint.

De Zandman

DF-koning
Dat heb ik nog nooit geprobeerd....joints rook ik al heeeeel erg lang niet meer en de promethazine was al versuffend genoeg....

Paranoize.

Badass junkie
Je wilt mijn ogen niet zien als ik heroïne en promethazine heb gebruikt en een dikke blow heb gerookt, vuur rode versufte ogen alsof ik net me narcose en coma uitkom 😅

• Like
Waarderingen: Ape

De Zandman

DF-koning
En voel je je dan lekker high?
Ik kan het me bijna niet voorstellen.....ben je dan niet te suf geworden, misschien?

Paranoize.

Badass junkie
En voel je je dan lekker high?
Ik kan het me bijna niet voorstellen.....ben je dan niet te suf geworden, misschien?
Je vergeet heel vaak berichten te quoten, niet verkeerd bedoeld hoor.

Ja ik voel me dan zwevend in de zevende hemel. Wel alleen in de avond als ik de bank al niet meer afkom. Heerlijk in dromenland in me eigen hoofd terwijl ik me lichamelijk ultiem ontspannen voel!

Paaseieren

Experimenterende gebruiker
Ja zo heerlijk is het om een paar oxys te nemen, 2 diazepam erbij en 2 clemastine. Lekker te gaan douchen en fris in een schoon bed te liggen. Hemels die combo!

Dirkdirk

DF-koning
Je vergeet heel vaak berichten te quoten, niet verkeerd bedoeld hoor.

Ja ik voel me dan zwevend in de zevende hemel. Wel alleen in de avond als ik de bank al niet meer afkom. Heerlijk in dromenland in me eigen hoofd terwijl ik me lichamelijk ultiem ontspannen voel!
Zoals eerder benoemd, dit is de klassieke slow agonizing suicide. Je hebt een lichaam en dat ligt in een stoffige garage terwijl nog prima werkt.

Paranoize.

Badass junkie
Zoals eerder benoemd, dit is de klassieke slow agonizing suicide. Je hebt een lichaam en dat ligt in een stoffige garage terwijl nog prima werkt.
Ja klopt idd wel. Alleen bij een echte slow agonising suicide sterft je lichaam langzaam en heb je een hele pijnlijke dood. Als je numb to the core van meds of hero/alcohol bent merk je er helemaal niks van. Maar het blijft een zelfdestructie om jezelf zo kapot te maken, is zonde idd.

Ik merk dat het voor mij voorral me hersens aantast want me lichaam werkt nog prima en ben heel actief maar op emotioneel gebied kan ik heel weinig hebben er staat nog een hele file van onverwerkte emoties net een achtbaan beleef ik dan. En ik word ook bijna iedere dag doodziek wakker en dan grijp ik meteen naar meds en drugs.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Reactie wat laat , met reden
Ik ben wat aan t uitzoeken over tramadol en oxycodon.
Voor ik naar mijn huisarts stap om verder te kijken.
Want ik beide in mijn Apothekers lijst heb. En meer....
140 mg? Zou het komen omdat de methadon al een rem legt naar je pijn barrières?

Persoonlijk . ( chronische pijn. Net wakker een * 7,5 )
50 mg tabletten 2 per keer , 300 mg per dag tramadol..netjes aan gehouden , maar deed niets na 2,5 jaar , behalve omvallen van de slaap.

Bewust met chirurg , 2 , en huisarts 30 mg oxycodon gaan nemen. Zit ik nu 4 jaar op. Door covidlongen oa nu 40 mg. Maar meer niet. Elke x merk ik ff dat randje pijn naar *4/5,5 verdwijnen.. Dat zal mijn soort high zijn. En kan ik bijv douchen, uurtje weg.

Hoe gaat 't nu. Vind het jammer om te lezen dat je zoveel neemt zonder veel waarde ...

Stay Strong

Bovenaan