Tramadol en Lyrica

Goose

Newbie
Ik ben in 4 maanden tijd 2x aan een hernia geopereerd en om de dag door te komen, heeft de neurochirurg me (naast Paracetamol en Diclofenac) Tramadol en Lyrica voorgeschreven.
Aan het begin kreeg ik een heerlijk gevoel, maar dat gevoel is wel heel plotseling verdwenen.
Moet ik nu met de dosis gaan experimenteren?
Of weten jullie makkelijk verkrijgbare middelen, die een zelfde euforische gevoel opwekken?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tramadol is een lichte opioide wat ongeveer hetzelfde effect kan geven als morfine (als voorbeeld). Het is wel een stuk milder en misschien minder verslavend maar verslavend is het zeker wel. Je bouwt inderdaad tolerantie op met deze medicijnen en je hebt steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Middelen die dezelfde euforie veroorzaken zijn helaas niet vrij verkrijgbaar en dan moet je denken aan morfine, opium, heroine etc.

Kijk ermee uit want aan opiaten raak je in no-time lichamelijk verslaafd.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je gaat afbouwen kun je dat het beste doen in overleg met een dokter of huisarts. Dan kan hij je een schema geven om geleidelijk af te bouwen. Het kan natuurlijk ook op eigen initiatief dan zou je als je bijvoorbeeld 200mg slikt over 4 weken afbouwen. Dus week 1 ga je naar 150mg, week 2 naar 100mg, week 3 naar 50mg en week 4 naar 0. Dit is gewoon een simpel voorbeeldje ben geen deskundige.

Heel veel sterkte ermee..

pammetje82

Bewuste gebruiker
Dan heb je ook nog de lyrica die is ook lichamelijk verslavend helaas, vergelijkbaar met een ghb verslaving. Ik ben er zelf op de harde manier achter gekomen dat dat zo is

Realities

Belezen gebruiker
Afbouwen van de pregabaline doe je maybe best met gabapêntine, een verwant anti-epilepticum, eerst een hogere dosering en dan afbouwen. Tramadol afbouwen kan je best door ipv tabletten XR ofzo , druppels gebruiken, 40 druppels is 100 mg tramadol en zo geleidelijk aan naar beneden.
Een evt hulpmiddel zou -Baclofen ( spierrelaxantium) kunnen zijn, het werkt op (ongeveer), dezelfde receptoren als pregabaline/Gabapentine, je hebt de tabletten in 10 mg en 25 mg.
Mss eerst 25 mg enkele malen nemen per dag en dan afbouwen tot enkele malen tien mg per dag.

Ook een SSRI kan helpen, gezien tramadol serotonerge eigenschappen heeft: fluvoxamine,citalopram bv. een lichte dosis. 50 mg fluvoxamine of 10/20 mg citalopram.
En dan afbouwen naar 25 en respect. 5/10 mg.

Succes gewensd :mrgreen:

PS Af en toe een goede bio-joint kan ook helpen hehe :stoned:

Bovenaan