Tramadol effecten

He beste forum gebruikers.

ik vroeg mij af of jet effect van tramadol vergelijkbaar is met die van oxycodon ? En hoeveel mg zou ik moeten nemen om een vergelijkbaar effect van oxycodon te voelen? Ik heb niet heel veel ervaring met opiaten alleen een paar keer lean en oxycodon gedaan.

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag

met vriendelijke groet,
lijnensnatser,

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Tramadol had maar weinig effect hier. Correctie: in het begin de eerste paar dagen (voorgeschreven omwille van hevige pijn) ff van de kaart en high… maar gewenning trad heel snel op.
als ik dat laatst nog eens moest nemen (therapeutisch en dus niet recreatief) enkel enorme jeuk gehad…

1 raad: afblijven die handel

Tramadol had maar weinig effect hier. Correctie: in het begin de eerste paar dagen (voorgeschreven omwille van hevige pijn) ff van de kaart en high… maar gewenning trad heel snel op.
als ik dat laatst nog eens moest nemen (therapeutisch en dus niet recreatief) enkel enorme jeuk gehad…

Gewenning treed sowieso toch heel snel op bij opiaten ? Of echt in het bijzonder bij tramadol

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Gewenning treed sowieso toch heel snel op bij opiaten ? Of echt in het bijzonder bij tramadol
Duurt een week bij dagelijks gebruik dan komt tolerantie wel mee kijken ja.

Maar tramadol is heel wat anders als oxycodon beide gehad en van de tramadol wou ik na een week z s.m stoppen had daar ontzettend veel klote bijwerkingen van. Bij oxycodon heb ik van bijwerkingen geen last. Zolang je genoeg zuivel eet zal je van constipatie ook niet gauw last hebben. Tenzij je 160-200mg dagelijks neemt wat ik deed aan het begin. Kon toen alleen oxy 40mg krijgen en het effect was ideaal tegen de chronische pijn. Maar moest afbouwen tot een meer logische dosering. Uiteindelijk werd dat 40mg dagelijks wat nu al jaren voor me wordt voorgeschreven. Maar tramadol vind ik in mijn ervaring troep..

New Dawn

Bewuste gebruiker
Tramadol / O-DSMT staat volgens mij bekend als een "light opiaat" waar je weinig aan hebt als je "echte" opiaten gewend bent.

O-DSMT geeft bij mij een "kratom-achtig" effect bij 50mg, hoger ga ik niet i.v.m. bijwerkingen, en doe dat maximaal 1x per 2 weken.
Dit middel schijnt bij hogere dosering / frequentere doseringen inderdaad gewoon een klote middel te zijn, irritant en nog duur ook.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Wat probeer je te bereiken? Van de pijn afkomen of alsof je aan een opiumpijp hangt en high wordt?
Afblijven van die zaken is ook enige tip die ik kan geven.

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Tramadol, toen ik het voorgeschreven kreeg, had ik nog nooit iets genomen dat meer effect had dan een dafalgan 👀 binnen de week was ik idd (achteraf gezien) al verslaafd. Van de ene dag op de andere gestopt… gevolg: migraine aanvallen, lichtschuw, enzo verder…
Met oxy niet… maar was snel geleerd door tramadol.. enkel als ik echt niet anders kan cfr pijn

Heb persoonlijk maar 1 keer een doosje tramadol gehad (50mg). Flinke dosissen van genomen zonder echt chill effect. Ben er wél flink ‘dope sick’ van geweest terwijl ik hier nooit zo heftig last van heb gehad met oxycodon. Vind ik trouwens vreemd aangezien oxycodon vele malen sterker is maar mischien dat iemand hier het kan verklaren?

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Heb persoonlijk maar 1 keer een doosje tramadol gehad (50mg). Flinke dosissen van genomen zonder echt chill effect. Ben er wél flink ‘dope sick’ van geweest terwijl ik hier nooit zo heftig last van heb gehad met oxycodon. Vind ik trouwens vreemd aangezien oxycodon vele malen sterker is maar mischien dat iemand hier het kan verklaren?
https://www.trubendorffer.nl/kennis/oxycodon-of-tramadol/

dit vond ik online net snel even terug…
“Tramadol is één van de zwakkere opiaten. Oxycodon is een sterker opiaat, net als morfine. De werking van oxycodon is dus beter dan die van tramadol. Behalve de werking zijn ook de bijwerkingen en het risico op verslaving hoger bij oxycodon versus tramadol. Je kunt de pijnstillers daarom het beste zo snel mogelijk afbouwen en bijvoorbeeld overstappen van oxycodon naar tramadol. Maar let op: je mag oxycodon en tramadol niet als combinatie gebruiken.”

Oxycodon is een sterker opiaat, net als morfine. De werking van oxycodon is dus beter dan die van tramadol. Behalve de werking zijn ook de bijwerkingen en het risico op verslaving hoger bij oxycodon
Het was mij bekend dat oxycodon een sterker opiaat is vergeleken met tramadol, vandaar ook dat ik het vreemd vind dat ik juist van de tramadol zo ziek werd.

Paranoize.

Badass junkie
Het was mij bekend dat oxycodon een sterker opiaat is vergeleken met tramadol, vandaar ook dat ik het vreemd vind dat ik juist van de tramadol zo ziek werd.
Iedereen reageert overal anders op, kan ook de dosering geweest zijn

Oxy is een full opoid agonist
Tramadol is een partial opoid agonist

Wat inhoudt dat oxy alle receptoren activeert en een veel breder en sterker effect heeft op deze receptoren daarom is oxy een stuk leuker als je een opium effect zoekt

Tramadol werkt niet alleen gedeeltelijk op de opöide receptoren maar ook op de serotonine/noradrenaline receptoren waardoor tramadol nogal een unieke werking en effect heeft. Sommige houden ervan sommige haten het.

Ik hoop dat forumleden wat hebben aan deze uitleg 👍🏻

DownUnder

Experimenterende gebruiker
Ik heb beide gebruikt, gebruik nu nog steeds OXY, maar wat ik zelf heb ondervonden is dat Tramadol veel minder sterk is dan OXY, ik denk dat 10mg OXY te vergelijken is met 100mg Tramadol. Verder is het zo dat je al bij gebruik van 5 dagen al best veel vervelende ontwenningsverschijnselen kan krijgen, wat dus betekent dat het lichaam in feite dan al afhankelijk is en je dus reeds verslaafd bent. Natuurlijk geestelijk zeker nog niet en dus is het afkicken na kort gebruik niet zo moeilijk. Ik weet dat ik koortsachtige klachten had en verder moeite had met slapen maar dit was dan na 2 dagen alweer weg. Met OXY is het heel anders, deze stuurt namelijk een ander soort receptoren aan, dezelfde als heroïne en dus is het effect veel sterker maar dan is het afkicken ook veel moeilijker. Ik gebruik al 5 jaar OXY en gebruikte per dag 120mg, nu zit ik op 60mg, na een goed gesprek met de arts, want het afbouwen ging in het begin goed, tot ik op een dosering van 40/50mg per dag zat, toen begon het al moeilijk te worden, dus ik weet verder niet hoe erg het zou zijn wanneer ik hier verder mee ga. Enfin, ik wil je adviseren om OXY niet zomaar recreatief te gaan gebruiken en al helemaal niet op frequente of zelfs dagelijkse basis, want dan ben je echt totaal verkeerd bezig en ik kan je nu al dan vertellen dat dit je leven gaat beïnvloeden, in negatieve zin. Wat is voor jou de reden om überhaupt te beginnen met opiaten? Ik zelf moest het nemen voor de pijnen in heel mijn lijf, vooral lage rugpijn waardoor ik op een gegeven moment zoveel pijn had dat ik niet meer kon lopen. Ik was destijds niet op de hoogte van wat OXY eigenlijk was, tot ik een nieuwe arts kreeg, pas sinds een aantal jaar afgestudeerd, hij schrok van mijn inname en adviseerde mij om de serie "The pharmacist" te kijken op Netflix. Mijn ogen werden geopend, helaas veel te laat. Ik besefte dat ik op dat moment een junkie was en nog steeds ben, onvrijwillig want ik had hier niet voor gekozen. Nu lees ik jouw bericht hier en zou je graag op de gevaren willen wijzen. Kijk ook eerst eens naar die serie, vooral vanaf deel 2 (is een 4 delige serie) en gaat vrijwel alleen over OXY. Ik zou het eigenlijk iedereen willen adviseren, vooral aan degene die van plan zijn het voor de lol te gaan gebruiken of gewoon maar even voor de lol te gaan proberen. Je bent er zo verslaafd aan, want behalve dat het de pijn bestrijd geeft het natuurlijk ook een lekker gevoel waar je naar gaat verlangen. Ik nam het niet voor dit gevoel maar toen ik moest gaan minderen van mijn arts, kwam dit aspect wel naar voren en besefte ik dat het afkicken een zware dobber zal gaan worden, want ik begreep dat ik ook geestelijk verslaafd ben en dat gaat langer duren. Een lang verhaal en misschien een grote deel off topic, maar ik voel het als mijn plicht om dit toch even allemaal te benoemen, dus neem het mij niet kwalijk. Ik heb het slechts goed met jullie voor.

Lawaai Papegaai

Belezen gebruiker

Zeker afblijven van die handel als je ze niet voorgeschreven krijgt voor ernstige pijn.

Bovenaan