'Toverdrank'

YawningMan

Belezen gebruiker
Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik dit concept het uitgewerkt. Maar leek me toch leuk om even te delen.
Laat ik voorop stellen dat ik toentertijd (en eigenlijk nog steeds niet) geen idee had of alle ingrediënten (of diens werkzame stoffen) wel of niet opgenomen worden door alcohol.
Het idee is simpel, een fles sterke drank (= of > 40%) naar keuze. Ik heb gekozen voor vodka.
In de vodka heb ik toen verschillende kruiden en planten laten trekken voor twee maanden (goed lang, dan weet je zeker dat als het opneembaar is, dat het opgenomen is :wink: )
De ingrediënten die ik had gekozen waren:
5 gram wiet
1 gram hash
5 gram damiana
5 gram catmint
5 gram kratom
10 gram droomkruid
10 gram alsem

(Hier zat er alleen maar de wiet in)
Door de hoeveelheid kruiden heb ik op een gegeven moment al wel wat moet afschenken zodat alles paste, dit heb ik toen zelf opgedronken en werd hier lichtelijk stronken van.
Na twee maanden te hebben gestaan in mijn kast, heb ik het met 3 vrienden genuttigd. Iedereen was behoorlijk van de kaart, ik zou het zelf ook omschrijven als stronken (weliswaar meer stoned) en nog extra down/relaxed. 2 vrienden zeiden ook lichte visuals te hebben in de zin van een 'wiebelige' ofwel 'trillende' omgeving en 1 zei met zijn ogen dicht lichte patronen te ervaren. Iedereen heeft daarna ook verukkelijk geslapen :sunglasses:
Oftewel, het was een succes. Echter een dure grap, daarom voor mij niet zo voor herhaling vatbaar. Maar voor de mensen die wat experimenteel zijn ingesteld en veel kennis hebben van botanica kunnen hier natuurlijk zelf een eigen mix van maken!

EDIT: Even toevoegen, het was wel ONTZETTEND smerig. Extreem bitter. Geen pretje.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Het extreem bittere komt door de Calea. Die overheerst echt alles.

Maar je hebt er niet veel aan om dat er doorheen te doen, want door de wiet en hasj zul je niet snel dromen gaan krijgen.

Wel een leuk idee :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk concept inderdaad.
Maar ik denk dat met alleen de wiet & hasj de rendabelheidsfactor :P wel flink omhoog gaat.

Maar dat is niets nieuws natuurlijk.

Misschien juist eens leuk om te proberen met verschillende kruiden waarbij de werking mild/onbekend is. Dus zonder wiet, en dan kijken of je er wat van merkt.

Zou dan wel zodanig veel kruiden gebruiken dat je aan zo'n 15ml genoeg hebt!
Want het klinkt inderdaad niet echt lekker, en nou is sterke drank al niet m'n favoriet...

Leuk experiment! Ga er zelf zeker eens over nadenken om iets dergelijks te fabriceren.

Edit: Weet hier misschien iemand wat de maximale opnamehoeveelheid is van alcohol?
Hoeveel mg THC kan er in een ml ethanol (95-99%) opgelost worden?

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Edit: Weet hier misschien iemand wat de maximale opnamehoeveelheid is van alcohol? Hoeveel mg THC kan er in een ml ethanol (95-99%) opgelost worden?

Heb hier eens een (poging tot) berekening van gemaakt. Staat in dit topic: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=28927

Heb het nog eens doorgelezen, en er staan vermoedelijk een paar fouten in mijn lulkick-teksten.
Maar de berekening zou ongeveer moeten kloppen geloof ik.. Geen zin om dat nog eens te bezien. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mm.. Klinkt toch aannemelijk.. Hoewel ethanol best veel kan hebben dan!
1 liter 95-99% 15,723 gram THC(of andere werkzame stoffen).

Is toch 150 gram mindere wiet.
En een ons van het wat betere werk.. Dan heb je toch wel een groter flesje nodig om alles te huisvesten :)

Dan kan in een drank van zo'n 50% dus zo'n 50-75 gram wiet..

Er moet ook nog rekening gehouden worden met het verdunde ethanol (90% absinth i.p.v. 95% of hoger ethanol), de biologische beschikbaarheid van THC (10-35% bij inhalatie, en "maar" 6-20% bij orale toediening), niet ideale omstandigheden (bv: ook andere moleculen kunnen oplossen in ethanol, en zo een delta9-THC plaats innemen), ...

Een orale wietdosis ligt rond de halve gram. (mits goed opgelost in vet)
Dan zou je dus 100-125 dosissen kunnen halen uit 1 fles max. bezette (THC & andere moleculen, aannemelijk andere werkzame stoffen) tinctuur..

Even andere over het hoofd geziene oorzaken van verlies meegerekend, zou je dus 10ml tinctuur per dosis moeten nemen. Lekkere kleine shotjes :grin:

Ik zou het dan alleen wel bij een laten :sunglasses:

poison drink

Belezen gebruiker
Moest iemand dit willen proberen, zou ik toch een methode zoeken om de THC al een beetje te scheiden van het 'afval'. Want 100-150 gram wiet in 1 liter ethanol? Zal er smakelijk uitzien.. :grin:

PepTalk zei:
Dan kan in een drank van zo'n 50% dus zo'n 50-75 gram wiet..

Als je start met een zo hoog mogelijk ethanol percentage, en daarna aanlengt met water waarschijnlijk wél. Maar volgens mij kan je niet een mengsel van 50% ethanol - 50% water nemen en veronderstellen dat dit de helft van het aantal mg THC oplost dat in ongeveer 100% ethanol zal oplossen.

En zo moeilijk is het niet om ethanol van ongeveer 96% zélf te maken. Maar hierover praten is tegen de regels van het forum denk ik. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
cropp zei:
Ziet er relax uit :grin:

Werkt dit met alles?

LSA, truffels, vliegenzwam?

Als die werkzame stoffen oplosbaar zijn in ethanol wel ja.

poison drink zei:
Moest iemand dit willen proberen, zou ik toch een methode zoeken om de THC al een beetje te scheiden van het 'afval'.

Maar volgens mij kan je niet een mengsel van 50% ethanol - 50% water nemen en veronderstellen dat dit de helft van het aantal mg THC oplost dat in ongeveer 100% ethanol zal oplossen.

En zo moeilijk is het niet om ethanol van ongeveer 96% zélf te maken. Maar hierover praten is tegen de regels van het forum denk ik. :wink:

Wanneer je de THC al gaat scheiden van de wiet ( eerste stappen van hasj maken bedoel je?) heb je al redelijk veel verlies.. Iets wat ik JUIST bij een ethanol oplossing niet wil hebben.

Waarom zou het niet zo makkelijk rekenen zijn?
Veranderd er door toevoeging van water en kleur en smaakstoffen er iets aan de moleculaire beschikbaarheid?

En ja dat is verboden denk ik.
Is toch een extractie van een niet vrij verkrijgbaar goedje.

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Wanneer je de THC al gaat scheiden van de wiet ( eerste stappen van hasj maken bedoel je?) heb je al redelijk veel verlies.. Iets wat ik JUIST bij een ethanol oplossing niet wil hebben.

Stel je eens 150 gram (gegrinde) wiet voor, die je dan moet oplossen in 1 litertje ethanol?
Dan kan je er beter een dipsausje van maken! :tearsofjoy: (Best nog een inovatief idee)

Dan zou ik de ethanol-wiet oplossing filtreren, de overige wiet terug in een fles doen en weer ethanol bij gieten. Zo enkele keren herhalen. En daarna desnoods wat indampen. Dan haal je waarschijnlijk nog een goed rendement.

Maar dan ga je wel een serieus wiet-smakend drankje hebben volgens mij, niet dat dat erg is.. :wink: Maar kan ook zijn dat het heel slecht gaat smaken. Heb hier geen ervaring mee :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer ik zou moeten gaan indampen, gaat m'n goede rendement al weer verloren aan ethanol.
Ik heb namelijk geen distilleer opstelling..

Aangezien ik ook niet aan ethanol kan komen, zou het in mijn geval gewoon een likeurtje/sterke drank worden.

Die liter vloeistof blijft gelijk, de hoeveelheid wiet kan dan wel drastisch naar beneden.
Ik zou het dan juist andersom aanpakken. Niet steeds filtreren en dan nieuwe ethanol erbij, maar steeds 25-50 gram in de fles dan door een filter en weer nieuwe wiet erbij.

Maar hoe ( en OF) ik het ga doen horen jullie wel, met het evt. resultaat uiteraard!
Eerst maar eens eens een jaartje wachten op een betere buitenoogst.. Was niet veel soeps dit jaar. :rolleyes:

Ik heb nog wel een vraagje: Stel de ethanol is ''volledig bezet'' met THC en verwante stoffen, wanneer er dan wat ethanol verdampt, gaan dan de gehechte THC moleculen weer naar een niet actieve vorm? Verdampen die mee (lijkt me onwaarschijnlijk), of veroorzaken die een residu op de bodem?

poison drink

Belezen gebruiker
Als je oplossing oververzadigd is aan THC, dan gaat er volgens mij een residu ontstaan ja. Of dit op de bodem gaat zijn weet ik niet.

PepTalk zei:
Ik zou het dan juist andersom aanpakken. Niet steeds filtreren en dan nieuwe ethanol erbij, maar steeds 25-50 gram in de fles dan door een filter en weer nieuwe wiet erbij.

Als je het op die manier zou doen, dan heb je een groter verlies denk ik, aangezien niet alle THC van de 1e keer geëxtraheerd zal worden.

Op een soortgelijke manier gaan ze toch ook te werk voor het extraheren van DMT? Hoe meer je je wiet kan "wassen" met ethanol, hoe meer THC je extraheert.

PepTalk zei:
Wanneer ik zou moeten gaan indampen, gaat m'n goede rendement al weer verloren aan ethanol.
Ik heb namelijk geen distilleer opstelling..

Moest je de wiet een paar keren spoelen met ethanol, en deze oplossingen een beetje willen indampen (want als je veel wast met ethanol, zullen de laatste oplossingen nog weinig THC bevatten --> teveel ethanol) dan heb je geen destilleer opstelling nodig. Gewoon een pot op het elektrisch vuur en laten indampen.

PepTalk zei:
Aangezien ik ook niet aan ethanol kan komen, zou het in mijn geval gewoon een likeurtje/sterke drank worden.

Kan je wel kopen hoor. In België toch alleszins, maar dan moet je wel een hoop taxen betalen.
Gedenatureerde alcohol is niet voor consumptie.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Thanks voor de antwoorden:)

poison drink zei:
Als je het op die manier zou doen, dan heb je een groter verlies denk ik, aangezien niet alle THC van de 1e keer geëxtraheerd zal worden.

Ik ga er van uit dan wanneer je een niet al te grote hoeveelheid verpoeierde wiet(zo groot mogelijk opname oppervlak) dat wel mee valt. Je zult nooit echt alles kunnen benutten.

poison drink zei:
Moest je de wiet een paar keren spoelen met ethanol, en deze oplossingen een beetje willen indampen (want als je veel wast met ethanol, zullen de laatste oplossingen nog weinig THC bevatten --> teveel ethanol) dan heb je geen destilleer opstelling nodig. Gewoon een pot op het elektrisch vuur en laten indampen.

Ik bedoel dus te zeggen, dat wanneer ik de damp niet op kan vangen d.m.v. destillatie ik te veel verlies zou lijden op de vervlogen ethanol/alcohol.

poison drink zei:
Kan je wel kopen hoor. In België toch alleszins, maar dan moet je wel een hoop taxen betalen. Gedenatureerde alcohol is niet voor consumptie.

Bij welk soort winkels in Belgie is er 96% ''drinkbare'' ethanol te koop?
Hier in Nederland nog nooit van gehoord, en schijnt alleen bij speciale schoonmaak en chemicaliën groothandels verkrijgbaar te zijn.
Wel eens een spookverhaal gehoord dat ze bij een slijterij verkochten, maar dat zou dan wel algemener bekend zijn.

Wat kost een liter ethanol ongeveer?

poison drink

Belezen gebruiker
En ik heb eens gehoord dat je via tweedehandssites gemakkelijk allerlei laboratorium glaswerk kunt kopen. Lijkt me nog wel een leuk project om te doen.. Helaas is zélf alcohol destilleren verboden (in België dan toch).

Ik ga alleszins morgen légaal alcohol destilleren. Chemie laboratorium :rolleyes:

Beanhead

Badass junkie
poison drink zei:
En ik heb eens gehoord dat je via tweedehandssites gemakkelijk allerlei laboratorium glaswerk kunt kopen. Lijkt me nog wel een leuk project om te doen.. Helaas is zélf alcohol destilleren verboden (in België dan toch).

Ik ga alleszins morgen légaal alcohol destilleren. Chemie laboratorium :rolleyes:

Qua chemische troep kan je alles wel regelen in Belgie en Nederland ja :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
poison drink zei:
http://www.brouwland.com/nl/ Deze site verkoopt bv 96% drinkbare alcohol. Maar er staat bij 'enkel voor verkoop in België' .. 20 euro voor een halve liter. Domme taxen :openmouth:

Misschien via andere online-shops?

Tja met zulke prijzen vind ik het niet eens rendabel.
Heb eens een paar liter kunnen bemachtigen, was toen 6 euro per liter geloof ik..

Als het zoveel kost, + de hoeveelheden die bij mijn beunwerk zullen vervliegen..
Dan is het niet echt de moeite, zeker als je ziet dat het toch lichtelijk experimenteel is..

Ik lees nu wel wat over bio ethanol, wat wij toevallig wel in huis hebben.
Ook geschikt? :grin:

Indien niet geschikt voor consumptie, wel voor olie? :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beanhead zei:
Harmalas
syrian rue
banisteriopsis(sp?) caapi
Silence capensis
calae zachatichichi
:hearteyes: voeg toe

Dan moet je toch zeker wel een goede verhouding/dosis maken..
Lijkt me niet echt een combinatie om zo maar ff bij elkaar te gooien.

Hoewel ik ook niet weet of de vele werkzame stoffen van die kruiden allemaal zullen oplossen in ethanol..

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
hah! die vodka heb ik ook altijd ergens staan :)

intressant trouwens die effecten ervan, misschien toch eens proberen maar dan in combinatie met ibjv. citroenschillen? (limoncello idee)

the butcher

Experimenterende gebruiker
Mijn broer en ik hebben ooit 'green dragon' gestookt. Dit uit een fles absinth en 20-30 gram knipafval. De THC moet eerst geactiveerd worden door warmte, 15 mins in een oven op 120° volstaat hiervoor. Vervolgens valt het plantenmateriaal zeer makkelijk te verpoederen, aangezien het zo droog is. Alles in de fles doen en ongeveer 3 dagen laten rusten, regelmatig schudden en afgeschermen van licht.
Resultaat: 1 shotglaasje green dragon = 4-5 uur KNETTERstoned :hearteyes: .

Het is een zeer rendabele methode, maar het geeft wel een aanzienlijke kater..

Peace :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het zou nog rendabeler zijn als je de wiet niet eerst ''activeert'' maar gewoon door de alcohol laat opnemen. En das niet echt stoken he :wink:

Maar lijkt me zeker lekker!
Hoeveel ml absinth heb je gebruikt?

the butcher

Het probleem is dat je van ongeactiveerde THC niet stoned zult worden.
We hebben het in totaal al 2x met 750 ml (89.9%) absinth gedaan. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
lolnoob zei:
De werkzame stoffen hechten zich gewoon aan de alcohol als ik het goed heb hoor.

Precies.
Verhitten is echt niet nodig, en kan alleen maar voor rendement daling zorgen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat zie ik, want er staat ook duidelijk:

''De decarboxylering (het afsplitsen van CO2) naar de fenolische vorm gebeurt gemakkelijk mettertijd, door verhitten of onder alkalische omstandigheden.''

Het oplossen van THC in alcohol is dus een alkalische omstandigheid :)

Wiet zo opeten heeft, volgens dit artikel, dus niet zo heel veel zin.
Bij elke andere chemische reactie waarbij het zuurstof atoom word weggenomen word de THC dus wel ''actief''.

poison drink

Belezen gebruiker
Nu kan ik je uitleg niet meer volgen :grin:

PepTalk zei:

Volgens mij is ethanol niet alkalisch, pH zal dichtbij 7 liggen in zuiver water.

PepTalk zei:
Bij elke andere chemische reactie waarbij het zuurstof atoom word weggenomen word de THC dus wel ''actief''.

Het zuurstof atoom wordt niet weggenomen, wel de carboxylgroep (-COOH). Deze groep zal CO2 vormen en de waterstof blijft hangen aan het overgebleven fenol. Zo krijg je de 'actieve' THC, en dus niet de zure vorm.

poison drink

Belezen gebruiker
Maar op diezelfde site leggen ze uit hoe een tinctuur van cannabis te maken. Hier zegt men niets over verwarmen dus misschien zal ethanol basisch genoeg zijn? Of misschien laat men het lang genoeg weken zodat de THC vanzelf naar de fenolische vorm gaat..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
poison drink zei:
Nu kan ik je uitleg niet meer volgen :grin:

PepTalk zei:

Volgens mij is ethanol niet alkalisch, pH zal dichtbij 7 liggen in zuiver water.

PepTalk zei:

Het zuurstof atoom wordt niet weggenomen, wel de carboxylgroep (-COOH). Deze groep zal CO2 vormen en de waterstof blijft hangen aan het overgebleven fenol. Zo krijg je de 'actieve' THC, en dus niet de zure vorm.

Aii :flushed:

Maar als nog blijft het oplossen in alcohol voldoende, en hoef je het niet te verhitten.
Mijn info klopte niet, sorry daarvoor, maar het idee blijft hetzelfde.

Of zit ik er nu helemaal naast?

Einstein

Badass junkie
Je info klopte, het gaat erom dat in basisch milieu of bij verhitting de stof THCA wordt omgezet in THC. Het oplossen in alcohol is een volkomen ander proces.
Dat er bij het maken van een cannabistinctuur niet wordt verhit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat dat niet zo handig is, alcohol verdampt bij hoge temperatuur. Waarom de cannabis van tevoren niet wordt verhit weet ik niet.

Alcohol is trouwens een neutrale stof, lijkt mij niet dat THCA automatisch decarboxyleert bij aanraking met alcohol, maar heb het daarvoor niet goed genoeg bestudeerd.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Zou ik dus gewoon een fles goldstrike kunnen kopen en daar een paar gram hasj in doen en het een maandje laten weken en dan heb ik goldstrike waar je high van wordt?

Lijkt me wel handig voor op vakantie, niemand die het merkt.

Beanhead

Badass junkie
lolnoob zei:
Zou ik dus gewoon een fles goldstrike kunnen kopen en daar een paar gram hasj in doen en het een maandje laten weken en dan heb ik goldstrike waar je high van wordt?

Lijkt me wel handig voor op vakantie, niemand die het merkt.

Yep of weken in glycerine

the butcher

Als iemand hier toch van plan is het te proberen, dan zou ik het toch eventjes verhitten in een oven, kan geen kwaad en kost niet veel moeite. :)

Succes

lolnoob

Bewuste gebruiker
Moet je hasj ook verhitten?

Ik ben eigenlijk van plan dit wel een keer te doen, lijkt me wel grappig. Een shotje goldstrike waar je high van wordt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
the butcher zei:
Als iemand hier toch van plan is het te proberen, dan zou ik het toch eventjes verhitten in een oven, kan geen kwaad en kost niet veel moeite. :)

Succes

Dat kan wel kwaad.
Door verhitting kan ook een deel van de werkzame stoffen verloren gaan.

lolnoob zei:
Moet je hasj ook verhitten?

Ik ben eigenlijk van plan dit wel een keer te doen, lijkt me wel grappig. Een shotje goldstrike waar je high van wordt.

Om hasj te maken is het verhitten noodzakelijk om het wat handelbaarder te maken.
Het word dan ook nog eens geperst, zodat het wat compacter word.
Van alleen skuff (ongeperste/verhitte hasj) word je ook stoned hoor.

Zorg er wel voor dat wanneer je hasj gebruikt, het zo fijn mogelijk moet zijn.
Niet een blokje van 5 gram er in.
Ook goede de dosering uitmeten, en oppassen dat je omdat je het nog niet merkt snel nog wat shotjes neemt.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ja dat was ik wel van plan, niet in een keer die hele fles leegzuipen en helemaal naar de tering gaan :P

Maar ik kan dan bijvoorbeeld dus 5 gram hasj kopen, dit in een halve liter goldstrike doen. Die hoef ik niet voor te verwarmen nog? En het verpoederen lijkt me inderdaad een goed idee :)

Ik heb daarnet even gekeken en de kleinste shotglaasjes die we hier hebben zijn 20ml. Als je dan 5 gram in 500 ml doet dan heb je genoeg aan 2 shotjes om stoned te worden als je van 0.4 gram stoned wordt (ik wel).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat zou inderdaad moeten werken ja..
Goed fijn maken, en dan paar weken laten staan op een donkere plek en elke 12 uur omschudden.
Daarna zou ik voor de smaak even alles door bijv. een koffiefilter heen halen.
Heb je bij jou drankje meteen wat goud gefilterd :wink:

Bovenaan