Totaalverbod psychedelica

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Op 17 januari werd er bij RTL Nieuws aandacht besteed aan de huidige stand van zaken omtrent het paddoverbod. In hun rapportage horen we hoe de tripknol, die niet verboden is, op dit moment als alternatief wordt aangeboden. Ook de doe-het-zelf kweeksetjes zijn op dit moment nog niet verboden. Het CDA wil om deze reden een totaalverbod op alle hallucinogene middelen.

Zou de CDA een totaalverbod invoeren, dan zou niet alleen de tripknol verboden worden, maar bijvoorbeeld ook Salvia, Peyote en San Pedro. Er zou voor psychonauten geen enkel legaal middel meer overblijven. Er zou ook direct een einde komen aan het begrip smartshop.

http://www.youtube.com/watch?v=JiODZQuLzTY

Ik ga ervan uit dat het niet binnenkort al in de praktijk wordt gebracht, maar daar ging ik ook vanuit bij de paddo's en dat verbod was ook veel sneller ingevoerd dan ik had gehoopt. :smilingimp: Hopen maar dat dit wel overwaait...

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik krijg er zin in om mijn beste Nederlands even boven te halen, ff op te frissen.
En eens een deftig boek te schrijven. Time to wake up people!
Search for the true history behind everything and go deeper down the rabbit hole!

shokora

Wijs gebruiker
Srsly, fuck het CDA... mensen moet eens duidelijk gemaakt worden dat 'ik stem midden, ik stem CDA' totaal niet meer op gaat. Het zijn fucking xenofobische rechtse decadente RUKKERS. Ze zijn de belichaming van de 'alles wat risico met zich meebrengt moeten we verbieden' cultuur, ze willen de wereld pamperen en alles wat zin aan het leven geeft weghalen omdat het 'gevaarlijk' is. Volgens mij beschouwen ze The New Brave World als een fucking manual.

What the fuck is next? Boeken en bloemen verbieden om vervolgens iedereen de 'soma' te geven?!

phy

Bewuste gebruiker
Ik moet toch maar eens met mijn ouders praten... Die stemmen al járen op de toverpremier en de 7 ministerheksen.
:kots:

M4dM4n

Experimenterende gebruiker
dadelijk volgt er een verbod op het leven zelf, want ook van leven gaat men dood..

user12901258

Experimenterende gebruiker
byebye freedom of mind ...

ik word wel heel erg pissig als de cactussen in mijn vensterbank ineens illegaal worden omdat een of andere CDA-hoer doorgedraaid is in zijn eigen arrogantie.....

Angramar Temenos

Badass junkie
Even voor de duidelijkheid, dit is geen dreigement, maar puur een mening, en ik impliceer in geen enkele manier, direct of indirect, dat ik geweld van plan ben of mensen wil aansporen tot geweld:

Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.

phy

Bewuste gebruiker
zoals hen zijn er zat anderen. zij doen in hun ogen wat het beste is. Ben je het daar niet mee eens? ga de politiek in en bewijs dat je het beter kan.

tomz0r

Badass junkie
Smartshops verbieden?
Wie moet er dan schadebeperkende middelen na XTC-gebruik verkopen, en wie moet testkits verkopen?

Psychedelische middelen wekken normaal gesproken echt alleen interesse van mensen die weten waar ze aan beginnen. Daarom denk ik niet dat een verbod zin heeft en alleen maar voor meer problemen zorgt door al die media aandacht en onjuiste voorlichting.

greenpower

Bewuste gebruiker
Zou iets als een enquete of handtekeningen actie niet werken?

Ik bedoel waarom niet? Je vraagt het aan mensen op goa's en andere psychedelische gelegenheden. Daar zullen ze allemaal voor (of tegen is maar net hoe je het bekijkt) zijn. Als ze zien wat het volk wilt kunnen ze er moeilijk omheen. Je kan het niet vragen aan mensen die er geen verstand van hebben.... dus ministers tellen niet mee.....

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Vrijheid van religie (voor christenen), en recht op ongedwarsboomde persoonlijke ontwikkeling (binnen een vrijheidsbelettende moraal).
Eerst een verbod op een voornaam Sjamanistisch Sacrament, de Paddo,
en nu pogingen voor een totaalverbod op Alle Sacramenten van het Sjamanisme, SantoDaime, niet door religie overkoepelde spiritualiteit, zelfexploratie e.a.
1 ding is me ondertussen wel duidelijk,
Vrijheid krijg je niet, Vrijheid neem je.

A.M.S.G

Newbie
Het lijkt me sterk dat zo'n verbod er ooit komt. Je gaat dan dus gewoon allerhande planten verbieden, een breed spectrum aan natuurlijke stoffen met een hallucinerende werking. Lijkt me onmogelijk om er doorheen te krijgen, en nog moeilijker om te handhaven.

Wordt die gekke lik-pad dan ook verboden? Arm beest... :(

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Even voor de duidelijkheid, dit is geen dreigement, maar puur een mening, en ik impliceer in geen enkele manier, direct of indirect, dat ik geweld van plan ben of mensen wil aansporen tot geweld:

Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.

Dit is de allerstomste opmerking die je tot nu toe hebt gemaakt. Ik pis bijna in mijn broek man :')

Jij bent serieus echt een mongool. Nu weet ik het zeker.

greenpower

Bewuste gebruiker
A.M.S.G zei:
Het lijkt me sterk dat zo'n verbod er ooit komt. Je gaat dan dus gewoon allerhande planten verbieden, een breed spectrum aan natuurlijke stoffen met een hallucinerende werking. Lijkt me onmogelijk om er doorheen te krijgen, en nog moeilijker om te handhaven.

Wordt die gekke lik-pad dan ook verboden? Arm beest... :(

Lijkt dat je sterk? Mij meer logisch, ze zullen er vast wel wat op bedenken. Als iemand een keer bad gaat op wat dan ook zeggen ze gelijk verbieden die hap.

Die 'gekke lik-pad' is volgens mij al verboden, teminste het gif wat vrij komt bevat volgens mij dmt. En dmt mag niet :wink:

A.M.S.G

Newbie
Beter verbieden ze dan ook meteen gemotoriseerde voertuigen. Gaan veel meer mensen kapot aan. Maar goed, wie weet valt het mee en komt er in de volgende kabinetsperiode een iets minder calvinistische regering.

Tot die tijd spacen we lekker verder :hearteyes:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Top 10 dodelijke slachtoffers / jaar

1 ) 23.000 Roken
2 ) 20.000 Vet eten
3 ) 5.000 Fijnstof
4 ) 3.500 Alcohol
5 ) 2.500 Slechte werkomstandigheden
6 ) 1.735 Vermijdbare medische fouten
7 ) 811 Verkeersdoden
8 ) 800 Radonstraling uit beton
9 ) 540 Pijnstillers
10) 1 (niet 100% vastgesteld) Paddos
0 Wiet

paulXTC

Bewuste gebruiker
waarom verbieden ze alcohol dan niet???
dat is veel gevaarlijker dan al de natuurlijke tripmiddelen

Jan Peter dat kan beter :angry:

Finesse*

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:

Dit citaat maakt je omstreeks 30x zo debiel als onze teergeliefde JP zelf. :)

DIe mensen horen te sterven voor iets wat ze vinden, al is het in ons oogpunt verachtelijk, dat maakt nog niet dat je zo'n uitspraak mag rechtvaardigen, lekker populistisch oproepen tot geweld joh, tof!

EDIT: Tomz0r had het al duidelijk gemaakt, fijn, kan nogal inderhaast reageren op dit soort gekweel. :P

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
De mail waarop jij reageert is ook onherroepelijk het product van impulsieve emoties..
Hij drukt zich wat ongelukkig uit, maar in de motivatie die achter zijn opmerking schuilt zit wel waarheid. Klink(CDA), Balkenende(CDA), Ballin(CDA), Joldersma(CDA), Rouvoet(CU), de Roon(PVV), Teeven(VVD) e.a. zijn in een ongekend tempo vrijheden aan het inperken en elementen van een politiestaat aan het introduceren. Er zijn oorlogen gevochten voor het verkrijgen van deze vrijheden.
Deze man illustreert beeldend hoe onze overheid hedendaags te werk gaat(vanaf 1 minuut):

De stelling dat een volk beter af zou zijn wanneer de grevo machtswellustelingen aan de top er niet meer zouden zitten is daardoor helemaal niet zo misplaatst, de vervolg-realisatie dat zij zich voor geen cm uit het parlement zouden laten schoppen wat hoogstwaarschijnlijk de aanleiding is geweest voor de notie dat een pilsje op de plaats zou zijn bij hun dood, is niet echt gepast (toch zal ik er denk ik ook eentje stiekem drinken. :wink: )

shokora

Wijs gebruiker
Goede visualisatie, misschien dat mensen het eindelijk eens begrijpen als het niet meer zo abstract is. Hopelijk hoef ik dan eindelijk mijn moordneigingen niet meer te onderdrukken wanneer 1 of andere proleet weer volhoudt dat hij 'toch niets te verbergen heeft'. T_T

Maar goed, het is inderdaad waar dat het met deze maatregelen ook zo werkt. Er worden langzaam een heleboel kleine dingetjes verboden die op zichzelf geen reet voorstellen, maar wat de korte-termijngeest van de gemiddelde mens niet kan bevatten is dat er langzaam een heel netwerk van 'kleine dingetjes' wordt opgebouwd. Met als resultaat dat straks hele delen van de persoonlijke vrijheid weg worden gesloopt.

Ik blijf me elke dag maar weer afvragen waarom mensen in godsnaam voor dit soort plannen zijn. Het kan toch niet zo zijn dat die mensen echt denken dat er een gigantsiche dreiging van terrorisme, drugs, geweld en god weet wat is? Zijn de mensen dan echt zo fucking makkelijk te manipuleren?

Flip Trip

Bewuste gebruiker
PipstothePoX zei:
Top 10 dodelijke slachtoffers / jaar

1 ) 23.000 Roken
2 ) 20.000 Vet eten
3 ) 5.000 Fijnstof
4 ) 3.500 Alcohol
5 ) 2.500 Slechte werkomstandigheden
6 ) 1.735 Vermijdbare medische fouten
7 ) 811 Verkeersdoden
8 ) 800 Radonstraling uit beton
9 ) 540 Pijnstillers
10) 1 (niet 100% vastgesteld) Paddos
0 Wiet

Nog maar eens een keer mijn eigen ramen in gaan gooien, haha. Als er nou 23 000 mensen aan roken zijn gestorven dan kan niemand mij vertellen dat er nog nooit iemand aan het roken van wiet is gestorven.

Wat een Amerikaanse president ooit heeft gezegd en waar ik vind dat we naar moeten streven is iets in de trant van:"Als je een van je vrijheden inleverd voor (tijdelijk) meer veiligheid verdien je geen vrijheid en geen veiligheid". Een vrije samenleving is nu eenmaal gevaarlijker dan een politiestaat, als je je aan alle regels houdt.

@greenpower, volgens mij zit er ook dmt in onze hersenen. Zullen we alle mensen maar verbieden dan :wink: . Volgens US wetgeving zou je zelfs theoretisch gezien voor bezit van je lichaamsgewicht in DMT aangeklaagd kunnen worden. Daar word je nl als je bijvoorbeeld 10 gram onzuivere coke hebt waar maar 0.5 gram coke inzit, alsnog bestraft voor 10 gram. Ook zou je voor 10 gram meel dezelfde straf kunnen krijgen als voor 10 gram coke als je bijvoorbeeld tegen ze zegt dat het coke is. Jij ging er nl vanuit dat je coke had dus wordt je ook daarna bestraft. haha.

Voor de rest vind ik dat het tijd wordt voor een echte vrije samenleving. En wat betreft het EPD, ze zeggen dat het veel mensenlevens scheelt doordat je dan geen 2 pillen slikt die niet samenkunnen. Als nou es iedereen zijn eigen hersens gebruikt en meteen tegen de apotheker zegt van, ik slik dit nog gaat dit wel samen en ook nog ff onderzoek doet op internet of het wel zo gezond is, is dat probleem al verholpen. We kunnen best zonder al die domme mensen, die niet voorzichzelf nadenken. Vertrouw nooit blind op iemand maar neem je eigen beslissingen. My body is my own independent state, and im the dictator of my body.

Trouwens mooie uitleg op DWDD en zeer passend. Sorry voor de beetje oftopic, maar wat het topic betreft is mijn mening wel duidelijk denk ik zo :wave: .

@Shokora: ja ze zijn zo makkelijk te manipuleren, de media is gewoon een en al propaganda. Je kunt ook pas oordelen over iets als je je echt erin verdiept hebt.

Rikkamwan

Newbie
W00t! Go regering!
De wereld wordt een betere plek, en dat allemaal door jullie geweldige plannen. Tripmiddelen zijn de doorn in het oog van onze samenleving en de indirecte veroorzaker voor al het leed op deze wereld... Laat mensen zich maar gewoon aan de alcohol houden, dat is tenminste veilig en bekend.

[/sarcasm]

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Of er nu een verbod is of niet, dat weerhoud mij niet om ze toch eens aan te schaffen.

Iets verbieden, helpt niet. Goede voorlichting, en kwaliteitscontrole, zorgt voor minder ongelukjes door mensen die er onverantwoord mee bezig gaan.

JJJ

Bewuste gebruiker
Je zou het die CDA'ers (en anderen) zo toewensen dat ze eens begrijpen waar ze het over hebben... :rolleyes: Dat ze zouden inzien wat een onzin het toch allemaal is. Maar ja, dat zal bij de meesten helaas nooit gebeuren.

shokora

Wijs gebruiker
Misschien het oude plan van De Provo's toch maar hervatten en LSD door het leidingwater doen? ^_^

(gaan ze waarschijnlijk alleen niet erg goed :().

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
moet je nodig zoiets voorstellen.. desbetreffend voorstel was destijds de reden voor (naam kwijt , lid voorloper CDA) om in 1966 LSD te verbieden. ..
Ze zouden knikkers op straat gooien zodat paarden zouden uitglijden. De Westerkerk zou met oranje verf worden gebombardeerd en Provo zou LSD in het drinkwater doen".

Er was zelfs een gerucht dat men bezig was met het verzamelen van leeuwenstront om daarmee de paarden van de Gouden Koets op hol te jagen
Neeeej..men was niet zo blij met het destijdige huwelijk van bea & ex hitlerjugend Claus..

Maargoed..LSD is verboden uit angst voor Provo's dus.. wederom zon prachtig staaltje volksvertegenwoordiging

Finesse*

Belezen gebruiker
Is het waarheid wat je spreekt? Bron?

Als dat het enige steekhoudende argument was achter dat verbod destijds, dan is dat de grootste ridiculisatie van wetgeving.

J0rrit

Badass junkie
wordt nootmuskaat nu ook verboden??? Moeten alle datura planten verwijderd worden? Och mij maakt het geen reet uit eigenlijk, overal is toch makkelijk aan te komen,

Gr

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Uiteraard loop ik niet te jokken :grin:
Ik heb het alleen ooit beter terug kunnen vinden dan nu het geval blijkt. (blijkbaar verleer je googlen ofzo na verloop van tijd :wink: )
9 februari 1966 werden LSD, Paddo's e.a. psychedelica in de opiumwet opgenomen. De rechtstreekse aanleiding hiertoe was de provo dreiging de paarden van de gouden koets van LSD te voorzien. Op hol geslagen paarden zouden een directe dreiging vormen voor omstanders, en politie kreeg dus ook de opdracht de paarden op ieder moment neer te kunnen schieten mocht dit noodzakelijk worden.

De bedreiging van het Huwelijk leidde tot snel handelen van de regering. In februari 1966 kwamen LSD en andere psychedelische middelen, zonder veel debat, onder het verbod van de Opiumwet te vallen. Dit vond overigens plaats bij Algemene Maatregel van Bestuur, hetgeen de verantwoordelijke minister alleen kon doen bij stoffen die onder internationale verdragen vielen. Voor LSD was dat niet het geval. Het verbod zelf was dus eigenlijk illegaal, een situatie die pas in 1976 'rechtgezet' werd. In de jaren na 1966 werd over het verbod nauwelijks publieke discussie gevoerd. Wetenschappelijke onderzoekers die ervoor pleitten dat het gebruik van LSD onder het toezicht op de volksgezondheid moest vallen, en niet onder de strafwet, kregen geen gehoor.
http://www.ibogaine.desk.nl/snelders.html

Een Algemene Maatregel van Bestuur word aangestuurd door desbetreffende minister (Minister G.M.J. Veldkamp (KVP)
Kabinet-Cals: van 14 april 1965 tot 22 november 1966
minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid: dr. G.M.J. Veldkamp (KVP)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Cals

KVP = De Katholieke Volkspartij (KVP) was een Nederlandse politieke partij die in 1980 met CHU en ARP is opgegaan in het huidige CDA.

In dit boek schijnt de geschiedenis ervan uitvoerig aan bod te zijn gekomen:
Stephen Snelders: LSD-therapie in Nederland. De experimenteel-psychiatrische benadering van J.

maargoed, lang verhaal kort.... het CDA heeft het weereens gedaan.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Is trouwens bijna onmogelijk lsd in het drinkwater te doen. Zie hiervoor het volgende citaat van shulgin over de stabiliteit van lsd.

"LSD is an unusually fragile molecule and some comments are in order as to its stability and storage. As a salt, in water, cold, and free from air and light exposure, it is stable indefinitely. There are two sensitive aspects of its structure. The position of the carboxamide attachment, the 8-position, is affected by basic, or high pH, conditions. Through a process called epimerization, this position can scramble, producing isolysergic acid diethylamide, or iso-LSD. This product is biologically inactive, and represents a loss of a proportionate amount of active product. A second and separate point of instability is the double bond that lies between this 8-position and the aromatic ring. Water or alcohol can add to this site, especially in the presence of light (sunlight with its ultraviolet energy is notoriously bad) to form a product that has been called lumi-LSD, which is totally inactive in man. Oh yes, and often overlooked, there may be only an infinitesimal amount of chlorine in treated tap water, but then there is only an infinitesimal amount of LSD in a typical LSD solution. And since chlorine will destroy LSD on contact, the dissolving of LSD in tap water is not appropriate."

bron

Of je zou dus heel erg veel lsd in het leidingwater doen, echt extreem veel.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
klopt..het is ook allemaal politieke blabla...
maar wbt die paarden varrieerden de voorstellen van lsd-suikerklontjes tot het gooien van scherpe voorwepen met lsd .. wdb dus wel een reeel gevaar..maargoed.. als ik zou schrijven dat ik binnenkort met mijn auto bea's slaapkamer in zal rijden lijkt me dat ook geen reden voor een auto totaalverbod..
er is duidelijk gezocht naar redenen voor een verbod. (en ik verdenk de christelijke moraal omdat lsd destijds bovenal bekend stond als spiritueel hulmiddel.. en das directe concurrentie, en vrijheid van religie geld alleen voor de christenen(of hetgeen de christen begrijpt..abrahamse religies).

Om Cisca Joldersma nog maar even aan het woord te laten:
“Dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het niet eens bent met een verbod op paddo’s, omdat u zelf graag wilt blijven gebruiken. U haalt zelfs God aan om uw standpunt te ondersteunen. Dat vind ik nogal wat. Ik wens u veel plezier met uw geestverruimende gebruik,

Met vriendelijke groet,

Cisca Joldersma”

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Dus we zouden in principe om herziening (een redelijk gegronde ook, ze moeten nu eens met een goede reden komen?) kunnen vragen van het verbod uit 76 op LSD en dergelijke?

Doen!

Verbod psychedelica; verbaast me niks. Men ontneemt ons steeds meer vrijheden totdat we helemaal niet meer zelfstandig zijn en de overheid alle beslissingen voor ons neemt :)
De dood hoort ook bij het leven, risico's ook. Ik walg van dit soort ideeën en vrijheidontneemingen, maar zal ik me er iets van aantrekken? Nee, ik laat me niet in de weg zitten door de plannen (of reeds uitgevoerde plannen), ik houdt de laatste beslissing over wat ik met mn lichaam wil doen!

Zal ik me verzetten? Jazeker! Ik zal een van de eerste zijn om ala provo style op de dam te gaan protesteren! I call for a rebirth of provo times!
Ik roep voor een opstand! (zij het vredig)

Bovenaan