Top 2000 - De Lijst Der Lijsten

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Lieve forumleden,

Het is weer december en dat betekend natuurlijk dat de top 2000 weer voor de deur staat. Van huis uit luister ik al traditiegetrouw sinds de eeuwwisseling. Ik kan geen kerst en oud en nieuw bedenken zonder de heerlijke muziek.

Ik kon er nog geen topic over vinden, dus vandaar dat ik er een aanmaak. Zin om slap te ouwehoeren over alle muziek die voorbijkomt tussen kerst en oud & nieuw? Dan kan dat hier!

Maar het is nog maar de stemweek, dus laten we eens beginnen met het delen van onze lijst der lijsten. Ik trap af!

(Hij is nog niet definitief, dat komt morgen of dinsdag wel. Ik heb er nu nog 36 in staan ipv 35)
En luitjes, niet wachten met stemmen tot woensdag 14:45... We weten allemaal dat de site dan volledig vastloopt bij radio 2 😂

Disturbed - Sound Of Silence
Fleetwood Mac - The Chain
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Bon Jovi - You Give Love a Bad Name
Maneskin - The Loneliest
Maneskin - Beggin
Deep Purple - Child in Time
Meau - Dat Heb Jij Gedaan
Son Mieux - Multicolor
Floor J. & Henk P. - The Phantom of the Opera
Imagine Dragons - Thunder
Imagine Dragons - Natural
Nightwish - Ghost Love Score
Nightwish - Elan
Dire Straits - Sultans of Swing
Stef Bos - Papa
3 Doors Down - Kryptonite
Stevie of Jimi - Voodoo Child (slight Return)
Neil Young - Keep on Rocking in the Free World
Boston - Don’t Look Back
Boston - Man I’ll never be
Dropkick Murphy’s - Rose Tattoo
Dropkick Murphy’s - State of Massachusetts
The Offspring - The Kids Aren’t Alright
Twenty One Pilots - Stressed Out
Pearl Jam - Black
Maneskin - Zitti E Buoni
Dany Vera - Roller Coaster
Kings of Leon - Waste a Moment
Rag ‘n’Bone Man - Human
The Beatles - Let It Be
The Beatles - Hey Jude
Eminem - Lose Yourself
Chic - Le Freak
RHCP - Can’t Stop
Muse - Nights of Cydonia
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know

Eigenlijk zou ik ook nog weleens wat acid hard techno of psytrance de lijst in willen krijgen. Maar goed, dat is toch wat minder mainstream gok ik zo 😂

Als ik een absolute favoriet aan mag wijzen is dat toch wel The Sound of Silence van Disturbed. Van begin tot eind kippenvel, elke keer op nieuw.

Ik ben weleens benieuwd naar jullie lijsten!

MetalGuy

Badass junkie
Jazeker! Zoals elk jaar traditiegetrouw weer gestemd...

Komt ie:

The Doors - The End
Within Temptation - Ice Queen
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Metallica - One
Dido - Don't Leave Home
Linkin Park - In The End
Evanescence - Bring Me To Life
Iron Maiden - Run To The Hills
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits
Dire Straits - Tunnel Of Love
Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue
Deep Purple - Child In Time
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Intwine - Cruel Man
Eric Clapton - Forever Man
Blof - Harder Dan Ik Hebben Kan
Melissa Etheridge - Like The Way I Do
R.E.M. - Drive
The Rolling Stones - Wild Horses
The Beatles - Lucy In The Sky With Diamonds
Nirvana - Come As You Are
Pearl Jam - Black
Alice In Chains - Would
Vandenberg - Burning Heart
Def Leppard - Animal
Tom Petty - Runnin' Down A Dream
Lenny Kravitz - Fly Away
The Stories - Brother Louie
America - A Horse With No Name
Motorhead - Ace Of Spades
David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
Crowded House - Don't Dream It's Over
Oasis - Don't Look Back In Anger
Simon & Garfunkel - The Boxer
Johnny Cash - Hurt

Mijn lijstje is ieder jaar weer anders en alles gaat op gevoel, met wat ik dan op dat moment luister.:grin:

Alhoewel, er zijn een aantal die elk jaar weer terugkeren. Tijdloze klassiekers noemen we dat! :redheart:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Mijn lijstje is ieder jaar weer anders en alles gaat op gevoel, met wat ik dan op dat moment luister. :grin:
Alhoewel, er zijn een aantal die elk jaar weer terugkeren. Tijdloze klassiekers noemen we dat! :redheart:
Same haha

Bij mijn lijst is goed te zien dat ik afgelopen jaar weer naar Pinkpop ben geweest. En daarnaast ook nog bezig ben met rouwen om mijn vader. Heb op facebook zijn laatste lijst nog eens opgezocht en een aantal nummers die ik tof vond ook in mijn lijst gezet. En uiteraard Papa van Stef Bos. Dat had ik 3 jaar geleden niet gedacht, dat ik die ooit de top 2000 in zou stemmen 😅

Gevoel en muziek gaan hand in hand wat dat betreft!

Ik wilde eigenlijk Ice Queen (of misschien Forsaken; of mother earth; aaaaarghhh!) ook erin stemmen. Maar ben nog even aan het bedenken welke nummer(s) ik moet laten vallen om binnen de 35 te blijven.

Mooi lijstje heb je!

PS. Fuck... Ace of Spades... Mogen we niet gewoon op 50 nummers stemmen ofzo? 😂

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik heb jaren trouw geluisterd en gestemd, maar de laatste paar jaar vind ik het toch een stuk minder leuk geworden, kan er niet exact de vinger op leggen waarom, maar ik geniet meer van Serious request. Ook vind ik het jammer dat je een deel van je keuzes uit de bestaande lijst moet kiezen, best beperkend, en zo verandert de lijst niet echt, en kun je naar mijn idee niet spreken van een eerlijke lijst.

Dus ik laat 'm dit jaar even aan me voorbij gaan!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb jaren trouw geluisterd en gestemd, maar de laatste paar jaar vind ik het toch een stuk minder leuk geworden, kan er niet exact de vinger op leggen waarom, maar ik geniet meer van Serious request. Ook vind ik het jammer dat je een deel van je keuzes uit de bestaande lijst moet kiezen, best beperkend, en zo verandert de lijst niet echt, en kun je naar mijn idee niet spreken van een eerlijke lijst.

Dus ik laat 'm dit jaar even aan me voorbij gaan!
Zit er een limiet aan het aantal vrije keuze nummers? Ik ben zelf nooit daar tegenaan gelopen.

Heb dit jaar iets van 5 vrije keuzes ingevuld denk ik. De rest komt wel al uit de lijst inderdaad. Zou ook af en toe wel iets meer verandering willen zien. Toch heeft het ook wel wat. Toch een soort eindejaarstraditie.

MetalGuy

Badass junkie
Same haha

Bij mijn lijst is goed te zien dat ik afgelopen jaar weer naar Pinkpop ben geweest. En daarnaast ook nog bezig ben met rouwen om mijn vader. Heb op facebook zijn laatste lijst nog eens opgezocht en een aantal nummers die ik tof vond ook in mijn lijst gezet. En uiteraard Papa van Stef Bos. Dat had ik 3 jaar geleden niet gedacht, dat ik die ooit de top 2000 in zou stemmen 😅

Gevoel en muziek gaan hand in hand wat dat betreft!

Ik wilde eigenlijk Ice Queen (of misschien Forsaken; of mother earth; aaaaarghhh!) ook erin stemmen. Maar ben nog even aan het bedenken welke nummer(s) ik moet laten vallen om binnen de 35 te blijven.

Mooi lijstje heb je!

PS. Fuck... Ace of Spades... Mogen we niet gewoon op 50 nummers stemmen ofzo? 😂
Zo veel mooie nummers, zo weinig keus...

De stemlijst is te klein voor onze overvolle popencyclopedie!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik had nog wat kleine aanpassingen in mijn lijst gemaakt. Weet even zo gauw niet meer welke precies.

2 van mijn 7 vrije keuzes hebben de lijst wel gehaald. De rest helaas niet.

Bij wie staat de radio nu ook non-stop aan? 😂

Dirkdirk

DF-koning
Oh! Bring it on home van Led Zeppelin. Die baslijn met die harmonica. Dat is muziek mensen. Kippenvel.

ljuv

DF-koningin

Edit: ik ga hier denk ik gewoon alle nummers gooien die voorbij komen en die ik goed vind dus als jullie dat nou ook doen heb ik volgend jaar vast een mooi lijstje.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Zelf heb ik er een heel andere betekenis aan gegeven dan Neil Young in eerste instantie bedoelde denk ik.

Het nummer wordt regelmatig gespeeld aan het einde van Pinkpop, wanneer iedereen het veld af loopt. Voor mij heeft het de lading gekregen: "Neem je vrijheid, openheid en vriendelijkheid die je hier op het festival hebt, mee terug de 'normale' wereld in."

De voornaamste reden dat ik er op gestemd heb eigenlijk.

Laatst bewerkt:

MetalGuy

Badass junkie
Oh maar dat kan ik ook niet. Zo ongeveer het lastigste van het leven an sich, die altijd terugkerende vraag: 'wat eten we vanavond?' 😂
Papapadaaaaa, goooood vibrations
Oh! Bring it on home van Led Zeppelin. Die baslijn met die harmonica. Dat is muziek mensen. Kippenvel.

Edit: ik ga hier denk ik gewoon alle nummers gooien die ik goed vind dus als jullie dat nou ook doen heb ik volgend jaar vast een mooi lijstje.
Zelf heb ik er een heel andere betekenis aan gegeven dan Neil Young in eerste instantie bedoelde denk ik.

Het nummer wordt regelmatig gespeeld aan het einde van Pinkpop, wanneer iedereen het veld af loopt. Voor mij heeft het de lading gekregen: "Neem je vrijheid, openheid en vriendelijkheid die je hier op het festival hebt, mee terug de 'normale' wereld in."

De voornaamste reden dat ik er op gestemd heb eigenlijk.

Lampies veur de sfeer!😎

20221229_234859.jpg

Bovenaan