Toekomst van LSD

Tibbe

Newbie
Hey hallo,

Ik ben bezig met een werkstuk over LSD en nu dat ik veel te weten ben gekomen over de geschiedenis van LSD vraag ik me af wat is de toekomst van LSD.

LSD was in de jaren '60 erg populair maar dat is nu toch wel minder. En ik vraag me daarom af waar is LSD?

Wacky

Badass junkie
De LSD is er nog wel hoor, en werkende aan een comeback natuurlijk.
Alles heeft zijn tijd nodig, over een paar eeuwen zijn religies niet meer nodig, zijn overheden niet meer repressief en stoppen we de aarde te verneuken en oorlog te voeren. Allemaal doordat dan iedereen aan de LSD is :hearteyes:

Maar je zult het wel zelf even moeten zoeken ja :P

Tibbe

Newbie
LSD is er atlijd wel geweest dat zeer zeker. Maar het heeft toch op de achtergrond gestaan. En wat zal de reden dan zijn dat LSD weer terug komt?

Wacky

Badass junkie
Tibbe zei:
LSD is er atlijd wel geweest dat zeer zeker. Maar het heeft toch op de achtergrond gestaan. En wat zal de reden dan zijn dat LSD weer terug komt?

De reden dat het op de achtergrond staat is negatieve propaganda en repressie.
En terugkomen doet het omdat LSD een prominente plaats verdient in de samenleving en het die ooit zal krijgen als er genoeg mensen langs die propaganda kunnen kijken.

Atropa

Bewuste gebruiker
De visueel ingestelde kapitalisten die verzot op drank, nicotine en coke zijn en vanuit dat binnen perspectief de wereld sturen moeten eerst even een beroerte krijgen.

azgaza

Badass junkie
Ik betwijfel of LSD ooit een echte comeback gaat maken in de wereld. Na de jaren 60 is het in de underground verdwenen, bepaalde subculturen en kleine groepen mensen zijn er dol op en het grootste deel van de wereld snapt het niet, kent het niet en gelooft nog steeds in bijna 50 jaar oude propoganda.

Ik denk dat de kans klein is dat het ooit weer groot gaat worden, omdat ik wéét dat veel mensen niet tegen bad trips kunnen en ik denk dat al die zwaar in hun patroon vastgeroeste mensen wel grotendeels bad zullen gaan.

Wel denk ik dat het een comeback in de psychiatrie kan maken, en als het het ergens gaat doen.. is het daar, want vastgeroeste mensen willen nog wel eens een groot vertrouwen in anderen hebben en dan zullen ze hun ervaringen wellicht wél positief interpreteren, en bovendien is er sinds kort natuurlijk weer onderzoek bezig over de mogelijkheden van LSD op dat punt, en ik denk dat ze hoge succes percentages scoren omdat alle onderzoeken uit het verleden daar ook op wijzen.

Maar nee, LSD voor de massa als populaire drug lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Tripper

Wijs gebruiker
Alles heeft zijn ups en downs, dus ook LSD! Kijk maar naar de Coke, Hero en XTC. Er komt een spirituele tijd aan. Veel mensen gaan Ayahuasca gebruiken, wat al een beetje op een sneeuwbaleffect lijkt. De jeugd neemt nu veel coke en speed. Misschien zal dat veranderen in LSD en Mushrooms. Als de paddo's verboden worden gaan mensen het meer doen en dus ook LSD wat een beetje in het zelfde straatje ligt. Het is easy om mee te nemen op vakantie, dus ook het smokkelen. Komt wel weer goed met de Hippie dope..

Tibbe

Newbie
Zullen de mensen van nu wel toe zijn aan LSD? Ik bedoel je kunt LSD om allerlei redenen gebruiken, maar stel voor... als "massa" gebruik van LSD weer voorkomt zal dat weer tot "make love not war" leiden?

Ik vraag me af... mensen van tegenwoordig hebben zoveel "problemen" je zet de tv aan en je ziet alle ellende van de wereld. Dat soort dingen blijven toch ook (on)bewust in je bewustzijn. En dan met LSD samen, stel ik mij niet echt een prettige trip voor. Moet je dan een soort van "oogkleppen" op doen om dat te negeren en een bad trip voorkomen?
Ik kan me voorstellen dat mensen van nu dan zo iets hebben van liever niet.

azgaza

Badass junkie
Tibbe zei:
Zullen de mensen van nu wel toe zijn aan LSD? Ik bedoel je kunt LSD om allerlei redenen gebruiken, maar stel voor... als "massa" gebruik van LSD weer voorkomt zal dat weer tot "make love not war" leiden?

Ik vraag me af... mensen van tegenwoordig hebben zoveel "problemen" je zet de tv aan en je ziet alle ellende van de wereld. Dat soort dingen blijven toch ook (on)bewust in je bewustzijn. En dan met LSD samen, stel ik mij niet echt een prettige trip voor. Moet je dan een soort van "oogkleppen" op doen om dat te negeren en een bad trip voorkomen?
Ik kan me voorstellen dat mensen van nu dan zo iets hebben van liever niet.

Veel mensen van nu zijn er niet aan toe denk ik, zoals ik in mijn post hier boven al omschreef. Veel mensen zijn vastgeroest in hun ideeën, patronen, denken alleen vannuit hun eigen kader en accepteren vaak zelfs de mogelijkheid niet eens dat hun waarheid slechts subjectief is.

En.. nee je hoeft geen oogkleppen op in een trip. Tv kijken kan haast hilarisch zijn op LSD, alle problemen van alle mensen daar... zo betekenisloos. Over straat lopen met LSD op kan misantrophische gedachtes veroorzaken, een soort van tijdelijke walging naar de mensheid maar daar ga je niet bad van, want je voelt op zo'n moment vaak weinig verbintenis met die mensen, jouw wereld in een trip is niet hun wereld, dus nee je gaat niet bad van het feit dat de wereld verneukt is, al valt het natuurlijk wel op. Maar.. ik heb nu 11 keer LSD gedaan, overgrote deel van de trips buiten, en de binnentrips vaak wel met af en toe even de tv aan en ik ben nog nooit bad gegaan.. dus nee ik denk het niet. Misschien hele gevoelige mensen, maar adt is meer uitzondering dan regel.

Bovenaan