tja, inderdaad, wat is goed en wat niet.
nu maar hopen dat deze korte opname van enkele weken genoeg is voor hem om clean te blijven. denk dat ik me volledig aansluit bij wat Ik doe mijn Best zegt, en vooral dat het goed is dat hij niet enkel op jou nu "hangt". weet niet of hij werkt of andere bezigheden heeft, zoniet dan moet hij die wel direct gaan zoeken. want zoals het spreekwoord zegt'ledigheid is des duivels oor kussen. wanneer je gebruikt vliegen de uren om, en nu zullen de dagen heel erg lang worden voor hem. denk ook dat hij nu hij clean is zich misschien snel zal voelen aangevallen wanneer je hem controleert, (wat menselijk is, want je blijft bang voor een terugval van hem). dus controleer hem als t moet, maar zo dat hij t niet merkt. en verder kun je enkel hopen en afwachten, veel meer is er niet te doen.
probleem met dit is dat men het zelf moet doen, je kan een beetje bijstaan, maar verder is het aan hem om het te doen. t klinkt heel onaardig wat ik nu zeg, maar verwacht een terugval, de kans erop is erg aanwezig en t zal dan jouw hoop geheel te niet doen.
ik snap je vraag maar eigenlijk is er geen zinnig woord over te zeggen, enkel dat hij vooral bezig moet blijven. sporten werkt ook goed, een moe lichaam vraagt niet zo snel om dope. t zijn vooral de verveling en spanningen die t m doen.
en verder zou ik willen zeggen, cijfer jezelf niet helemaal weg.
zoals je al schreef is dit een 25 jaar durend process, dus de kans dat t niet slaagt is erg aanwezig. dus help waar je kan, maar hoop niet teveel op een goede afloop.
ik wens je alle goeds en heel veel sterkte, en hopenlijk lukt t deze keer wel.
heel veel succes!!