thanks, al heb ik vaak als ik mij op mijn adem focus dat ik mij dan juist angstiger voelMisschien helpt dit
Focus op het balletje. Dit word gebruikt door mensen die heel veel stress hebben. Net iets heftigs mee hebben gemaakt of trauma flashback hebben. Het zorgt ervoor dat je minder stress hebt als zo ademhaalt. Denk dat bij een paniekaanval ook wel zou moet helpen.thanks, al heb ik vaak als ik mij op mijn adem focus dat ik mij dan juist angstiger voel
Ik heb zelf tijdens mijn benzo afkick ook zeer heftige en langdurige paniekaanvallen gehad.Ze blijven maar komen tijdens mn benzo afkick. Iemand die nog tips heeft en weet wanneer dit minder wordt?
Pfoeh ja ik vind het wel heftig om te lezen dat er echt zoveel maanden voor nodig zijn voordat die paniekaanvallen weg gaan.. dat maakt me echt ongerust. Of was er tussentijds al wel verbetering merkbaar?Ik heb zelf tijdens mijn benzo afkick ook zeer heftige en langdurige paniekaanvallen gehad.
Belangrijk om te weten is dat je er absoluut niet aan dood gaat. Ik heb in de kliniek meerdere malen ('s nachts) mijn waarden laten controleren en ik had tijdens de piek van de aanvallen een normale hartslag en bloeddruk. Ookal voelde dat niet zo.
Ten tweede is het belangrijk om te onthouden dat paniekaanvallen altijd ook weer weggaan. De ergste aanvallen duren maximaal een uurtje ongeveer. Helaas kan de volgende aanval wel al spoedig weer voor de deur staan.
Belangrijk is om de twee bovenstaande dingen in acht te houden en op je tandvlees te blijven bijten. En absoluut niet toegeven door een benzo te nemen, je bent dan weer helemaal terug bij af!
Het wordt echt beter, geloof me (ik dacht zelf ook dat het nooit meer goed zou komen met de paniekaanvallen). Na 2 maanden op 0 was het leven weer leefbaar en nu na ruim 3 maanden heb ik er weer plezier in! Heel veel succes!
Voor niet iedereen is focussen op de ademhaling prettig. Ik herken dit wel, al kwam dit bij mij specifiek door chronische hyperventilatie. En ik ben nog steeds niet heel erg fan van de meeste ademhalingsoefeningen.thanks, al heb ik vaak als ik mij op mijn adem focus dat ik mij dan juist angstiger voel
Ik hoopte je hiermee gerust te kunnen stellen, in plaats van ongerust te maken. Het gaat over, hou je daaraan vast. Bij mij duurde het 2-3 maanden, maar ik gebruikte dan ook ruim 10 jaar lang hoge doseringen van zowel recept als RC benzo’s. En was ook al meerdere malen afgekickt, waarbij de afkick iedere keer zwaarder wordt. Dus wellicht gaat het in jouw geval sneller!Pfoeh ja ik vind het wel heftig om te lezen dat er echt zoveel maanden voor nodig zijn voordat die paniekaanvallen weg gaan.. dat maakt me echt ongerust. Of was er tussentijds al wel verbetering merkbaar?
Ohja dat is wel heel lang natuurlijk, ik gebruikte het ongv 3 maanden bijna dagelijks. Maar ik vind het zo knap dat je je door alles hebt heen geworsteld want het is echt vreselijk zeg, het is gewoon de tijd uitzitten in pure paniek. Hoe ging jij om met gedachten van spijt enzo? Ik merk dat ik daardoor hele tijd paniek krijg, dat ik weet dat ik dit mijzelf heb aangedaan en mezelf niet kan vergeven.Ik hoopte je hiermee gerust te kunnen stellen, in plaats van ongerust te maken. Het gaat over, hou je daaraan vast. Bij mij duurde het 2-3 maanden, maar ik gebruikte dan ook ruim 10 jaar lang hoge doseringen van zowel recept als RC benzo’s. En was ook al meerdere malen afgekickt, waarbij de afkick iedere keer zwaarder wordt. Dus wellicht gaat het in jouw geval sneller!
Natuurlijk gaat het over de gehele lijn steeds beter. Echter, benzo ontwenning kent een erg grillig en onvoorspelbaar verloop. Dus de ene dag kan het voelen alsof je erdoor heen bent en de dag erna voel je je opeens weer totaal ellendig. Maar blijf objectief kijken naar je mentale gesteldheid en je zult zien dat het gemiddeld genomen echt steeds beter zal gaan!
Heel veel succes en hou vol! Het is het absoluut waard!
Vergeven moet je sowieso.. zowel jezelf, als diegene die jou de pillen heeft voorgeschreven. Wees een beetje lief voor jezelf en je omgeving. Wat is het nut van boos blijven op jezelf? Het houdt enkel je ziekte 'verslaving' meer in stand. Kijk naar de toekomst en vergeef jezelf gewoon. Wees trots dat je nu de keuze tot ommekeer hebt gemaakt, dat mag je echt zijn!Ohja dat is wel heel lang natuurlijk, ik gebruikte het ongv 3 maanden bijna dagelijks. Maar ik vind het zo knap dat je je door alles hebt heen geworsteld want het is echt vreselijk zeg, het is gewoon de tijd uitzitten in pure paniek. Hoe ging jij om met gedachten van spijt enzo? Ik merk dat ik daardoor hele tijd paniek krijg, dat ik weet dat ik dit mijzelf heb aangedaan en mezelf niet kan vergeven.