tips om wiet te bewaren?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Hoe meer wiet ik haal hoe hoger de korting is die ik krijg alleen durfde ik nooit meer te halen dan ik nodig had uit angst dat het niet meer psycho-actief ging zijn na verloop van tijd. Ben nogal een goedkope kerel wanneer het aankomt op drugs (misschien moet ik edibles maken i.p.v. te roken).

Voorlopig ben ik erachter gekomen dat plastic zakjes zeer slecht werken sinds de elektrische lading van het plastic zorgt dat de trichomen aan het zakje gaan kleven. Glas lijkt mij wel een beter optie maar het enige wat ik heb zijn potjes en flessen waar rond de 100 gram in past. Het liefst heb ik voorgerolde joints dus het zou fijn zijn als ik ze ook zo kon bewaren.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hoe meer wiet ik haal hoe hoger de korting is die ik krijg alleen durfde ik nooit meer te halen dan ik nodig had uit angst dat het niet meer psycho-actief ging zijn na verloop van tijd. Ben nogal een goedkope kerel wanneer het aankomt op drugs (misschien moet ik edibles maken i.p.v. te roken).

Voorlopig ben ik erachter gekomen dat plastic zakjes zeer slecht werken sinds de elektrische lading van het plastic zorgt dat de trichomen aan het zakje gaan kleven. Glas lijkt mij wel een beter optie maar het enige wat ik heb zijn potjes en flessen waar rond de 100 gram in past. Het liefst heb ik voorgerolde joints dus het zou fijn zijn als ik ze ook zo kon bewaren.

Koop een heleboel van die kokertjes waar je joints in kan doen? Als je ze allemaal wil bewaren als ze al gerold zijn tenminste.

Of anders, rol ze allemaal en stapel ze op een bepaalde manier in een potje of iets, zodat je ze makkelijk kan pakken?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is nog veel erger. In de plastic gripzakjes zitten weekmakers die ervoor zorgen dat het plastic soepel is; ftalaten. Die stoffen lossen op in de hars van cannabisplanten. Er gaan dus allerlei stoffen uit het plastic in je cannabis migreren. Als er wiet in zit dan zorgen de scherpe takjes er ook voor dat er kleine plasticdeeltjes van de binnenkant worden afgeschraapt die dan in je wiet terechtkomen.

Het best om je cannabis in te bewaren is glas! Dus ik ga altijd met een klein glazen wekpotje naar de coffeeshop en dan vraag ik gewoon aan ze of ze het daarin willen doen in plaats van een zakje. Scheelt hen ook weer een paar eurocent :grin:

Die wekpotjes zijn dan ook gelijk weer geschikt om de wiet te curen. Dat is vaak wel nodig omdat illegale telers meestal niet de moeite nemen om hun koopwaar grondig te drogen.

Dus het is zeker een goed idee om (een paar keer achter elkaar) 5 gram te kopen van een lekker wietje. Doe dat lekker in een glazen wekpot en open die pot ongeveer één keer per dag om de wiet op die manier langzaam te drogen. Als de wiet nog heel zacht is (dus vochtig) dan vaker de pot openen.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Dus het is zeker een goed idee om (een paar keer achter elkaar) 5 gram te kopen van een lekker wietje. Doe dat lekker in een glazen wekpot en open die pot ongeveer één keer per dag om de wiet op die manier langzaam te drogen. Als de wiet nog heel zacht is (dus vochtig) dan vaker de pot openen.
De wiet is al droog en klaar om te roken. Ik heb het versnipperd en in een glazen mosterdpotje gestoken, was dit een slecht idee?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat snap ik verder ook wel hoor. Als ik een professioneel illegaal wietkweker zou zijn dan had ik ook geen zin om mijn wiet nog een half jaar lang op te hangen in een zolderkamer zonder het te verkopen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Dat snap ik verder ook wel hoor. Als ik een professioneel illegaal wietkweker zou zijn dan had ik ook geen zin om mijn wiet nog een half jaar lang op te hangen in een zolderkamer zonder het te verkopen.
Het gewicht speelt ook wel een rol denk ik? Half gedroogde wiet weegt een stukje zwaarder als kurkdroge.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Droogproces bepaald veel. Slecht gedroogde wiet smaakt gewoon naar gras. Weckpotten is best om te bewaren en goed te curen.

Calliweed2.0

Bewuste gebruiker
Droogproces bepaald veel. Slecht gedroogde wiet smaakt gewoon naar gras. Weckpotten is best om te bewaren en goed te curen.
Idd langzaam drogen de gras smaak komt omdat er snel gedroogd is waardoor het bladgroen chlorofyl niet goed is afgebroken.de luchtvochtigheid en temperatuur zijn ook erg belangrijk.

Bovenaan