tips om van ghb af te komen

pammetje82

Bewuste gebruiker
Hoi ik wou ff een ervaring delen hoe ik van mn gea verslaving probeer af te komen.
En het lukt goed tot nu toe.
Ik wacht tot de afkickverschijnselen komen en dan neem ik de helft van mijn normale dosis, 4 ml ghb. Dan wacht ik weer net zolang tot de afkickverschijnselen komen. De afkickverschijnselen laat ik ongeveer een half uur "zn werk doen" en dan neem ik weer 4 ml. Op die manier verminderen de receptoren zich langzaam en zul je merken dat je steeds minder nodig hebt. Als je aan de gea zit werken normale benzodiazepines niet zoals ze horen te werken heb ik gemerkt. Terwijl GHB op de gaba-b receptoren werken en benzos op de gaba-a receptoren heb ik toch gemerkt dat er wel redelijk een kruistollerantie aanwezig is. Welke benzo wel goed werkt om toch nog goed te kunnen slapen (wat wel belangrijk is uiteraard) is etizolam. Deze werkt niet op de normale benzoreceptoren zoals diazepam, oxazepam etc. Misschien heeft iemand wat aan deze info.
Ik heb vanmiddag een gesprek bij de arts over het toepassen van baclofen, wat ook een gaba-b agonist is. Alleen is dit nog niet wetenschappelijk onderzocht. Heeft iemand hier ervaring met baclofen ten op zichte van GHB verslaving?

groetjes tamara

pammetje82

Bewuste gebruiker
heb vannacht trouwens 9 uur aan een stuk doorgeslapen op 40 mg diazepam en 10 mg etizolam.
Best wel zieke hoeveelheid eigenlijk maar vanochtend werkten ze nog steeds en heb eigenlijk vrijwel geen last van afkick. Zit nu op 5x 2 ml ghb per dag. Terwijl dat eerst 50 ml per dag was.
Ik heb op de bovenstaande manier dus zeker vooruitgang geboekt. Alleen dat ik zoveel benzos slik bevalt me niet zo.. maarja als ik ma van de gea afben

ikbenzo

Newbie
Hoi Tamara,

Ten eerste weet ik niet hoelang je aan de G zit en of het 24/7 is ...

Ik ben zelf een maand geleden opgenomen geweest voor GBL gebruik 24/7 3 ml per 2 uur.
Maar ik kan er moeilijk vanaf blijven, heb nu een week volgas gebruikt ghb en gbl.
Ik heb baclofen weten te regelen, 25mg 10 stuks.
Die breek ik door de helft en dan 3 p.d,
Me laatste G ingenomen met een halfje baclofen, als ik me dan ook maar een beetje rot voel, neem ik een halve liter bier, totdat ik me weer ok voel.
Ik ben nu 24 uur verder, hou je wel op de hoogte.

Gr Daan

pammetje82

Bewuste gebruiker
Hoi, ik zit al 7 jaar aan de ghb. Maar ben meerdere malen gestopt geweest door opnames in klinieken maandenlang. Ik gebruik eigenlijk vanaf ik smorgens mn ontbijt opheb tot een uurtje of 5 smiddags. Als ik savonds nog wat gebruik slaap ik superslecht, voel ik me heel raar en onrustig.
Dus vandaar eigenlijk zit ik dus vanaf 5 uur savonds tot 9 uur sochtends compleet zonder ghb in mn lijf. Het snachts gebruiken heb ik afgeleerd bij de jellinek en dat wil ik ook graag zo houden :tongueout:
Toch zijn er ontwenningsverschijnselen. Denk dat ik nu zover ben dat ik wel in mn eentje kan stoppen. Het grote probleem is dat ik me dan gigantisch onzeker en depressief ga voelen.
Iets waar ik niet tegen kan omdat ik behoorlijk wat ellende heb meegemaakt het laatste half jaar.
Dat is eigenlijk de reden dat ik toch nog gebruik anders zie ik het leven niet meer zitten door alle ellende. Ik gebruik het dus eigenlijk als antidepressivum. Maar ik voel me wel een stuk beter nu ik op deze lagere doseringen zit. Ben weer wat teruggevallen dus helaas nadat een kameraad is overleden door een autoongeluk. Ik zit nu weer op 4 ml ghb / 2 uur (probeer het uit te stellen tot 2,5 uur). Heb met de arts volgende week een gesprek over een eventuele behandeling met baclofen. Verder prop ik mezelf dus vol met benzos savonds na mn laatste dosis omdat mn slaapritme compleet weg is door het ghb gebruik.

pammetje82

Bewuste gebruiker
vandaag neem ik nog gewoon 3 ml om de 2 uur... dit is omdat ik vandaag veel sociale verplichtingen heb en ik de GHB daarvoor "nodig" ben.
Maar ben van plan vanaf morgen mn ghb helemaal te stoppen en te beginnen met 4 x 20 mg diazepam verdeeld over de dag! En dit dan langzaam af te bouwen. Ik laat jullie weten hoe het gaat!!

pammetje82

Bewuste gebruiker
Ok lief van je haha!! ben er nog steeds niet vanaf ellendige rotzooi!
Waar kom je vandaan dan
kuzzie tamara

splifftail

Belezen gebruiker
Weten mensen dat je bij Brijder Hoofddorp een GHB afbouwprogramma kan volgen met door de instelling verstrekte (farmaceutische-) GHB?? Mijns inziens een veilige en gecontroleerde manier om van ghb verslaving af te komen. Nauwelijks/geen wachtlijst! :wave:

ikbenzo

Newbie
Daar hebben ze het bij mij niet over gehad, alleen inschrijving voor opname.
Deze heb ik al eind jan een keer gedaan, kort daarna weer volgas.
Ben er echt klaar mee nu.
Heb zelf diazepam en baclofen weten te regelen, zat op 8ml nu nog op 3 ml, vanaf 10 uur.
Kijken wat deze dag weer brengt.
Savond zoiezo 10mg valium, 9 uur smorgens baclo, 3 uur baclo, en 9 uur savonds weer baclo elke keer 12,5 mg ...
Als ik het echt niet trek ff neem ik 5mg valium extra.
Dus als het zo doorgaat ben ik er woensdag ochtend vanaf.
Mijn vraag is eigenlijk, kan je in 1x stoppen als je 1 heledag 1ml heb gebruikt en dan de volgende ochtend niks meer?
En dan nog de vraag, hoelang duurt het ong je weer een beetje de oude bent?
Ik zit er nu 3 kwart jaar aan, volgas, 2de keer afkick.

Vr gr

pammetje82

Bewuste gebruiker
Het probleem dat de kop opsteekt nadat je van de ghb af bent, is dat je in een gat valt. Je voelt je depressief, niks is meer leuk en je zult je plezier uit andere dingen moeten halen dan uit het ghb gebruik. En dat is, vind ik persoonlijk, het moeilijkste van de hele ghb verslaving

pammetje82

Bewuste gebruiker
om van ghb af te komen en de daarop volgende depressie op te lossen is lyrica echt een winner
Lyrica voelt zelfs als ghb vind ik zelf in een dosis boven 400 mg,
en pammetjes werken ook altijd goed :grin:
of bestel de ghb-ontwenningskuur, die ik sinds kort op internet verkrijgbaar heb gezien.
Deze is geschikt als je bent afgebouwd tot enkele ml per dag en schijnt je perfect de laatste loodjes te laten halen.

Hee pammetje,

Ik ben nu ook aan het stoppen en wil van die troep af.
Nu ben ik al op de goede weg en heb de depri, onmacht, denk ik ver achter de rug.
Zit nu op 2 ml per 4 uur, en zat op 4 ml per twee uur.
Nu gaf het ghb bij mij ook een goed gevoel en zeker als ik aan het werk was.
Nu merk ik ook de depri momenten, waar je jezelf echt uit moet trekken zonder de ghb.
Is jou ervaring dat je voor de ghb ook al wat meer negatiever en neerslachtiger was, of heeft achteraf de ghb dit nu veroorzaakt dat je toch in een dieper gat komt omdat het je destijds zelfverzekerde momenten gaf.?

pammetje82

Bewuste gebruiker
Magnaninja zei:
Hee pammetje,

Ik ben nu ook aan het stoppen en wil van die troep af.
Nu ben ik al op de goede weg en heb de depri, onmacht, denk ik ver achter de rug.
Zit nu op 2 ml per 4 uur, en zat op 4 ml per twee uur.
Nu gaf het ghb bij mij ook een goed gevoel en zeker als ik aan het werk was.
Nu merk ik ook de depri momenten, waar je jezelf echt uit moet trekken zonder de ghb.
Is jou ervaring dat je voor de ghb ook al wat meer negatiever en neerslachtiger was, of heeft achteraf de ghb dit nu veroorzaakt dat je toch in een dieper gat komt omdat het je destijds zelfverzekerde momenten gaf.?

Nee het is mede door een langdurige opname 7 maand geweest dat ik eindelijk uit de depressie begin te komen die in mijn ogen altijd de kop opsteekt bij het langdurig gebruik/misbruik van ghb. En die depressieve gedachten zijn echt niet fijn ik weet er alles van. maar van nature heb ik ook de diagnose chronische depressie.

En wat betreft zelfverzekerdheid?
Dat is iets waar ghb erg goed voor werkt maar ik heb in de 7 maanden opname geleerd om zonder ghb ook zelfverzekerd te zijn. Het bleek dus namelijk dat ik het 1 en ander aan sociale fobiieen had, die ik onderdrukt met ghb. Deze klachten zijn behandeld, en ik durf nu te zeggen dat ik me sociaal zekerder voel zonder ghb dan met.
Een opname en het aanpakken van waarom je ghb bent gaan gebruiken is ZOOO belangrijk!
succes! En bij vragen mag je me rustig pb-en. Heb er namelijk wel vrij veel verstand van en ben ook tig keren afgekickt van ghb . Succes

Long End

Newbie
Ben je er nah vanaf dan, Tamara?
Wat mss ook n goed medicijn tegen depressie is, is Sertraline. Ik zou zeggen: bespreek t anders ff met je huisarts.
Succes!

someone

Belezen gebruiker
Baclofen is zeer geschikt om van ghb/gbl af te komen. De combinatie met pregabaline (Lyrica) is waterdicht en rekent af met ALLE ontwenningsverschijnselen, inclusief depressie, angst en onzekerheid en slapeloosheid.

Een onderhoudsdosering baclofen voorkomt dat je een terugval krijgt, net zoals een afgekickte heroineverslaafde een onderhoudsdosering methadon of buprenorfine krijgt. Zonder baclofen en/of Lyrica zal het heel moeilijk zijn om af te kicken en clean te blijven.

Succes!

geox

Bewuste gebruiker
Waar halen jullie die baclofen dan? Ilegaal? Of vragen jullie het aan de dokter? Succes trouwens je bent toch al goed op weg zo te lezen

Jaime

Newbie
Mijn tip: ga door die klote periode heen, hoe lang het ook duurt. Het komt daarna echt goed, geloof me. Maar kap met die g! Ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt...

Ik heb 6 jaar ghb gebruikt en ik was 24/7 verslaafd. Wel tussendoor gestopt met de wel bekende afkickverschijnselen, een paar weken clean en dan daarna toch weer gaan gebruiken. En zo ging dat maar door. Totdat ik in 2009 mijn dieptepunt had bereikt. Helemaal van god los en ik leefde op het randje ... Ik gebruikte toen ook nog eens speed en coke erbij. Ik had wel al eerder hulp gehad, in 2008 zat ik 3 maanden bij Mirage (kliniek gebasseerd op de 12 stappen). Maar ik had nog allerlei deurtjes open staan en was er nog niet klaar voor. Ik kickte toen vaak op eigen initiatief af, de huisarts wist weinig van GHB, zo ook het ziekenhuis en zelfs Brijder. De pammetjes kreeg ik heel erg makkelijk op recept en die gingen er in als snoepjes. Hoe bedoel je fout ... Het is een wonder dat het goed ging, op een paar dingen na dan ... In september 2009 was het zover en heb ik 3 weken detox gedaan. Daarna begon mijn behandeling van een jaar bij Brijder. Kliniek genaamd 'de Emiliehoeve'. Misschien ooit van gehoord? Het heeft mij echt onwijs geholpen en ik ben er erg door veranderd. Anders leren denken en doen. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben nog steeds clean! Ik kan nu zelfs nuchter naar party's gaan en het onwijs naar mijn zin hebben. Ik ging 16 jaar lang naar party's met pilletjes op. Het heeft mijn kijk op het gebruik onwijs veranderd. Ik leefde er maar op los, impulsief en doelloos. En nu heb ik doelen voor ogen. Ik doe een opleiding (ik heb tijdens de middelbare school geen diploma gehaald, omdat ik een opstandige puber was) en nu ga ik voor het eerst mijn MBO diploma halen. Ik ben echt serieus dankbaar voor de hulp die op tijd kwam en dat ik kon breken met mijn oude leven en slechte gewoontes.

Ik kan nog veel meer vertellen, heb een hoop meegemaakt :wink: Dus als je vragen heb, stel ze gerust. Als ik kan helpen, doe ik dat graag. Ik ben er nog lang niet hoor, want de verslaving ligt zo op de loer ... Bij tegenslagen of gewoon als je het even helemaal zat ben, is de verleiding groot om naar middelen te grijpen. Maar dat is niet de oplossing van de problemen ...

Groetjes Jaime

someone

Belezen gebruiker
Als je een goede huisarts hebt die zich de moeite neemt om zich in deze problematiek te verdiepen dan heb je kans dat deze je baclofen voorschrijft, maar zelfs voor alcoholverslaafden schijnt dit vaak nog een probleem te zijn. In beide gevallen is baclofen (nog) off-label gebruik en veel huisartsen hebben hier moeite mee.
Verder weet ik dat Rodersana en Addiction Solutions met baclofen werken en in sommige plaatsen Mondriaan Verslavingszorg.
Baclofen is natuurlijk ook via het internet te bestellen.

Petje af Aimee, respect!

someone

Belezen gebruiker
Zover ik weet heeft pammetje nu Lyrica in plaats van ghb. Maar pammetje worstelt volgens mij met meerdere issues en is al een poosje niet meer online geweest.

Bovenaan