Tips kweekset

Jonkoman

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 weken en 2 dagen geleden een padookweekset gekocht en geactiveert.
Nou is er nog weinig aan te zien.

Heefd er iemand tips?

Het is de colombia set

Ik gebruik een warmte mat

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Jonkoman, ik ben geen expert, maar ik probeer je wat tips te geven.
De warmte mat zou ik niet in dit seizoen gebruiken. Een te hoge temp werkt tegen.
Bij de meest gangbare kweeksets kun je vanaf 2 weken de eerste pinheads zien. Maar soms duurt het 3 weken of zelfs langer.
Kun je wat foto's vanaf de zijkant en vanaf de bovenkant nemen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een te hoge temp werkt tegen.
Nog even een aanvulling hierop. Idealiter is de temperatuur tussen de 25 en 30 graden inderdaad. Hoger dan 30 graden kan de groei belemmeren. En bij temperaturen lager dan 20 graden zal het mycelium geen vruchtlichamen produceren.
Het kan dus slim zijn om een thermometer te gebruiken voor dit soort kwesties.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb 2 weken en 2 dagen geleden een padookweekset gekocht en geactiveert.
Nou is er nog weinig aan te zien.
En nog hierover: gewoon wat geduld hebben. Komt goed!

Als het mycelium na een maand nog steeds geen paddenstoelen heeft geproduceerd, dan kun je proberen om het mycelium opnieuw 12-24 uur te weken in water.

Laat in de tussentijd de zak gewoon gesloten. Soms wordt er geadviseerd om dagelijks te wapperen om frisse lucht binnen te laten. Ik ben daar tegen, omdat je daarmee juist besmetttingen kunt introduceren. Het klopt dat schimmels zuurstof nodig hebben, maar in principe zit er genoeg lucht in de zak.

Lekker laten staan dus.

Jonkoman

Jonkoman, ik ben geen expert, maar ik probeer je wat tips te geven.
De warmte mat zou ik niet in dit seizoen gebruiken. Een te hoge temp werkt tegen.
Bij de meest gangbare kweeksets kun je vanaf 2 weken de eerste pinheads zien. Maar soms duurt het 3 weken of zelfs langer.
Kun je wat foto's vanaf de zijkant en vanaf de bovenkant nemen?
Ik w8 nog heel even af. Ik wil de zak niet openen

Jonkoman

En nog hierover: gewoon wat geduld hebben. Komt goed!

Als het mycelium na een maand nog steeds geen paddenstoelen heeft geproduceerd, dan kun je proberen om het mycelium opnieuw 12-24 uur te weken in water.

Laat in de tussentijd de zak gewoon gesloten. Soms wordt er geadviseerd om dagelijks te wapperen om frisse lucht binnen te laten. Ik ben daar tegen, omdat je daarmee juist besmetttingen kunt introduceren. Het klopt dat schimmels zuurstof nodig hebben, maar in principe zit er genoeg lucht in de zak.

Lekker laten staan dus.
Oke oke nou weer wat info rijker hartelijk bedankt ik hou jullie op de hoogte

Bovenaan