Tips kaakschaatsen

Hallo allemaal !
Ik heb wat rondgeneusd maar kan niet vinden wat ik zoek.
Ik gebruik 3/4 keer in het jaar xtc, tijdens festival of thuisparty, ik heb van mezelf al een tense kaak, dus tijdens xtc is het kaakschaatsen gegarandeerd, jammer genoeg kan ik geen kauwgom kauwen omdat het altijd tussen me kiezen blijft plakken en krijg het er niet meer tussenuit.
Heeft iemand tips(snoepjes of iets dergelijks) wat wel te doen is? Van lollies gaat me gehemelte eraan.
Ik neem ook altijd magnesium 4 dagen van tevoren extra
Joe

ljuv

DF-koningin
Heh. Hoe ken je hier nou niks over vinden...

First things first, hoe zwaar ben je en hoeveel mg gebruik je? Meestal heb je geoverdoseerd als je enorm gaat kaakschaatsen. Van meer wordt mdma niet per se leuker en negatieve effecten nemen dan vaak de overhand.

Joe

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik zou voor iets met Xylitol erin gaan, zonder suiker of zuur, zodat je mond zo min mogelijk beschadigd raakt. Er zijn snoepjes tegen een droge mond, die stimuleren de speekselproductie, misschien is dat wat?

Heh. Hoe ken je hier nou niks over vinden...

First things first, hoe zwaar ben je en hoeveel mg gebruik je? Meestal heb je geoverdoseerd als je enorm gaat kaakschaatsen. Van meer wordt mdma niet per se leuker en negatieve effecten nemen dan vaak de overhand.

Joe
Ik ben 103 kg. Gebruik altijd dezelfde roze kenzo van geloof ik 190 mg. 2 pillen op een avondje verspreid in kwartjes

• Like
Waarderingen: ljuv

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik was ook een enorme kaakschaatser. Op verschillende middelen. Voor mij heeft het best goed gewerkt om het langzaam 'af te leren'.

Elke keer als ik mezelf erop betrapte dat ik mn kaak weer aan het aanspannen was of hij vanzelf weg begon te lopen ging ik in de ontspanning.
Tong tegen je gehemelte en de achterkant van je voortanden, onderkaak lichtjes laten hangen en ontspannen.
In het begin zal je jezelf er heel vaak op betrappen dat je kaak niet ontspannen is, maar geleidelijk aan wordt dit steeds natuurlijker. Zal het helemaal verdwijnen? Waarschijnlijk niet. Kan je zover komen dat je de volgende dag geen spierpijn hebt in je kaak? Dat zeker wel.

Ditzelfde trucje overdag in je dagelijks leven toepassen werkt trouwens ook om tandenknarsen af te leren. Zowel overdag als 's nachts.

En anders is er ook nog de optie om old school met een speen in je mond naar een rave te gaan. Hoewel ik dat de laatste jaren nauwelijks meer tegen kwam, is dat een hele periode heel erg 'in' geweest.

Je dosis is ook te hoog als je netjes de richtlijnen zou volgen. Maar ik denk dat dit voor velen op het forum geen rare dosis is. Ik nam net ietsje minder dan jij over een hele nacht, maar woog destijds ongeveer 80kg.

ljuv

DF-koningin
Ik ben 103 kg. Gebruik altijd dezelfde roze kenzo van geloof ik 190 mg. 2 pillen op een avondje verspreid in kwartjes
Juah 380mg mdma is wel kei ruim haha... Het advies is 1,5 keer je lichaamsgewicht wat je dan in 2 keer zou kunnen bijnemen. Dat zou voor jou ongeveer 155mg zijn. Wat hierboven gezegd wordt: dat is een vuistregel en voor de meeste mensen wel heel erg braaf/laag, maar gezien je "klachten" zou ik wel lager gaan doseren dan 380... Probeer anders eens 1+een kwart pil, rond de 250mg ofzo, om te checken of je minder gaat kaakschaatsen. Te vaak bijnemen heeft ook echt weinig nut (al doe ik zelf vaak het zelfde, maar altijd denk ik "haha loser dat had echt geen zin") en ik denk dat dat ook wel een hoop zal ontnemen, omdat je op den duur alleen maar de nadelige effecten verlengt. Als je op je piek bijneemt kun je je euforische gevoel nog eens lekker boosten, maar als je later bijneemt blijf je voornamelijk langer strak staan wat je misschien beter met andere middelen kunt bereiken (en eigenlijk ook onnodig is).

En anders is er ook nog de optie om old school met een speen in je mond naar een rave te gaan. Hoewel ik dat de laatste jaren nauwelijks meer tegen kwam, is dat een hele periode heel erg 'in' geweest.
Hilaaaaarisch dit, nog nooit gezien😂
Verder helemaal eensch, ik heb ook de neiging snel te gaan kaakschaatsen oid, ook met andere middelen... en het enige wat een beetje helpt is je er bewust van worden en ontspanningsoefeningen. Kauwgom is iig echt super slecht, juist omdat je spanning op je kaken forceert (je moet het zo zien: in the end wordt het veroorzaakt doordat je langdurig je kaken op elkaar zet en ze dus een beetje "klemt", het schaatsen is de reactie van je lichaam erop). Iets waar je op zuigt en dus je kaken mee van elkaar afhoudt is I guess het beste maar ook niet heilzaam.

ljuv

DF-koningin
Ik zou voor iets met Xylitol erin gaan, zonder suiker of zuur, zodat je mond zo min mogelijk beschadigd raakt. Er zijn snoepjes tegen een droge mond, die stimuleren de speekselproductie, misschien is dat wat?
Ik las ook dat fluoride zooi (listerine) helpt tegen een droge mond en bij speekselaanmaak en dat dat veel beter is dan frisdrank waar je alleen maar een drogere bek van krijgt... 🤯 En ook dat die combi (droge bek+ kaakspanning+ koolzuur en suiker) schadelijker is dan het schaatsen zelf, wat best logisch klinkt nu ik dit opschrijf hahaha.
Jammer dat ze geen shotjes mondwater verkopen I guess😂

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik las ook dat fluoride zooi (listerine) helpt tegen een droge mond en bij speekselaanmaak en dat dat veel beter is dan frisdrank waar je alleen maar een drogere bek van krijgt... 🤯 En ook dat die combi (droge bek+ kaakspanning+ koolzuur en suiker) schadelijker is dan het schaatsen zelf, wat best logisch klinkt nu ik dit opschrijf hahaha.
Jammer dat ze geen shotjes mondwater verkopen I guess😂
Zeker, als je gaat knarsen en glazuur aanvallen tegelijk lijden je tanden daar extra onder, daarom idd af en toe even spoelen met mondwater of iets anders gebruiken waar iig geen suiker in zit.
Best een goed idee, mondwatershotjes op een festival 😄 Alleen niet per ongeluk doorslikken 🤔

• Haha
Waarderingen: ljuv

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Niet lullig bedoeld, maar je neemt veel te veel. 8 kwartjes van 50mg ps. Ik denk dat als je wat normaler doet met je dosissen, 80% van de problemen zijn opgelost. Bij mij begint (begon) het ook altijd bij de tweede keer bijpakken.
Bij 103kg zou ik een ruime helft nemen van die pil en na 1,5-2 uur een kwartje erbij op een feest. In een uitzondering kan je nog een kwartje doen, maar je zal merken dat dan het wiebelen begint.

ljuv

DF-koningin
Zeker, als je gaat knarsen en glazuur aanvallen tegelijk lijden je tanden daar extra onder, daarom idd af en toe even spoelen met mondwater of iets anders gebruiken waar iig geen suiker in zit.
Best een goed idee, mondwatershotjes op een festival 😄 Alleen niet per ongeluk doorslikken 🤔
Hahaha ja toen ik die optelsom typte dacht ik "oja... duhuh" hahaha, maar dat droge bek van frisdrank krijgen was nieuw voor me (drink ik ook nauwelijks).

Lemmy

Badass junkie
Ik had dat bij de beste ervaring met x, die hele zware die enkele weken nadien niet meer te krijgen waren, maar dat was best licht. Grappig gevoel wel.

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Wat hierbij wordt gezegd inderdaad een soort van afleren. Ik had er ook altijd heel veel last van. Vanaf m'n eerste inname direct als een wasmachine draaien. Maar dan gaf ik er me ook aan over. Hup kauwgom erin, lolly'tje erbij. De volgende dag heel m'n smoelwerk naar de ratten.
Nu pak ik geen kauwgom en Lolly's meer. Als ik merk dat ik begin te schaatsen probeer ik te ontspannen. Dat werkt best ok. Nu voel ik nog steeds wel wat de volgende dag, maar is gelukkig niet m'n hele mechaniek naar de Filistijnen voor 3 dagen lang. Verder helpt je dosis binnen de perken houden natuurlijk ook!

Heel erg bedankt allemaal voor de tips, ik ga volgende keer mijn dosis lager houden en proberen te ontspannen en oefeningetjes doen met de kaak.
Hopelijk komt het dan helemaal goed en kan ik lekker trippen en feesten! 🥳

Bovenaan