weyoun22 zei:
Een dergelijke War on Drugs zou naar mijn mening alleen kans van slagen hebben als de distributie van drugs op dezelfde harde manier wordt aangepakt, maar gebruik wel gedoogd.
Minimumstraffen van meerdere jaren voor het simpelweg bezitten van een harddrug zijn natuurlijk te triest voor worden en hebben GEEN ENKELE nut, letterlijk 0%.
Dat is toch onzin, die distributie is er wel vanwege het gebruik uiteindelijk. In de situatie die jij schetst zou dat dus een gedoogdbeleid voor harddrugs opleveren zoals er in Nederland eentje is voor wiet :P Dat zou ook min of meer betekenen dat pakweg cocaïne of heroïne legaal verkocht zouden kunnen worden terwijl er wel eerst een hoop criminelen geld aan verdiend hebben. Sterker nog, ik denk dat dat bij wiet dan nog wel meevalt, maar als grote dealers moeten gaan concurreren om een legale afzetmarkt te verzekeren.. Nou ja, dat schiet zowiezo al niet op als er dan nog van die regeltjes bijkomen zoals die er bij de shop zijn wordt enkel een deeltje van de uiteindelijke distributie naar de gebruiker toe legaal. Bezit/gebruik is zowiezo al in veel landen gedecriminaliseerd, waaronder Nederland. Wel met een aantal grote fouten, zoals de straffen die staan op gebruikershoeveelheden XTC.

Of eerder: Wat een gebruikershoeveelheid XTC nou precies is
Edit: Maar je had het waarschijnlijk over de VS

Doe maar gewoon alles legaliseren of hou het zo, dat is ook prima. :P
Daar los je niks mee op denk ik. :P Of ja, hier niet allesinds, in Amerika misschien wel.