The Drug War's Collateral Damage

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Interessant artikkel over 'the war on drugs' :

The Drug War's Collateral Damage
Drug prohibition militarizes our police, enriches our enemies, undermines our laws, and condemns our sick to suffering.

Hier en daar feiten waar ge van achterover valt. Wist ge da in de US 1% van de volwassen bevolking int gevang zit.

Land of the free = epic fail ?

speedjunky69

Bewuste gebruiker
een oorlog die in mijn ogen geen bestaansrecht heeft....een bijvoorbaat veel te dure en verloren oorlog en die onschuldige slachtoffers....ja beetje jammer....

waanzin :(

kaasbaas

Badass junkie
Amerikanen hebben altijd wel een idioot excuus om iemand te doden, hatelijk gewoon... Een onstabiel land vol propaganda en leugens. De grootste gevangenis op deze planeet...

Natuurlijk zul je in ieder land met een regering/leider wel een bepaald niveau van "crowd-control" hebben met behulp van propaganda. Maar in the V.N. gaat 't toch wel vreselijk ver, ik ben altijd geschokt als ik naar CNN kijk op de tv!

weyoun22

Bewuste gebruiker
Een dergelijke War on Drugs zou naar mijn mening alleen kans van slagen hebben als de distributie van drugs op dezelfde harde manier wordt aangepakt, maar gebruik wel gedoogd.

Minimumstraffen van meerdere jaren voor het simpelweg bezitten van een harddrug zijn natuurlijk te triest voor worden en hebben GEEN ENKELE nut, letterlijk 0%.

W.F.L.

Badass junkie
weyoun22 zei:
Een dergelijke War on Drugs zou naar mijn mening alleen kans van slagen hebben als de distributie van drugs op dezelfde harde manier wordt aangepakt, maar gebruik wel gedoogd.

Minimumstraffen van meerdere jaren voor het simpelweg bezitten van een harddrug zijn natuurlijk te triest voor worden en hebben GEEN ENKELE nut, letterlijk 0%.

Dat is toch onzin, die distributie is er wel vanwege het gebruik uiteindelijk. In de situatie die jij schetst zou dat dus een gedoogdbeleid voor harddrugs opleveren zoals er in Nederland eentje is voor wiet :P Dat zou ook min of meer betekenen dat pakweg cocaïne of heroïne legaal verkocht zouden kunnen worden terwijl er wel eerst een hoop criminelen geld aan verdiend hebben. Sterker nog, ik denk dat dat bij wiet dan nog wel meevalt, maar als grote dealers moeten gaan concurreren om een legale afzetmarkt te verzekeren.. Nou ja, dat schiet zowiezo al niet op als er dan nog van die regeltjes bijkomen zoals die er bij de shop zijn wordt enkel een deeltje van de uiteindelijke distributie naar de gebruiker toe legaal. Bezit/gebruik is zowiezo al in veel landen gedecriminaliseerd, waaronder Nederland. Wel met een aantal grote fouten, zoals de straffen die staan op gebruikershoeveelheden XTC. :rolleyes: Of eerder: Wat een gebruikershoeveelheid XTC nou precies is :grin:

Edit: Maar je had het waarschijnlijk over de VS :grin: Doe maar gewoon alles legaliseren of hou het zo, dat is ook prima. :P

Daar los je niks mee op denk ik. :P Of ja, hier niet allesinds, in Amerika misschien wel. :grin:

speedjunky69

Bewuste gebruiker
utilizing drugs to pay for secret wars around the globe...
drugs are now your global policy now you police the globe.....

Einstein

Badass junkie
Wat een knotsgekke toestand is het toch. De "War On Drugs" is natuurlijk volledig buiten proportie voor het doel (welk doel eigenlijk?) dat beoogd wordt te bereiken, en dan lees ik nu pas over alle onschuldige slachtoffers die voor deze onzin zijn opgeofferd. "Belachelijk" is een te klein woord voor deze fascistische praktijken.

weyoun22

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
weyoun22 zei:

Dat is toch onzin, die distributie is er wel vanwege het gebruik uiteindelijk. In de situatie die jij schetst zou dat dus een gedoogdbeleid voor harddrugs opleveren zoals er in Nederland eentje is voor wiet :P Dat zou ook min of meer betekenen dat pakweg cocaïne of heroïne legaal verkocht zouden kunnen worden terwijl er wel eerst een hoop criminelen geld aan verdiend hebben. Sterker nog, ik denk dat dat bij wiet dan nog wel meevalt, maar als grote dealers moeten gaan concurreren om een legale afzetmarkt te verzekeren.. Nou ja, dat schiet zowiezo al niet op als er dan nog van die regeltjes bijkomen zoals die er bij de shop zijn wordt enkel een deeltje van de uiteindelijke distributie naar de gebruiker toe legaal. Bezit/gebruik is zowiezo al in veel landen gedecriminaliseerd, waaronder Nederland. Wel met een aantal grote fouten, zoals de straffen die staan op gebruikershoeveelheden XTC. :rolleyes: Of eerder: Wat een gebruikershoeveelheid XTC nou precies is :grin:

Edit: Maar je had het waarschijnlijk over de VS :grin: Doe maar gewoon alles legaliseren of hou het zo, dat is ook prima. :P

Daar los je niks mee op denk ik. :P Of ja, hier niet allesinds, in Amerika misschien wel. :grin:

Nee bij het aanpakken van de distributie reken ik de verkoop ook mee natuurlijk. Iemand die betrapt wordt op het verkopen van gebruikershoeveelheden zou dan gewoon jarenlang de bak in gaan terwijl een junk die met gebruikershoeveelheden gepakt wordt een alternatieve straf (geen minimum gevangenisstraf).

Ik bedoelde inderdaad enkel de VS. Zero tolerance tegen gebruikers is een bijeffect van een ongenuanceerd beleid. Het is best mogelijk om keihard op te treden tegen distributie, maar tegelijkertijd de gebruikers te ontzien. Absoluut geen koffieshop praktijken ofzo dus.

P.S.
Mijn persoonlijke mening is het gedogen van zowel productie, bezit en verkoop van ALLE drugs. Gewoon goede kwaliteit te verkrijgen bij een apotheek tegen een schappelijke prijs. Ik erken geen gezag van een overheid als het erop aan komt wat ik wil doen met mijn lichaam en geest.

pawelonius

Belezen gebruiker
Een gedoogd product zal niet bij de apotheek geproduceerd en/of geproduceerd worden denk. Het beste kan alles gewoon gelegaliseerd worden. Net als medicijnen moet alles geproduceerd worden waar duidelijk is hoeveel er in zit bijvoorbeeld. Uiteraard kan er een bepaalde regeling komen bij het verkrijgen van de middelen, zodat je niet zomaar elke dag coke kunt krijgen. Is natuurlijk ingewikkeld, dus ik ga niet een perfect systeem ontwikkelen hier ter plekke :tongueout: Als het helemaal legaal is kan de overheid trouwens net als bij het onschuldige alcohol en tabak accijnsen heffen. Hoeven we ook niet meer te besparen op financeren van studenten tijdens de crisis.

W.F.L.

Badass junkie
pawelonius zei:
zodat je niet zomaar elke dag coke kunt krijgen.

Dit heeft net zoals met hogere prijzen geen zin, want dan komen er toch weer dealers om juist die mensen te bevoorraden die het elke dag willen, bijvoorbeeld.

Als het helemaal legaal is kan de overheid trouwens net als bij het onschuldige alcohol en tabak accijnsen heffen. Hoeven we ook niet meer te besparen op financeren van studenten tijdens de crisis.

+1

weyoun22

Bewuste gebruiker
Laten we de extra studenten die zullen afhaken door de beschikbaarheid van al deze lekkere middelen niet in ogenschouw nemen. :grin:

Bovenaan