THC voor/tegen ADHD

Hi allemaal,

ik ben sinds een week of 4 gestopt met het gebruiken van Medikinet als medicatie voor mijn ad(h)d symptomen. Nu ben ik al een geruimte tijd gestopt met het drinken van alcohol en merk ik dat het volledig “nuchter” leven mij toch wat zwaarder valt dan ik had gehoopt. Hiermee doel ik niet op het onder invloed zijn maar wel het verminderen van mijn dagelijkse klachten die bij adhd komen kijken.
Nu ben ik mij aan het inlezen op de effecten van THC op adhd en hoe dit in positieve zin zou kunnen helpen, wat is jullie ervaring hiermee? En wat zijn tips om dit rusig te ontdekken? Ik wil dus niet dagelijks van de kaart zijn maar misschien dat het mij kan helpen met de ruwe randjes.
TLDR: helpt thc bij adhd?

Don Draper

Badass junkie
Ik denk dat we als Drugsforum lyrisch zouden zijn over wiet, behalve de gebruikers die zich erin hebben verloren en er voorgoed af zijn.

En dat is ook eigenlijk iets wat ik wil meegeven. Mocht je het gebruiken is het heel makkelijk om dit als zelf-medicatie te gebruiken. Dagelijks. Altijd. Of jij daar ook voor gaat vallen is niet te zeggen en ik hoop dat ook niet. Maar mocht THC je heel goed bevallen dan is er wel de valkuil dat je het altijd wilt gebruiken. Ik zit zelf af en toe ermee te struggelen als autist zijnde.

Of THC je gaat bevallen is eigenlijk iets wat je zelf moet proberen. Misschien vind je het effect niet zo fijn en is het dus niks voor je. Misschien helpt het je enorm en helpt het inderdaad om de ruwe randjes na een werkdag of in het weekend eraf te halen.

Maar als tip wil ik je meegeven: Kijk of het ook nog zonder THC kan. Kijk naar de andere cannabinoiden zoals CBD en CBG. Die zijn 100% legaal en risico op misbruik is er niet met die dingen. Mocht het je bevallen zou je het in het begin heel vaak nemen, op gegeven moment vlakt dat weer af. Dus schrik niet als je in het begin denkt een dure middel te zijn begonnen. Met THC zitten risico's vast wat mensen niet altijd goed doordringen tot het te laat is. Zo ben ik onschuldig begonnen met wiet maar ben er later in mijn leven psychotisch mede-door geraakt. En of je psychose gevoelig ben kom je pas achter als het te laat is.

Probeer ook de gewoonte van tabak en wiet mixen niet jezelf aan te leren. Dat versterkt je trek alleen maar als je besluit verder te gaan in je gebruik. Verder, mocht je toch besluiten dit een kans te geven, THC olie een kans te geven. Medicinaal is dat het beste om te nemen. Helaas is het niet legaal tenzij de huisarts je wilt helpen het voor te schrijven (en de verzekering vergoed het ook niet) maar hoe je er anders aan kan komen moet je, vanwege de forum regels, zelf achter komen.

Edit: En verder. Als je begint met het te roken. Neem heel weinig heisjes. Het is niet dat je de hele joint moet oproken. Voel je na een tijdje dat je wat meer wilt. Neem dan weer een heisje of twee. Dan blijf je zelf de regie houden over het middel. Zoals ze wel eens zeggen: less = more

Laatst bewerkt:
Bovenaan