THC & 5-HTP

Chris Pontius

Badass junkie
Beste,

THC verneukt zoals bekend de REM-slaap, maar nu heb ik ergens eens gelezen dat dit alleen bij veelvoudig gebruik is. Het schijnt dat je bij sporadisch gebruik slechts langer slaapt, zonder dat dit negatief invloed heeft op je REM-slaap. Dat zou ook verklaren waarom mensen pas na een tijdje hun dromen niet meer meemaken/onthouden of hoe het dan ook zit.

Anyway, 5-HTP verlengt de REM-slaap.
Zou je dus, als je sporadisch blowt en 5-htp gebruikt, een soort van 'super-slaap' kunnen veroorzaken voor 1 nacht? Eentje waarvan je dus écht goed uitrust?
En zo ja, hoeveel zou je dan max moeten blowen die ene nacht?

Dreuge

Badass junkie
zonder enige kennis van het onderwerp verklaar ik dit met mijn boerenverstand tot te ver gezocht

Dreuge

Badass junkie
als je met het idee van een super slaap in je hoofd in bed ga liggen duurt het waarschijnlijk sowieso vrij lang voor je in slaap val. maar het belangrijkste; gezond verstand verteld mij dat nuchtere slaap de beste slaap is

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou daar best mee willen experimenteren, hoewel het natuurlijk niet lang duurt voordat je dan psychotisch bent..

OT: Ik denk dat je jouw idee beter kunt uitvoeren met orale inname van wiet.(erg lage dosis)
Dan is het veel langer werkzaam, en slaap je dus ook veel langer.
Samen met die 5-HTP, die dan volgens jou idee de rem-slaap zou behouden, krijg je dan misschien wel die hele lange slaap waarin ook de rem slaap een aantal keer doorloopt.

Maar dan denk ik dat je met melatonine, valeriaan en 5-HTP een veel succesvollere combi gaat hebben. Niet zo leuk als blowen natuurlijk.

Ik zou het graag voor je uittesten, maar ben helaas(of gelukkig) geen sporadische blower.

Chris Pontius

Badass junkie
PepTalk zei:
Ik zou daar best mee willen experimenteren, hoewel het natuurlijk niet lang duurt voordat je dan psychotisch bent..

Hoezo dat dan. :confused:

PepTalk zei:
Maar dan denk ik dat je met melatonine, valeriaan en 5-HTP een veel succesvollere combi gaat hebben. Niet zo leuk als blowen natuurlijk.

valeriaan en melatonine zorgen toch meer voor ontspanning / ritme, niet perse langere slaap?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Die eerste is een reactie over de film Inception. Dat als je daar ''in het echt''' mee zou experimenteren, dat je dan snel psychotisch zou zijn.

Hoe valeriaan precies werkt weet ik niet, maar ik ga er bij melatonine vanuit dat wanneer je op het moment van inslaap vallen meer melatonine(het hormoon dat je lichaam laat weten:''Het is tijd om te slapen'') in je bloed werkzaam hebt, dat het dan ook een langere tijd duurt voordat het er weer uit is.

Ook zorgt melatonine bij mij voor een stabielere nachtrust (of dit aan de rem slaapt ligt weet ik niet).

Om het nog effectiever te maken zou ik er wel voor zorgen dat je in een 100% donkere ruimte slaapt.

Chris Pontius

Badass junkie
PepTalk zei:
Die eerste is een reactie over de film Inception. Dat als je daar ''in het echt''' mee zou experimenteren, dat je dan snel psychotisch zou zijn.
Ow, haha.

PepTalk zei:
Hoe valeriaan precies werkt weet ik niet, maar ik ga er bij melatonine vanuit dat wanneer je op het moment van inslaap vallen meer melatonine(het hormoon dat je lichaam laat weten:''Het is tijd om te slapen'') in je bloed werkzaam hebt, dat het dan ook een langere tijd duurt voordat het er weer uit is.

Ook zorgt melatonine bij mij voor een stabielere nachtrust (of dit aan de rem slaapt ligt weet ik niet).

Dat moet ik eens gaan uitzoeken als ik in een leergierige bui ben dan ^.^

PepTalk zei:
Om het nog effectiever te maken zou ik er wel voor zorgen dat je in een 100% donkere ruimte slaapt.
Uiteraard. :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Probeer het uit zou ik zeggen, al lijkt me de werking van THC sterker dan 5-htp op de slaap. Maar dat is niet onderbouwd.

Misschien een vraagje voor trimbos?

Chris Pontius

Badass junkie
Proefkonijn spelen kan wel, maar geeft natuurlijk geen accuraat beeld van hoe ver deze 2 elkaar beïnvloeden. Dan krijg je een wat vage zelfraportage dat ook door andere variabelen beïnvloed kan worden. Ik had eigenlijk gehoopt op een of ander artikel dat zoiets had kunnen beantwoorden voor mij, misschien inderdaad maar beter voor Trimbos dan.

Acetyllysergic

Experimenterende gebruiker
Thc beïnvloed wel degelijk de REM-slaap nadelig, zelfs bij sporadisch gebruik.
Het lichaam gaat langer slapen/meer slaap nodig hebben doordat THC de REM-fase onderdrukt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Waar word er in dit topic gezegd dat THC de REM slaap niet nadelig beïnvloed?
That's the point, of de 5-HTP dit effect weer goed zou maken.

Beanhead

Badass junkie
Klein beetje GHB en een klein jointje en je slaapt als een roosje en staat zo fris op als iets in de morgen...

Nadat GHB is afgebroken wordt dopamine gestimuleerd... Voelt goed :)

Chris Pontius

Badass junkie
Beanhead zei:
Klein beetje GHB en een klein jointje en je slaapt als een roosje en staat zo fris op als iets in de morgen...

Nadat GHB is afgebroken wordt dopamine gestimuleerd... Voelt goed :)

GHB is echt zwaar kut om op te slapen, mede door die rebound.
Tis ook nog eens zo verslavend als de tering.

Ik snap ook niet wat G met dit topic te maken heeft, het gaat mij vooral om de 5-HTP.

Beanhead

Badass junkie
Damn, was net het GHB forum aan het doorkruisen ben een beetje te laat met die edit :tearsofjoy:

Overigens gewoonweg een tip omdat het voor mij geweldig werkt.

5-htp & melatonine / een jointje voor het slapen gaan deed 't nooit niet voor mij, hopelijk voor jouw wel.

Bovenaan