Wat
T0:00, 8:00 - Tramadol (Merk: Tradonal Odis) hcl 50mg
Lichte opiaat tolerantie aanwezig
Wie
Man
82kg
1.81m
Voorwoord
Lang geleden eens wat Tramadol gekregen van een vriend omdat ik aardig wat kiespijn had (paracetamol en ibuprofen deden weinig voor me). Was me destijds gevraagd of ik er een rapportje over wou uitschrijven voor referentiekader ten opzichte van andere opiaten. Hierbij sprak ik al mijn vermoeden uit dat 50mg wellicht een te lichte dosering zou wezen om een duidelijk beeld te schetsen, dit lijkt bevestigd te worden tijdens de trip. Meer Tramadol was jammer genoeg niet (meer) beschikbaar.
Het Rapportje
T-0:30, 7:30 - Op dit moment word ik vroeger wakker dan normaal, ik had kunnen uitslapen en had de rust wel nodig. Niet in staat om weer in slaap te vallen sta ik op dit moment op met aardig wat hoofdpijn (en suisoren) vermoedelijk veroorzaakt door slechte nachtrust. Dit leek mij een goede gelegenheid om de Tramadol eens uit te proberen.
T0:00, 20:00 - +50mg Tramadol hcl
De pil is licht gelig / oranje / wit met T in het midden gedrukt.
De pil bruist in mijn mond en geeft een zoete sinaasappelsmaak af.
T0:20, 8:20 - Voel iets licht op de maag, er is duidelijk iets gaande maar verder niet vervelend.
T0:35, 8:35 - Mijn hoofdpijn is vrij plots verdwenen, normal zeurt mijn ochtendhoofdpijn vrij lang door dus ik vermoed dat de Tramadol zijn werk begint te doen.
T0:45, 8:45 - Effecten zijn erg mild maar op zich wel prettig, zeer lichte vibraties in mijn spieren.
Lijk wel wat verbetering van humeur te merken, verder totaal niet bedwelmend maar kan door de lage dosering komen.
T0:55, 8:55 - effecten lijken wat verder op te bouwen al verwacht ik niet dat het nog veel sterker wordt, toch wel een wat lage dosering maar had niet meer beschikbaar.
T1:16, 9:16 - Als het goed is zouden de effecten momenteel volledig opgebouwd moeten wezen, merk alsnog zeer weinig.
Ik zou de effecten gelijk schatten aan zo'n 6mg diacetylmorfine, kan er wat naast zitten.
Wellicht dat de effecten nog een ander karakter aannemen na metabolisatie in de lever naar O-Desmethyltramadol, veel verwacht ik echter niet gezien de lage dosering.
Wel prettig dat de ochtendhoofdpijn van het vroege opstaan grotendeels verdwenen is.
T1:45, 9:45 - +600mg Adrafinil
De effecten lijken stabiel te zijn gebleven voor zover ze er al waren en verder onderveranderd, volgens de bijsluiter zijn de effecten 5uur na inname vrijwel volledig afgenomen.
Verder vind ik het niet echt meer de moeite waard om het rapportje verder uit te typen, het meeste is wel gezegd.
Moet vandaag ook het een en ander aan werk verzetten dus besluit om op dit moment wat Adrafinil naar binnen te werken. Hier heb ik ook al een rapportje over staan, bij deze rond ik hier dus af.
Edit: 2uur (T2:00) na inname veranderde de effecten alsnog in positieve zin, metabolisme naar O-Desmethyltramadol laat vermoedelijk vrij lang op zich wachten.
T0:00, 20:00 - +50mg Tramadol hcl
De pil is licht gelig / oranje / wit met T in het midden gedrukt.
De pil bruist in mijn mond en geeft een zoete sinaasappelsmaak af.
T0:20, 8:20 - Voel iets licht op de maag, er is duidelijk iets gaande maar verder niet vervelend.
T0:35, 8:35 - Mijn hoofdpijn is vrij plots verdwenen, normal zeurt mijn ochtendhoofdpijn vrij lang door dus ik vermoed dat de Tramadol zijn werk begint te doen.
T0:45, 8:45 - Effecten zijn erg mild maar op zich wel prettig, zeer lichte vibraties in mijn spieren.
Lijk wel wat verbetering van humeur te merken, verder totaal niet bedwelmend maar kan door de lage dosering komen.
T0:55, 8:55 - effecten lijken wat verder op te bouwen al verwacht ik niet dat het nog veel sterker wordt, toch wel een wat lage dosering maar had niet meer beschikbaar.
T1:16, 9:16 - Als het goed is zouden de effecten momenteel volledig opgebouwd moeten wezen, merk alsnog zeer weinig.
Ik zou de effecten gelijk schatten aan zo'n 6mg diacetylmorfine, kan er wat naast zitten.
Wellicht dat de effecten nog een ander karakter aannemen na metabolisatie in de lever naar O-Desmethyltramadol, veel verwacht ik echter niet gezien de lage dosering.
Wel prettig dat de ochtendhoofdpijn van het vroege opstaan grotendeels verdwenen is.
T1:45, 9:45 - +600mg Adrafinil
De effecten lijken stabiel te zijn gebleven voor zover ze er al waren en verder onderveranderd, volgens de bijsluiter zijn de effecten 5uur na inname vrijwel volledig afgenomen.
Verder vind ik het niet echt meer de moeite waard om het rapportje verder uit te typen, het meeste is wel gezegd.
Moet vandaag ook het een en ander aan werk verzetten dus besluit om op dit moment wat Adrafinil naar binnen te werken. Hier heb ik ook al een rapportje over staan, bij deze rond ik hier dus af.
Edit: 2uur (T2:00) na inname veranderde de effecten alsnog in positieve zin, metabolisme naar O-Desmethyltramadol laat vermoedelijk vrij lang op zich wachten.
Op zich prettige effecten, werkt goed tegen de (hoofd)pijn, makkelijk te consumeren zonder verder ongemak en komt na 30-45minuten op, duurt echter wel 2uur voordat de effecten wat interessanter worden. Heeft op hogere doseringen wel wat potentie om recreatief te wezen bij gebrek aan beter gok ik, de effecten voor zover die er waren waren wel prettig, geeft tot op bepaalde hoogte wel het zorgeloze opiaat gevoel. Vermoed wel dat het pas vanaf 150mg recreatief interessanter wordt.
Het lijkt in ieder geval meer dan codeïne te doen voor mij.
Beetje moeilijk conclusies te trekken gezien de lage dosering maar wellicht heeft iemand hier iets aan. Heeft wel wat verslavingspotentiaal van wat ik heb gelezen (zoals de meeste opiaten) en er zijn betere alternatieven voor lagere prijs voor mijn gevoel dus kan Tramadol verder niet aanraden.