• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Testrun GHB

Jmths

Badass junkie
Tripreporter

Wat
T0:00, 14:00 - +2,5ml GHB
T0:45, 14:45 - +0,5ml GHB
T1:30, 15:30 - +0,5ml GHB
T2:00, 16:00 - +1,0ml GHB
T2:25, 16:25 - +1,0ml GHB
T2:50, 16:50 - +1,0ml GHB

Algemene Informatie
Wie
Man
83kg
1.81m

Setting
In een ruim, goed belicht appartement thuis bij vriend 'R' met wie ik vaker trip.

Wat is GHB
Gamma-hydroxyboterzuur is qua structuur sterk gerelateerd aan de GABA neurotransmitter en werkt voornamelijk als agonist in op de GABA (B) en 'GHB' receptoren in het lichaam. De exacte werking van actie van GHB is echter niet bekend.
Activatie van de 'GHB' receptoren is verantwoordelijk voor een stimulerend effect voornamelijk veroorzaakt doordat deze de aanwezige dopamine en glutamaat concentraties in het lichaam verhoogt.
Dit resulteert in een kort durend (2uur) benzodiazepine gelijkend effect met dopamine bijslag, een ontspannen gevoel met de nodige energie mits er niet wordt 'overdoseerd'.
Het Rapportje
T0:00, 14:00 - +2,5ml GHB
Vermengt met een glas ice tea gooi ik het eerste GHB mengsel naar binnen, ondanks dat de ice tea de heftig zoute smaak flink onderdrukt proef ik deze er duidelijk doorheen. Alsof je zeewater drinkt maar dan nog een pak zouter.
Het doet me denken aan zwemmen in de zee en je per ongeluk verslikt in een slok zeewater wat tijdelijk een licht gevoel van misselijkheid met zich mee brengt.
Het is niet zo lekker maar op zich prima weg te werken verder

T0:15, 14:15 - Het duurt slechts een kwartiertje en ik lijk de eerste effecten al te merken, snelle opkomst. Dit lijkt vooral merkbaar doordat we steeds sneller en opgewekter beginnen te praten tegen elkaar.

T0:30, 14:30 - Op dit moment zijn de effecten flink opgebouwd, een flinke glimlach staat op mijn gezicht die ik niet meer weg lijk te krijgen. Op dit moment lopen we flink te ratelen over van alles en nog wat en is het zelfs moeilijk om de ander uit te laten praten.

T0:40, 14:40 - Op dit moment lijkt de piek aardig gestabiliseerd te wezen.
Wat mij als eerste opvalt is dat de effecten zeer mild aanvoelen, de enige associaties die ik persoonlijk heb met GHB is dat mensen nokkie gaan of volledig van de wereld de 'zombie dans' aan het slingeren zijn.
Mijn beeld van GHB was altijd dat dit een zeer heftig middel was maar dat lijkt mee te vallen, wellicht komt dit ook gedeeltelijk doordat de dosering voor mijn gewicht vrij mild is.
Het is echter mijn eerste keer GHB dus beginnen met een milde dosis leek me geschikt.

Wat mij eveneens opvalt is dat de effecten vrijwel identiek zijn aan die van Phenibut. Wellicht piekt Phenibut niet zo hard als een goede dosering GHB maar qua gevoelsbeleving is er voor zover ik conclusies kan trekken geen verschil. Het bevestigd voor mij nog maar eens hoe makkelijk Phenibut te onderschatten valt, alleen de naam al doet je de substantie niet serieus nemen.

T0:45, 14:45 - +0,5ml GHB
Ik vertel 'R' dat de dosering toch wel vrij mild is voor mij gevoel en dat er wel een kletske bovenop mag. Zo gezegd zo gedaan, 0,5ml er bij.

T1:30, 15:30 - +0,5ml GHB
De effecten voelen nog altijd vrij mild, waarschijnlijk om de eerste initiële 2,5ml alweer in effect begint af te nemen. Vanaf hier is het plan om om de 30minuten 1ml bij te doseren aangezien dit de benodigde tijd is voordat de GHB piekt en vanaf daar gevoelsmatig in te schatten of er eventueel nog bij gedoseerd kan worden.
We hadden beter gewoon een fatsoenlijke dosering om de 2-2,5uur kunnen doen maar we hadden tijd voor handen om moeilijk te doen.

T2:00, 16:00 - +1,0ml GHB
Op dit moment lijken de initiële 2,5ml effecten na 2uur gelijk aan de voorspelling van PNW zo goed als volledig te zijn verdwenen. Voorzichtig in stapjes zijn we weer een beetje aan het bij doseren totdat gewenst effect bereikt is.

T2:25, 16:25 - +1,0ml GHB
De hele middag zijn we eigenlijk voornamelijk gesprekken aan het voeren, een beetje languit achterover op de bank aan het ontspannen en ondertussen naar nieuw uitgebrachte albums van experimentele house muziek aan het luisteren zoals we wel vaker doen.

T2:50, 16:50 - +1,0ml GHB
Rond 18:00 kwam er nieuw volk langs in het appartement en moest de boel weer een beetje gefatsoeneerd wezen, de laatste 1,0ml GHB voor de dag werd naar binnen gespoeld.
Een zeer ontspannen dagje waarin niets hoefde, een erg prettige afwisseling tussen de psychedelica en verplichtingen van het dagelijks leven door. Prettig sociaal contact verder ook wel onder GHB.
Conclusie
Een prettige eerste kennismaking met GHB in de juiste setting, lekker rustig en gecontroleerd. Verrassend dat Phenibut zo sterk op GHB lijkt, ik had al mijn vermoeden dat het tegen elkaar aan leunt maar dat het zo sterk op elkaar lijkt had ik niet gedacht.
Net als met opiaten zie ik wel hoe mensen hier verslaafd aan kunnen raken, je kunt het altijd wel gebruiken zonder dat iemand het door heeft, je kunt er prima onder functioneren.
De duratie is ook lekker kort dus het kan altijd wel 'even tussendoor', praktisch middel in gebruik. Het enige nadeel is dat de duratie zo kort is en het herdoseren zo'n gedoe is. Een GHB flesje er bij pakken, precieze dosering afmeten, vermengen met een drankje en dan nog eens opdrinken maakt GHB voor mij bij uitstek al ongeschikt voor gebruik elders dan in vertrouwde omgeving waar je niet met scheve blik wordt aangekeken.
Gelukkig heb je daar dan weer Phenibut voor dat na 1x doseren de hele avond lang duurt.
Mij is verteld dat de doseringen deze dag voor een man van 83kg vrij mild zijn, het lijkt me wel leuk om GHB in de toekomst eens in iets hogere doseringen uit te proberen.

Snoep verstandig, have fun. :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Verrassend dat Phenibut zo sterk op GHB lijkt, ik had al mijn vermoeden dat het tegen elkaar aan leunt maar dat het zo sterk op elkaar lijkt had ik niet gedacht.
Het lijkt inderdaad sterk op elkaar qua effect, grootste verschil is toch vooral de werkingsduur inderdaad. Phenibut wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeboden als middel om van een GHB verslaving af te komen. Echter ligt een phenibut verslaving hier vervolgens wel mee op de loer.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Het lijkt inderdaad sterk op elkaar qua effect, grootste verschil is toch vooral de werkingsduur inderdaad. Phenibut wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeboden als middel om van een GHB verslaving af te komen. Echter ligt een phenibut verslaving hier vervolgens wel mee op de loer.
Overstappen van een middel dat 2uur duurt naar een middel met dezelfde effecten die 24uur duurt, kan alleen maar uitpakken in een fiasco volgens mij.
Shenkies maken zichzelf ook altijd wijs dat Phenibut voornamelijk GABA B affiniteit heeft.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Overstappen van een middel dat 2uur duurt naar een middel met dezelfde effecten die 24uur duurt, kan alleen maar uitpakken in een fiasco volgens mij.
Ja inderdaad, vooral ook nog wel door het feit dat de inwerkingstijd zo enorm verschillend is. Tegen de tijd dat GHB alweer bijna is uitgewerkt, begint phenibut pas een beetje op stoom te komen. Mensen die GHB gewend zijn, zouden dan waarschijnlijk al snel teveel phenibut hebben bijgenomen. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn eerste keer phenibut ook wat te snel had bijgenomen, wat overigens niks te maken heeft met het feit dat ik ook wel eens GHB heb geprobeerd.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik word nu nieuwschierig naar Phenibut :P Want GHB vind ik super chill. Enige wat ik gewoon merk dat het me altijd (gelukkig) tegen staat om te nemen. Maar ja de werking duur is erg fijn. Het nadeel is inderdaad het bereiden van je dosis. Vaak doe ik thuis dan gewoon veel te veel GHB in een glas en daar laat ik het spuitje bij in liggen. Die zet ik dan naast de bank bij de drink glazen. Als we dan weer willen dan kan ik makkelijk wat van het spuitje uit het glas in het andere glas doen. Pot lauwe groene thee ernaast om mee te verdunnen en het gaat altijd prima.

Voorheen maakte ik voor mij en mijn vriendin al gewoon 4 glazen aan 4 voor haar 4 voor mij. Maar vaak wou ze op een gegeven moment wat minder dan dus dan moest ze een half glad drinken enzo beetje gedoe. En soms vergaten we of alle linkse glazen voor mij waren of de rechtse. En met een dosis verschil is dat niet zo handig.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hehe ook mijn interesse voor Phenibut is inmiddels gewekt. GHB staat zeker wel in mijn top 3 fijnste stofjes dus ik ben ook wel erg benieuwd waar Phenibut dan gaat belanden.. maar even bestellen binnenkort.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Hoeveel Phenibut neem je? Ik heb een keer een gram genomen en een keer 1,3 gram. In die doseringen vind ik het veel subtieler dan GHB. Je zit zeker wat hoger dan?

GHB vond ik trouwens niet super interessant, beetje dronken maar dan anders. Op zich wel een fijn gevoel maar had niet het idee dat ik een interessante staat aan het meemaken was.

Blauweaap

Badass junkie
Hoeveel Phenibut neem je? Ik heb een keer een gram genomen en een keer 1,3 gram. In die doseringen vind ik het veel subtieler dan GHB. Je zit zeker wat hoger dan?

GHB vond ik trouwens niet super interessant, beetje dronken maar dan anders. Op zich wel een fijn gevoel maar had niet het idee dat ik een interessante staat aan het meemaken was.
Naar mijn mening is GHB zwaar over rated zo geweldig is het niet. En als je er flink aan gezete hebt ervaar ik zelfs ook gewoon een kater. Als je dronken wilt worden kan je beter aan de allie gaan :shrugman:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Naar mijn mening is GHB zwaar over rated zo geweldig is het niet. En als je er flink aan gezete hebt ervaar ik zelfs ook gewoon een kater. Als je dronken wilt worden kan je beter aan de allie gaan :shrugman:
Vind ik ook, ik vind het effect geen hol aan. Toch zijn er veel mensen die er wel (te) goed op gaan.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik denk dat jullie dan nog nooit sex hebben gehad op ghb. Dat is echt geweldig. Verder vind ik het dronken gevoel lekker, zonder dat je daarna een zwaar hoofd, dorst en een kater hebt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik denk dat jullie dan nog nooit sex hebben gehad op ghb. Dat is echt geweldig. Verder vind ik het dronken gevoel lekker, zonder dat je daarna een zwaar hoofd, dorst en een kater hebt.
Elke keer sex gehad toen ik GHB heb gebruikt. Vond het niet perse veel lekkerder. Doe mij maar sex met pep/mdma/wiet.

Blauweaap

Badass junkie
Sexs op g was wel prima hoor Zo is dat op pep nog beter. Maar om shit achterover tetikke wat meh is kwa gevoel voor de sexs is het niet waard in mijn ogen.

Spyro

DF-koning
Dan was het vast met de verkeerde! 😉

@Spyro, wat is volgens jou het verschil? Een verschil vind ik o.a. dat m'n lichaam niet verdoofd voelt, maar juist heel gevoelig is.
Je lichaam is een stuk gevoeliger en relaxter idd. Je hebt dat vervelende wazige van alcohol echt niet. Gewoon relaxte prikkelingen, lekkere praat kick. Niet dat zware en nare gevoel van drank. Maar ik moet zeggen dat ik G wel moeilijk vindt om te omschrijven. Maar ik vind drank echt niet zo relaxed als GHB. En heb er nooit een naar gevoel van daarna, toch wel een pluspunt. Héél zelden eens misselijk geworden, meer niet.

En idd, seks op GHB is 😍

Blauweaap

Badass junkie
Je lichaam is een stuk gevoeliger en relaxter idd. Je hebt dat vervelende wazige van alcohol echt niet. Gewoon relaxte prikkelingen, lekkere praat kick. Niet dat zware en nare gevoel van drank. Maar ik moet zeggen dat ik G wel moeilijk vindt om te omschrijven. Maar ik vind drank echt niet zo relaxed als GHB. En heb er nooit een naar gevoel van daarna, toch wel een pluspunt. Héél zelden eens misselijk geworden, meer niet.

En idd, seks op GHB is 😍
Praat kick van g ? Ik wil juist dat iedereen zijn muil tegen mij houdt op dat spul omdat het simpel weg gewoon saai is. Alles is saai op dat spul behalve slapen en neuken.

De Zandman

DF-koning
Dat lijkt me heel verstandig...
Tygo heeft laten zien wat ghb doet...
Nee.
Nix voor mij.
Ik ben vaak genoeg dronken geweest.

Hardcore_frk

Badass junkie

Ik meestal op 3 à 4 gram. Dan is het na 4 uur weinig subtiel meer hoor!

Wel oppassen met overdoseren. Je kunt erg draaierig en misselijk worden, wat tot 24 uur aanhoudt. Dit is mij overigens nog nooit gebeurd, maar een vriend van mij wel. Niet fijn!

Buu

Wijs gebruiker
GHB komt pas echt tot zijn recht gecombineerd met een amfetamine.

4-FA + GHB, Speed + GHB. ❤

Bovenaan