Temazepam en oxycodon (slapen)

Goedemiddag allemaal,

al jaren lees ik stiekem mee ivm
Verslaving van een vriendin. Nu vroeg ik mij af;

Zij slikt temazepam 10 mg (z’n capsule) en ocycodon 10 mg langwerkend. Zij gaf aan dat zij hier goed op kon slapen, maar wellicht ook niet wakker zou worden?

Mijn vraag is wat een “normale” dosering is om iemand goed te kunnen laten slapen, dat je door je wekker heen slaapt prima, maar het niet gevaarlijk is voor je hart of dat je niet meer wakker wordt? Ben namelijk geschrokken van de opmerking, en zoek dus naar een passend antwoord.

en ik weet dat jullie die kunnen geven. Dus de vraag is; wat is een passende dosering om goed in te slapen, en door te slapen, maar geen problemen aan hart en of dat je wellicjt niet meer wakker wordt te krijgen?

Dank jullie wel!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goedemiddag allemaal,

al jaren lees ik stiekem mee ivm
Verslaving van een vriendin. Nu vroeg ik mij af;

Zij slikt temazepam 10 mg (z’n capsule) en ocycodon 10 mg langwerkend. Zij gaf aan dat zij hier goed op kon slapen, maar wellicht ook niet wakker zou worden?

Mijn vraag is wat een “normale” dosering is om iemand goed te kunnen laten slapen, dat je door je wekker heen slaapt prima, maar het niet gevaarlijk is voor je hart of dat je niet meer wakker wordt? Ben namelijk geschrokken van de opmerking, en zoek dus naar een passend antwoord.

en ik weet dat jullie die kunnen geven. Dus de vraag is; wat is een passende dosering om goed in te slapen, en door te slapen, maar geen problemen aan hart en of dat je wellicjt niet meer wakker wordt te krijgen?

Dank jullie wel!
Gewoon de dosering van de arts volgen , 10 of 20mg temazepam met 10mg (is het langwerkende oxycodon?) Het gaat er ook om of ze tolerantie heeft? Waar gebruikt zij de oxycodon voor?

Ik neem aan dat dit gewoon via de huisarts gaat en niet via de zwarte markt.

Groeten
Tijdloos

Hi tijdloos,

Het is inderdaad langwerkend. Zij krijgt het zeker op recept. Weet dat ze ook nog een kortdurend 5 mg oxycodon heeft.

Probleem is dus dat ze aangeeft niet meer in slaap te vallen van de 10 mg temazepam (de capsule breekt ze ook zodat vloeibare in drinken komt) en waarom geen idee.
Ze maakt me nogal angstig door meer te willen nemen. Ze wil gewoon doorslapen en goed slapen, niet van alles wakker worden.

Als je dan de dosering van een arts gaat wijzigen, begin ik me wel zorgen te maken.

of ze dus tolerantie heeft, geen idee. Lijkt er dus wel op, want ze heeft meer nodig en wil meer pakken. Vandaar dat ik nu jullie advies vraag.

Paranoize.

Badass junkie
10mg oxycodon en evt 5mg oxycodon extra en 10mg temazepam zijn iedergeval geen levensbedreigende of gevaarlijke doseringen. Bij temazepam en oxycodon treed altijd tolerantie op na een tijdje en de neiging om dan meer te nemen word groter om het effect wat ze eerst ervaarde, weer opnieuw te ervaren

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hi tijdloos,

Het is inderdaad langwerkend. Zij krijgt het zeker op recept. Weet dat ze ook nog een kortdurend 5 mg oxycodon heeft.

Probleem is dus dat ze aangeeft niet meer in slaap te vallen van de 10 mg temazepam (de capsule breekt ze ook zodat vloeibare in drinken komt) en waarom geen idee.
Ze maakt me nogal angstig door meer te willen nemen. Ze wil gewoon doorslapen en goed slapen, niet van alles wakker worden.

Als je dan de dosering van een arts gaat wijzigen, begin ik me wel zorgen te maken.

of ze dus tolerantie heeft, geen idee. Lijkt er dus wel op, want ze heeft meer nodig en wil meer pakken. Vandaar dat ik nu jullie advies vraag.
Ik neem dagelijks 30mg oxycodon met 3mg clonazepam clonazepam 3mg staat gelijk aan circa 55mg diazepam. Het is vrij normaal dat je na gewenning minder effect krijgt. Maar ze kan dan beter om 10mg diazepam vragen of 15 ipv 10mg temazepam. Vind zelf temazepam ook zwak.

Maar dit moet ze met de arts bespreken.

Sterkte!

En alcohol erbij dan wordt het pas beetje link , maar voor ademhaling problemen is de dosis veeeel hoger. Vooral met tolerantie.

Naar de arts met de klacht van slechte slaap.

Kan ik haar tips geven hoe goed in te slapen en door te slapen? Ze zegt wil momenteel geen eens wakker van een wekker worden, wordt om alles wakker en dat breekt me op.

Wellicht hebben jullie tips voor verantwoord gebruik?

In ieder geval onwijs bedankt voor jullie reacties tot nu toe, doet me goed en geeft me een ietwat fijner gevoel.

De Zandman

DF-koning
De normale dosis van temazepam is 10 tot 20 mg. Waarvoor die oxcy nodig is, is een vraag want oxcycodon is geen slaapmiddel....
Is zolpidem niet veel beter dan die temazepam?
Zonodig met wat seroquel werkt bij mij al erg lang redelijk goed zolang ik geen nachtmerries krijg en flashbacks... waarvoor ik een hulphond heb die veel ellende wegneemt maar dat ligt erg persoonlijk.
Om te kunnen slapen en doorslapen zou zolpidem naar mijn idee en ik ben geen arts, beter kunnen werken met wat seroquel daarbij.
De seroquel legt het piekeren stil, en dat is belangrijk.

Bovenaan