TeckTonic!

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Tecktonik (vaak ook afgekort als TCK) is een in het begin van de 21e eeuw opgekomen in Frankrijk. Deze kleding en dansstijl richt zich voornamelijk tot de muziekstijl Electro. Men beschrijft deze als een perfecte combinatie van zuiderse klanken met hardere beats uit het noorden. Deze muziek kenmerkt zich door funky clubachtige beats in een typisch technoritme met pakkende melodielijnen. De gelijknamige dansstijl die met deze muziekstijl wordt geassocieerd, groeide in 2007 uit tot een ware rage in Frankrijk. Tecktonik is tevens een geregistreerd merknaam. Het bedrijf levert producten waaronder kleding, CD's en energiedrank.

De aanhangers van deze muziekstroming uitten zich vaak door felgekleurde jacks en strakke spijkerbroeken te dragen, dat samengaat met een hip en futuristisch kapsel. Ook zijn er in het haarstijl gothic-invloeden terug te zien. Vaak draagt men make-up rond één van de ogen.

Bekende voorbeelden van Tecktonik nummers:

Yelle - A cause des garçons
Mondotek - Alive
Lorie - Je vais vite
John Dahlbäck - Blink
Dim Chris - Sucker (officieel Tecktonik Anthem)

Wat vind je er van? Ik vind het wel iets hebben.. Zijn er hier Tecktonikers?

:wave:

Jungle

Experimenterende gebruiker
Naja.. je zegt het zelf al, "hype" :wink: . Ik vind het wel iets hebben.. muziek die er bijhoort luisterde ik hiervoor eigenlijk ook al (naja, electro-achtig toch?). Alleen vrees ik dat het weer net zoals jumpen wordt.. hoewel het dit keer toch echt wel wat moeilijker is en het muziek is die iets minder toegankelijk is (denk ik dan). Hier moet je echt wel voor kunnen dansen, dus langs de andere kant denk ik niet dat het net zo "groots" wordt als jumpen :P .

Solidius

Badass junkie
Re: Tecktonik!

pilliewilly zei:
Wat vind je er van?
Redelijk, maar het heeft niet m'n voorkeur.

De aanhangers van deze muziekstroming uitten zich vaak door felgekleurde jacks en strakke spijkerbroeken te dragen, dat samengaat met een hip en futuristisch kapsel. Ook zijn er in het haarstijl gothic-invloeden terug te zien. Vaak draagt men make-up rond één van de ogen.
Reminds me of James Nidecker (Electro DJ):

Suntablet

Bewuste gebruiker
Die strakke broeken zegt me al sowieso niets, zeker niet om als jongen te dragen. Op zich is er niets mis met het dansje maar waarom moet het zo opgeblazen worden? Net zoals jumpen opgeblazen is. Is het mss een dans-pasjes generatie ofzo? :confused:

En daarbij: als je een beetje moeite doet om het te zien, dan zul je waarschijnlijk wel mensen kennen die zo al jaren dansen op een elektro feestje ofzo. (bij benadering) Dus waarom moet dit nu verkracht worden door er regeltjes voor te maken welke moves hot zijn en welke not. En die "dans" om het zo te noemen past niet op een schoolplein ofzo, dat is totaal uit het verband gerukt dan.

Om af te sluiten: ik herken zelfs bewegingen van mijzelf erin, bewegingen die ik zou maken in een zatte bui en met dikke ambiance. :grin:

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ja.. Ik snapte eerst ook niet wat er zo 'nieuw' aan was. De moves bestonden inderdaad al langer in de elektro-dance scène.. Het zal wel de naam 'Tecktonik' en de bijhorende kleding zijn zeker! :mrgreen: Ik apprecieer de muziek wel hoewel ik het gwn elektro klinken vind.. Achja

flashkop

Bewuste gebruiker
Het is gewoon het hypewoord voor een beetje te commerciel klinkende electro, het bestaat idd al langer, alles heeft de kudde het ondekt nu, spijtig al hoop ik wel dat het jump van de kaart vaagt

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TekTonik!

De nieuwe hype jongens! Wat denken jullie? :grin:

Van een paar sites:
Voor de mensen die dachten dat ze alles hadden gezien met de jump rage van de afgelopen maanden, heb ik slecht nieuws. Tektonik is namelijk de nieuwe rage die de komende maanden de uitgaanswereld zal veroveren. Het komt erop neer om met de armen rond je hoofd te zwieren alsof je aangevallen wordt door wespen.

It is a recently invented dance called TekTonik, they say it’ll be the next dance crazed for by teens to express themselves with their movements.

My definition of Tektonic: A new style of underground dancing originating in France, combining popping and rave style on filthy and eletro beats, requires high energy and lots of arm movements and shuffling feet

Hier een filmpje ter info

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Re: TekTonik!

Ik houd er wel van wanneer er weer een belachelijke hype of rage zijn kop opsteekt. Ik kan bijvoorbeeld ook echt niet wachten tot de 'Shuttershades' hier populair worden.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Hehe, ik vind Tektonik er best geinig uitzien, stiekem, heel stiekem. Als het goed gedaan word. :wink:

Ellesdee

Badass junkie

ExceptionalInsight zei:
Ik houd er wel van wanneer er weer een belachelijke hype of rage zijn kop opsteekt. Ik kan bijvoorbeeld ook echt niet wachten tot de 'Shuttershades' hier populair worden.

die zijn al redelijk populair hier

vreselijk

-spaceman-

Badass junkie

ik heb helemaal niks tegen homo's en gebruik dit woord ook totaal niet met die betekenis,

maar dit is gewoon erg gay!

Drientje

DF-koning

Tja als je echt niets beters te doen heb moet je natuurlijk niets doen om jezelf te ontwikkelen en lekker mee gaan doen met wat alle anderen doen. Ga op in de massa, steek onder geen voorwaarde je kop boven het maaiveld en je zult zien dat je ontzettend gelukkig wordt!

Ik wens alle tektonikers een heel fijn en prettig leven toe! :P :grin:

Midway

Wijs gebruiker

Volstrekt belachelijk.

Gewoon weer een commerciële meeloop-hype, binnekort zijn het allemaal hiphoppers of rockers of whatever.

flipkonijn

Bewuste gebruiker

ExceptionalInsight zei:

Voor ze populair werden kocht ik zoeentje in de kringloopwinkel om mee te doen op kamp.
Het koste welgeteld 50 cent!!

Ben ik nu hip of niet :stoned:

Lauu

Badass junkie
wordt dan gelijk homo als je skinny jeans gaat dragen en een nichterig dansje er bij doet

Bovenaan