te veel caffeine = buikpijn

Soma

Bewuste gebruiker
Als ik veel caffeïne binnen heb dan krijg ik het gevoel dat ik moet gaan schijten. Dus volgens mij ligt het aan de caffeïne.

eckies

Belezen gebruiker
Heb een keer van die cafeine tabletten geslikt en veel ook, dat was een grote aanslag op me maag. Dus denk dat het er iets mee te maken heb ja.

brommer-nozem

Experimenterende gebruiker
als ik zelf extra sterke koffie zet, en ik drink 2 koppen
dan krijg ik buikpijn en moet ik schijten, diarree
naar de wc geweest, problem solved....

azgaza

Badass junkie
Ik dacht dat caffeine licht laxerend werkt in veel mensen. Ik krijg alleen een ongemakkelijk maag gevoel als ik veel koffie drink en de hele dag nog niet gegeten heb, maar het is geloof ik bset normaal.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
ik krijg s morgens buikpijn als ik geen koffie drink

maar ik drink dan in 8 uur zeker wel 6,7 bekertjes koffie dus :mrgreen:

rudyv

Experimenterende gebruiker
als ik niet kan kakken neem ik een sterke tas koffie, binnen de 5 minuten schijt ik de glazuur van de pot!!!!!!! :mrgreen:
goedkoop laxeermiddeltje als je 't mij vraagt

hallotje

Bewuste gebruiker
cafeïne :

Effecten

Positieve effecten

* energiek
* honger en moeheid verdwijnen
* denken lijkt sneller en helder te gaan
* verhoogde reactietijd

Lichamelijke effecten

* verhoogde hartslag
* versnelde ademhaling
* versnelde en verslechterde spijsvertering
* verhoogde productie van maagzuur en urine. Met name de verhoogde urineproductie kan tot uitdroging leiden.
* laxerend

Nadelige effecten

* niet kunnen slapen
* rusteloosheid
* hogere dosis: onrustig gevoel, stress

Niet echt een wereldontdekking voor mij meer... Ik heb vooral gigantische schijterij als ik van die cafeïne op heb :rolleyes:

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik gebruik bijna dagelijks caffeine, poedervorm.. maar eigenlijk alleen als ik door mn drinken gooi(= als ik erge haast heb, en schijt aan mn neus) word ik misselijk, door de smaak.. of als ik écht teveel neem(1 gram oid).

grtz

Soma

Bewuste gebruiker
inferno33 zei:
Ik gebruik bijna dagelijks caffeine, poedervorm.. maar eigenlijk alleen als ik door mn drinken gooi(= als ik erge haast heb, en schijt aan mn neus) word ik misselijk, door de smaak.. of als ik écht teveel neem(1 gram oid).

grtz

1 gram?! :openmouth:
Van 250 mg word ik al nerveus..

Hislordship

Wijs gebruiker
ik drink dagelijks caffiene nergens geen last van gehad maar merk wel dat als ik te veel neem dat ik onrustig word beetje druk en vaak naar de plee moet hehe :beer:

Bovenaan