Tabac in coffeeshops

Ik rook nu al enkele jaren weed en woon in België
ik ben van plan om binnenkort naar een coffeeshop te gaan in amsterdam.
Nu heb ik sedert kort van enkele personen gehoord dat het verboden is om tabac te gebruiken als je joints rookt in een coffeeshop, omdat dit zou vallen onder de wet van de horeca, dat er geen tabac meer mag worden gebruikt
is dit waar?

-peace- :stoned:

W.F.L.

Badass junkie
Hoe bedoel je? Gewoon peuken? Of tabak in joint? :P

Weet niet of je er nog mag roken (tabak). Maar dat laatste is volgens mij onzin :P

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Officieel is het verboden ja, maar zo goed als alle shops die ik ken doen er niet moeilijk over, en anders is er wel een rookruimte.

Oom Klaas

Badass junkie
De Sjeik zei:
Officieel is het verboden ja, maar zo goed als alle shops die ik ken doen er niet moeilijk over, en anders is er wel een rookruimte.

Dit, plus dat alle shops die ik ken tabak door de joint accepteren en enkel sigaretten/shag in de rookruimte, of gewoon buiten :P

kaasbaas

Badass junkie
Oom Klaas zei:
De Sjeik zei:

Dit, plus dat alle shops die ik ken tabak door de joint accepteren en enkel sigaretten/shag in de rookruimte, of gewoon buiten :P

Precies, ik heb nog nooit gehoord van een shop die tabak in joints afkeurde. Ik rook zelf ook altijd met tabak en heb er nog nooit iets over gehoord.

Flameon

Badass junkie
Tabak in joint kun je gewoon roken in de coffeeshop. Een peuk erna opsteken is een ander verhaal. Veel plezier in het walhalla amsterdam :wink:

dain

Bewuste gebruiker
In de shops waar ik kom is het zoals gezegd: voor tabak in joints knijpen ze een oogje dicht, gewone sigaretten word wel niet toegestaan. Ook word het in een paar shops geapprecieerd als je je pakje roltabak ook wegsteekt en niet op tafel laat liggen. Al zijn dat uiteindelijk nog wel details. Geen zorgen, je kan gewoon blowen in de shop, komt het allemaal op neer.

Fantan

Experimenterende gebruiker
in 9 van de 10 coffeeshops staat het personeel ook met een wiet / tabak jointje achter de kassa jou te helpen. ik woon in de stad, kom in veel coffeeshops. er is nog nooit tegen mij gezegd dat ik geen tabak in jointjes mag doen, het is gewoon een officiele regel maar het word (vrijwel) altijd gedoogd.

Pizza Haze

Belezen gebruiker
Vorige week nog geweest. In de Dampkring en de greenhouse stond het sowieso blauw van de damp :wink:
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in de dampkring zat aan het raam en iemand vroeg of ik mijn tabak wat minder opvallend wilde neerleggen. Hij vond het niet erg dat ik het gebruikte maar ze deden toen wel alsof er alleen puur werd gerookt.
Op dit moment wordt het rookverbod in Amsterdam volgens mij niet eens meer nageleefd..

En buiten Amsterdam heb je op een hele hoop plekken een rookhok in de Coffeeshop waar je wel gewoon mag roken etc.

Bovenaan