Supplementen?

Beanhead

Badass junkie
L-Tryptofaan
L-Tyrosine
Magnesium
Vitamine C (vitamines in het algemeen)
5-HTP
St. Janskruid
Piratecam
edit: visolie voor je hart wat rustiger te laten slaan voor al die P p p p ppppPEPPERS!
&Moesten er nog anderen zijn dan zeg je het maar...

Zijn deze gevaarlijk op dagelijkse basis? Ivm serotoninesyndroom ofzo, een beetje teveel van het goede...

Maken ze dan zo'n groot verschil uit? Heb al eens gezegd dat ik er aan zou beginnen maar het is er nog steeds niet van gekomen zodus :tearsofjoy:

Beanhead

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Wil je dit allemaal dagelijks nemen?

Euh als het niet tegen elkaar inwerkt dan wel ja... Hoe meer hoe beter zou ik zeggen. Heb gewoon maar wat supplementen opgenoemd waar ik de naam al eens een keer van heb opgevangen, weet er zelf niet zo veel van...

Arthur King

Wijs gebruiker
Ik heb gehoord dat je met St. Janskruid nogwel moet oppassen, kan je niet beter gewoon gezond eten ipv al die supplementen?

Beanhead

Badass junkie
Arthur King zei:
Ik heb gehoord dat je met St. Janskruid nogwel moet oppassen, kan je niet beter gewoon gezond eten ipv al die supplementen?

Doe ik al :) maar als het zou helpen dan wil ik het zeker wel proberen!

Arthur King

Wijs gebruiker
Beanhead zei:
Arthur King zei:

Doe ik al :) maar als het zou helpen dan wil ik het zeker wel proberen!
Je bent van plan een übermensch te worden? :P

Je zou het misschien aan een dokter kunnen vragen, die weet het vast wel?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Arthur King zei:
Precies, ik zou die sint jans kruid eruit laten, heeft een MAO werking en dat wil je niet.

Mike

Bewuste gebruiker
Je vergeet L-dopa

Mijn vrouw doet op dit moment een onderzoek naar die middelen, in relatie tot drugs.
Zodra zij daarmee klaar is open ik er een topic over, of ik laat haar het doen!

Zij bekijkt het vanuit medisch oogpunt (daar heeft ze voor geleerd) en vanuit het oogpunt van (recreatief) gebruiker.

Een waarschuwing is overigens wel op zijn plaats, je kan die middelen niet zomaar ongestraft en door elkaar gebruiken. Dus wees wel gewaarschuwd! Vooralsnog is de beste tip die ik je kan geven om sneller te herstellen gewoon een flinke overdosis vitamine C de volgende dag en de dagen er na en veel rusten en eventueel sporten.

Wordt vervolgd dus...

Beanhead

Badass junkie
Mike zei:
Je vergeet L-dopa

Mijn vrouw doet op dit moment een onderzoek naar die middelen, in relatie tot drugs.

Zij bekijkt het vanuit medisch oogpunt (daar heeft ze voor geleerd) en vanuit het oogpunt van (recreatief) gebruiker.

Wordt vervolgd dus...

Hopelijk word het onderzoek snel afgerond, klinkt interessant!

pascal828

Badass junkie
Mike zei:

Klinkt zeer interessant. Ik wou er al langere tijd meer over weten, wat de middelen doen vanuit een beter perspectief dan het antwoord: het werkt goed.

Ik wacht met smart op het topic. :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Beanhead zei:
edit: en ik ook niet EI, maar weet niet hoe het met jouw zit maar tolerantie schiet bij mij vaak de lucht in :wave:
Dan neem ik een amfetamineloze pauze. Dan ga ik niet met supplementen wanhopig proberen mezelf nog net iets verder te pushen.

Beanhead

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
edit: en ik ook niet EI, maar weet niet hoe het met jouw zit maar tolerantie schiet bij mij vaak de lucht in :wave:
Dan neem ik een amfetamineloze pauze. Dan ga ik niet met supplementen wanhopig proberen mezelf nog net iets verder te pushen.

Heb ik dat gezegd dan :tearsofjoy: ?

Ben ik nu dus ook mee bezig maar me dunkt dat deze supplementen wel helpen :) .

Beanhead

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
Wat bedoelde je dan met de tolerantie in dit verhaal?

Dat ik nog steeds wel speed voel met al zijn effecten behalve euforie & ik denk dat dat komt omdat ik geen dopamine meer heb.

Ik had over 't algemeen al een laag dopamine gehalte dus ik wou dat es een keertje opkrikken met een paar weekjes geen drugs (alcohol en blowen is ook al weer wat weken geleden, nu ja ik lieg dit weekend een paar slokjes maar dat was omdat ik niet wist dat er alcohol in zat) en terug wat sporten om de mengelmoes van leuke hormonen terug naar boven te krijgen :)

blu

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
Wat bedoelde je dan met de tolerantie in dit verhaal?

Dat ik nog steeds wel speed voel met al zijn effecten behalve euforie & ik denk dat dat komt omdat ik geen dopamine meer heb.

Ik had over 't algemeen al een laag dopamine gehalte dus ik wou dat es een keertje opkrikken met een paar weekjes geen drugs (alcohol en blowen is ook al weer wat weken geleden, nu ja ik lieg dit weekend een paar slokjes maar dat was omdat ik niet wist dat er alcohol in zat) en terug wat sporten om de mengelmoes van leuke hormonen terug naar boven te krijgen :)

Als ik jou was dan zou ik een keer stoppen met proberen "diagnoses" te stellen bij jezelf, zoals denken dat je geen dopamine meer hebt. Sporten om hormonen (???) "terug" te krijgen slaat ook nergens op, maar lichaamsbeweging kan natuurlijk geen kwaad.

L-tryptofaan, l-tyrosine en visolie kun je natuurlijk altijd wel nemen, maar het is veel nuttiger om gewoon gezond te eten en er een niet al te slechte levensstijl op na te houden.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

blu

Bewuste gebruiker
Damien0124 zei:
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

Dopamine en serotonine kunnen ook helemaal niet op raken, het enige wat er kan gebeuren is dat de receptoren waar deze stofjes op aangrijpen ongevoelig raken na verloop van tijd. Hierdoor heb je dus ook steeds meer drugs nodig om hetzelfde effect te bereiken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
L-tryptofaan wordt omgezet in je lichaam naar 5HTP, dus een van beide is genoeg. Ik zou altijd voor 5HTP gaan omdat het al de 2de stap is in het proces om serotonine aan te maken in je lichaam. Dat is de mening van meeste drugsgebruikers. De realiteit, in medische omgeving, gebruikt geen van beide vanwege teveel nevenwerkingen.

Laat Sint-Janskruid er inderdaad maar uit. Het heeft een licht, maar niet te onderschatten, MAOI effect. Het is iets sterker dan passiebloem en kan dus zeer gevaarlijk zijn in combinatie met andere drugs. Ook kan het ervoor zorgen dat de pil niet meer fatsoenlijk werkt... Zeer onaangenaam voor de vrouwen :) En natuurlijk na 9 maanden ook voor de mannen.

En visolie lijkt me ook niet echt een aanrader. Bij langdurig gebruik ga je naar vis ruiken, letterlijk. Dat is vanzelfsprekend niet aangenaam voor jou of voor je omgeving :wink:

Fronske

Belezen gebruiker
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.

Oom Klaas

Badass junkie
Eigenlijk komt het er simpel weg op neer dat die appel je dus veel meer goed doet dan zo'n waslijst aan supplementen. :beer:

Arizona

Bewuste gebruiker
Fronske zei:
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Arizona zei:
Fronske zei:

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)

Op lange termijn ga je je niet meer goed voelen.

@ Oom klaas: gewoon wat meer fruit eten kom je inderdaad al een eind mee :P

Beanhead

Badass junkie
Deze cocktailworstjes en m&m's zijn ook wel goed op het moment.

Ik raad ze iedereen aan.

Hmm, denk dat ik maar snel in bed kruip. Heb zin om te koken maar dan maak ik men ouders wakker :tearsofjoy:

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voedingssupplementen, en daarnaast eet je zeker junkfood? Je kunt beter je voeding aanpassen. Cacao, daar zit veel magnesium en tryptofaan in. Zilvervliesrijst en havermout is weer goed voor vitamine-b. Omega 3 haal je uit walnoten en vette vis zoals zalm. Omega 6 haal je uit olijfolie. Ga dit maar eerst eens aanpassen. En met wat voor doel wil jij supplementen gebruiken? Is het om bijv. katers tegen te gaan?

Beanhead

Badass junkie
Eendagsvlieg zei:
Voedingssupplementen, en daarnaast eet je zeker junkfood? Je kunt beter je voeding aanpassen. Cacao, daar zit veel magnesium en tryptofaan in. Zilvervliesrijst en havermout is weer goed voor vitamine-b. Omega 3 haal je uit walnoten en vette vis zoals zalm. Omega 6 haal je uit olijfolie. Ga dit maar eerst eens aanpassen. En met wat voor doel wil jij supplementen gebruiken? Is het om bijv. katers tegen te gaan?

Hahahahaha junk food :tearsofjoy: das een goeie...

Bovenaan