Supplementen na speed?

StraffeNeel

Badass junkie
Zijn er supplementen aan te bevelen om schade door een weekend speed gebruik te beperken?

(Gezond eten en slaap inhalen doen we al. Ik kan op DF wel veel vinden hierover na xtc, maar niet m.b.t. speed...)

Plex

Badass junkie
Zover ik weet is het met speed het belangrijks om gewoon goed voor je lichaam te zorgen, dit inderdaad doormiddel van goed slapen en gezond eten. Je zou eventueel antioxidante in pilvorm kunnen nemen, vitamine C is daar een van. Dit gaat gifstoffen tegen die scaden aan weefsels en organen toebrengen. Dit zou je kunnen slikken maar ook gewoon binnen kunnen krijgen met fruit en groenten. Verder weet ik niet of je supplementen kan nemen die niet gewoon uit reguliere voeding te verkrijgen zijn. Hoop dat dit enigzins helpt.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Groenten, fruit, noten en je rust nemen. Ik ben zelf meer fan van dit dan van supplementen in pil- of poedervorm.

Dat is echt alles, helaas bestaan er (nog) geen wondermiddeltjes.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Multivitamine, magnesium en omega3. Maar dat je er schade mee beperkt geloof ik niet meer zo. Je gaat toch wel dood voelen na een weekend pep, das 1 ding dat zeker is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zover ik weet is het met speed het belangrijks om gewoon goed voor je lichaam te zorgen, dit inderdaad doormiddel van goed slapen en gezond eten. Je zou eventueel antioxidante in pilvorm kunnen nemen, vitamine C is daar een van. Dit gaat gifstoffen tegen die scaden aan weefsels en organen toebrengen. Dit zou je kunnen slikken maar ook gewoon binnen kunnen krijgen met fruit en groenten. Verder weet ik niet of je supplementen kan nemen die niet gewoon uit reguliere voeding te verkrijgen zijn. Hoop dat dit enigzins helpt.
Dan moet je wel de vitamine C binnenkrijgen voordat je speed neemt :wink:

Antioxidanten kunnen vrije radicalen absorberen. Vrije radicalen zijn stoffen die gemakkelijk kunnen reageren omdat ze een elektron 'over' hebben, en daardoor gemakkelijk hechten aan een willekeurige andere stof.
Bij overmatig gebruik van speed gaat het lichaam dopamine afbreken via het enzym MAO (monoamino-oxidase). Bij dat afbraakproces kan waterstofperoxide ontstaan, wat dus heel gemakkelijk reageert met alles waar het mee in aanraking komt. Als het tegen een receptor botst, dan gaat die dus kapot. Of bijvoorbeeld de celwand van een hersencel. Dat is dus hoe neurotixiciteit ontstaat.

Antioxidanten kunnen mogelijk gedeeltelijk zulke schade tegengaan. Maar veel effectiever is om een lagere dosis speed te nemen. Want dan wordt er niet zoveel dopamine afgebroken in een paniekreactie om de overstimulatie tegen te gaan.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dan moet je wel de vitamine C binnenkrijgen voordat je speed neemt :wink:

Antioxidanten kunnen vrije radicalen absorberen. Vrije radicalen zijn stoffen die gemakkelijk kunnen reageren omdat ze een elektron 'over' hebben, en daardoor gemakkelijk hechten aan een willekeurige andere stof.
Bij overmatig gebruik van speed gaat het lichaam dopamine afbreken via het enzym MAO (monoamino-oxidase). Bij dat afbraakproces kan waterstofperoxide ontstaan, wat dus heel gemakkelijk reageert met alles waar het mee in aanraking komt. Als het tegen een receptor botst, dan gaat die dus kapot. Of bijvoorbeeld de celwand van een hersencel. Dat is dus hoe neurotixiciteit ontstaat.

Antioxidanten kunnen mogelijk gedeeltelijk zulke schade tegengaan. Maar veel effectiever is om een lagere dosis nemen. Want dan wordt er niet zoveel dopamine afgebroken in een paniekreactie om de overstimulatie tegen te gaan.
Toch zijn er ook flink wat beperkingen bij de bovenstaande veronderstelling. Als je daar meer over wil weten, dan kan ik dit essay aanraden:

StraffeNeel

Badass junkie
Toch zijn er ook flink wat beperkingen bij de bovenstaande veronderstelling. Als je daar meer over wil weten, dan kan ik dit essay aanraden:

Bedankt. Voor deze informatie ben ik het topic ook gestart. En uiteraard, ik weet dat het niet gezond is en verwacht schade van alle plezier. Maar alle beetjes schadebeperking zijn welkom, ook al nog niet volledig ondersteund door onderzoek.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
@StraffeNeel

Wat bij mij altijd het beste werkt (tegen katers) is blijven eten tijdens gebruik, en geen alchohol drinken, maar sportdrankje/frisdrank of water.
Als je moeite hebt met eten: macaroni krijg je vaak wel easy weg, kleine hapjes en bij elke hap ietsje water erbij. Of probeer een maaltijd shake.

StraffeNeel

Badass junkie
Nu sinds een tijdje supplementen gaan gebruiken rondom en tijdens de pepdagen en moet eerlijk zijn dat het wel wat lijkt te doen. Met name de tweede dag wakker minder last van een zwaar hoofd en het lijkt erop of ik wat makkelijker een half uurtje kan slapen tussendoor en na de tweede dag (weer terug richting normaal). Ben er nog niet volledig uit of dat geen placebo effect is haha

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nu sinds een tijdje supplementen gaan gebruiken rondom en tijdens de pepdagen en moet eerlijk zijn dat het wel wat lijkt te doen. Met name de tweede dag wakker minder last van een zwaar hoofd en het lijkt erop of ik wat makkelijker een half uurtje kan slapen tussendoor en na de tweede dag (weer terug richting normaal). Ben er nog niet volledig uit of dat geen placebo effect is haha
Welke supplementen gebruik je daarvoor?

Bovenaan