Supergenus

darksoul001

Experimenterende gebruiker
Ik kom juist van bij de dokter die me voor de examens Supergenius heeft voorgeschreven omdak ik een beetje te chaotisch wordt nu het niet meer middelbare school is en ik kan niet altijd een beetje pep doen om te focussen dat slaat terug op den duur.

Ik heb het momenteel nog niet, morgen komt het binnen maar ik heb via een afbeelding op het doosje zien staan dat er Ginkgo biloba als hoofdbestanddeel inzit en dat bevat Ginkgolides.
Ik heb geen flauw idee wat die 2 zijn, lees er veel goeds over maar geen concrete feedback van personen.
Het doosje kost €30 en er zitten 50 capsules in :openmouth:
dus voor zo'n prijs moet het toch wel iets goed zijn?

zijn er mensen die dit al hebben gebruikt of iets meer weten over de stof?
zou er ook eventueel een zware interactie zijn als ik een beetje pep er bij neem(ik spreek niet over dagelijks hoogstens 1-2 x op de week)

andere bestandsdelen: Fosfatylsérine, Taurine, Bacopa Monnieri, L-acétylcarnithine

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ginkgo biloba "ken" ik wel.

Het zit soms in homeopathiesche middelen en in sommige voedingssupplementen.
In Centrum zit het bijv. ook samen met nog een heleboel andere vitaminen en mineralen.
Ik heb ook wel eens thee gehad waar het inzat. Volgens mij is het iets voor je bloedsomloop en om bepaalde organen een betere doorbloeding te geven.
Al is het allemaal niet wetenschappelijk onderbouwt meen ik.
De Chinezen gebruiken het trouwens ook vaak :)

Einstein

Badass junkie
Natuurlijk medicijn voor hippies zou ik zeggen. Er bestaat, voor zover ik kan vinden en zoals wel vaker met dit soort kruidenvrouwtjesmedicijnen, geen fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing voor enig mentaal effect. Maar ja, wie weet werkt het wel.

darksoul001

vandaag omgegaan en een vriendin tegen gekomen die het ook neemt op aanbeveling van een klasgenoot en ze zei dat het wel een vrij goede werking. Natuurlijk zoals alle voedingsupplementen duurt het toch wel een goede week voor het volledig werkt.
En ja homeopathie is en blijft een vrij vage wetenschap maar ben toch altijd al tevreden geweest met andere middelen, zal direct alle andere stoffen die er inzitten toevoegen aan men post

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
dexdude2 zei:
Missschien is het wel een placebo medicijn.. :grin:

Nee, dat is het niet.

Ginkgo Biloba verbetert effectief de bloedtoevoer naar de hersenen wat zorgt voor een verbeterd geheugen. Wordt nogal veel voorgeschreven aan oudere mensen.

darksoul001

Mijn gewone vaste huisarts
maar is ook homeopaat
Schrijft mij niet altijd homeopatische middelen voor natuurlijk :tongueout:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Dat zeg ik ook niet.
Maar de prijs zegt geen niets over de kwaliteit van je medicijn.

True, de prijs van een medicijn heeft vaak ook maar bitter weinig te maken met de kwaliteit van het medicijn. Er zijn een hoop andere factoren die de prijs van een medicijn bepalen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ivoos zei:
Dat is het net, dat maakt het geloofwaardiger. Allemaal deel van het placebo-effect.

Waarom maakt de prijs het voor jou geloofdwaardiger ?

Persoonlijk vind ik namelijk dat de prijs het niet meer of minder geloofwaardig maakt.

Bovenaan