sudafed

hopenlijk staat mijn vraag onder het juiste kopje ?

kan iemand mij vertellen of er ervaring is met Sudafed
waarin pseudoephidrine zit

het zou in Nedeland niet te koop zijn ,vanwege de bijwerking en/of de bruikbaarheid voor een grondstof tot verdovend middel :confused:

het zou een goed middel zijn tegen verkoudheid en gezwollen slijmvliezen
als gelenheidsroker heb ik verder geen enkele ervaring

dit middel te gebruiken als middel voor het laten slinken van de slijmvliezen tijdens het duiken
wordt door sommige afgeraden omdat het middel de nodige bijwerkingen zou hebben ,zo ook hallicunatie ?
dit kan je onder water natuurlijk niet gebruiken

heeft iemand ervaring hiermee ?

ja deze kende ik al
maar de berichten zijn er erg vaag
en van mensen die vaak minder bekend zijn met allerlei effecten
of sowieso minder makkelijk het onderscheid (kunnen) maken daardoor
en er meer geruchten als ervaringen zijn op dat forum

Flameon

Badass junkie
Sudafed is een middel dat gebruikt wordt als je voorhoofdholtes dicht zitten of als je stevig verkouden bent. Het maakt de slijmvliezen dunner, waardoor er door de holtes in je hoofd meer zuurstof kan komen, wat dus ook bevorderlijk is bij het duiken. Maar tis niet echt een middel om alleen maar te duiken. Lijkt me sowieso niet verstandig om te gaan duiken als je holtes dicht zitten.

Bijwerkingen op het centraal zenuwstelsel van zulke middelen kunnen zijn nervositeit, angstig, rusteloosheid, slapeloosheid.
Bij hoge dosering kunnen ook duizeligheid, licht gevoel in het hoofd en psychose voorkomen. Een te hoge dosering kan lijden tot een hartaanval of hartstilstand.

Becareful, het is geen speelgoedje

Oom Klaas

Badass junkie
Kan je trouwens ook meth uit halen, althans 't is een van de grondstoffen pseudoefedrine

Dus ik denk dat 't een aardig sterk middel is.... :confused:

Flameon zei:
Sudafed is een middel dat gebruikt wordt als je voorhoofdholtes dicht zitten of als je stevig verkouden bent. Het maakt de slijmvliezen dunner, waardoor er door de holtes in je hoofd meer zuurstof kan komen, wat dus ook bevorderlijk is bij het duiken. Maar tis niet echt een middel om alleen maar te duiken. Lijkt me sowieso niet verstandig om te gaan duiken als je holtes dicht zitten.

Bijwerkingen op het centraal zenuwstelsel van zulke middelen kunnen zijn nervositeit, angstig, rusteloosheid, slapeloosheid.
Bij hoge dosering kunnen ook duizeligheid, licht gevoel in het hoofd en psychose voorkomen. Een te hoge dosering kan lijden tot een hartaanval of hartstilstand.

Becareful, het is geen speelgoedje

klopt het is spwiesó niet verstandig om te duiken als de holten verstopt zijn
maar dit middel zou een erg stevig middel zijn om ze open te krijgen
maar vanwege de eventuele bijwerkingen dus de vraag of het raadzaam is om te gebruiken als je nog onder water gaat
en hoe lang is de nawerking ,is ook niet onbelangrijk ?

Bovenaan