Suboxone mee op reis

Sarah419

Newbie
Goedemorgen,
Ik vlieg 13 Juli richting Mozambique (mijn zusje gaat daar 2 jaar wonen) via Dubai en Zuid Afrika. Ik heb er heel veel zin in maar....ik slik medicatie. Op dit moment 1 mg Suboxone. Ik ben aan het afbouwen en begon met 5 pilletjes dus nu nog maar 1!! En ik slik 10 a 20 mg Diazepam per dag. Ik heb al contact gehad met het CAK en moet een Engelstalige verklaring van arts laten legaliseren. Ik probeer vd Suboxone af te komen voor de vakantie. Er wordt gezegd dat ik het gewoon mee kan nemen. Maar toch ben ik behoorlijk nerveus. Vooral voor Dubai. Ik lees zoveel horrorverhalen over mensen die zelfs problemen kregen omdat ze Melatonine bij zich hadden! Ik reis met mijn dochtertje van 7 jaar, en wil absoluut geen problemen aan de grens. Ik ben vooral bang voor de Suboxone. Ik probeer er echt mee te stoppen, maar stel dat het niet lukt?? Afbouwen gaat onder problemen, maar naar 0 gaan schijnt toch moeilijk te zijn, zeker als er een meisje van 7 rondloopt, anders was ik al lang gestopt. Ik wil mijn medicatie in mijn handbagage meenemen, want ben anders bang dat mijn koffer kwijt raakt. Dus controle krijg ik zeker aan de grens. Heeft hier iemand ervaring mee?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Sarah419 zei:
Goedemorgen,
Ik wil mijn medicatie in mijn handbagage meenemen, want ben anders bang dat mijn koffer kwijt raakt. Dus controle krijg ik zeker aan de grens. Heeft hier iemand ervaring mee?

Goedemorgen,

Aangezien je het op doktersrecept hebt bij de apotheek een medicijnpaspoort halen.
Staat alle info op die ze nodig hebben bij de grens (is gratis)

Veel plezier en succes met het afbouwen!

Medic

Belezen gebruiker
Suboxone valt onder de opiumwet.

Naast een uitdraai van je medicatiehistorie in de apotheek (die je eigenlijk altijd bij je zou moeten hebben, zeker op reis). moet je bij het CAK een Schengenverklaring vragen die goedgekeurd moet worden voordat je op reis gaat, dit kan enkele weken duren voordat dit rond is. Anders mag je geneesmiddelen die onder de opiumwet vallen niet de grens over en loop je het risico's dat op zijn minst je de Suboxone kwijt bent en in het ergste geval wordt je aangezien als smokkelaar en kan je worden vervolgd.

Houd rekening met dat in sommige Arabische landen Tramadol de meest sterke pijnstiller is die voorgeschreven mag worden of gebruikt mag worden in een ziekenhuis. Suboxone of morfine zijn ten strengste verboden, ook met een Schengenverklaring!

In de apotheek kunnen ze je precies vertellen wat je moet doen, op internet is ook een hoop informatie te vinden.

Een Schengenverklaring is 30 dagen geldig vanaf het moment dat je vertrekt.

Bovenaan