Suboxone en oxycodon

Lndax

Newbie
Hoi allemaal!

Al een tijdje lees ik mee op dit forum, maar ik kan nergens antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ben nu een jaar verslaafd aan oxycodon, ik wil hier graag mee stoppen en heb hulp gezocht bij een verslavingsinstelling en besloten te stoppen (thuis)
Nu heb ik al veel ervaringen gelezen over het gebruik van suboxone en buprenorfine. Ik lees overal dat je eerst een aantal uur geen oxycodon mag hebben gebruikt voordat je met dit middel gaat beginnen.

Mijn plan opgesteld door de arts is juist als volgt:
Starten met buprenorfine en elke dag opbouwen en daarnaast gewoon mijn oxy
Week erna starten met suboxone en daarnaast ook mijn oxy (zo'n 80 gram per dag) en 6 gram suboxone.
Daarna in 1 week tijd van 80 oxy naar 0.

Ik voel me hier toch een beetje raar bij, omdat ik juist alleen maar lees dat het niet samen kan.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Met deze manier?

Groetjes!

Paranoize.

Badass junkie
Je moet bikkelen en 24 uur lang geen oxy innemen, dit moet te doen zijn dan zijn je afkickverschijnselen al heftig maar nog niet op de max. En dan kun je je suboxone innemen. Dit kan al je al meteen doen maakt niet uit welke dosering je slikt. Je moet die 80mg oxy wel goed omrekenen naar juiste hoeveelheid suboxone

Lndax

Newbie
Je moet bikkelen en 24 uur lang geen oxy innemen, dit moet te doen zijn dan zijn je afkickverschijnselen al heftig maar nog niet op de max. En dan kun je je suboxone innemen. Dit kan al je al meteen doen maakt niet uit welke dosering je slikt. Je moet die 80mg oxy wel goed omrekenen naar juiste hoeveelheid suboxone
Ja dit dacht ik dus ook, dat je 24 uur moest wachten.

Maat volgens het plan wat de arts heeft gemaakt begin ik al met de suboxone terwijl ik nog aan de oxycodon zit.
Dus in 1 week de suboxone opbouwen tot een bepaalde dosering en daarnaast gewoon mijn oxycodon blijven nemen.
Na die week in 1x stop met de oxycodon en nog verder met de suboxone

Paranoize.

Badass junkie
Ja dit dacht ik dus ook, dat je 24 uur moest wachten.

Maat volgens het plan wat de arts heeft gemaakt begin ik al met de suboxone terwijl ik nog aan de oxycodon zit.
Dus in 1 week de suboxone opbouwen tot een bepaalde dosering en daarnaast gewoon mijn oxycodon blijven nemen.
Na die week in 1x stop met de oxycodon en nog verder met de suboxone
Wat voor een arts heeft dit bedacht?🤣 Die snapt het niet zo

Lndax

Newbie
Wat voor een arts heeft dit bedacht?🤣 Die snapt het niet zo
Haha. Ik snapte het zelf ook niet, vandaar mijn bericht!
Mijn verslavingsarts heeft dit plan gemaakt. Blijkt in het buitenland al langer zo te gaan. Hier zit het nog in de experimentele fase en is het doel uiteindelijk om volledig op deze methode over te gaan. De Bernse methode noemt ze het

Paranoize.

Badass junkie
Haha. Ik snapte het zelf ook niet, vandaar mijn bericht!
Mijn verslavingsarts heeft dit plan gemaakt. Blijkt in het buitenland al langer zo te gaan. Hier zit het nog in de experimentele fase en is het doel uiteindelijk om volledig op deze methode over te gaan. De Bernse methode noemt ze het
Toch snap ik de logica er niet achter hoor. Suboxone knalt juist de oxycodon van je receptoren af dus je afkickverschijnselen zullen hierdoor alleen maar heftiger zijn. Het beste is gewoon eerst door de zure appel heenbijten en vervolgens wanneer je lichaam van slag is overstappen op de suboxone. Dit is de meest effective manier. Zo kun je ook gelijk je taper beginnen. Anders blijf je de oxycodon slikken en bouw je de suboxone dosis alleen maar op🧐

Hun zijn de dokters maargoed.... Vraag me toch echt af waar ze de logica vandaan halen😲

Suboxone werkt heel anders op je receptoren dan oxycodon doet Oxycodon bind zich heel sterk aan je mu opoide receptoren en suboxone doet dit juist veel zwakker. Maar suboxone is veel potenter in mg. Dus een dosis suboxone van 8 tot 16mg zal al sterk genoeg zijn om je niet ziek te laten voelen. Maar oxycodon en suboxone gaan niet goed samen op de zelfde receptoren dat is al lang bewezen. Bij methadon kan je dat wel doen en daarom gebruiken veel methadon gebruikers er nog heroïne of andere opiaten bij. Als je bij suboxone heroïne of oxycodon gaat gebruiken word je niet high van de heroïne of oxycodon

Hoi allemaal!

Al een tijdje lees ik mee op dit forum, maar ik kan nergens antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ben nu een jaar verslaafd aan oxycodon, ik wil hier graag mee stoppen en heb hulp gezocht bij een verslavingsinstelling en besloten te stoppen (thuis)
Nu heb ik al veel ervaringen gelezen over het gebruik van suboxone en buprenorfine. Ik lees overal dat je eerst een aantal uur geen oxycodon mag hebben gebruikt voordat je met dit middel gaat beginnen.

Mijn plan opgesteld door de arts is juist als volgt:
Starten met buprenorfine en elke dag opbouwen en daarnaast gewoon mijn oxy
Week erna starten met suboxone en daarnaast ook mijn oxy (zo'n 80 gram per dag) en 6 gram suboxone.
Daarna in 1 week tijd van 80 oxy naar 0.

Ik voel me hier toch een beetje raar bij, omdat ik juist alleen maar lees dat het niet samen kan.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Met deze manier?

Groetjes!
Hoi , Hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd omdat ik vroeger aan de heroïne zat. En ooit een Suboxone pil kreeg van iemand die zei dat het hetzelfde was als methadon!
(Jaja , Ik weet het) Ziek als ik op een moment was, Nam ik mijn allereerste Suboxone pil. En precies wat je weet wss: Ik dacht dat ik dood ging. De Naloxone gooide het beetje opiaat wat nog in me zat er meteen uit.
Dus snap ik niet dat anders kan gaan met oxy?
Veeeeel later ben ik naar een kliniek gegaan om van de methadon af te bouwen. En toen ik eenmaal 24 uur op 0 stond, mocht ik pas op Suboxone! En kreeg maar 2 mg die ochtend. En 4mg de volgende dag (nog steeds doodziek v/d meet) totdat ze opbouwde tot 32mg.
Dus nogmaals, Ik ben zo benieuwd hoe het je vergaat nu?

Bovenaan