Sturen met wiet

Benjamin

Newbie
Hallo,

Ik rook regelmatig een jointje met wat maten in de auto. Nou ben ik er van op de hoogte dat het niet is toegestaan op stoned te gaan rijden maar is het ook verboden om te blowen in de auto als ie stil staat?

Iemand een idee?

Miss J

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij werd door de politie uit z'n eigen (stilstaande) auto gestuurd omdat hij een joint aan het roken was dus blijkbaar mag het niet. Belachelijk trouwens....

Atropa

Bewuste gebruiker
Op LSD en Wiet ga ik zelf nog weleens het vekeer in op de fiets. Op een of andere manier ben ik erg op m'n hoede en doordacht.

Maar drugs horen niet in het verkeer. Hoewel het met Speed en Coke gewoon kan als je gewoon de tijd neemt om van A naar B te komen. Straaljager piloten gebruiken ook amfetamines.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het hangt er van af waar je staat met je auto. Is het binnen de bebouwde kom of in het centrum van de stad en je rookt in je geparkeerde auto even een jointje voordat je te voet weer verder gaat, lijkt het me geen probleem. Sta je met je auto even ergens stil (vluchtstrook of parkeerplaats langs de (snel)weg) om een joint te roken en ben je van plan om daarna de rit weer vrolijk voort te zetten, dan kan ik me voorstellen dat je aangehouden kunt worden...

Flugeltje

Wijs gebruiker
Als je sleutels op het contact zitten is het verboden. Dan ga je 'rijden' volgens de wet

Heb je je sleutels niet op het contact kan je jezelf er nog uitpraten

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Me is al meerdere keren gebeurd dat ik op een parkeerplaats sta ergens samen met een maat van mij, jointje draaiien of roken etc, dan komen de wouten es een kijkje nemen, dan is het meestal van wat doen jullie hier. Ff een jointje roken en dan gaat het 9 van de 10 keer zo van owke prettige avond nog. :grin:

Wacky

Badass junkie
Is maar net hoe de agent zich voelt die dag. En dat is vaak weer afhankelijk van hoe jij je gedraagt naar hem toe.

Zelfs lopend neem je deel aan het verkeer en mag je dus officieel niet onder invloed zijn. Volgens mij mag je zowieso officieel niet in het openbaar onder invloed zijn.

Gelukkig zullen de meeste agenten niet zo moeilijk doen, maar als je achter het stuur zit te blowen, dan zoek je natuurlijk wel het randje op.

davie

Wijs gebruiker
Ik rijd zelf ook beter als ik geblowd heb, althans rijd ik rustiger en ben nooit opgefokt van die idioten op de weg.

Maar ik was eerst ook aangehouden en hij deed niks. Hij vroeg alleen of ik nog iets had, terwijl de joint nog gloeide op grond zij ik niet gerookt te hebben. Best lastig zo'n controle. Ik liet de joint vallen en probeerde hem uit te trappen, maar dat was dus niet gelukt. En hij rook iets.

Ik had toen een paar voorgedraaide bij en hij nam die niet in beslag. Ik zei gewoon dat een maat van me net in de auto gerookt had. Hij zei alleen dat als hij die in beslag nam ik toch weer nieuwe ging halen, dus niks uitmaakte.

Maar het ligt er gewoon aan wie je treft.

Maar volgens mij kan je wel een boete krijgen van € 130 voor in het openbaar blowen of in je auto. Alleen ze hebben nog geen maatstaf wanneer je schuldig zou zijn.

In de wet staat iets van dat je niet mag rijden onder invloed van een stof die je zodanig beinvloed dat je een gevaar op de weg bent. Maar ik rijd juist beter, dus bij hoeveel je niet meer kan rijden is nog onbekend. In England was zelfs een onderzoek waaruit bleek dat mensen die geblowd hadden beter reden. Daarnaast kunnen ze je nog altijd pakken op ik geloof art. 5 van wegenverkeerswet. Daarin staat dat je geen gevaar op de weg mag zijn of andere mensen hinderen.

Dus het is maar net wie je treft of je er goed vanaf komt.

shokora

Wijs gebruiker
Ik zit regelmatig knetterstoned op de fiets en ik moet zeggen, ik zou zo absoluut geen auto willen besturen. Vaak maak ik een stuk betere beslissingen dan wanneer ik niet stoned ben, en gaat het ook wel beter omdat je er langer over nadenkt. Maar het is echt dood eng, vooral als je echt goed stoned bent en het is diep in de nacht, krijg je echt die typische wiet paranoia tijdens het fietsen. Geeft op zich wel een kick, maar of het echt veilig is? Ik houd het bij een fiets, dan kan ik tenminste alleen mezelf doodrijden.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Flugeltje zei:
Als je sleutels op het contact zitten is het verboden. Dan ga je 'rijden' volgens de wet

Heb je je sleutels niet op het contact kan je jezelf er nog uitpraten

Ik denk zelfs dat wanneer je achter het stuur zit "aanstalte maakt voor vertrekken"
dus dat dit ook strafbaar is :confused:

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Immo zei:
Wromtraxe zei:
Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant

Ja dag. Wat een onzin.

Een vriend van me blow heel de dag door en rijd dus ook beter met de auto , wanneer ik met hem mee rijd wanneer hij niet stoned is valt het me op dat hij agressiever is en minder geconcentreerd rijd. vreemd maar waar... :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
stevenkeuh zei:
Immo zei:
Wromtraxe zei:
Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant
Ja dag. Wat een onzin.
Een vriend van me blow heel de dag door en rijd dus ook beter met de auto , wanneer ik met hem mee rijd wanneer hij niet stoned is valt het me op dat hij agressiever is en minder geconcentreerd rijd. vreemd maar waar... :wink:
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?

ik wil hier nog even op zeggen dat ik dit zelf niet zal doen , het is idd ook wara dat het reactievermogen verminderd , maar dan stel ik me de vraag is een ùinder reactie vermogen erger dan agressief rijden (wat ook mindere reactie brengt) mmmmm :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
stevenkeuh zei:

ik wil hier nog even op zeggen dat ik dit zelf niet zal doen , het is idd ook wara dat het reactievermogen verminderd , maar dan stel ik me de vraag is een ùinder reactie vermogen erger dan agressief rijden (wat ook mindere reactie brengt) mmmmm :)
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.

davie

Wijs gebruiker
Er is ook nog een verschil tussen blowen en blowen. 1 jointje zorgt voor een onspannend gevoel en dat je rustiger en geconcentreerd rijdt. Maar als je meer blowd neemt dat weer af. En ik denk dat het ook per persoon verschilt.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.

daarom dat ik het zelf dus ook noooooit zal doen :wink:

Plimu

Bewuste gebruiker
davie zei:
Maar volgens mij kan je wel een boete krijgen van € 130 voor in het openbaar blowen of in je auto. Alleen ze hebben nog geen maatstaf wanneer je schuldig zou zijn.

ik denk dat ze nooit beboeten voor openbaar smoken, het heeft geen zin..

minderjarigen denk ik wel dat ze lastig gaan doen, een vriendin van mij werd een keer thuis gebracht omdat een agent haar een jointje zag roken..

Plimu

Bewuste gebruiker
stevenkeuh zei:

daarom dat ik het zelf dus ook noooooit zal doen :wink:

kan het wel doen, wiet controles voeren de politie niet uit na een ongeluk, wiet blijft namelijk weken in iemands lichaam zitten, ze zouden dus de joint van vorige week nog kunnen vinden......

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Plimu zei:
kan het wel doen, wiet controles voeren de politie niet uit na een ongeluk, wiet blijft namelijk weken in iemands lichaam zitten, ze zouden dus de joint van vorige week nog kunnen vinden......
En is dat het punt denk je? Kun jij nog lekker slapen als je weet dat door jouw schuld iemand dood is?

Plimu

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Plimu zei:
En is dat het punt denk je? Kun jij nog lekker slapen als je weet dat door jouw schuld iemand dood is?

ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Plimu zei:
ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.
Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?

Flameon

Badass junkie
Als je silstaat in de auto en bijvoorbeeld in de stad staat dan kunnen ze je denk ik weinig maken. Haal wel altijd je sleutels uit het contactslot.

Ik heb ooit overnacht in de auto na een avondje stappen. Sleutels in het contact gedaan, omdat ze me zo dik in de tas zaten. Een paar uur later werd ik wakker geklopt door twee agenten.

"goede morgen meneer. Wilt u even uitstappen, en meewerken aan een alcoholcontrole. Als u heeft gedronken wordt uw veroordeeld voor rijden onder invloed, want u sleutels steken in het contactslot"

Ik kon hoog of laag springen door hen uit te leggen dat ik daar op die (ook nog een kampeer) parkeerplaats stond om te slapen.
Zij gaven toen inderdaad ook aan dat als je sleutels in het slot rijden je voor de wet al rijdt.
Gelukkig heb ik een goeie lever en blies ik 0.0. Mocht zelfs nog blijven staan haha

Plimu

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Plimu zei:
Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?

ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus :grin::grin:.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.

reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)

ja u hebt em :grin:
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Plimu zei:
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.

reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)

maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:

Plimu

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Plimu zei:

Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:

waarom nou meteen zo ?

ik bedoel gewoon:

als iemand kan rijden (ook al is hij een beetje stoned ) dan moet deze gewoon aan het verkeer kunnen meedelen.
wanneer iemand duidelijk nog onder invloed is mag dit nooit,....
daarom voor ik naar huis ga of ergenst heen kijk ik even of ik nog best onder invloed ben en zo ja dan ga ik nergenst naar toe.

Plimu

Bewuste gebruiker
ik kan er echt niet tegen als ik voor idioot word uitgemaakt EI

en wil ook wel weten waarom je me meteen zo noemt

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het gaat niet om je rijkunsten, maar om het feit dat je andere mensen in gevaar brengt. Het is een feit dat alcohol en wiet ervoor zorgen dat je situaties minder goed kunt inschatten en inderdaad je reactievermogen erdoor verslechtert. Dan kun je hoog of laag springen en zeggen dat je met je torenhoge tolerantie juist geconcentreerder rijdt, maar dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gevoel vertelt je misschien dat het beter gaat, logisch redeneren zegt iets anders.

En dude! Rustig aan, neem dingen niet zo serieus.

Plimu

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Het gaat niet om je rijkunsten, maar om het feit dat je andere mensen in gevaar brengt. Het is een feit dat alcohol en wiet ervoor zorgen dat je situaties minder goed kunt inschatten en inderdaad je reactievermogen erdoor verslechtert. Dan kun je hoog of laag springen en zeggen dat je met je torenhoge tolerantie juist geconcentreerder rijdt, maar dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gevoel vertelt je misschien dat het beter gaat, logisch redeneren zegt iets anders.

En dude! Rustig aan, neem dingen niet zo serieus.

ja sorry, ik ben vandaag na een lange periode, nuchter en voel me een beetje jumpy srry!

maar wat als iemand een enorm hoge tolerantie heeft en na het roken van een j niet eens zo heel stoned is en dus wel goed kan oordelen,
met alcohol rij ik niet meer, tenzij het weinig is (onder het blaas limiet)...
en ja het is stom om onder invloed in het verkeer te zijn ik geef toe :P

maar ik heb het niet over een auto besturen :P maar een bromfiets, das ook sturen (voelt zich nu een mafkees doordat u allen het over autos hebben besef k me net)
en heb geen torenhoge tolerantie, maar een gewone dagelijkse gebruiker tolerantie :P

Plimu

Bewuste gebruiker
u snapt echt totaal niet wat ik bedoel,

okay let op:

iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.

kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..

het gaat ook steeds niet over mijzelf, maar over iemand een ficties verzonnen persoon om een stelling uit te kunnen leggen. laten we zeggen in dit geval een persoon die 30 jaar lang wiet rookt elke dag. en al 40 jaar auto rijd

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je doet het expres hè? Oke, ik trap er nog 1 keer in.
Plimu zei:
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.

Plimu

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Je doet het expres hè? Oke, ik trap er nog 1 keer in.
Plimu zei:
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.

ik wil gewoon duidelijk maken wat ik bedoel, ik bedoel dit zeker niet vervelend tegen over u.

ik ben het zeker met u eens dat een persoon onder invloed niet een voertuig mag besturen.
helemaal wanneer het gaat om alcohol, omdat de motorische vaardigheden nog erger omlaag gaan en de gebruiker ook niet een beetje drinkt.

ik doe het echt niet express, ik wil gewoon dat we vanavond zeggen dat we elkaar begrijpen en niet met een een of het andere verwaring/ vaarheid/ ruzie weg gaan.

[/quote]
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.[/quote]

ok maar in dit geval, is het persoon compleet 100% nuchter, dan kan deze toch wel aan het verkeer deelnemen...
en een zeer reguliere wiet gebruiker merkt na 2 uur al niet veel meer van die joint, en deze situatie bedoel ik.

dus de persoon is compleet nuchter , maar heeft wel enige tijd geleden een joint gerookt (die uitgewerkt is) mag deze deelnemen aan het verkeer?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Plimu zei:
ok maar in dit geval, is het persoon compleet 100% nuchter, dan kan deze toch wel aan het verkeer deelnemen...
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?

dus de persoon is compleet nuchter , maar heeft wel enige tijd geleden een joint gerookt (die uitgewerkt is) mag deze deelnemen aan het verkeer?
Definieer enige tijd geleden.

Plimu

Bewuste gebruiker
ok nu komen we ergens.

[''ExceptionalInsight'']
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?

ja de persoon is verder lichamelijk 100 %

------------------------------------------------------------
[/quote][''ExceptionalInsight'']
Definieer enige tijd geleden.[/quote]

de tijd dat het duurt voor deze persoon na een joint weer nuchter te worden, bij mij is dat bijvoorbeeld 2,5 uur.

dus zou ik 2,5 uur na dat ik een joint heb gerookt ( dus nuchter ben ) en lichamelijk 100 % in orde zijn volgens u aan het verkeer kunnen deelnemen ?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Plimu zei:
ok nu komen we ergens.

[''ExceptionalInsight'']

ja de persoon is verder lichamelijk 100 %

------------------------------------------------------------
[''ExceptionalInsight'']
Definieer enige tijd geleden.[/quote]

de tijd dat het duurt voor deze persoon na een joint weer nuchter te worden, bij mij is dat bijvoorbeeld 2,5 uur.

dus zou ik 2,5 uur na dat ik een joint heb gerookt ( dus nuchter ben ) en lichamelijk 100 % in orde zijn volgens u aan het verkeer kunnen deelnemen ?[/quote]

Nee, want dat kun je niet zo stellen. THC wordt onregelmatig afgebroken, het kan wel dat jij je nuchter voelt, maar dan nog is de stof actief.

godver, je hebt die quote wel verneukt zeg, ik ga het niet eens proberen te repareren

Bovenaan