Wromtraxe zei:Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant
Flugeltje zei:Als je sleutels op het contact zitten is het verboden. Dan ga je 'rijden' volgens de wet
Heb je je sleutels niet op het contact kan je jezelf er nog uitpraten
Immo zei:Wromtraxe zei:Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant
Ja dag. Wat een onzin.
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?stevenkeuh zei:Een vriend van me blow heel de dag door en rijd dus ook beter met de auto , wanneer ik met hem mee rijd wanneer hij niet stoned is valt het me op dat hij agressiever is en minder geconcentreerd rijd. vreemd maar waar...Immo zei:Ja dag. Wat een onzin.Wromtraxe zei:Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant![]()
verklaarImmo zei:Wromtraxe zei:Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant
Ja dag. Wat een onzin.
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.stevenkeuh zei:Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?
ik wil hier nog even op zeggen dat ik dit zelf niet zal doen , het is idd ook wara dat het reactievermogen verminderd , maar dan stel ik me de vraag is een ùinder reactie vermogen erger dan agressief rijden (wat ook mindere reactie brengt) mmmmm![]()
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.
davie zei:Maar volgens mij kan je wel een boete krijgen van € 130 voor in het openbaar blowen of in je auto. Alleen ze hebben nog geen maatstaf wanneer je schuldig zou zijn.
stevenkeuh zei:Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.
daarom dat ik het zelf dus ook noooooit zal doen![]()
En is dat het punt denk je? Kun jij nog lekker slapen als je weet dat door jouw schuld iemand dood is?Plimu zei:kan het wel doen, wiet controles voeren de politie niet uit na een ongeluk, wiet blijft namelijk weken in iemands lichaam zitten, ze zouden dus de joint van vorige week nog kunnen vinden......
ExceptionalInsight zei:En is dat het punt denk je? Kun jij nog lekker slapen als je weet dat door jouw schuld iemand dood is?Plimu zei:kan het wel doen, wiet controles voeren de politie niet uit na een ongeluk, wiet blijft namelijk weken in iemands lichaam zitten, ze zouden dus de joint van vorige week nog kunnen vinden......
Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?Plimu zei:ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.
ExceptionalInsight zei:Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?Plimu zei:ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.
Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:Plimu zei:ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.
reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)
ja u hebt em
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
ExceptionalInsight zei:Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:Plimu zei:ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.
reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)
ja u hebt em
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
ExceptionalInsight zei:Het gaat niet om je rijkunsten, maar om het feit dat je andere mensen in gevaar brengt. Het is een feit dat alcohol en wiet ervoor zorgen dat je situaties minder goed kunt inschatten en inderdaad je reactievermogen erdoor verslechtert. Dan kun je hoog of laag springen en zeggen dat je met je torenhoge tolerantie juist geconcentreerder rijdt, maar dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gevoel vertelt je misschien dat het beter gaat, logisch redeneren zegt iets anders.
En dude! Rustig aan, neem dingen niet zo serieus.
ExceptionalInsight zei:Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.Plimu zei:iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.
kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..
ExceptionalInsight zei:Je doet het expres hè? Oke, ik trap er nog 1 keer in.
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.Plimu zei:iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.
kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?Plimu zei:ok maar in dit geval, is het persoon compleet 100% nuchter, dan kan deze toch wel aan het verkeer deelnemen...
Definieer enige tijd geleden.dus de persoon is compleet nuchter , maar heeft wel enige tijd geleden een joint gerookt (die uitgewerkt is) mag deze deelnemen aan het verkeer?
[''ExceptionalInsight'']
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?
[''ExceptionalInsight'']Plimu zei:ok nu komen we ergens.
[''ExceptionalInsight'']
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?
ja de persoon is verder lichamelijk 100 %
------------------------------------------------------------