Stress en hartkloppingen

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Beste forum leden,

Ik zit met een probleem al enige tijd heb ik veel last van stress en hartkloppingen. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest die heeft mijn polsslag gemeten en die was te hoog, toen ben ik door verwezen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Daar was mijn polsslag nog hoger, maar bij beide tests was ik zeer gestrest omdat ik bang was dat er iets mis was met mijn hart.

Op de test was echter niks ongewoons te zien op mijn polsslag na, maar ik vermoed dat deze polsslag puur door de stress op dat moment komt. Nu denken jullie wat heeft dit met drugs te maken?

Nou ik ben op veel te jonge leeftijd begonnen met xtc te gebruiken, in het begin allemaal leuk en aardig maar op ten duur zat ik er voortaan elk weekend aan en dan aardige hoeveelheden. Ik ben eigenlijk pas na dit xtc gebruik mezelf gaan inlezen over drugs en heb dus ook over serotine vergiftging gelezen. Hier moest ik vandaag opeens aan denken en ben gaan googlen en inderdaad hartkloppingen en stress kunnen veroorzaakt worden door serotine vergiftiging.

Nu ben ik van plan om 5 HTP te bestellen en te kijken of dit effect heeft (i hope so!).

Nu komen mijn vragen:

Zou het inderdaad aan een serotine vergiftiging kunnen liggen?
Zou 5 HTP mij hierbij kunnen helpen?
Heeft 5 HTP bepaalde bijwerkingen?
En kan ik 5 HTP gewoon uitproberen zonder risico's stel ik heb geen serotine vergiftiging?
Wanneer zou ik als ik het probeer verandering kunnen merken?
Kun je 5 HTP blijven gebruiken dus op dagelijkse / wekelijkse basis?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Gr

eXeCuze

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Zou het inderdaad aan een serotine vergiftiging kunnen liggen?

Nee, dat heeft heel andere symptomen.

Zou 5 HTP mij hierbij kunnen helpen?

Ik denk het niet, daar dient het niet voor.

Heeft 5 HTP bepaalde bijwerkingen?

Ja, just google.

En kan ik 5 HTP gewoon uitproberen zonder risico's stel ik heb geen serotine vergiftiging?

De grootste risico is een combinatie met MDMA. Dat mag je nooit doen, ook niet vlak erna of ervoor. Voldoende tijd tussen laten.

Wanneer zou ik als ik het probeer verandering kunnen merken?

Theoretisch gezien ga je geen verandering merken.

Kun je 5 HTP blijven gebruiken dus op dagelijkse / wekelijkse basis?

Dat weet ik niet precies, het is denk ik niet voor dagelijks gebruik.

En dan tenslotte, jouw dokter gaat het beste kunnen bepalen wat de oorzaak ervan is. Vertel je dokter waar jij denkt dat het aan ligt.

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
En dan tenslotte, jouw dokter gaat het beste kunnen bepalen wat de oorzaak ervan is. Vertel je dokter waar jij denkt dat het aan ligt.

Dit dus.

Wil je zekerheid: laat het onderzoeken op die mogelijkheid.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Stress en hartkloppingen zijn twee dingen die meestal wel een oorzaak hebben.

Heb je ook last van hoge bloeddruk ?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ja heb ik inderdaad ook last van, maar ook toen ik dat ging testen was ik heel zenuwachtig/gesrest.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Normaal gezien wordt er drie keer, op drie verschillende dagen, je bloeddruk gemeten voor zo een onderzoek. Als je het dan constant te hoog hebt, dan spreekt men pas van een hoge bloeddruk.

Want zoals je zelf al aangeeft, die stress kan een vertekend beeld geven. Vandaar meerdere metingen.

Hoge bloeddruk heeft in sommige gevallen geen echt aantoonbare oorzaak, maar in die combinatie van jouw moeten ze de oorzaak denk ik wel kunnen vinden.
Ik denk dat misschien de stress je een hoge bloeddruk bezorgd, en dat bezorgd je dan weer hartkloppingen. Maar dat is slechts een idee. :P
Ik twijfel nog maar door een ding:

Hoe lang en in welke mate heb je MDMA misbruikt ? En hoe lang geleden is dat nu ?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Ik heb denk ik toch wel 1 jaar elk weekend mdma gebruikt.

Ik kan niet precies zeggen welke hoeveelheid dit dan per keer was omdat ik het stom genoeg nooit heb laten testen.

Maar toch altijd wel een pilletje of 4 a 5.

En inderdaad ik vermoed ook dat daar de hoge bloeddruk + hartkloppingen vandaan komen iemand suggesties om hier iets aan te doen?

Nogmaals bedankt,

Gr

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Hoelang is dat geleden ? Dat jaar bedoel ik dan.

En wat betreft je vraag, daar kun je het beste mee over praten met je dokter en eventueel nog andere professionele hulp.
Je moet de oorzaak van je stress vinden en elimineren. (als dat een persoon is, ik bedoel dit natuurlijk niet letterlijk... :P ) Symptoombestrijding is hier nutteloos, je pakt beter de oorzaak aan.

Tomaat

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
Ik heb denk ik toch wel 1 jaar elk weekend mdma gebruikt.

Ik kan niet precies zeggen welke hoeveelheid dit dan per keer was omdat ik het stom genoeg nooit heb laten testen.

Maar toch altijd wel een pilletje of 4 a 5.

Mijn excuses dat ik het zo bot zeg, maar volgens mij heb je in die periode een ZWARE aanslag op jouw lichaam gepleegd. Sommige ruïnes in je lichaam (hersenen in het bijzonder denk ik) zullen nooit heropgebouwd worden vrees ik...

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Dat is ongeveer 2 jaar geleden, maar ik heb ook al heel lang "last" van deze hartkloppingen.

Maar de laatste tijd is het eigenlijk pas zo erg dat ik er echt last van heb.

En inderdaad ik heb een behoorlijke aanslag op mijn lichaam gepleegd hier ben ik mij volledig van bewust, dit is niet bot maar gewoon de waarheid.

Maar ik denk dat er altijd wel een mogelijkheid is om het te verbeteren qua lichamelijke klachten misschien niet helemaal op lossen maar altijd wel verbeteren.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat is ongeveer 2 jaar geleden, maar ik heb ook al heel lang "last" van deze hartkloppingen.

Wat noem jij hier lang ? En weet je nog wanneer het precies begonnen is voor jouw gevoel ? En of er op dat moment iets groots is veranderd in je leven ? Iets wat je veel stress bezorgd heeft.

Maar de laatste tijd is het eigenlijk pas zo erg dat ik er echt last van heb.

Dan wordt het echt tijd dat je er iets aan doet.

Maar ik denk dat er altijd wel een mogelijkheid is om het te verbeteren qua lichamelijke klachten misschien niet helemaal op lossen maar altijd wel verbeteren.

Ik weet niet precies wat voor schade je daardoor zou kunnen hebben opgelopen, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het voornamelijk afhangt van de oorzaak te vinden. Als je geen permanente schade hebt.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Toch altijd wel een half jaar tot een jaar denk ik maar nooit echt heel storend dat is iets van de laatste maand ongeveer.

Mja ik heb wel enkele bad trips gehad maar ben hier naar mijn eigen weten toch wel overheen gekomen. En ik heb nog veel te lang doorgeblowd waardoor ik mij onzeker begon te voelen qua sociaal gebied. Ben nu inmiddels een maand of 4 gestopt met blowen maar merk nog steeds dat ik in sommige situaties onzeker ben. Maar of het hier nu echt aan te wijden is weet ik niet.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
eXeCuze zei:
Toch altijd wel een half jaar tot een jaar denk ik maar nooit echt heel storend dat is iets van de laatste maand ongeveer.

Mja ik heb wel enkele bad trips gehad maar ben hier naar mijn eigen weten toch wel overheen gekomen. En ik heb nog veel te lang doorgeblowd waardoor ik mij onzeker begon te voelen qua sociaal gebied. Ben nu inmiddels een maand of 4 gestopt met blowen maar merk nog steeds dat ik in sommige situaties onzeker ben. Maar of het hier nu echt aan te wijden is weet ik niet.

Dat lijkt me sterk, het kan misschien wel, maar ik betwijfel het.

Nogmaals, ga naar de dokter en leg alle kaarten open op tafel. Zodat er een fatsoenlijk totaalbeeld ontstaat. Hopelijk kun je dat met jou dokter.
En misschien verwijst de dokter je nog wel verder naar andere professionele hulp.
Uiteindelijk is dat een goede kans om ervan af te geraken.

Tomaat

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:

Klopt, goed da je er ook advies over wil inwinnen. Allen zijn we geen dokters en kunnen we niet vanop afstand diagnoses stellen.
Ja, het zal wel kunnen dat het daardoor komt, maar zekerheid heb je maar als je het gericht laat onderzoeken. Aarzel ook niet te lang om met dat vermoeden naar een arts te gaan. Die heeft beroepsgeheim en is de enige die echt zekerheid kan geven, en dus eventueel ook correct kan behandelen.

Ik heb zelf een zeer zwak hart (aangeboren) met hartritmestoornissen en een trillende voorkamer. Ik moet dus ook enorm opletten wat ik doe, zeker wat drugs betreft. Als ik onder invloed ben moet ik eraan denken om elke 2 uren maximum eens mijn hartslag te controleren.
Vandaar dat ik zeg: als je leven je lief is, laat dit grondig onderzoeken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Tomaat zei:
Ik heb zelf een zeer zwak hart (aangeboren) met hartritmestoornissen en een trillende voorkamer. Ik moet dus ook enorm opletten wat ik doe, zeker wat drugs betreft. Als ik onder invloed ben moet ik eraan denken om elke 2 uren maximum eens mijn hartslag te controleren.
Vandaar dat ik zeg: als je leven je lief is, laat dit grondig onderzoeken.

Dat doet me aan iets denken, het beste is als je ook eens jezelf totaal laat onderzoeken. Want ik was nu voornamelijk gericht op een oorzaak die psychisch te verklaren is, maar het kan net zo goed zijn dat de oorzaak lichamelijk van aard is.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Nou het probleem is niet dat ik dit niet durf te vertellen tegen mijn huisarts dit heb ik afgelopen gesprek al aan hem verteld, maar ik kreeg meteen een neerbuigende blik en de reactie dat hij daar eigenlijk niks vanaf wist. Maandag krijg ik nog de uitslag van een bloedonderzoek dat ik heb laten doen dus eerst eens kijken of daar iets uit komt.

Maar ik ben niet iemand die dan in de tussen tijd gaat zitten afwachten ik ga dan liever wat research doen en van verschillende mensen meningen aanhoren.

In ieder geval bedankt voor de reacties,

Ik denk dat ik zo maar eens ga slapen een goede nachtrust is nu natuurlijk ook zeer belangrijk.

Mocht ik niks meer van me laten horen voor overmorgen wens ik jullie alvast een fijne jaarwisseling!

Tomaat

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
Nou het probleem is niet dat ik dit niet durf te vertellen tegen mijn huisarts dit heb ik afgelopen gesprek al aan hem verteld, maar ik kreeg meteen een neerbuigende blik en de reactie dat hij daar eigenlijk niks vanaf wist.

Maar ik ben niet iemand die dan in de tussen tijd gaat zitten afwachten ik ga dan liever wat research doen en van verschillende mensen meningen aanhoren.

Mocht ik niks meer van me laten horen voor overmorgen wens ik jullie alvast een fijne jaarwisseling!

Andere arts zoeken die wel moeite wil doen is ook een begin.

Dat is een zeer goed begin!

Danke, en hetzelfde :beer:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Nou het probleem is niet dat ik dit niet durf te vertellen tegen mijn huisarts dit heb ik afgelopen gesprek al aan hem verteld, maar ik kreeg meteen een neerbuigende blik en de reactie dat hij daar eigenlijk niks vanaf wist. Maandag krijg ik nog de uitslag van een bloedonderzoek dat ik heb laten doen dus eerst eens kijken of daar iets uit komt.

Dat vind ik een van de grootste fouten die een dokter kan maken, als je zo een soort beroep hebt, dan vind ik dat je over die dingen normaal moet kunnen praten. Objectief, zonder meningen en veroordelingen.

Time for a different docter maybe ?

Daar doe je goed aan, zorg wel dat je dingen goed nachecked bij een arts bijvoorbeeld voordat je echt iets gaat doen aan de hand van je ondervindingen.

In ieder geval bedankt voor de reacties,

Hopelijk heeft het je wat geholpen. Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat gaan ermee.

Ik denk dat ik zo maar eens ga slapen een goede nachtrust is nu natuurlijk ook zeer belangrijk.

Super belangrijk ! :hearteyes:

Voor jou ook ! :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Tomaat zei:
Sublimo zei:

Heb ik ook net veranderd in mijn post :)
Sommige dokters :rolleyes:

Ik hoor de laatste steeds vaker dat mensen niet kunnen praten over dat soort dingen bij hun dokter.

Echt raar... :rolleyes:

Als ik bij alle zogenaamde "gênante" dingen die ik moest uitleggen in een apotheek constant zou giechelen, dan zou ik al die mensen nog een trauma bezorgen waardoor ze er helemaal niet meer over durven praten. :P

Dat is zo een belangrijk stukje zorg voor patiënten. Die moeten zich op hun gemak voelen, niet zich schamen.

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Tomaat zei:
Sublimo zei:

Heb ik ook net veranderd in mijn post :)
Sommige dokters :rolleyes:

Ik hoor de laatste steeds vaker dat mensen niet kunnen praten over dat soort dingen bij hun dokter.

Echt raar... :rolleyes:

Als ik bij alle zogenaamde "gênante" dingen die ik moest uitleggen in een apotheek constant zou giechelen, dan zou ik al die mensen nog een trauma bezorgen waardoor ze er helemaal niet meer over durven praten. :P

Dat is zo een belangrijk stukje zorg voor patiënten. Die moeten zich op hun gemak voelen, niet zich schamen.

Inderdaad, huisarts moet ook een vertrouwenspersoon kunnen zijn vind ik, uiteraard met een link naar medische gegevens.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Ja ik vond het ook maar raar dat hij niet gewoon zijn objectieve mening kon geven. Als je huisarts word wil je toch mensen helpen? en weet je toch ook dat er ook mensen zijn die drugs gebruiken/ gebruikt hebben.

Maar goed ik wacht maandag nog even de resultaten van het bloedonderzoek af, en dan kijk ik wel weer verder.

Vanavond eerst maar eens een goed feestje bouwen haha! :beer:

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Bloed onderzoek was gelukkig allemaal perfect, en ik moet zeggen sinds ik dat te horen heb gekregen heb ik ook nog maar amper last gehad van hartkloppingen.

Raar wat je gedachten allemaal met je kunnen doen....

Iedereen een goede jaarwisseling gehad?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
eXeCuze zei:
Bloed onderzoek was gelukkig allemaal perfect, en ik moet zeggen sinds ik dat te horen heb gekregen heb ik ook nog maar amper last gehad van hartkloppingen.

Raar wat je gedachten allemaal met je kunnen doen....

Die hebben inderdaad een groot effect ! :grin:
Wees maar blij dat dat waarschijnlijk de oorzaak was. :)

Onderschat ze nooit ! :wink:

Bovenaan