Straftermeinen

flashkop

Bewuste gebruiker
Een vriend van me is gepakt met 400 xtc-tabletten, hij is geklikt door een meisje van zijn school, dit meisje gaat pak van haar leven krijgen als we weten wie het is, en dat weten we bijna...
Nu vraag ik jullie, wat zou hij opgelegd krijgen als straf?
Hij is wel al achttien en het is de politie volgens mij vrij duidelijk dat die kerel misschien dealde, ook is hij woonachtig te belgie...
Ik vind het echt zo erg voor hem, zeker het feit dat hij verlinkt is vindt ik erover.

Carlitos

Badass junkie
Ik zou het niet weten wat de straffen zijn maargoed.
Ik vind dat je het meisje met rust moet laten.

Op school gevonden de drug of thuis ?
Politie gekomen omdat dat meisje de naam zei ?

flashkop

Bewuste gebruiker
Meisje heeft hem geklikt bij politie, ze zijn hem op school komen halen en hebben bij hem 400 versaces gevonden.
Meisje gaat NIET met rust gelaten worden, waarom zou dit, mensen moeten nadenken als ze gaan verklikken.

Carlitos

Badass junkie
Mensen moeten nadenken als ze 400 pillen mee naar school nemen.
Risico van het vak.

Van harddrug dat je bij je hebt kunnen mensen zich bang/onveilig voelen.
Ik heb een keer cocaine gebruikt en toen voelde 2 meisjes zich onveilig als ik er was.Slaat nergens op natuurlijk,maar ze verbinden me met een agressiefe drugsgebruiker/gevaarlijk.Hun hadden het ook gezegt voor hun eigen veiligheid
Ik ben alleen nooit gepakt met het spul.

Mischien voelde zei zich ook niet veilig,maar ze had moeten nadenken dat klikken ook niet veilig is.Als je iemand van de drug klikt kan je beter anoniem doen.

Maar ik weet hoe kut het allemaal is kwa gepakt worden.Maar ik strafte eerder mezelf er voor dan de klikker.

flashkop

Bewuste gebruiker
Ja maar hij had helemaal geen 400 pillen bij op school, die lagen thuis... en verder zou ik het appricieren dat iemand me nou gewoon zegt wat dat hij denkt dat zijn straf zal zijn...

Carlitos

Badass junkie
Oke ik dacht dat het op school was.
Maar kan/kon je het neit aan de politie vragen ?

Om je vraag te beantwoorden ;

Volgens mij beslist de rechter het.
Of anders gewoon aan politie vragen als je toch al gepakt ben :) .
Ik vroeg ook op school naar de gevolgen meteen :beer:

Soma

Bewuste gebruiker
Op onze school is er ook zo'n klikster, maar die doet het gewoon zodat ze een goeie naam heeft bij leerkrachten enzo. De teef... Zo'n mensen vragen er gewoon om dan.

Carlitos

Badass junkie
Soma zei:
Op onze school is er ook zo'n klikster, maar die doet het gewoon zodat ze een goeie naam heeft bij leerkrachten enzo. De teef... Zo'n mensen vragen er gewoon om dan.

Dan weet je dat je dat wijf moet ontlopen en zorgen dat ze niet je drugs ziet.Maarja ik lette zelf ook meestal niet op hoor,gewoon geven in aula enzo met concierge op 10 meter afstand.

Groeten :wave:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
flashkop zei:
Ja maar hij had helemaal geen 400 pillen bij op school, die lagen thuis... en verder zou ik het appricieren dat iemand me nou gewoon zegt wat dat hij denkt dat zijn straf zal zijn...

Tja, dat soort reacties kun je verwachten als je die details erbij zet.

Heel vervelend voor hem, hoop dat het goed af loopt. Helaas de risico's van het 'vak'.

Om antwoord te geven op je vraag, mijn oude heer denkt;
strafblad, taakstraf, voorwaardelijk en misschien een geld boete.

Pikachu

Wijs gebruiker
Nederland zo'n 120 uur schoffelen
België zou wel eens wat zwaarder kunnen zijn...

En laat dat meisje met rust, dan had hij maar voorzichtiger moeten zijn. Het is zijn risico om te dealen. Bovendien ik denk niet dat de straf van je vriend er minder op wordt als er ineens het meisje wat hem verklikt heeft in elkaar geslagen wordt -.-

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik heb geen idee van de straf, maar ik zou dat meisje met rust laten ja. Tjonge, als je zoveel dealt moet je ook de consequenties aankunnen hoor, en als je gepakt wordt dan is dat gewoon je eigen schuld. Het lijkt me toch niet dat hij dealde uit idealisme. Als je dingen doet die de maatschappij een doorn in het oog zijn, moet je niet boos worden als iemand anders ook eens iets uithaalt met jou waar jij niet blij mee bent.

Hm, ik ben niet tevreden met hoe ik het opschrijf, maar ik bedoel gewoon te zeggen dat zo'n actie niemand helpt, voor mij is zoiets nou echt een voorbeeld van de slechtheid in de wereld vergroten. :angry:

Niet per se mee eens.. als iemand je verraadt om iets minder strafbaars zou je het ook niet over je kant laten gaan neem ik aan. Daarmee geef ik je geen vrijbrief om dat meisje in elkaar te meppen, maar ik zou er wel begrip voor hebben als je het deed. Geen oordeel van mij in ieder geval.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik denk dat 'ie met een taakstraf en een flinke boete komt te zitten als het de eerste keer is dat ie gepakt wordt.

En ik zou dat meisje gewoon met rust laten. Niet alleen in haar interesse, maar ook in z'n eigen interesse. Als ze in elkaar geslagen wordt, snapt de politie heus wel waarom en dan zit je weer met een probleem.

Santatrip

Belezen gebruiker
En omdat het nu toevallig een meisje is pakken jullie haar maar, is haar goed recht dacht ik zo? Als de politie of een leraar je pakt ga je deze er toch ook niet van langs geven? Risico van t vak, en bij x ga je niet slaan...dat past niet! :angry:

DreamWeaver

Badass junkie
Heren slaan geen meisjes. Klikkers krijgen een zak met een paar honderd pillen in de auto, waarna vervolgens de politie gebeld word. Niet alleen zorgt het voor nogal veel justitiële problemen voor de klikspaan in kwestie, ook zet het de 'tip' in kwaad daglicht (namelijk dat de klikspaan mogelijk uit concurrentieoverwegingen handelde).

Met gelijke munt terugbetaald. Overigens mag die gozer wel wat voorzichtiger zijn, ook al hebben partydrugdealers er een handje van om een grote bek te hebben. Ik ken iemand goed die vroeger ook zo was. Kwestie van volwassenheid :)

Bengt

Bewuste gebruiker
ff on topic.

Je vriend vliegt hoogwaarschijnlijkst binnen of krijgt een zware boete. 400 pillen is duidelijk geen zelfgebruik meer.

Hangt er ook vanaf of hij al vroeger incidenten gehad heeft met het gerecht.

Blackout

Belezen gebruiker
Ik begrijp dat meisje heel goed. Als je nooit iets met drugs te maken hebt gehad, en er loopt in je omgeving iemand met zon zak pillen rond. En het enige wat je ooit over drugs hoorde was dat het slecht is, dat het echt voor junks is, dat er criminaliteit bij meekwam etc....dan voelt zij zich onveilig in haar omgeving.

Geef haar maar eens ongelijk....Het is zn eige stomme fout....en slaan is indd voor dieren. Zwakkelingen slaan, de sterke praten. Erg sneu zon zinnetje:

dit meisje gaat pak van haar leven krijgen als we weten wie het is

Oprotte met die stoere praatjes. Je weet niets van dat kind man....denk na

Pikachu

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Heren slaan geen meisjes. Klikkers krijgen een zak met een paar honderd pillen in de auto, waarna vervolgens de politie gebeld word. Niet alleen zorgt het voor nogal veel justitiële problemen voor de klikspaan in kwestie, ook zet het de 'tip' in kwaad daglicht (namelijk dat de klikspaan mogelijk uit concurrentieoverwegingen handelde).

Met gelijke munt terugbetaald. Overigens mag die gozer wel wat voorzichtiger zijn, ook al hebben partydrugdealers er een handje van om een grote bek te hebben. Ik ken iemand goed die vroeger ook zo was. Kwestie van volwassenheid :)

Haha geniaal idee :P

dirtbag

Bewuste gebruiker
Pikachu zei:
DreamWeaver zei:

Haha geniaal idee :P

idd goed idee, koekje van eigen deeg.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Erg kut voor je maat, maar de straf ligt er idd aan of ie al eerder zoiets geflikt heeft of niet, is hij nog helemaal clean dan zal het erg meevallen denk ik.. maar het blijft belgie en ik heb het weer over nederland :rolleyes: dit laat wel weer zien dat dealen nooit een goed plan is, Risky Business :wave:

flashkop

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:

Wat jij hier zegt is interssant :mrgreen: enneu het is een meisie dus ik raak hoor ook niet met een vinger aan, maar er zijn wel andere meiden die haar onderhanden willen/zullen nemen, ik zou het wel stellen als ze in de bak vliegt door dat onderste stukkie tekst van jou...
Ik heb zelf ook geen macht om datgene te voorkomen als het voorkomt, ik ben heus niet zijn enige maat hoor :wink:

Hij is geen recidivist btw.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
dirtbag zei:
thor zei:
Als je weet wie het is, wat vloeibare lsd in der drinken stopen? :beer:

haha ja, laat er lekker vliegn op 2000 mics :P

Jezus gasten, wat is dit voor een zielig gedoe. Ik weet niet of jullie echt achter wraak acties tegen dat meisje staan, maar ik zou die chick gewoon met rust laten.

Hoe zielig triest persoon ben je als je zo'n meisje een pak slaag gaat geven zeg, of je het nou laat gebeuren of zelf doet.

Flitskikker

Experimenterende gebruiker
Ik zelf kan ook absoluut niet tegen klikkers.
ik zou ze zeker terugpakken!
Maar niet met slagen, met iets anders .
Bijvoorbeeld wat DreamWeaver vertelde... :wave:

Jeller

Badass junkie
wtf waarom zouden ze dat meisje met rust moeten laten :rolleyes:
Ik vind nu niet dat je ze in elkaar moet slaan, maar klikkers daar kom ik echt zo slecht van e, ook al was het niet voor drugs..

dus ergens verdient ze wel een milde straf :wink:

Bovenaan