straf?

Hey,

ik heb een vraagje : een vriend van mij is in België gepakt door de politie
met 5 zakjes wiet van 2gr en ongeveer 25 xtc pille, hij zat duidelijk te deale (hij had alles in zen zakken zitten en zat rustig op een bankje op klanten te wachten). Hij is juist 17 geworden.

Heeft er iemand een idee welke straf hij kan verwachten??

Greetz

flipkonijn

Bewuste gebruiker
ik ken iemand die cocainehandel deed op tamelijk hoog niveau
traffics het land binnenkrijgen enzo
hij is betrapt geweest met 5 kilo cocaine
hij heeft 6maanden cel + 2 jaar voorwaardelijk

hij is wel al ergens in de 20

flipkonijn

Bewuste gebruiker
kdenk eig dat je in belgië moeilijk langer dan 2 weken vastzit

ik denk 2 weken jeugdgevangenis en een paar maand werkstraf

Flitskikker

Experimenterende gebruiker
flipkonijn zei:
kdenk eig dat je in belgië moeilijk langer dan 2 weken vastzit

ik denk 2 weken jeugdgevangenis en een paar maand werkstraf

Zo iets zal dat zijn ja. ook, je bent minderjarig, weet niet wanneer je 18word? anders word het process mss wel uitgesteld na 18+, en dan zijn er meer gevolgen denk ik.
Grtz

SperSIZEboon

Badass junkie
TimKGB zei:
Doodkapje zei:
shadowlama zei:
wat houd een werkstraf dan juist in?

gratis werken voor de staat...
vegen, poetsen dat soort dingen meestal :P

in Nederland (afhankelijk van welke plaats) stelt het weinig voor :grin:
heb voor mijn taakstraf in Zaandam,Haarlem en Alkmaar gewerkt. In Haarlem en Zaandam werk je (beetje papierprikken enzo) 4 uur per dag waarvan je grotendeels ook nog es staat te te ouwehoeren vaak, de andere 4 uur gaat op aan heen en weer rijden enzo.

in Alkmaar moesten we Staatsbosbeheer helpen en dat was echt wel zwaar werk de hele dag

flashkop

Bewuste gebruiker
Geen gevangenisstraf, hij is minderjarig gevangenissen in belgie zitten barstensvol trouwens :sunglasses: ...
Jeugdinstelling lijkt me vergezocht voor zowiets, is niet echt grote hoeveelheid pillen en wiet hé.

Ik denk eerder ook aan taakstraf die je mag kiezen met 20uur en misschien een geldboete.
Succes dermee en sterkte :wave:

mattskovic

Wijs gebruiker
als hij geluk heeft komt hij er alleen met een geldboete vanaf ,
als hij minder geluk heeft is het een grote geld boete + werkstraf 38 uur ( kan meer of minder zijn)
en in het slechtste geval word het proces uitgesteld tot hij 18 jaar is en word hij berech als volwassenen ( kan ook al vanaf 17 berecht worden als volwassen maar geen idee hoe ze dat uitmaken) en heeft hij kans op een gevangenis straf

ok, jullie spreken over werkstraffen en geldboetes maar ik heb van iemand eens gehoord dat je ook naar een jeugdinstelling kan worden gestuurd, wanneer gebeurt dit dan ; bij zwaardere misdrijven of als je verslaaft bent of... ?

greetz

SperSIZEboon

Badass junkie
voor zo'n kleine hoeveelheid wordt je echt niet naar een jeugdinstelling gestuurd hoor. of het moet de zoveelste keer zijn dat je ergens voor gepakt bent

Kim

Wijs gebruiker
shadowlama zei:
Hey,

met 5 zakjes wiet van 2gr en ongeveer 25 xtc pille, hij zat duidelijk te deale (hij had alles in zen zakken zitten en zat rustig op een bankje op klanten te wachten). Hij is juist 17 geworden.

Greetz

Billekoek

caatje

Badass junkie
Kim zei:
shadowlama zei:
Hey,

Greetz

Billekoek

:grin:

yellowmoon

Bewuste gebruiker
SperSIZEboon zei:
voor zo'n kleine hoeveelheid wordt je echt niet naar een jeugdinstelling gestuurd hoor. of het moet de zoveelste keer zijn dat je ergens voor gepakt bent
een kennis van me is gepakt in belgie met 20 gram wiet, en hij was wel naar een jeugdinstelling gestuurd, na zo een maand is hij daar weggelopen en heeft zelfs een dag in mijn auto geslapen :grin: a friend in need is a friend indeed :sunglasses:

svenvdh

Experimenterende gebruiker
yellowmoon zei:
een kennis van me is gepakt in belgie met 20 gram wiet, en hij was wel naar een jeugdinstelling gestuurd, na zo een maand is hij daar weggelopen en heeft zelfs een dag in mijn auto geslapen :grin: a friend in need is a friend indeed :sunglasses:

met 20g wiet naar een jeugdinstelling :confused: das al vrij dramatisch. Ik was gepakt met 17g om de grens over te steken en het is bij een geldboete van 100eur gehoude, niets meer of minder.
Ben ook al met andere zaken gepakt(2g coke, 1gspeed, 17g wiet huiszoeking) en daar moest ik enkel voor naar "de Sleutel"... Mijn grief werd wel bezien voor eige gebruik..(en dat was het ook).

Bovenaan