Stoppen met roken

Gaat het Sp@cem@n lukken om te stoppen (voor altijd)

• Ja

Stemmen: 5 26,3%
  • Nee

Stemmen: 14 73,7%

• Totaal aantal stemmers
    19

-spaceman-

Badass junkie
Nou... het is weer helemaal actueel...

Zit op Dag 3.

Wish me luck! :)

-spaceman-

Badass junkie
Ah! Netjes!

Daar hoop ik dus ook op. Tot nu toe is het ook echt een makkie. Toch weet ik dat het weekend het lastig voor me zal maken.

Trouwens, mensen, als jullie nog tips willen delen, graag. Gebruik je hulpmiddelen om te stoppen? Of doe je het helemaal zonder hulp. Boek gelezen? Een bepaalde techniek...

Whatever... alles is welkom! :)

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Goedzo kerel :wink: hoop dat het je lukt
ikzelf rook niet en ik drink niet gebruik aleen peuken voor me jointjes :stoned:
wrrm zou je een peuk roken als je er een jointje mee kan bouwen :grin:

roken is de meest nutteloze drug die er is heb ik altijd gevonden

Winehouse

Badass junkie
GOUDEN TIP

je mag best denken:

Ahhhh wat heb ik zin om te roken
en klagen:
oowhhh ik wil zo graag roken

ALS JE HET MAAR NIET DOET!

dat is de gouden tip.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Als je dan toch wilt roken steek de sigaret bij het filter aan. Dan weet je weer hoe vies het is :confused:
Of eet na het roken je filter op, dan weet je wat voor zooi je deels binnenkrijgt.
Of rook philip morris one' hier zit maar 0,1 nicotine in en 1,0 teer. In een normaal sjekkie is dat 10 keer zo veel. Zo rook je toch voor je gevoel, en krijg je vrijwel geen nicotine binnen :wink:

Winehouse

Badass junkie
soldiermoney zei:
Of eet na het roken je filter op, dan weet je wat voor zooi je deels binnenkrijgt.

welke zieke geest bedenkt zoiets?

je vreet toch ook niet de verpakking van de chocoladereep op als je heb gezonderd om jezelf te straffen :rolleyes:

-spaceman-

Badass junkie
soldiermoney zei:
Als je dan toch wilt roken steek de sigaret bij het filter aan. Dan weet je weer hoe vies het is :confused:
Of rook philip morris one' hier zit maar 0,1 nicotine in en 1,0 teer. In een normaal sjekkie is dat 10 keer zo veel. Zo rook je toch voor je gevoel, en krijg je vrijwel geen nicotine binnen :wink:

Naah... Dat slaat nergens op... Filters eten, door blijven roken met lichte peuken... Zo bereik je je doel toch niet...

Gewoon geen gezeik, stoppen met die handel...
Ik wil stoppen met roken niet doorgaan met waarschijnlijk uber-ranzig-lichte peuken...

Als je op een gemiddelde van 5 Euri per dag zit; kijk, daar heb ik wat aan... Ik houd bakken met geld over....

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Veel succes spaceman!
Jullie hebben me de ogen geopend... 'k ben na 2 jaar roken ook gestopt, nu zo'n 3 weken geleden.
En toch gister toch weer 'n paar sjaggies gedraaid... :$
't was dat, of m'n spaargeld (nog meer) opbrassen aan wiet, of ff helemaal gek worden 0.o
Voortaan kies 'k gewoon voor de laatste optie, is misschien niet het meest relaxte, maar daar zijn principes voor :P
't Overgehouden geld is een leuk extraatje, dat komt bij mij neer op ±6 euro per week (2 pakken L&M shag).
Is mss niet veel, maar met een beetje creatieve omgang met geld kan 'k daar toch weer voor 'n dag of 3 avondeten scoren, iets dat bij mij tegenwoordig sporadisch voorkomt..
Nuja, succes aan ons dan maar ^^

fokker

Belezen gebruiker
Heel veel succes en zet hem op! Het valt reuze mee. Ben zelf nu een dik jaar gestopt zonder problemen, gewoon gedachten op wat anders proberen te zetten. En bij stress momenten denk maar zo :"die sigaret lost de stress ook niet" Dus gewoon laten liggen :sunglasses:

-spaceman-

Badass junkie
Dank voor het vertrouwen! :) Ik zit nu op Dag 5 zonder roken. En ga met best veel vertrouwen het weekend in... Ik heb al wat moeilijke momentjes achter de rug. Bij vrienden zijn die roken. Collega's... Ze maken het er niet makkelijk op. Ook heb ik in zulke situaties een stemmetje in me hoofd: Waarom rook je niet gewoon lekker mee? Wil je wel stoppen met roken?... Ik heb me er nog niet aan over gegeven. Ik ga het echt proberen...

Arthur King

Wijs gebruiker
Ik ben nu ook een klein weekje gestopt, zonder moeite. Ik rookte ook slechts iets langer dan een halfjaar.

In ieder geval, veel succes Spaceman!

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Update: 'k rook weer... oke, alleen joints, weinig en alleen in sociale kringen, maar desalniettemin rook ik toch weer ><

Duifje

Belezen gebruiker
Zorg gewoon dat je het in de hand hebt dat je niet alteveel rookt
Vooral zoals dingen bij MDMA of Bier is het erg lekker om te roken, ja
maar je moet gewon de gedachte los kunnen laten van dat je wilt roken
je kan het ook prima vinden dat je in het weekend rookt bijvoorbeeld en dan
niet meteen alles in halen wat je doordeweek niet rookt om zo maar eens iets te
noemen

dollegekske

Bewuste gebruiker
ik geef je 1 tip als het niet lukt; ZYBAN!!!! verkrijgbaar bij apotheek. Op doktersrecept
Ik rook zelf niet, wel ooit geprobeerd,
maar allebei mijn ouders + ex-vriend , tante + nichtje zijn hier voorgoed mee gestopt (in ieder geval moeder 12 jaar, vader 11 jaar, ex-vriend 1,5 jaar tante 2,5 jaar, nichtje 5 jaar) Zyban werkt echt op je hersenen in.
Je krijgt een strip met pillen, eerst slik je 7 of 8 (?weet niet precies) dagen elke dag 1 pil en rook je gewoon door. na die dagen slik je de pillen door en stop je met roken.

Moest 'm even aanbevelen want het werkt echt (nee ik werk niet voor de ZYBAN-fabriek :wink: )

Bovenaan