Stoppen Met Blowen

MidasJ

Experimenterende gebruiker
Hee,,

Ik ben een jongen van 17 en blow nou iets meer dan 2 jaar ''goed" dus elke dag smoken. Het begon allemaal met een sigarretje en stoer rond hangen op straat, toen ik 15 was, alleen roken was niet intressant genoeg en de mensen waarmee ik omging rookten al een behoorlijke tijd Wiet, Het was voor mij dus heel makkelijk om ook te gaan smoken, er kon altijd wel iemand halen, was nog niet verslaaft dus kon er ook van afblijven, had werk dus kon het kopen,, en het was gewoon een mega ervaring toen ik het eenmaal begon te doen. Na een jaar roken en blowen en stoer doen kwam ik ook met nog meer vage mensen in contact die speed en XTC gebruikten,,, ik ben 7,5 maand gestopt met roken, het enige wat ik nu nog doe is blowen, alleen dat is wel gelijk de ergste verslaving geworden,
Ik heb wel mijn vmbo GT diploma afgelopen jaar gehaald en doe nou opleiding hotel manager, ik besef me heel goed dat als ik door ga met blowen dat ik een dikke streep door de opleiding kan zetten, en dat is iets wat ik helemaal niet wil. Maar de wiet verslaving is echt erg bij mij, kan de laatste tijd wel dagjes stoppen, of 2 dagen, mijn record is 3 dagen, maar daar houd het ook mee op. Ik rook zoieso 5 euro wiet per dag en het verveelende is dat ik genneens werk heb op het moment.
ik ben daarom benieuwd naar de verhalen van de andere mensen die wiet roken, maken die hetzelfde mee als mij, kunnen jullie makkelijk van de wiet afblijven, heb je tips, Laat het weten

Midasj

Dags

Bewuste gebruiker
ey man,

ik herken wel wat dingen in jouw verhaal, ben zelf nu bijna 3 maanden gestopt en het bevalt me nog steeds heel erg goed. Ik heb 2 verhaaltjes hieroverstaan, 1 dat ik net gestopt ben en 1tje maandje later. Kweet alleen niet hoe ik ze moet linken dus je moet gewoon ff zoeken als je dat wilt lezen. Voorderest veel succes, wat mij trouwens veel geholpen heeft is dat ik het deels wel verschuldigd was aan me vriendin, niet dat ze het per see wou maar omdat ik dat zo voelde, verder misschien beetje onderzoek doen anar de nadelen ofzo?

MidasJ

Hee,,

De nadelen zijn heel goed bekend bij mij, is het niet dat ik het zelf ondervind of dat mijn pa het elke x tegen mij zegt als ik bij hem ben, hij blowd nu al zoon 9 jaar en heeft wel zijn eigen bedrijf, alleen dat zou ook veel beter lopen als hij niet zou blowen logische

en elke x als ik blow zit ik te denken hoe ik kan stoppen en waarom ik niet stop wrrm het steeds niet lukt, ik weet niet zo goed wat voor andere dingen ik kan doen als ik niet blow, ik ga naar school en als ik thuis ben doe ik een beetje me huiswerk alleen daarna heb ik nog heel veel tijd wat ik moet opvullen, en gezocht naar een baantje alleen dat schiet ook niet op als je een paar avonde in de week wilt werken dan neemt niemand je aan. en als ik uit school kom fiets ik altijd langs de shoppa's en dan haal ik meestal de wiet smiddags al en rook na school joint, of savonds dan ga ik altijds naar de shop ja om een beetje de tijd te doden, dat gevoel dat je wilt blowen komt dan steeds weer naar boven en dan zit je je zelf gewoon beetje gek te maken en ga je tog.

matthijs

Badass junkie
Stoppen met 's middags blowen helpt al een heel stuk. Als ik 's middags blow moet ik 's avonds ook blowen. Als ik 's middags niet blow is die drang er veel minder.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Stoppen met 's middags blowen helpt al een heel stuk. Als ik 's middags blow moet ik 's avonds ook blowen. Als ik 's middags niet blow is die drang er veel minder.

idd de eerste joint van de dag zolang mogelijk uitstellen...

ik probeer da al een helen tijd te doen ( soms me wa meer geluk dan anders) maar savonds moet ik echt mn sjeeke hebbe, anders kan ik nie slape en lig ik 3-4uur te woelen en te piekeren en dan rook ik zowiezo een joint, ik zou niet weten of ik nog kan slapen zonder wiet of alcohol... erg eiglik

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
Hey,
ik herken cker wat dingen in jou verhaal. Ik zelf blow al ongeveer 2 a 2 1/2 jaar egt flink.
Maar mijn tip is, zoek een leuke meid. Dan doe je het voor haar en voor jezelf. Is questie van gewoon even doorzetten.
Wat bij mij altijd ''cleane'' periodes zijn, is als ik op vakantie ga. 2 weekjes naar het buitenland en je mist het niet eens. Dit hielp bij mij eerg goed. maarja, suc6 er mee :grin:

:wave:

davie

Wijs gebruiker
Ik blow nu zo'n 10 jaar en ik denk zo'n 8 jaar dagelijks. Bij mij heeft het wel goed gedaan. Vroeger dachten mijn ouders dat er niet zoveel van mij terecht zou komen en dat het juist mijn zus is die het later goed zou krijgen. Maar nu zijn de rollen omgedraaid en gaat het goed met mij en minder goed met mijn zus. Mijn zus zat vroeger op VWO en ik de MAVO, maar nu zit mijn zus nog op HBO en ik de Universiteit. Drugs gebruik ik recreatief, maar ook om beter dingen te kunnen begrijpen. Ik gebruik het niet om de realiteit te ontlopen.

Het enige wat niet wil vlotte is omgang met mijn ouders, maar dat ligt niet aan mij maar aan hun. Zij begrijpen mij niet. Ik haat hun niet en heb ook zelden ruzie, maar ze zijn gewoon lastig. Zij halen het slechte in mij omhoog.

Zolang je prioriteiten kunt stellen is er niks aan de hand. Je moet bijvoorbeeld niet 's ochtends blowen, maar alleen later op de avond bijvoorbeeld voor het slapen gaan. Ik denk altijd eerst belangrijke dingen doen, dan pas gebruiken en niet andersom want dan gaat het fout.

Blowen kan op iedereen een andere uitwerking hebben. Ik ken echt veel mensen die door te blowen niks meer kunnen en nergens zin in hebben. Bij mij is het juist andersom. Als ik niet geblowd had kon ik niet goed leren. Het gaf mij juist een erg ontspannend gevoel als ik stoned ging leren.

Ik zou ook best willen stoppen met blowen, maar ik kan het niet. Het is niet dat ik altijd stoned wil zijn, maar gewoon voor die lekkere smaak. Vaak na de joint denk ik waarom rook ik nu eigenlijk maar het was dan wel lekker. Ik kan niet stoppen, althans nog nooit geprobeert. Ik kan het wel uitstellen. Ik blow nu ook veel minder dan voorheen en eigenlijk alleen 's avonds. :stoned:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik doe het ook altijd s'avonds. Elke dag.... Maar ik ga binnekort alleen in het weekend blowen. Waarom? Omdat het niet gezond is en veel geld kost.

MidasJ

Ik heb zelf tijden gehad dat ik net dat ik wakker was gelijk een joint ging roken en weer lam op bed bleef ligge,, maar dat is niet echt een aanrader;p

ik had verder nog een vraagje aan iemand die gestopt is,

hoe lang houd de verslavings drang aan,, hoeveel weken na dat je stopt heb je nog steeds zin in een joint, wie kan het mij vertellen waarneer houd dat gevoel op

MidasJ

Ja hoe lang heb je geblowd, en dan weet je ook hoelang die verslavings drang aanhoud zeg is ff dn

MidasJ

En ik was ook benieuwd naar wat de mensen die gestopt zijn , als vervangend middel gevonden hebben. Vooral wat je mij aanraad om te doen, ik heb wijnig geld omdat ik geen werk heb, dus iets wat geen geld kost,, ik hoor het graag

MidasJ

Haha jaa dat zou ik ook wel willen, alleen ja daar moet je tog een beetje moeite voor doen,, en waar moet ik die lekkere vriendin vinden?

school is poep

geen werk dus geen geld dus niet uitgaan

dus waar moet ik die lekkere vriendin vinden,, waar hebben jullie die lekkere vriendin gevonden vertel me dat is:P

Jeller

Badass junkie
ik ben vandaag al 5 weken gestopt met blowen, kheb dus geen wiet meer aangerakat in die tijd en ik kom ook van dagelijks blowen, vooral in de vakantie blowde ik echt veel..

kben dan ook van de ene dag op de andere gestopt en tot nu toe lukt het heel goed, alleen heb ik soms nog wel eens zin in een joint..

nu drink ik wel wat meer in het weekend al heb ik dit weekend nog geen druppel aangeraakt

de eerste 2 weken is het doorbijten en daarna is het doorzetten, maar het is zeker de moeite om te stoppen vind ik

MidasJ

Oke relaxt, en blowde je ook doordeweeks elke dag?

ik heb gister nix geblowd en dit word weer de 2e dag

lot

Badass junkie
davie zei:
lot zei:
ben vandaag 5 maanden gestopt met blow'n

En hoelang heb je geblowd dan?

hmm ff denken jaartje of anderhalf.. eerst alleen gelegheid maar t laatste half jaar toch wel 'veel' (voor mijn doen) was bijna elke dag stoned.. onder schooltijd en zaterdag dan ook want dan was k bij 'vrienden' zondag niet dat was te riskant met mn ouders enzo..
Ik heb toen een keer behoorlijk 'getript/geflipt' op de weed toen heb ik besloten het niet meer te doen lees dit topic:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=3029

Daarna toch nog een aantal keer gedaan en 29-05-2006 echt gestopt.
Hoe ik ben gestopt was echt een mindfuckerrr namelijk op pure wilskracht een aantal van mn vriendinnen bleven het maar aanbieden gewoon uit gewoonte om het af te slaan was nog best wel moeilijk.
Het is wel gelukt vooral de eerste maand zat ik echt zo: wiet wiet wiet wiet wiet oooh hee ik ruik wiet..
Gelukkig toch ook nog andere vrienden om me heen die elke keer zeiden doe het niet het is je al zo lang gelukt volhouden enz.

En het is gelukt ik weet van mezelf dat als ik nu een heis neem dat het gelegheid is.. Maar ik wil de gok niet wagen.

De laatste keer dat ik echt knetter was was met Minn in me eigen stadje..
Daarna nog 2x geblowt en toen niet meer.. Voor nooit niet meer :)

spacekonijn

Badass junkie
voor nooit niet meer ? omdat je op je 15e een slechte ervaring hebt gehad en een half jaartje bijna dagelijks geblowed hebt?

en dan zeg je nu al NOOIT niet meer??

are you nuts? :stoned: :grin:

spacekonijn

Badass junkie
ik blow trouwens zelf nu al een tijdje weer best veel , zo ongeveer om de dag denk ik..
dagje wel dagje niet.

ik heb het gewoon weer herontdekt , high in the sky :stoned:

ik rook trouwens bijna alleen maar buitenwiet uit de tuin van vrienden , daar word je veel lekkerder high van dan van dat harde spul :)

maargoed daar heeft de topicstarter weinig aan : behalve aan het laatste stukje..

je zou kunnen proberen minder sterke wiet te gaan roken sowieso , hiervan word je de dag erna ook een stuk minder suf en dat helpt weer mee met de schoolprestaties.

probeer een weekend-smoker te worden? , discipline lastige zaak.....

MidasJ

ik wil ook het liefst in het weekend roken wat had je gedacht:wink:

ik bedoel blowen is relaxt dat is een feit, alleen het stoned zijn vind ik soms wel vervelend, alleen ja wat je zegt spacekonijn disipline is gewoon lastig ik bedoel de mensen die echt verslaaft zijn zoals mij, je denkt gewoon steeds aan wiet wiet wiet wiet, en al helemaal als je je gaat vervelen , en ik blow nou echt 2 jaar elke dag en dan zit het helemaal in je dagelijkse patroon

Maargoed dit is de 2e dag gestopt

Requiem

Belezen gebruiker
Hou vol, lukt best :)

en als je echt een maand ofzo niet geblowd hebt. Zullen we wedden
dat je dan super tevreden met jezelf bent :wink:

davie

Wijs gebruiker
Het is allemaal geestelijk en afhankelijk van je omgeving. Als je een jaar of 2 blowd dan valt het denk ik wel mee. En net wat Lot zegt wilskracht en ff een maandje dat je eraan denkt en dan komt het wel goed.

Maar als al je vrienden blowen is het veel moeilijker om te stoppen. Afleiding en je omgeving zijn belangrijk. En een lieve vriendin, die niet blowd, zou je ook kunnen helpen.

MidasJ

Dat denk ik ook dat een vriendin heel erg goed helpt:wink: alleen het probleem is adt ik er geen heb:wink:

en na een jaartje vlink blowen ben je denk ik tog wel goed verslaaft, bij mij was het in iedergeval na een jaar het eerste half jaartje dat ik blowde kon ik er nog makkelijk van afblijven en idd wat je zegt het is echt een geestelijke verslaving, elke x sluipt die gedachte weer in je hoofd.

Jeller

Badass junkie
MidasJ zei:
Oke relaxt, en blowde je ook doordeweeks elke dag?

ik heb gister nix geblowd en dit word weer de 2e dag
tuurlijk blowde ik door de week.. minder dan in het weekend maar ik denk dat ik ongeveer 25 dagen in een maand blowde.. moest ik alleen in het weekend blowen dan zou ik nooit gestopt geweest zijn denk ik..

MidasJ

haha daar heb je gelijk in,, blow je nou nog wel met gelegenheden? of ben je deffinitief gestopt

MidasJ

Ik ga vandaag de 3e dag in met stoppen, kom net van school af en op school wouden ze nog smoken, alleen heb heel knap nee gezecht en ben naar huis gegaan, hopen dat ik me niet al te druk ga maken vandaag waarschijnlijk niet

Osi`

Bewuste gebruiker
MidasJ zei:
Dit word de 6e dag dat ik nix ga blowen aitttttttttttttt
raar genoeg hetzelfde hier! Heb dan ook geen wiet meer, maar ik vrees, als ik terug op school ben, dat ik het niet zal laten om een trekje te kunnen nemen van m'n maten .. :(

Osi`

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Laat die maten vallen, niets anders dan slechte invloed :rolleyes:
Ahja, mevrouw weet wel beter zeker? m'n maten hebben slechtte invloed .. tis nie da we constant zitten blowen hé, maar als zij iets bij hebben en ze rollen dan een joint, heb ik vaak wel zin in een trekje, ze verplichtten me dan ook niet om mee te blowen, het ligt aan mij of ik daar zin in hebt, maar nee, mevrouw komt al direct af met, laat die maten vallen, niets anders dan slechtte invloed .. :) denk mss na eer je iets gaat zeggen over iemand anders privé leven of ben je nu altijd zo "negatief" ingesteld? :)

En nee, zoals al gezegd, we blowen dan ook niet elke keer.

Imke

Badass junkie
Osi` zei:
Saivy zei:
Ahja, mevrouw weet wel beter zeker? m'n maten hebben slechtte invloed .. tis nie da we constant zitten blowen hé, maar als zij iets bij hebben en ze rollen dan een joint, heb ik vaak wel zin in een trekje, ze verplichtten me dan ook niet om mee te blowen, het ligt aan mij of ik daar zin in hebt, maar nee, mevrouw komt al direct af met, laat die maten vallen, niets anders dan slechtte invloed .. :) denk mss na eer je iets gaat zeggen over iemand anders privé leven of ben je nu altijd zo "negatief" ingesteld? :)

Mevrouw bedoelde dat sarcastisch :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Osi` zei:
Saivy zei:

Heb je nog een hoop te leren, hoe je een mens een indruk geeft om "sarcastisch" te zijn.
Neen, daaruit ga jeje niet redden.

azgaza

Badass junkie
Als je wil stoppen met blowen dan stop je gewoon, daar kunnen je vrienden dus geen invloed op hebben. Hebben ze dat wel dan wil je dus niet echt stoppen.

Imke

Badass junkie
Osi` zei:
Saivy zei:
Osi` zei:
Saivy zei:

Heb je nog een hoop te leren, hoe je een mens een indruk geeft
om "sarcastisch" te zijn.
Neen, daaruit ga jeje niet redden.

Laat maar..

MidasJ

Hee,, ik ga nou eerlijk bekennen dat ik het helaas niet helemaal gered heb:P me broer kwam een weekendje naar mij en toen begon het allemaal zo erg te kriebelen, had afgelope week de toetsen allemaal gefixt, en het was weekend, dus helaas niet volgehouden en blijven steken op 6 dagen, maar ga volgende week gewoon niet blowen is de bedoeling, en die vrienden, daar ga ik al wijnig mee om, heb ik ook niet zoveel zin meer in. het is tog alleen maar shop en wiet roken dus

maar wel relaxte lui zoieso,

Bovenaan