Stoppen met blowen.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik ga stoppen met blowen, ik kan het niet meer betalen. Het is eten of blowen, dat is het beste moment om makkelijker te kunnen stoppen denk ik.

Laat ik mezelf even voorstellen, ik blow al een jaar of 3 nu rond deze tijd ben ik 3 jaar geleden ergens fulltime begonnen. Heb veel tot weinig geblowt afgelopen jaren, nu sinds een half jaar 5 gram haze per week. Wat neer komt op 40 euro per week, en 1 a 2 dikke joints per dag. Ik heb een aan autistisch verwante stoornis namelijk PDD-NOS. Ik ben 21 jaren oud en nog steeds niet vaardig genoeg om een kort gesprekje te voeren met een chick zodat ik eventueel kans zou maken..... ow ik ben nog maagd...

Ik denk, niet alleen omdat ik nu moet stoppen vanwege het geld, maar ook vanwege de andere feiten dat mede blowen mijn ontwikkeling vertraagt en dat ik over een paar weken in een stroomversnelling raak als ik de komende tijd niet meer doe blowen, ik wil eigenlijk nooit meer blowen alleen nog maar drinken in het weekend.. daar ben ik tenminste niet meer down van de tijden erna. Dagelijks blowen heeft bij mij wel de ervaring dat ik er sloom van wordt. Na een dag of 3~5 wordt ik weer hyperactief en zit ik overal met me neus bovenop.

I don't know it anymore.. I'll just try this..

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
ik denk dat als je nu stopt , je er veel aan zult hebben.

Je klinkt als iemad die het verkeerde medicijn gebruikt heeft.
Switch naar water en chocolade , totdat je de wiet niet mist.

raging_bull

Bewuste gebruiker
nou, ik heb er niet zoveel last van.. een sjekkie doet genoeg om het verlangen uit te stellen.. En ik denk dat je gelijk hebt wat betreft verkeerde medicijn..

Me pa heeft het een keer tegen me gezegd dat het mijn persoonlijke ontwikkeling in de weg zit en ik wist toen dondersgoed waar ie het over had alleen ik wou blowen dus ik ontkende gewoon.....

Niet dat ik nu goed bezig ben.. drinken deed ik elke dag al, een biertje of 3 en een jointje er bij was normaal. nu drink ik dan nog wel. Alleen ik drink meer. ik ben nu aan mijn 3e pilsje dus dan kan ik wel rekenen dat ik er zeker 6 op heb voor 23:30 als ik ga slapen...

Ik snuif ook op zaterdag, nu coke ik denk aan speed vanwege financiële redenen en gemakzucht. Daarmee bedoel ik dat ik niet om het half uur een puntje coke wil pakken op de wc opstap, beter een lijn die een uur of 8 mee gaat. En het is goedkoper, als ik het op alleen zaterdag ga houden want ik ga veel over houden als ik een lijntje neem voor de zaterdag. Ik geloof niet dat ik een half grammetje op zou maken en aangezien het goedkoop is denk ik dat ik alleen maar aan hele grammen kan komen.

Maargoed, met het oogpunt dat ik verander als ik stop met blowen lijkt het me dat de rest dat niet in de weg zal zitten.. Ik weet ook wel dat ik niet mezelf ben met speed of alcohol.. maar ik raak in elk geval minder down de komende tijd door alleen al die blow te laten liggen.. Als het niet genoeg is kan ik altijd nog stoppen met de rest. Ik streef naar een normaal leven.. ik zie mensen in mijn omgeving die allemaal geen moeite hebben een vriendinnetje te krijgen en zo wil ik ook worden. Imho houd dat blowen me daarin tegen.. ik weet t ook allemaal niet zeker.. Wat dat betreft doe ik dan ook maar wat..

Lapzwans

Belezen gebruiker
Beste raging_bull (en anderen),

Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat het je misschien kan helpen (sorry dat het zo lang is, bij conclusie staat alles samengevat als je dit niet helemaal wil lezen). Ik ben niet helemaal gestopt, wel een heel stuk geminderd, maar kan je wel advies geven en vertellen dat je er geen spijt van krijgt.

Ik blowde al een tijd lang ongeveer 10 gram in de week, allemaal van de shop dus het kost echt veel. Er ware zelfs keren dat ik maar 2 dagen met 5 gram deed, en dat kostte me dus een paar honderd euro in de maand. Ik kon het wel betalen, want ik heb studiefinanciering en werkte op zaterdags, maar gaf wel bijna alles aan wiet uit. Nou vond ik het ook mooi geweest want ik werd dus amper meer stoned, alleen maar lam en futloos en ook al ben je nuchter ben je ook lam en futloos. Zei vaak ook heel weinig omdat ik zo futloos was. Kwam ook 's ochtends echt niet meer mijn bed uit.

Ik kwam dus ook tot de conclusie dat ik doordeweeks niet meer wilde blowen, omdat ik ook een keer leuke dingen wil kopen ipv wiet, en je ook nog niet eens stoned wordt en omdat ik actiever wil zijn. Ik had het nog nooit eerder geprobeerd, vanaf het moment dat ik begon met blowen was het vrij snel iedere dag geworden en dat was toen ook nooit minder geworden, alleen maar meer. Af en toe een dagje of misschien 2 niet, dat was het.

Nu wil ik het echt zelf niet meer, en ondertussen is dit de 10e week dat ik doordeweeks niet blow (op 3 dagen in totaal na, helaas), de eerste week is het moeilijkst, dus hou vol, het wordt alleen maar makkelijker. Die 3 dagen dat ik wel geblowd had was wel in de 2e week. Had er ook meteen spijt van (wat ook alleen maar goed is want dat motiveert weer om het niet nog een keer te doen).

Ik zit bijna iedere dag tussen een paar blowende mensen die mij zelfs voor de grap wel eens aanbieden of rook in mijn gezicht blazen, maar ik blijf sterk en zeg nee en geef er nix om. Ik blijf niet weg van mijn vrienden omdat ik dan bij blowers zit en het zelf niet wil, dat vind ik onzin. Tuurlijk krijg ik er wel eens zin in, maar dan rook ik gewoon een shaggy of ga iets te snoepen eten en hou me sterk, en het gaat goed moet ik zeggen.

Hou vol, blijf de moed erin houden, het wordt alleen maar makkelijker en je wordt alleen maar trotser op jezelf dat je het kan. Je denkt er steeds minder aan. Zoek afleiding (werkt zeker goed! kwam ik achter toen ik een dagje met familie weg was, de hele dag dingen gedaan, kwam thuis en dacht bij mezelf, hey ik heb de hele dag nog niet aan wiet gedacht).

Conclusie:
- Doe het niet voor een weddeschap of omdat iemand zegt dat je niet kan/moet stoppen, doe het voor jezelf, als je zelf echt 100% wil, dan kan je het. Je krijgt er geen spijt van, alleen misschien spijt dat je het niet eerder hebt gedaan!
- Zoek afleiding! (ga vanalles doen)
- Als je zin krijgt in een joint, rook een sigaret/shaggy (als je rookt) of ga iets lekkers eten. Scheelt ook een hoop!
- Probeer ook niet veel te gaan zuipen of andere dingen te gebruiken in plaats van blowen, want dan sluipt dat er dadelijk in voordat je het door hebt en heb je een groter probleem.

Ik ben nu fitter en wordt een stuk stoneder en meliger, praat wat meer, heb wat meer zelfvertrouwe, en mijn korte termijngeheugen is weer een stuk beter! (moest eerst af en toe echt even goed gaan nadenken wat ik nou eergister had gedaan). Ik geef nu ook heeeeeel wat minder geld uit aan wiet, maar ik eet nu wel meer :P (maar dat is voor mij juist heel positief)

Sorry dat het zo lang is geworden maar het moest er even uit en ik hoop dat jij (en misschien anderen) er wat aan hebt.

Sterkte ermee!

GrtZz²

raging_bull

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je mooie reactie, ik werd dus ook alleen nog maar lam en futloos van wiet. Ik wil ook om dezelfde reden stopen, weer actiever worden. En het lukt me aardig, ik heb geen joints meer gerookt het enige wat ik gistere gedaan heb om echt alle thc die ik in bezit heb op te maken is wat shag in mijn grinder gedaan en daarvan een sjekkie gedraait. ik heb er ook niets van gevoeld van die 0,01% thc die er nog in zou zitten.

Anyway ik houd het zeker wel vol, ik weet niet hoe die 2e week is.. ik zuip wel meer maar dat heeft niet zo'n down achtige nadelige gevolgen imho.. Tuurlijk is het niet goed, maar ik dronk al elke dag een pilsje of 3 en dat heeft zich de eerste dag stoppen verdubbeld. de 2e dag waren het er 5 en nu zijn het er 4. ik trek dadelijk mijn 4e en laatste pilsje van de avond open en dan is het weer mooi voor vandaag. morgen is het vrijdag dan ga ik me wel lekker de teering in zuipen en zaterdag zal niet te filmen zijn maar maandag ga ik weer het rechte pad bewandelen dat moet dan ook weer kunnen voor 5 dagen tot het weekend weer start.

Als ik maar voor een hele poos van dat blowen af ben kan ik nog overwegen het weer eens te doen, maar mij kennende is het da weer net zo lekker als die eerste joint en kan ik het ook weer elke dag doen. van de andere kant weet ik nu dat het lekkere er zo af is als ik hetzelfde pad weer ga bewandelen en dat wil ik zeker niet. De tijd is voorgoed over dat ik dagelijks of zelfs wekelijks ga blowen. ik wil er zelfs geen vast ritme of planning meer in hebben eigenlijk.

Pintho

Belezen gebruiker
Hey,

Mijn advies over blowen is stop helemaal, of stop niet maar ga niet kwakkelen met minderen want dit helpt niet.
De eerste 30 dagen zal je op je tanden moeten bijten en karakter tonen, aangezien er momenten komen dat het stoppen minder belangrijk lijkt als het blowen.
Vervolgens krijg je een sterker gevoel van het nut van je stoppen met blowen en gaan de voordelen waarschijnlijk boven de nadelen wegen.
Verder wil ik je meegeven om te gaan hardlopen als je trek hebt...ook al lijkt het nutteloos en zie je er als een berg tegen op, het helpt ontzettend goed tegen welke trek van welk middel dan ook!!.

Succes in iedere blower zit een stopper.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Hertz zei:
Hey,

Mijn advies over blowen is stop helemaal, of stop niet maar ga niet kwakkelen met minderen want dit helpt niet.
De eerste 30 dagen zal je op je tanden moeten bijten en karakter tonen, aangezien er momenten komen dat het stoppen minder belangrijk lijkt als het blowen.
Vervolgens krijg je een sterker gevoel van het nut van je stoppen met blowen en gaan de voordelen waarschijnlijk boven de nadelen wegen.
Verder wil ik je meegeven om te gaan hardlopen als je trek hebt...ook al lijkt het nutteloos en zie je er als een berg tegen op, het helpt ontzettend goed tegen welke trek van welk middel dan ook!!.

Succes in iedere blower zit een stopper.
Toevallig heb ik dat een lange tijd gedaan en ben er sinds oktober mee gestopt.. nou ja sinds dien niet meer gedaan.. misschien morgen toch eens een km of 5 weer doen.. ik heb mooie hardloopschoenen..

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
ga naar de smartshop / fitness zaak , en koop een verpakking caffeine poeder.
dat spul wordt uit koffie gehaald= decaf koffie in het schap , en wit caffeine poeder in de smartshop ..

dat poeder is een goede pep , en minder giftig/schadelijk dan speed/coke snuiven.
het werkt prima, en is zo geconcentreerd dan een kennis van me ( oud coke en speed consument) er te spreken over was ( men neme blikje light cola - werkt beter dan gewone- en laat er mespuntje ( 0.2 gram) in zakken.)

sigaretten en koffie/caffeine mix - ze staan niet in de weg van je ontwikkeling- maar ze kunnen je ook naar de klote helpen...dus gebruik met beleid- dan is het ook lekkerder.

( caffeine poeder kan je dus snuiven , maar met een lepel honing / eetlepel ccitroensap/sparood, en dr.oetker vanillesuiker ( mespuntje) maak je je eigen redbull die je veel strakker maakt- taurine werkt namelijk dempend , vooral met suiker-dip die je van echte redbull krijgt. bij caffeine is een beetje suiker wel handig , maar honing geeft minder dip als je de suikers verbrand hebt.je blijft dan strakker)

dit zal je wel wat geld besparen.
thee drinken werkt ook beter dan water als je minder wilt zuipen by the way....

als je moeite hebt te ontspannen bij stress kan je een valeriaan tabletje innemen( @drogist verkrijgbaar)

je kan ook de beuk erin gooien en ff 10 rondjes om een weiland fietsen

succes

Bovenaan