Stoned

Smoken

Bewuste gebruiker
Ja iedereen, blijf asjeblieft lekker dom :P

Want zoals jullie nu al merken, na al dit hele kleine stukje kennis wat door mij en peptalk is verteld, merk je al dat het eigenlijk een hele grote teleurstelling is.

Na alle wetenschappelijk boeken die ik heb gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat minder weten maar wijsheid is. :P

En ik ga ook niet zeggen hoe dat boek heet, omdat jullie hem dan misschien gaan lezen en geloof me het is wel interessant, maar je wordt er echt ongelukkig van eigenlijk.

Dusssss :P

Peace

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Jullie hebben me overtuigd. Dit kleine stukje wat ik nu weet heeft al zo'n impact op me dat ik het niet verder ga lezen.

In dit geval is kennis geen macht, juist onmacht, omdat je gaat denken dat alles nutteloos en nep is. Normaal ben ik een groot voorstander van kennis is macht...

Smoken

Bewuste gebruiker
GOEDZO!!

Fak kennis :P

Blow die kennis lekker weg :P

Overigens was het wel een mooie switch van gekke ideeën als je stoned bent, naar hele diepe filosofische gesprekken, haha.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Als ik dat boek zou lezen als ik stoned was, zou ik gek worden. Ik zou spontaan van een brug springen omdat ik denk dat we in een nepwereld leven haha soort matrix gevoel krijg k dan waarschijnlijk :tongueout:

Olavioo

Newbie
Yooo,

Wat dacht je van karten en paintballen tegelijk?

En dan niet rondjes rijden maar gewoon een enorme parkeerplaats met bruggetjes en een paar muurtjes waar je je achter zou kunnen verschuilen.
Plus je zit met z'n tweeën in zo'n autootje zodat eentje kan rijden en kan schieten met een paintball geweer. Of je zet em vast op je auto als een mitrailleur.

Of..

De hele maan beplakken met spiegels, zodat die weerkaatsing van de zon nog meer wordt waardoor er 'snachts geen straatlantaarns meer nodig zijn.

En dit is misschien ook wel echt een goeie!

Want stel dat je op het strand ligt of naar toe gaat.. En je wil graag je rug insmeren maar er is niemand die het voor je kan doen. Dan heb je eigenlijk een soort van verfroller nodig met een langere steel. En die doop je dan in de zonnebrand waardoor je gemakkelijk je eigen rug kan doen!

Ben wel benieuwd wat jullie er van denken, heb deze dingen de afgelopen maanden bedacht en heb ze gewoon onthouden omdat ik het aan meerdere mensen heb vertelt haha.

Lateerr..

Smoken

Bewuste gebruiker
Hahaha, geweldig man :grin:

Vooral die van het paintbal-kart gebeuren, dat lijkt me echt facking vet.
Ik vind dit jij het moet ontwikkelen, zodat we binnenkort met z'n allen kunnen shoot-karten/paintkarten/paintballracing :P

En die roller is ook wel vet haha.
Ik ben me eigen weer allemaal vergeten :P

:wave:

Smokey046

Bewuste gebruiker
Smoken, ik wil de titel van het boek ook wel weten,
Zie ook wel of ik het daadwerkelijk ga lezen of niet.

OT :
Ik was eens op het idee gekomen om een soort rijdende coffeeshop te lanceren (The Driving Marihuana Joint),
Je kent toch die grote 'bier fietsen' waar iedereen rond een tafel zit en dan moet fietsen.
Zo iets dus maar dan in de vorm van een grote joint, en iedereen zit dan rond die joint,
En in die joint staat iemand (de verkoper).
Op deze rijdende joint is alles aanwezig, van bong tot aan pijpen, van olie tot aan koekjes.

:stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Smokey046 zei:
Ik was eens op het idee gekomen om een soort rijdende coffeeshop te lanceren (The Driving Marihuana Joint),
Je kent toch die grote 'bier fietsen' waar iedereen rond een tafel zit en dan moet fietsen.
Zo iets dus maar dan in de vorm van een grote joint, en iedereen zit dan rond die joint,
En in die joint staat iemand (de verkoper).
Op deze rijdende joint is alles aanwezig, van bong tot aan pijpen, van olie tot aan koekjes.
:tearsofjoy: , die rijdende jointkar komt nog geen kilometer ver.
Als die gare mensen..te stoned om te trappen..., als er een halve tafel nuchtere trappers bijzitten die voor motor spelen lijkt me dit een leuk initiatief om aan deel te nemen.

Beentjes omhoog, blowen, en genieten van elkaar en het uitzicht :stoned:

harry123

Bewuste gebruiker
Wow oke was net wat aan het kijken over het universum en woow ik heb een openbaring of zo..
Kijk het universum groeit toch? Nou mijn eerste vraag waar groeit het in, het universum is toch al alles maar er moet dus meer zijn als het groeit?

Maar het universum ziet er als je het heel erg uit zoomt uit als hersenen die heel erg zijn ingezoomt. Dus toen bedacht ik me, we zitten in een mens, naast ons universum zijn er oneindig veel andere en we vormen samen een brein. 1 brein van de weet ik niet hoe veel. misschien is het in de wereld waar onze gastheer is wel heel anders.. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat we nog in een niet zo groot mens of iets zitten, want het groeit nog.

fly--

Bewuste gebruiker
Ja elke keer heb ik wel van die oplossingen, maar die vergeet ik dan altijd de volgende dag.
Wou ze juist onthouden zodat ik ze hier neer kon zetten, maarja, te stooooned :stoned:
volgende x maar opschrijven. Als ik niet te stoned ben om eraan te denken ..

SteenS

Experimenterende gebruiker
fly-- zei:
Ja elke keer heb ik wel van die oplossingen, maar die vergeet ik dan altijd de volgende dag.
Wou ze juist onthouden zodat ik ze hier neer kon zetten, maarja, te stooooned :stoned:

Zijn die oplossingen niet meer in het onbewuste gedeelte, dat je het goede gevoel hebt, maar je vinger er niet precies op kan leggen (Can't quite put my finger on it), sorry als ik dingen probeer uit te leggen heb ik meestal engels en nederlands door elkaar xD

fly--

Bewuste gebruiker
SteenS zei:
fly-- zei:

Zijn die oplossingen niet meer in het onbewuste gedeelte, dat je het goede gevoel hebt, maar je vinger er niet precies op kan leggen (Can't quite put my finger on it), sorry als ik dingen probeer uit te leggen heb ik meestal engels en nederlands door elkaar xD

Ja vaak weet ik het ongeveer nog wel, maar 't is net een beetje als een droom snapje. Je weet dat je iets heb gedaan/bedacht, maar wat precies is lastig. En later vergeet je dat je uberhaupt wat hebt bedacht/gedaan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Nadenken over hoe iemand een kleur ziet...
bijvoorbeeld dat je word aangeleerd wat blauw is maar dat jij blauw als paars waarneemt of ik blauw als groen...maar het heeft allebei de naam blauw voor ons.

Dit is zoiets wat niet te ontrafelen is in mijn opzicht.

Kan goed zijn dat jij de lucht als knalgroen opmerkt maar voor jou is dat knalgroen blauw.

Smoken

Bewuste gebruiker
Yesss, de bedoeling van dit topic is wel geslaagd :grin:

Allemaal facking interessante verhalen.

En ik geef je helemaal gelijk Mandragora.
Dat het eigenlijk niet uit zou maken welke kleur we zien, want ons wordt toch allemaal aangeleerd dat de lucht blauw is, maar misschien zie jij hem wel als groen, maar dan toch is aangeleerd dat het blauw is, dus zie jij ook de kleur blauw.
In dat opzicht maakt het eigenlijk helemaal niet uit hoe onze ogen kleuren zien, als dit al vanaf de geboorte zo is.

Nooit zo over nagedacht :P

Peace

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
harry123 zei:
Kijk het universum groeit toch? Nou mijn eerste vraag waar groeit het in, het universum is toch al alles maar er moet dus meer zijn als het groeit?

Het universum groeit inderdaad ja, elke seconde van elke dag.
Het licht dat ontstond bij de allereerste ex/implosie straalt nu nog steeds steeds verder weg vanaf het centrum van deze oerknal.

Het universum groeit in iets wat niet bestaat: Een groot vacuüm. Een groot leeg gat. Zonder licht, lucht of andere materie.

Hoewel je theorie over een universum paralel aan dat van andere terwijl het zich afspeelt in verschillende mensen hersenen vind ik grappig.

Smoken

Bewuste gebruiker
Weet trouwens nog wel een leuke voor on topic:

Ik smoke al een tijdje erg weinig dus de spacen zijn weer een beetje zoals vroeger.
Een maand geleden ofzo had ik wat grappigs bedacht tijdens onze space, namelijk:

De Lijkenvrachtwagen! xD
Waarom niet gewoon een vrachtwagen met meerdere doodskisten met overledene erin... xD
In plaats van een lijkwagen, met 1 dooie, gewoon een vrachtwagen met meerdere, dat scheelt in de kosten en is handig voor nabestaanden met weinig geld.
En natuurlijk is het goed voor het milieu :grin: Groene lijkwagen dus :grin:

Geweldig idee toch xD

Wat trouwens wel echt een geniaal idee is.
Dat echt ingebracht moet worden. Ik stond er bij stil toen ik stoned was.
Namelijk, een opleiding wat na de vmbo-t gedaan kan worden, van één (of twee) jaar, waardoor mensen daarna een HBO studie kunnen volgen.
Dit lijk me zeer belangrijk, want er zijn zo ontzettend veel mensen die puur en alleen MBO doen om daarna HBO te doen en de overgang van vmbo-t naar havo is heel moeilijk, één op de vijf halen het maar! Je verspilt zo ontzettend veel tijd en motivatie hiermee, terwijl er ook gewoon een korte opleiding gevolgd zou kunnen worden die je alle extra theorie geeft die je als vmbo-t''er hebt gemist.
Ik snap niet dat het niet al bestaat.
Markje Rutte doe dr wat aan ofzo :P

Peace

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Verscheidene ROC's bieden HAVO in 1 of 2 jaar aan. Daarnaast kun je altijd terecht op de VAVO en vergeet niet de meest voor de hand liggende keus niet: HAVO na je VMBO-t/MAVO.

Praktijkgerichte opleidingen die je in een of twee jaar aan een HBO toelating helpen zijn er niet nee, zou ook gek zijn. Je leert erg specifieke kennis over 1 bepaald onderwerp op MBO 2 of 3 en zou daarmee genoeg weten om een HBO te kunnen voltooien.

Zo leuk dat op de meeste theorieën die zo geniaal en voor de hand liggend zijn meestal al een oplossing is:P Ik vind ook altijd het wiel opnieuw uit als ik stoned ben.

Smoken

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Verscheidene ROC's bieden HAVO in 1 of 2 jaar aan. Daarnaast kun je altijd terecht op de VAVO en vergeet niet de meest voor de hand liggende keus niet: HAVO na je VMBO-t/MAVO.

The fack!? Waarom wist ik dat niet? Naja, toen dr tijd leek me deze opleiding sowieso wel leuk, dus had het dan toch niet gedaan. Maar ja, tijden veranderen, dus kan niet wachten tot ik deze opleiding klaar heb en HBO kan doen.

PepTalk zei:
Ik vind ook altijd het wiel opnieuw uit als ik stoned ben.

Ja mooi he :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je wist niet dat je na je vmbo(t) of MAVO door kon stromen naar de HAVO? Van m4 naar h4 en daarna examenjaar h5. Dus in 2 jaar.

Dan zat je waarschijnlijk op een school die geen HAVO aanbood?

Ik ben ook via de MBO weg op het HBO geraakt hoor, maar dat is niet enkel een omweg.
Ik zit nu bij voornamelijk havisten in de klas. Vele een paar jaartjes jonger dan mij en echt net van de middelbare school. Dit merk je goed in het gedrag. Naast wat meer volwassenheid heb je als MBO'er vaak ook meer werk of stage ervaring.
Je algemene kennis zal wat minder zijn, maar over het algemeen behandelen vrijwel alle vakken dezelfde thema's maar wordt er bij de HAVO wat verder op ingegaan en strenger getoetst.

Smoken

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Je wist niet dat je na je vmbo(t) of MAVO door kon stromen naar de HAVO? Van m4 naar h4 en daarna examenjaar h5. Dus in 2 jaar.

Ja, dat ken ik wel, maar dat is echt een kut weg om te nemen, want zo weinig mensen halen dat maar en dan doe je nog steeds middelbare school en niet een richting die je interessant vind.

Maar jij zegt net dat vele ROC's een havo van 1 of 2 jaar aanbieden???? Dat is dus precies wat mij ideaal leek. Als een soort tussen opleiding tussen vmbo-t en HBO. Of begrijp ik je verkeerd?

PepTalk zei:
Ik ben ook via de MBO weg op het HBO geraakt hoor, maar dat is niet enkel een omweg.
Ik zit nu bij voornamelijk havisten in de klas. Vele een paar jaartjes jonger dan mij en echt net van de middelbare school. Dit merk je goed in het gedrag. Naast wat meer volwassenheid heb je als MBO'er vaak ook meer werk of stage ervaring.

Ja klopt, al helemaal omdat MBO''ers al twee jaar (iig op mijn school) stage hebben gelopen, dus je al vrij ervaren bent in het gewoon werkleven, dat is dan toch al een hele andere mindset... Zoiets groei je snel van op. Maar ik zie het juist ook weer als iets positiefs, namelijk een stukje jeugd weer opnieuw beleven :grin: En waarschijnlijk zal je bij velen nieuwe vrienden processen van jezelf herkennen in hun opgroeien, is leuk om te zien, haha.

Heb er eigenlijk wel zin...

Maar ik weet al wel welke HBO opleiding ik ga doen (heel anders dan nu), namelijk: ''Oriënterende Propedeuse Gedrag en Maatschappij'', opleiding van één jaar en dan gelijk daarna de Uni doen, voor iets als verslavingsarts of psycholoog.
Hoop dat het allemaal mooi uitpakt en dan heb ik al mijn doelen behaald die ik wou :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Houd er rekening mee dat je voor bijv. psychologie (en alle studies met veel inschrijvingen/populaire opleidingen) met een P van het HBO niet uitgeloot wordt.
Ja, het is voldoende om toegelaten te worden, maar ze hebben dan toch nog liever verse VWO'ers.
Informeer daarom goed voordat je keuzes maakt, en geloof niet zo maar iemand van de opleiding: 'Met deze een jarige opleiding kun je hierna alles doen wat je wilt blabla''. Gewoon naar betreffende uni stappen en vragen hoeveel kans je maakt met dat papiertje.

HAVO op een ROC is hetzelfde als HAVO op een middelbare school, echter zit je dan vaak met oudere (soms volwassenen) in de klas. Je leert hetzelfde maar mist de sfeer van de middelbare school. Het is dus niet een gerichte tussenopleiding die voor HAVO staat ofzo.

Annyway, we zijn al een poosje offtopic aan het gaan zo :P
PM me maar als je meer over onderwijs wilt weten :)

Smoken

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Houd er rekening mee dat je voor bijv. psychologie (en alle studies met veel inschrijvingen/populaire opleidingen) met een P van het HBO niet uitgeloot wordt.
Ja, het is voldoende om toegelaten te worden, maar ze hebben dan toch nog liever verse VWO'ers.
Informeer daarom goed voordat je keuzes maakt, en geloof niet zo maar iemand van de opleiding: 'Met deze een jarige opleiding kun je hierna alles doen wat je wilt blabla''. Gewoon naar betreffende uni stappen en vragen hoeveel kans je maakt met dat papiertje.

Oh ja, dat is een goeie, daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Super bedankt voor de tip! Dan gaat het toch allemaal wat langer duren, als het niet met me P alleen zou lukken, maar dat kan uiteraard nooit kwaad, want misschien ontdek ik nog wel iets anders leuks in die opleiding. Ik mag gelukkig lang bij me ouders wonen, dus een probleem hoeft het verder niet te zijn :grin:

Maar verder heb ik niet echt een vraag hoor, maar super bedankt man. :)

Als ik nog eens iets heb zal ik je een PM sturen. Ben jij eigenlijk al klaar met school of volg je nog een opleiding? :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zit op de lerarenopleiding Biologie.
Ik hoop dus de rest van m'n leven in het onderwijs te blijven. :)

Pm'etje kan altijd!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Aangezien ik al een aantal jaar een lijstje op mijn telefoon heb met verkeerd uitgesproken woorden (die onthouden moeten worden, want hilarisch), heb ik sinds kort ook een lijstje met grappige en geniale momenten van tijdens het blowen.

Ik snap nu dus al de helft van die lijst niet meer.........

Smoken

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Aangezien ik al een aantal jaar een lijstje op mijn telefoon heb met verkeerd uitgesproken woorden (die onthouden moeten worden, want hilarisch), heb ik sinds kort ook een lijstje met grappige en geniale momenten van tijdens het blowen.

Ik snap nu dus al de helft van die lijst niet meer.........

Haha, herkenbaar.

Ik heb wel stoned cruciale keuzes gemaakt, die goed uitgepakt zijn, bv: niet meer omgaan met bepaalde vrienden en weer met wat oude vrienden (echte vrienden) ook heb ik oude hobbies weer opgepakt, wat ik nu nogsteeds doe.

Weed is all good maannnnn... :stoned:

Bovenaan