Sterke Drank

Kies uw favoriet:

• Whisky / Bourbon

Stemmen: 17 34,7%
  • Absinth

Stemmen: 4 8,2%
  • Jenever

Stemmen: 1 2,0%
  • Pastis / Ouzo

Stemmen: 3 6,1%
  • Gin

Stemmen: 0 0,0%
  • Brandy

Stemmen: 0 0,0%
  • Cognac

• Rum

Stemmen: 8 16,3%
  • Rakia

• Vodka

Stemmen: 14 28,6%

• Totaal aantal stemmers
    49

zommes

Badass junkie
Voor sommige mensen hier het kwaadste beschikbaar voor de tere mensenziel en voor anderen juist een heerlijke verlichting van de ellende die de dagelijkse nuance van het bestaan met zich meebrengt:

Sterk alcoholische dranken.

Bij deze dus een onderzoek naar de voorkeur van sterke drank onder de DF-leden.

Zelf kies ik voor jonge graanjenever. Vanwege het pure en boterham-achtige karakter dat mij wel aanstaat. Net iets smaakvoller dan vodka en minder zwaar(duur) als whisky.

Lana

Wijs gebruiker
Ik kies voor vodka. Vind ik qua alcoholische dranken het lekkerste wat er is.
Je kunt het overal inkappen, t smaakt overal bij. ´s Ochtends door de yogi, ´s middags door de jus´dorange en ´s avonds door de cola.
Ideaal. :)

zommes

Badass junkie
:grin:

Sterke drank mengen doe ik sowieso nooit, maar ieder zijn ding. Vodka is inderdaad goed mengbaar.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
met rakia bedoel je toch turkse raki als het goed is, in elke geval lekker is het niet voor iedereen, je ruikt het van honderd meter, kan alleen met bronwater gemeng worden maar toch denk ik dat het de sterkste is in deze lijst in elk geval geen spul om beetje gezellig te worden maar meer om problemen te vergeten enzo

zommes

Badass junkie
Malibu is slappe likeur, ik heb het hier over sterke drank.

met rakia bedoel je toch turkse raki als het goed is, in elke geval lekker is het niet voor iedereen, je ruikt het van honderd meter, kan alleen met bronwater gemeng worden maar toch denk ik dat het de sterkste is in deze lijst in elk geval geen spul om beetje gezellig te worden maar meer om problemen te vergeten enzo

Nee eigenlijk niet, ik bedoelde rakia, een drank die van de balkan komt. Raki lijkt volgens mij meer op Pastis/Ouzo, maar ik kan me vergissen.

Static Search

Belezen gebruiker
deze worden meestal ook onder sterke drank gerekend ma goed..
van de bovenstaande die ik geprobeert heb..wodka & rum..

en..is graanjenever ook niet 20?

minn

Badass junkie
Ik ben een fan van pastis. Het ruikt zo onwijs lekker en mn ouders dronken het vroeger altijd op vakantie in frankrijk, met chippies enzo, de nostalgie :)

lot

Badass junkie
minn zei:
Ik ben een fan van pastis. Het ruikt zo onwijs lekker en mn ouders dronken het vroeger altijd op vakantie in frankrijk, met chippies enzo, de nostalgie :)

Doen mijn ouders ook.. is ook jammie inderdaad
maar mijn favoriet is Vodka zeker weten

matthijs

Badass junkie
Contreau is ook vet ja. En jägermeister drinkt lekker weg. Maar als ik gtewoon een avond chill wil drinken kies ik voor absinth of vodka.

azgaza

Badass junkie
Ik kies voor jenever; dat vind ik wel echt heel erg lekker.. verder zijn ook vodka en whiskey (als het tenminste vodka en whiskey van goede kwaliteit betreft) erg aangenaam om te drinken.

jasper

Wijs gebruiker
tequilla ben je vergeten, is echt zo leuk als je met vrienden drinkt en kvind et ook best lekkr. mmm

:wave:

zommes

Badass junkie
Ja, beetje jammer.

Er hadden inderdaad nog dranken bij gemoeten, maar er is een limiet aan het aantal vragen... vandaar.

Ellesdee

Badass junkie
goldstrike, malibu, safari, amaretto en nog meer zoet spul...
maar drink nu niet tot nauwelijks meer

slowcheetah

Experimenterende gebruiker
Heb toch maar voor Rum gekozen, ook al vind ik de meeste sterke dranken wel iets hebben, rum drink ik het meest. Wodka vind ik ook lekker maar dan puur, gemixt proef ik er echt te weinig van, voelen doe je het wel :wink:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Ik hou niet van losse sterke drank. In mix vorm kies ik dan voor wodka.

Maar ik ga liever voor mix drankjes :grin: zoals rode wodka reddbull maar dan geen 40% maar de helft ofoz.

ben geen drinker :P en sterke drank hoef ik niet.

maar lkkr cocktailtje op zet tijd is lkkr of lkkr mixie :grin: maar dan met zeg maar semi sterke drank :P

Immo

Badass junkie
Heb een paar maanden terug een erge kater gehad van een halve fles Jack Daniels, Heb toen besloten van al deze troep af te blijven. Alleen van de geur van sterke drank word ik nu al misselijk. Ik hou het liever gewoon bij bier. :openmouth:

WTF_I_AM_TRIPPING

ahhh, jenevertje met cola, sinaasappelsap of water.Niet echt super lekker maar als je een beetje in drinkt , goed te doen.Alleen dag erna is wat minder :kots:

Geef mij maar bier ipv sterke drank.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Whiskey!! Ik hou niet zo van jenever, wodka gaat er wel in maar drink ik ook niet vaak. Ben een grote whiskey-fan. Een glenfiddich van 18 jaar en een johnnie walker gold label (wel duur =() gaan er heel goed in! Voor normaler gebruik is een jw black label al duur zat.

PePhenkie___//

jenever is denk ik de beste sterke drank het heeft geen smaak. ga je toch voor smaak doe dan berenburg de kruidendrank uit grùnen:(helaas. :wave:

Bovenaan