Stelling!

Zet Drugsforum aant tot druggebruik?

• Ja

Stemmen: 22 56,4%
  • Nee

Stemmen: 13 33,3%
  • Anders:

Stemmen: 4 10,3%

• Totaal aantal stemmers
    39

Detroit303

Bewuste gebruiker
Persoonlijk vind ik toch een beetje van wel.
Je leest hier grotendeels positieve ervaringen over drugs en al die leuke triprapports maken mij nieuwsgierig! (het cocaïne en heroïne forum buiten beschouwing gelaten)
Er zijn ier ook een hoop 'ervaren' druggebruikers waardoor je toch wel goede info krijgt.
Wat vinden jullie?

dfssdfde

Badass junkie
Als je hier zit zoek je er al naar en je zal evengoed wel positieve dingen horen over drugs. Dan liever positief én negatief en nog eens neutrale tips er bovenop dan gewoon "het is leuk, wil je een pilletje?"

DreamWeaver

Badass junkie
Als je drugs gebruikt of wilt gebruiken en je komt hier voor advies ben je 10 keer beter dan de eerste de beste klapmongool die ff ondoordacht iets naar binnen werkt om zich 'chill' te voelen imho.

Yay for DF :)

Drientje

DF-koning
Nee bij mij ook niet. Ik krijg veel meer zin in drugs als ik bijv. net als afgelopen zondag met een groep drugsgebruikers omga en ik me op een mooie plek bevind en al de verhalen hoor!

Df heeft me zelfs geholpen van de drugs af te komen!

x

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik denk niet dat je dat zo zwart - wit kunt stellen. Als ik reportjes lees en het is lekker weer dan ja, natuurlijk krijg ik ook zin in een tripje, maar dat het niet-gebruikers aanzet tot gebruik.. nee. Misschien het soort dat niet zelf kan nadenken, maar die waren hoe dan ook reddeloos verloren :smilingimp:

buzzrider

Wijs gebruiker
voor een niet-gebruiker zet het volgens mij wel aan om te gebruiken, je leest immers veel positieve ervaringen en maar weinig slechte. volgens mij hangt het af met welke bedoeling je naar dit forum komt en hoe je dit bekijkt. Ik kom bijvoorbeeld naar hier om ongestoord over dingen te praten waar dit anders niet kan, ik kan moeilijk tegen m'n oma gaan praten over welke pillen zij de beste vind ofzo. anderen komen naar hier om te zien wat ze zouden kunnen proberen en om er informatie over te vragen van echte gebruikers, niet wat je standaard op google vind.
iedereen is hier dus met een andere bedoeling en daar hangt het volgens mij geheel of gedeeltelijk van af. Voor ik over drugs wou lezen wist ik niet eens af van het bestaan van dit forum, dus als je hier bent wilt het toch al zeggen dat je er op voorhand bepaalde verwachtingen van hebt en je daar naar zal gedragen

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik denk dat het niet zo zeer aanzetten is, maar toch krijg je er vaak zin in. Het is informeren in een reëel opzicht van zowel de positieve als de negatieve kanten (zoals dat hoort met alles). Drugsgebruik is voor helaas veel onwetende mensen hetzelfde als drugsmisbruik. Natuurlijk kan het wel iets in je hoofd trigeren waardoor je zin hebt om te trippen maar een verstandige gebruiker reageert daar niet op en heeft genoeg zelfdiscipline om het niet te doen of te wachten.

Dus mijn antwoord: het zet wel degelijk aan, maar pas nadat je vraag op een proffesionele, ervaren manier is beäntwoord, maar dat hoeft absoluut niet slecht te zijn.

inferno33

Bewuste gebruiker
Persoonlijk vind ik dat op een manier wel.. Echter, als je op een drugsforum zit zal je wel enkele gedachtes over gebruiken hebben gehad vermoed ik, dus dat haalt de druk er een beetje af. Maar de meeste ervaringen hier zijn nou eenmaal goed, dus wie die leest, denkt beter over drugs dan eerst, dus zal ze eerder gaan gebruiken.

Het heeft gewoon iets relativerends, zo'n forum.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb 'ja' gestemd, maar ik denk dat de poll wel wat verfijnder had mogen zijn.
Bijvoorbeeld dat je door DF op een meer verantwoordelijkere manier drugs gebruikt of er op een betere manier mee om gaat.

Bovenaan