Stelling: GHB is een modeverschijnsel

Teknimal

Newbie
Wat vinden jullie van deze stelling?

Ik ben van mening dat het gebruik van GHB aangewakkerd wordt door de media en omdat men opzoek is naar een nieuwere drug. GHB is nu echt bekend aan het worden.
Zoals LSD in de jaren 60-70 een modeverschijnsel was, is GHB dit van deze tijd.

Waar of niet waar en waarom?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Het zou goed kunnen, Maar waarom vertellen ze er in het nieuws dan ook bij, waar het van gemaakt word... En ook nog eens hoe het gemaakt wordt... geen idee, Er zal wel weer wat nieuws worden uitgevonden wat nog goedkoper is, en nog verslavender.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Zoals LSD was in de jaren 60/70 en XTC in de jaren 90, zo populair is GHB volgens mij (nog) niet. Eigenlijk hoor ik, behalve op internet, weinig over GHB. Niemand van mn vrienden heeft naar mijn weten ooit GHB gebruikt, terwijl een aantal ervan wel veel verschillende dingen hebben gebruikt.

Wel denk ik dat het door de media meer de aandacht heeft getrokken en dus ook populairder is geworden.

Winehouse

Badass junkie
Ik denk dat de populariteit van GHB komt, door de vervuiling van de XTC, wat ook echt iets van de laatste jaren is. Men is opzoek naar een (goedkoop) alternatief.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind dit topic toepasselijk voor het ghb subforum, dus ik verplaats het ff... :wink:

Funky Monkey

Badass junkie
Misschien is het leuk om een poll toe te voegen. :)

Verder ben ik het denk ik met de stelling eens, het is sowieso al een goedkoop alternatief voor alcohol en vrij makkelijk te maken. :mrgreen:

underworld

Wijs gebruiker
Winehouse zei:
Ik denk dat de populariteit van GHB komt, door de vervuiling van de XTC, wat ook echt iets van de laatste jaren is. Men is opzoek naar een (goedkoop) alternatief.

mee eens.

alhoewel ghb in selecte kringen al veel langer werd gebruikt.

salvation

Belezen gebruiker
Ik zie meer en meer mensen het gebruiken, en een groot deel daarvan slaat door richting misbruiken. Het is goedkoop, gemakkelijk beschikbaar danwel zelf te maken en het kan in vrijwel elke situatie gebruikt worden dus ik zie het alleen nog maar populairder worden.

Wacky

Badass junkie
Ik zie verrot weinig mensen het gebruiken, als er iets mode is, dan is het ketamine volgens mij. Zo te zien aan je naam ben je een tekno-er, daar was keta al een poos populair, maar de laatste maanden zie ik het ook hard gaan in de goa en het thuisgebruik.

Flugeltje

Wijs gebruiker
yeti zei:
Het is gewoon een dope voor zwakbegaafden en die zijn bij mijn weten niet trendgevoelig.

Een tweede domme kutreactie van jouw op een minuut tijd dat ik hier zie, als je over zwakbegaafden praat ... :(

HarryNak

Experimenterende gebruiker
Denk dat mode verschijnsel niet het juiste woord is aangezien de opkomst van ghb al jaren bezig is. Zie heel veel mensen om me heen het recreatief gebruiken. Zie ook wel enkele gevallen van misbruik maar die zijn echt verwaarloosbaar.

drmartin

Flugeltje zei:
yeti zei:
Het is gewoon een dope voor zwakbegaafden en die zijn bij mijn weten niet trendgevoelig.

Een tweede domme kutreactie van jouw op een minuut tijd dat ik hier zie, als je over zwakbegaafden praat ... :(

Sterker nog, zo'n reactie getuigd van een bekrompen denken. Dus je komt zelf nogal zwakbegaafd over bij de meesten hier.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ben ik het niet mee eens, zo massaal word het niet gebruikt. En de mensen die het gebruiken die ik ken doen dat echt niet omdat het opeens in het nieuws is. Die zijn er al jaren mee bekend en doen het af en toe omdat het lekker is. Zelf gebruikte ik het zo'n 1 keer per maand, gewoon omdat het gevoel echt lekker is. Maar heb het nu al weer maanden niet gebruikt, kan zo wel 3 of 4 maanden trug zijn. Echt 'in' is het niet. :P

Oom Klaas

Badass junkie
In de Kop van Noord-Holland is het voorzover ik het kan overzien zeker niet hip of iets in die trant.
Als je het woord laat vallen in een kroeg kijken wel heel veel ogen je opeens aan,
en zeker niet positief. Veel mensen reageren er hier echt negatief op, en daar ben ik enigszins wel bij om.

Fluxalex

Grappig dat er geen reacties meer zijn geweest op deze thread gezien GHB afgelopen dagen veel in t nieuws is geweest .
Lijkt me in elk geval zeker dat 't aan populariteit gaat winnen met zoveel media aandacht.
Het is wel een drug die aanzienlijk grotere impact heeft als lsd en xtc, zowel verslavings- als doseer/combigevaar. Daarnaast de toch wel vervelende/gevaarlijke afkick..
Ben benieuwd..

Bovenaan