stekpoeder

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
als je nog 10.000 vragen hebt ga lekker naar wietforum ...

of was je daar al uitgespuugd omdat je die planten gejat had ?

ja toch ?

Stonie

djpopol

Experimenterende gebruiker
lysergine25 zei:
als je nog 10.000 vragen hebt ga lekker naar wietforum ...

of was je daar al uitgespuugd omdat je die planten gejat had ?

ja toch ?

Stonie
ik heb geen planten gejat, had dat eerst verteld... wou me niet direct bekend maken als kweker... vind dat onnodig.

djpopol

lysergine25 zei:
als kweker ???

stekpoeder is om stekken te maken ...

:wave:
ja ik ben niet iemand die alles graag een de grote klok hangt. Enjah als wietforum dat niet kan respecteren kunnen ze den boom in. Hier heb ik toch snel men antwoorden op men vragen gekregen. wat ginder het geval niet was.

en ge zegt van ja als he nog 10.000 vragen hebt ga dan naar wietforum... dit is toch ook een forum?? dus waarom zou ik dat hier niet moge posten??

enjah stekpoeder dat weet ik ook dat je daarmee stekken maakt, maar heb j nog andere benodigdheden nodig??

heb nu een kast en dergelijke gemaakt... binnenkort ga ik deze is update en dan paar foto's bijvoegen.

kga ook lowryder 2 seeds halen voor onder een lamp.
heb al 2 tornado lampen gaan halen voor in de kast= 20watt ma geven werkelijk 100 watt af en 1450 lumen. deze hangen alle 2 boven een plantje. dus ben er 2 aan het zaaien (ééntje ervan is al 10 cm hoog).

heeft iemand ervaring met die lampen??

kan iemand me toevallig ook vertellen hoe ik een ventilator van de pc op stroomnet kan zetten? heb ik dan een transfo nodig of hoe is dat juist want snap het niet echt.

thx voor de antwoorden!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je bent gewoon te lui om te lezen al je vragen zijn al 10.000 keer op wietforum beantwoord ze hebben DAAR dus groot gelijk, en hier moeten ze nog even beseffen dat JIJ gewoon een luilak bent.

En ja je mag het hier vragen ik weet vanaf nu dat ik je nooit meer zal antwoorden.

Groetjes van Stonie

djpopol

lysergine25 zei:
je bent gewoon te lui om te lezen al je vragen zijn al 10.000 keer op wietforum benatwoord ze hebben DAAR dus groot gelijk, en hier moeten ze nog even beseffen dat JIJ gewoon een luilak bent.

En ja je mag het hier vragen ik weet vanaf nu dat ik je nooit meer zal antwoorden.

Groetjes van Stonie
te lui om te lezen?? nee totaal niet. ik ben iemand die graag contact houd met mensen dus waarom het niet rechtstreeks vragen kan toch soms veel aangenamer zijn nee?? als er staat kweek en crea hoek dan veronderstel ik dat ik met men kweekvragen hier ook mag komen eh. ik zie ni in anders waarom een forum te openen!! open dan gewoon een website als je de vragen van de mensen niet kunt slikken... vond ik wel een onnodige en groffe reactie van u om iemand van lui te noemen hoor!! je moet iedereen de kans geven om iets aan te leren eh, en ik leer nu iets beter aan door het niet te lezen maar door het rechtstreeks te vragen... want zo kan ik alles gaan opzoeken eh dan vind ik het ook.
maar ik heb liever ervaingen delen met de mensen en dat zij dat dan ook met mij kunnen doen. maarjah ik zie dat jullie het nut van een forum ook niet begrijpen.

thx toch!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je bent verbannen op ip nummer op wietforum, voor belediging, liegen, en forum vervuiling ...

ik heb het net vernomen van de moderator die je heeft verbannen.

Dag

Stonie

djpopol

lysergine25 zei:
je bent verbannen op ip nummer op wietforum, voor belediging, liegen, en forum vervuiling ...

ik heb het net vernomen van de moderator die je heeft verbannen.

Dag

Stonie
proficiat van hun he :d hier heb ik toch nog niemand uitgescholden dat ik weet... en op wietforum is dat ook nergens te lezen eh... dusjah jij kan zeggen wat jij wilt

Asfaltjunkie

djpopol, you're busted!!!

En de bedoeling van forums is dat je ze eerst helemaal doorspit, en daarna pas vragen gaat stellen.............. :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
djpopol zei:
proficiat van hun he :d hier heb ik toch nog niemand uitgescholden dat ik weet... en op wietforum is dat ook nergens te lezen eh... dusjah jij kan zeggen wat jij wilt

De email waarin jij de moderator voor vette hollander noemt ligt al klaar hoor ....

Ik kan het bewijs zo even uploaden ...

Dan sta jij voorgoed voor lul op dit forum !!

Als leugenaar als dief en als nep kweker.

Stonie

pepito

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
djpopol zei:

De email waarin jij de moderator voor vette hollander noemt ligt al klaar hoor ....

Ik kan het bewijs zo even uploaden ...

Dan sta jij voorgoed voor lul op dit forum !!

Als leugenaar als dief en als nep kweker.

Stonie

Dat van die nepkweker was duidelijk anders stel je niet zo'n onnozele vraag over stekpoeder.....en ben t eens: informeer je eerst eens voordat je vraagt!

davie

Wijs gebruiker
djpopol zei:
heb al 2 tornado lampen gaan halen voor in de kast= 20watt ma geven werkelijk 100 watt af en 1450 lumen

Het gaat iig niet om het aantal watt, maar dus meer om lumen en de kleuren. Is 1450 lumen niet een beetje weinig. Is dat niet 14.500?

600 watt heeft 98000 lumen ofzo en is goed voor 1,2 m2.

Hieronder een overzicht van het aantal lumen per lichtkleur:
1 Watt bij 400 nm paars-blauw 0,27 lumen
1 Watt bij 450 nm blauw 25,90 lumen
1 Watt bij 500 nm groen 220,00 lumen
1 Watt bij 550 nm groen-geel 679,00 lumen
1 Watt bij 555 nm geel 683,00 lumen
1 Watt bij 600 nm oranje 430,00 lumen
1 Watt bij 650 nm oranje-rood 73,00 lumen
1 Watt bij 700 nm rood 2,78 lumen

Je ziet dat het licht in het blauwe en rode spectrum weinig lumen geeft. Toch geeft dit licht de planten juist de energie die ze nodig hebben. Met andere woorden: juist het licht dat het beste voor planten is, kan niet goed in lumen gemeten worden omdat mensen dit niet kunnen zien. Het is dus niet zo dat het licht dat wij kunnen zien en meten ook het beste licht is om te kweken. Dit in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

blauw licht (350 - 500 nanometer) stimuleert chlorofyl productie, stimuleert dat cellen actief worden.
groen/geel lichte (500 – 650 nanometer) veroorzaken niet veel bij planten..
rood licht (600 - 700 nanometer) maakt suikers van Co2, stimuleert chloroplast productie.

75 Watt gloeilamp is rond de 1000 lumen en 25 lm/W rendement
18 Watt tlbuis is rond de 1000 lumen en 75 lm/W rendement
400 Watt nartriumgasontladingslamp is rond de 55000 lumen en 150 lm/W rendement
600 Watt nartriumgasontladingslamp is rond de 90000 lumen en 180 lm/W rendement
400 Watt kwikgasontladingslamp is rond de 35000 lumen en 110 lm/W rendement

Volgens mij stellen die lampen dus niet veel voor. 1450 lumen is niet veel. Is dat een gloeilamp of spaarlamp ofzo.

Als je iets wil hebben koop dan lampen met relatief veel blauw licht Philips SON T AGRO of SON T PIA. Gebruik absoluut geen andere lampen in de bloei, dit levert al gauw een verlies op van zo een 20%. Vaak worden armaturen geleverd met goedkope Italiaanse lampen of met de goedkopere SON T PLUS. Sta erop dat andere bulbs geleverd worden. Het kost wel wat meer, maar je hebt het er zo uit.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Stop nou straks gaat ie nog meer topics openen en stomme vragen stellen.

Bestaan stomme vragen meestal niet mits je 'le createur' bent ....

DJPopol

:hearteyes:

Bovenaan