plaatjes heb ik niet die zitten in mijn hoofd, maar ik zal het simpel uitleggen.
in de grow en / of smart shops kun je een potje kopen met stek poeder.
- eerst zorg je ervoor dat je verschillende moederplanten hebt die gepland zijn met gefeminiseerde zaden (vrouwelijke gemanipuleerde zaden).
- de moederplanten moeten ongeveer een hoogte hebben van 1 a 1,5m.
- ze zijn dan volgroeid, en hebben verschillende zijtakken (binnen onder lampen van 400 watt)
- dan begin je te takjes te knippen die aan de bovenkant nog verder groeien.
- je doet dat met een scherp mes (met een schaar doe je dat beter niet, want dan heb je veel kans dat het takje beschadigd wordt door de druk van het knippen.
- je snijdt schuin zoals snijbloemen, zo kunnen ze meer water opnemen.
- er mogen maar 1 tot 2 bladjes aan vasthangen aan het takje en het mag de lengte hebben van 4 tot 6 cm.
- tip, als de bladjes te groot zijn, dan knip je met een schaar de bladjes in 2, anders heb je de kans dat de stek verstikt.
- na het knippen van zo'n takje steek je de onderkant in een glas water. (ze mogen niet uitdrogen!)
- van een goede sterke moederplant kun je min of meer zo'n 50 tot 100 stekjes afnemen.
- als de moederplanten allemaal gestekt zijn en in een glas water liggen. (de onderkant)
- dan neem je een stekje, de onderkant dompel je in het stekpoeder ( dat wordt gebruikt om sneller wortels te verkrijgen) en dan steek je het stekje in een klein potje met aarde speciaal voor stekjes.
- je giet wat water in de pot, liefst handwarm, anders schrikt de stek.
- je dekt de pot af met doorschijnende folie om te voorkomen dat het water verdampt, en daarna zet je de verschillende potjes binnen of buiten op een plaats waar licht is maar er mag geen zon op schijnen.
- je mag de stekjes ook niet onder een groei lamp zetten.
- iedere dag sproei jeeen beetje handwarm water over de stekjes en dek ze daarna terug af met de folie.
- je wacht gemiddeld 1 week tot de stekjes wortels ontwikkelen, daarna verpot je de stekjes en zet ze in normale potten.
- stekpoeder kun je vinden in grow shops.
- stek liefst van zaden, want als je iedere stek opnieuw stekt gaat de kwaliteit automatisch naar beneden.
- stek geen big bud, dat is praktisch onmogelijk

- skunk soorten stekt goed.
- gebruik gefeminiseerde zaden, dat werkt gemakkelijker.
- zo dat was alles, veel plezier.